1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446641 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kopparjimmie: Jag orkar fan inte bry mig längre i dessa mediahoror som inte vet vad som är vad

bänknötarn: Tack, de brukar oftast ligga ute på SHL.se...

Leonardo: Den ligger på Frölundas facebook iallafall. www.facebook.com/frolundahc/videos/10155246206992217/

Anders Berg: Är det något som är ruttet så är det Nyströms texter.

1. Han skriver fel matchresultat. Bra start.
2. I motgång sker det stora jobbet inne i skallarna. Man får mentala spärrar, tänker mer än släpper loss och blir försiktigare, helt naturligt psykologiskt. Vilket kan ge sken av att man inte "jobbar" lika hårt.
3. Alla vet väl (hur många år har han följt hockey?) att man får en kortsiktig energiboost vid tränarbyte. Syns alltid tydligt i spelet. Man får ny tro och spärrarna släpper.
4. Såg han matcherna mot Rögle och Mora?! Menar han verkligen att bristen på hårt jobb var problemet där? Snarare dålig målvaktsinsats i match 1, galen ineffektivitet i match 2.
5. Det var Roger Melins jobb att få ihop gruppen, han hade det yttersta ansvaret. Men fick inte spelarnas förtroende. Prova att spela för en tränare du inte har förtroende för och försök göra det 100-procentigt, utan några mentala spärrar, så får vi se hur det går.
6. Att vi överpresterade förra säsongen - där verkar han hamna i samma fälla som jag gjort tidigare när jag tänkt att vi har nästan "exakt" samma lag. Det har vi tyvärr inte. Lindblom höll ihop förstakedjan, våra nyförvärv har visat sig att inte ens vara bättre än bröderna W, + Pudas och Johnson/Zaborsky som breddade spetsen när de kunde spela. Och framförallt - vi hade en tränare som skaffade sig spelarnas förtroende.
7. Det här svartmålandet av Jacob Blomqvist får mig att må illa. Vi har en jävligt grym kapten.

Brynäsgubbe: en fråga vart det ingen presskonferens efter matchen igår mellan frölunda o brynäs?

pjåtor: Tror på en suddenmatch imorgon...hoppas på bra stöd i borgen :) Ska pytsa in jag med till fansens värvning :)

Huge: Ja, något måste ju vara det sämsta man läst, så klart. Då håller den hockeylitteratur du läser ändå rätt hög standard överlag, så att säga.

Qvarre: beror ju lite på om man vill sitta nära annars m1 eller k1 rad 7typ bästa tycker jag

Anders Berg: Nä, den artikeln var den sämsta och värsta smörja jag nånsin läst i hockeyväg.
Punkt slut.

Jag har läst värre artiklar och Blomqvist är ju ingen Anders Huss direkt.

Brynäsgubbe: Måste ha blivit nåt rejält tryckfel i rubriken till Nyströms artikel i Expressen.
Ska förstås vara "Är Nyström en riktig journalist eller en bluff?"
Gör om, gör rätt...

Jag och en kompis ska åka från Stockholm för att BRYNÄS - djyrgården 20 januari. Någon som vet. Vilka platser som är bäst?

tobhund: "Den 14 oktober åkte Brynäs upp till Skellefteå och vann med 2-0."

Kan man inte ens få resultatet rätt så förtjänar denna "expert" inte min uppmärksamhet.

Honken: Sanny vet. Dom andra gissar och tror.
Utom Uffe Bodin och Abris som är bra.

Inkazar: Sanny är den klara favoriten hos mig.

{8305}: fan vet. Tycker nog Nyström och Wennerholm klämmer ur sig smörja av samma klass.

Det finns ju skribenter som är bra att läsa.

Abris, Sanny, Uffe Bodin tex.

Nu är det i alla fall en av spelarna,
som spelat alla matcher, som ligger på
plus i +/-. Det är Sundqvist på +1.

Och sen har Ersson +3 på 6 spelade matcher.

Och Ikonen har +/- 0 på 9 matcher.

Men resten av de som spelat fler än
en match ligger fortfarande på minus.

Bratwursten : jo bara för att dom båda inte gillar brynäs, kolla på sanny han är bara ärlig å neutral dom där två kan dra åt........

