1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446557 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Sputnik: "Frågan är vem som behöver vara orolig"

Ja, om vi nu ska vara lite seriösa så är det nog ni timråiter som isf borde vara mest oroliga. Vi brynäsare ser ju Dahlen mest som ett rykte och nåt vi inte har räknat med på isen. Ni däremot, förlorar ju isf nån som redan spelar i laget och förmodligen kan vara skillnaden mellan att gå riktigt långt (hela vägen?) och att snubbla på mållinjen sas.
Sen kan man alltid spekulera i hur dom resonerar där borta. När han väl återhämtat sig och fått upp ångan hos er så är det väl inte helt osannolikt att dom där borta ser att han spelar i en högre liga, där han väl egentligen hör hemma och där man tror att han utvecklas bäst.
Nu är ju det här bara rykten så här långt och det enda vi med absolut säkerhet vet när det gäller rykten, det är att det ryktas på Täby (galopp).....

bradberry: Vet inte det jag. Ersson var grymt bra mot VF i förra årets slutspel och givet att vi lär få tillbringa en hel del tid i försvarszon så kan nog Ersson vara ett bra alternativ.
Att Fälth är en mer komplett spelare är en annan sak...

Skrubben: Ja, svårt att veta hur man resonerar kring MJ. Ska tystnaden så här nära inpå deadline tolkas som att det inte blir nån förlängning?
Jag tycker att det vore dumt att inte förlänga, han har mkt bra offensiva egenskaper som kommer väl till pass när vi väl tagit oss ur den här knipan och defensiven börjar funka igen. Hade ex våra tilltänkta målskyttar fått bättre utdelning på hans framspelningar så hade vi ju vunnit ytterligare ett par jämna matcher där vi torskat.

{2064}:
Behövs en avslappningskonsult nu. Allt annat är underordnat det.
Sen finns det saker att ta tag i på medellång (slutspel) och lång sikt (kommande åren) också...

HitTheLights: Att Wikegård skulle riskera sitt varumärke som expert för stt träna ett krislag i SHL känns....nja...osannolikt.
Tror iofs att hans stil skulle passa men frågan är hur ringrostig han är.

{2064}:
Sportchef snarare än tränare i så fall?
Eller lockar isen/båset med nytt flerårskontrakt i TV-fickan, gymägare, Gladiatorer, föreläsningar m.m.?

Auchinleck: Trodde det var därför Melin var inne? 😜
Skämt åsido, skicka killarna på yoga, Johan Glans eller vad fasen som helst för att bryta tankar och mönster.

Pettisbif: Jo... men rykten hit & dit. Roligt om de vore sanna ibland. :-)

HitTheLights: Nu var det ju ganska längesen som Wikegård tränade ett lag, men han är ju en sådan typ av coach (aktiv) som jag tror Brynäs skulle må bra av.
Vi behöver någon som tar klara och tydlig val/ändringar.
Där känns ju Wikegård som han är relativt nära Bulan i sitt aktiva coachande.
Tror dock inte han är intresserad av att sluta på CMore just nu.

I övrigt så känns det intressant med Palushaj ihop med Paille och Ölund men framförallt så behöver Clark ha någon med sig som är lite mer lik Lindblom än vad Palushaj är. Jag säger INTE att Ikonen är en Lindblom MEN han är en spelartyp jag tror passar bättre för Clark och då Jensen/MJ.

För Clark är ju trots allt en spelare vi måste ha igång ännu mer än han varit. En spelare som trots allt vann skytteligan ifjol!

{2064}: Nä jag har också svårt att se det. Men samtidigt kanske han ser potentialen laget rimligtvis har. Det är inte KHK eller Mora utan förra årets finalister med ett helt ok lag på pappret. Kanske suger det lite i tränartarmen på honom då? :) Jag lutar åt att hans personlighet passar laget. Taktiska kunskap? Njaaee... Men att man ens funderar på Wikegård säger ganska mycket om utbudet på tränarfronten.

mattiask: Det vore inte helt omöjligt att "låna" Wikegård den här säsongen, så kan BZ fokusera på en ny tränare till nästa säsong. Kom igen Wikegård, köööööööör.

{2064}: Jag skulle, med viss reservation säga "ja, ja, ja" till Wikegård som tränare i Brynäs. Men kommer han att bli tränare i Brynäs? "Nej, nej, nej!"