Tjurn : nja tycker exempelvis Wennerholm är sämre. Måste in yngre folk i den branschen generellt

Lindström: Dessutom samme Persson som satte in en huvudtackling på Lindblom i våras helt utan efterföljder.

bradberry: va lika 2012 då skrev han nån liknande krönika varpå jag frågade honom på guldfesten efter guldet om han bara hittade på saker i sina krönikor han svarade:läs i morgon kommer stå roligare saker då, för mig e den där den mest okunniga krönikören inom ishockey Ever

tobhund: Haha, herregud. Det var den värsta text jag någonsin läst.

tobhund:

Före matchserien:

Skellefteå borta
Rögle hemma
Mora hemma
Frölunda borta

Då hade nog många trott på 6 poäng.
Men att det skulle bli förluster i de
två bortamatcherna och vinster i de två
hemmamatcherna.

Men alla matcher är ju viktiga och alla poäng välkomna.
Men vissa matcher är mer viktiga än andra.
Hade vi i stället förlorat de två bortamatcherna
och vunnit de två hemmamatcherna. Då hade vi
haft en marginal på fem poäng till Mora
och Rögle, i stället för två.

Så de resterande matcherna mot Rögle och Mora
kommer bli väldigt viktiga.

Inför matchen mot Färjestad så kan man notera
att de inte förlorat en enda första period, än
så länge. Så de verkar inte ha startat någon
match svagt hittills. I alla fall inte målmässigt.
Så det gäller att vi är redo från start.

Har ni sett Christoffer Perssons armbåge en liggande Robin Alvarez?
Malmöforwarden drabbades av hjärnskakning.
Nu stängs HV-backen av i två matcher.

Idoit jäveln siktar och träffar han i huvet när han ligger oskyddad.
Blir avstäng i efterhand T V Å. matcher.

Hurfan kunde Ölund bli avstängd 2 matcher med en dutt?

Skandal om ni frågar mig...

bradberry: Han är en bluff

tobhund: Nyström är en svag hockeyanalytiker med väldigt höga tankar om sig själv som han försöker dölja.... Tycker han yrar rätt friskt faktiskt...

Nyström har en hel del kloka ord i dagens krönika i Expressen. Nu är det upp till bevis i de kommande matcherna. Dags att ta de sex poäng man slarvade bort mot Rögle och Mora.

Inkazar: Lite dåligt att gå med på det kan jag tycka. Kan ju hoppas att det är en try-out för inför resten av säsongen.

Hade trott mera på vinst i morgon om det varit bortamatch..sorry är lite negativ . Satte förresten in lite pengar på fansens värvning igår 😉

Huge: En gam kan nog också hugga, bara han hittar sitt frestande byte. Som herr Gam själv t ex. Här inne är de flesta byten för dig. Som ska hårdtuggas. Och oftast smakar de väldigt dåligt för dig också...

Som tack för en härlig match i Kålleseum igår kväll har jag satt in en hundring för varje mål på fansens värvning... nån som hänger på?

mattiask: Som att kolla in i vilken kopiator dom helst 😂🤣

eltifoso: Haha, nänä, försök inte. Vi är underdogs imorgon. Ni är favoriter, ni ska vinna. ;-)

Steenm: Ja ni lär inte ha några större bekymmer med oss på torsdag. Flytet vi haft inledningsvis har nu som väntat försvunnit och tror vi har tre torsk på sista fyra matcherna.

Ska bli kul att se er vända och framförallt se hur frekvent dysterkvistarna här inne kommer skriva efter ännu en seger imorn

Vad hände när palushaj fick spela på högerkanten med Ölund? Jo han blev som en helt annan spelare. Gjorde 1+1 igår.
Clark kommer också börja leverera mer nu när ikonen spelar med honom. Tänk när Jensen kommer tillbaka. Vilken speed Ikonen-Jensen-Clark kommer ha :)

Det känns att så fort man börjar vurma för en av målvakterna och anser att denne ska vara nummer 1 så kommer ett par plattmatcher. Låt oss nu HOPPAS för allt i världen att Rautio håller en hög lägstanivå hädanefter. Just nu litar jag betydligt mer på hans erfarenhet och stabilitet framför Felix flaxande och oförutsägbarhet.

Och jäklar vad kul att se Bjurström! Och Palushaj! Och Liljewall! Osv. Nu jävlar tar vi värmlänningarna på torsdag.