Rumpelstiltskin:
BZ utlånad till TV och Wikegård inlånad till Brynäs säsongen ut?
Klappat och klart... = )

Huge:" Skönt att höra från dig, att vi inte är ett sjunkande skepp utan bara ett småskadat skrov som nu är inne på varv och snart kommer att återfå dess forna glans.
Och du: bottengäng?
Det tycker jag passar bättre på dig och övriga svartmålande supportrar härinne... :-) "

Så fick toppenkillen dra bottengäng ett varv till ja...Nöjd nu?

Jag är nöjd bara någonting händer med den här misären!

Forsberg 1978: Och det verkar det ju inte göra direkt, hända nåt...

ellis: Nä några förluster till måste hinnas med först...

Huge: Sen vet man inte säkert hur Micke själv resonerar heller... Men då han inte direkt öst in poäng så haglar förmodligen inte anbuden...

HitTheLights: I det läge Brynäs befinner sig idag så kan man inte gå runt att tro att man ska kunna spela på samma sätt som förra säsongen. Jag är säker på att oavsett vem dom blir tränare så kommer vi att få se enklare hockey. Dump ner och jaga. Lägga puckar på mål osv. Allt för att minimera risken för spelvändningar i fel läge. Vilket jag efterlyser. Det är absolut inte läge att köra en massa bakomryggen passningar och liknande som vi ser nu. Resultatet av den typen av spel ser vi i tabellen nu.

Enligt min publikuppskattning så blir det inte under 4000 på torsdag. Något positivt i denna misären. Bra att man inte stängt övre etage när de vankas löning + rivalmöte. Ett bra resultat på tisdag och det kanske kunde bli 5000. Vet någon föresten om man slutat med gratisplåtarna på ståplats?

{8356}: Gratisplåtarna finns kvar. Sett folk stå i kö för dom innan match.

Känns som att det ursprungliga syftet (där folk som vanligtvis inte går på hockey ska få chansen) är helt borta. Nu står folk i den kön som egentligen hade tänkt att se matchen men som är dumsnåla att man tycker det är värt att köa timmar innan match för att komma in gratis.

Skrubben: japp så är det. Samma sak med vanliga ståplats biljetter. Det är inte folk som vill delta i ståplats utan bara komma undan så billigt som möjligt...

Wikegård om Brynäs.

Brynäsgubbe: Vi är inget topplag säger han ..No shit Sherlock! ..Tror att han myser lite över att vi går dåligt

pjåtor:
Varför skulle han mysa?
Låter mer som att han triggar Brynäs att steppa upp verksamheten?

Auchinleck: Han ska ju bli tränare i laget, har jag hört.

Auchinleck: En känsla bara ..

pjåtor:
Han är krävande, Wikegård.

Matchdag! Dags att lägga sig i fosterställning och hoppas på det bästa...

Här är lite statistiska noteringar.

Hittills så är det i enbart 6 matcher (av 45), som laget som
legat under efter första perioden, har tagit en trepoängare.

Och det är i blott 4 matcher (av 61), som laget som legat under
efter andra perioden, har tagit en trepoängare.

Vi har bara varit i ledningen en enda gång efter en andra period.
Och den matchen vann vi. Och vi är det lag som varit i ledningen
minst antal ganger efter andra perioden, och det lag som legat
under flest gånger. Och det är ju till stor del för att vi gjort
väldigt dåliga andraperioder (vi är sämsta laget där).
Vi har vunnit minst antal andraperioder och vi har förlorat flest.

Det är i andra perioderna vi för det mesta förlorat matcherna.
Så jag hoppas att tränarna och laget är medvetna om det här.
För det är något som måste åtgärdas. Annars kommer vi bli
kvar under kvalstrecket hela säsongen.

Sannys tankar

# Inse allvaret
# Lev i nuet
# Tro på varandra- Inte bara tomma ord
# Noga med detaljerna- skapar tillit

KulaShaker:
Just do it?

Enaranger:
Får köra en period i Wallenstam-hallen innan matchen ikväll då...

Matcher som förlorats på grund av dåliga andraperioder.

Växjö borta (vi vann 2 perioder, men fick bara en poäng ändå)
Malmö borta (0-3 i andra)
Djurgården hemma (0-1 i andra som gjorde att vi låg under inför tredje)
Färjestad borta (0-2 i andra, målen föll tidigt i perioden)
Rögle hemma (0-2 i andra)
Mora hemma (0-1 i andra)

Övriga förluster.
HV 71 hemma, förlorades i tredje perioden.
Skellefteå hemma, förlorades i första perioden (men även dålig andra där med: 0-3).

Matcher som vunnits tack vare en bra andra period.
Karlskrona hemma (2-0 i andra)

Matcher som vunnits tack vare en bra tredje period.
Örebro borta (2-0 i tredje)
Skellefteå borta (1-0 i tredje, målet i spel 4 mot 5)

Vi har alltså "varit med" i alla matcher utom en efter första perioden.
Hade inte 1-3 målet släppts in precis i slutet på första perioden mot
Skellefteå hemma, så hade man kunnat säga att vi haft häng efter
första där med. Sen har andra perioderna förstört de flesta matcherna.

Clarence: Varför skulle han ens vilja träna Brynäs? Känner du honom! Jag har känt Wiken sen knatteåren och han har sitt hjärta i grunden hos GGIK och inget annat ;)

{6984}: Det är väl just det som är problemet, att man inte spelar som förra säsongen. Som du själv är inne på, hur många "bakomryggen-passningar" utan adress såg man då? Var väl nån match som Clark försökte slå ngt form av rekord - mot Rögle eller Mora tror jag.

Lägg ner pucken djupt, jobba stenhårt i backcheckingen och se till att vinna kamperna framför mål - något som alltid har varit Brynäs dilemma. Det är där matcherna vinns!

Anders Berg: Det är dom, ibland. Ibland inte. Men om du inte vill höra rykten. Scrolla... enkelt!

Fälth går inte ens in på 7 backar ikväll...

Leonardo: " Varför skulle han ens vilja träna Brynäs? Känner du honom! Jag har känt Wiken sen knatteåren och han har sitt hjärta i grunden hos GGIK och inget annat ;) "

Du får väl snarare ställa den undran till alla andra här inne som bollat Wikegård de senaste dagarna. Själv skrev jag ju att Niklas till Brynäs inte har nån verklighetsförankring.
En grej till bara: Måhända GGIK:are men Wikegård gjorde faktiskt en säsong som spelare - i Brynäs i början av 80-talet.

Anders Berg: Beroende på att Brynäs förväntar sig en viss typ av matchbild. Man vill ha sju friska backar med sig. Iom att Fälth bara spelat 6 min den här säsongen så väljer man Ersson som avlastare. Det är ju inte så svårt att köpa då man kan förvänta sig att spelet kommer vara i Brynäs zon under stor del av matchen.

Mer anmärkningsvärt är väl hur långt ifrån en start plats Zanetti är. Det här är ju en match som borde passa honom.

En gissning är att Zanetti lämnar rätt snart.
Om jag vore sportchef för Karlskrona skulle jag slå till direkt. Med deras typ av spel skulle Zanetti vara en bra förstärkning.

Zzz: Det är synd ändå..har alltid gillar Zanetti på något vis. En härlig karaktärsspelare. Och vilka matcher han gjorde mot Dif i play-in. Likväl många bra matcher mot bättre motstånd, lite av en slutspelslirare.

Zzz: Zanetti var ju rätt bra för två säsonger sen. Dalat kraftigt sen dess, tyvärr.

Clarence: Det har jag gjort utan reaktion, som jag känner Niklas kommer han aldrig att stå i ngt Brynäsbås, han sitter bra i studion där han trivs ;)

Leonardo: Ja där tycker han nog munlädret numera gör sig bäst.

Clarence: He, he ja pratat har han alltid kunnat, ja men den där attityden hade vi alla då som kickade boll och spelade hockey etc...Masken, Flygis, Krusse etc hela gänget man växte upp med hade attityd, det var signifikativt att vara Gävlebo i hockeystaden och den kultur som ffanns och finns inom väggarna.

Leonardo:
Tyvärr på gott och ont inte riktigt kvar i kulturen idag...

Clarence:
Måhända Godisare... måhända Rallarboare... ojojoj... det säger man inte ostraffat i Gävle... 😆

Auchinleck: Hugenotter?

{2064}: Hehe, ja då talar vi 40-50-tal.
När Huge var storebror i Gävle på hockeysidan.
Nu är Huge fortfarande "storebror" men bara härinne... 👊😉

Zource: Mogen kommentar!!!

« · 1845188 · »