Huge: Jag skulle vilja kunna se in din hjärna för du har fan svar på allt ;)

Brynäsgubbe: Hugger som en "kobra" heter det, inte gam. Du har nog blandat ihop det med begreppet "gamnacke", då sådana är vanligt förekommande härinne emellanåt....👊😉

Huge: Mobilen har gått sönder, jag var sen till jobbet, Huge hugger på en som en gam (som vanligt), men det gör inte så mycket. För igår vann Brynäs... :) I morse var det lätt att stiga upp.

Inkazar: Gårdagens försvarsspel och det vi framöver förhoppningsvis kommer att praktisera borde passa Zanetti bra, onödigt isf att släppa honom helt och hållet. Om det nu är BZ:s och tränarnas idé.
Mest troligt är kanske att HV först vill testa och se vad dom får. Oavsett så slipper vi iaf betala 10 dagars lön för nån som nöter bänk.
Alltid nåt, som tysken sa...

Nu är det klart att Zanetti lånas ut till HV. Men bara i 10 dagar. Det var märkligt

Brynäsgubbe:Så du tycker vi gör en plattmatch mot Mora? Hmmmm.....
Lika onyanserat som blaskornas rubriker om "kaos" och bottennapp.
Enda skillnaden i stort mellan igår och Moramatchen är att utdelningen kom igår.
Radioaktivt, för att citera Roffe Zetterlund.
Ni yngre kan googla....😀

Davey85: Hoppas Ölund också gör en Ölund snart

Peja: Min känsla från läktarplats var att det hände mycket efter de lyckade 10 sekunderna i andra. Palushaj såg ut som en ny spelare efter den sekvensen och Bjurström, som redan tidigare varit en frisk fläkt, lyfte ytterligare av Palushajs självförtroendeboost. Det är så lite som gör det.

En annan liten detalj kring 2-0 målet.
Det blev reaktioner från läktaren och Rönnberg var helt plötsligt på storbildsskärmen med den där blicken mot domaren som bara han kan ha. Jag tittade ner på honom och såg att han pekade mot målet och vädjade till domaren..
Jag han tänka att det var väl inget fel på det målet, Palushaj måste gjort mål innan han eventuellt kan ha åkt på målisen?
Därefter visas reprisen på målet och min första tanke var rätt, klockrent mål. Anledningen till att målisen låg utslagen var att backen plöjde in i målvakten i sekvensen efter målet.
Han förnekar sig Mao inte Rönnberg, kan han hitta något att gnälla på så gör han det även om det är de egna spelarna som ställer till det.

En fantastisk laginsats där ingen föll ur ramen, ingen nämnd ingen glömd. Det är sådana här kvällar man älskar hockeyn. Hoppas laget hittat nycklarna och att de kan bygga vidare på detta nu.

Enaranger: Intressant att Bjurström hade så bra samspel med Palushaj. Blev som två nya spelare.

honken21: dom sitter i en rejält prikär situation.
Att då värva Zanetti som ändå år en back som vet vad SHL handlar om är en mindre chansning än gemene nordamerikan eller HA spelare.

Han har ju inte gjort någon glad senaste 2 säsongerna, det ska erkännas. Men fan jag älskade Zanetti första, har en otroligt härlig energi.
Verkar vara en grym person och lagkamrat.

Kan inte annat än önska honom lycka till i HV och hoppas att han får en riktig nystart där!

Enaranger: Absolut. Nu yror jag att DR står i tre matcher. Viktigt att få kontinuitet på målvaktsplatsen. Känna att man får stå, även efter en förlust. Så spela DR denna veckan.

Det var lungt och skönt från plattfotsindian kompisarna igår kväll😀

Bjurström åkte skridskor så skenorna glödde.
Jag tycker han visade vägen lite med sitt jobb.
Inget glidande där.

Nu kände man ju igen spelet från den gamla goda tiden.
Så där 6-8 månader sedan alltså.

Idag ska alla ha beröm.

Ge samma lag chansen igen tills nästa förlust kommer.
För nu gäller det att försöka upprepa detta spel match efter match.

Vilken härlig match alltså. Gör Bjurström en Ölund och slår igenom nu?

« · 1845838 · »