Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1857114 · » Till forumet


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lider verkligen med Rödin.. Hur jävla otur får man ha?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Hehe, optimist som jag är så säger jag att vi slutar topp 6 när serien summeras 😉
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Alltså herrejävlar. Vårt PK ligger på 90%! Har nog aldrig sett något liknande.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
varulf

Wikegård hann faktiskt med 11 ES matcher, och innan dess ett Junior SM guld 1983 i Brynäs vackra tröjor.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Snyggt gissat... Du som verkar ha en spåkula, hur går det i vår? 😄

Himla tråkigt med Rödin. Skulle vilja unna honom lite framgång. Usch vad jag lider med honom.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: fin kuriosa där powerfade. Sen är jag av den tron att vi alla, oavsett tillhörighet, har en liten brynäsare inom som gnager
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
varulf: Wikegård spelade med Brynäs. 8 matcher eller vad det var sedan pajade han knät hon slutade med hockeyn. Sen blev han tränare för DIF. Han är Brynäsare i hjärtat. Oavsett vad han säger så klappar det för Brynäs. Och med tanke på allt skit som skrivs här av sk "Brynäsare" så kan han mycket väl vara Brynäsare han med.
Kommentera


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Förmodad benfraktur på Rödin. Aj aj aj, vad otursförföljd han är 😩
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Otroligt starkt att bara släppa in 4 mål senaste 5 matcherna..
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Bra Tommy, sant ju...ser just nu alla highlights från matchen och det var otroligt snygga mål,,,,,,hehehehehehehhe
Kommentera


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Du kan dina årtal BRA, ja det stämmer, i Wien 1977 tog vi silver och Virus var vår coach :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: Även min idol Bobby Clarke från Flyers var med, egentligen var flera av de spelarna legender i NHL...70 talet var tufft speciellt när Kanada var med i sammanhang...det var långt hår utan hjälm fortfarande, raggarhockey och vi hade Salming, Hammarström i Toronto, Tommie Bergman där i Detroit och framgångsrika Tomas Jonsson, Anders Kallur, Stefan Persson i Islanders som då var kungar...etc
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: Då var väl "Virus" förbundskapten. Sverige tog silver. Slog Sovjet i båda mötena. Högosta omutlig.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Lou Nanne ja... Då tänker jag på VM:et i Wien året efter. Kanadas busgäng med Phil Esposito och Will Paiement i spetsen... Innan de skulle möta Sverige var några spelare in i en matsal på Tre Kronors hotell och började kasta stolar på de svenska spelarna... Sen vann Kanada mot vettskrämda svenskar med 7-0...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Okej flåt uttrycket...kommer ihåg Stigges son Petter och även fru sade att efter turneringen 1976, 77 när Espositio var efter honom så var det bankett och han hade några järn i sig Phil Esposito och muckade lite halvgräl sådär....så hade Stig flugit upp och matchat honom, något som inte media vet om..så Stigge var fanimej inte feg för stora Esposito ;)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Aja baja. Inget ont om min grannkommun i norr. Men jag tänkte bara, apropå Stigge Salming, säga VM Katowice, Polen 1976. Sverige-USA. Salming vs Lou Nanne...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: Mmm, Wikegård född 63 o jag 61 var fostrade i GGIK och han var aldrig riktigt en Brynässpelare i mina ögon, en kort karriär sen tog det mer mot tränarkarriär, fick upp äckliga Väsby i Elitserien till säsongen 1987/88 då de vann mot oss med 1-0 första matchen hehe
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Tord träffade jag mkt i slutet av 99 på bolaget och vi snackade bara domarnas fel då hehehe, Brynäs svarta ögon hehe...då skulle du varit med när Bengt-Åke Gustavsson gjorde sin första match just mot Brynäs...hehe...Stig Salming hade inte bytet då, men bytte in sig och åkte rakt mot BÅG och rammade honom så det sjöng om det,,,Bengt -Åke fick bryta med blödande näsa och gick av matchen när han klev av och ruskade o pekade på huvudet mot Stigge Salming hehe...allmänt hatad då :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Ett (1) elitseriemål tror jag Wikegård fick till i Brynäströjan. Om jag läst statistisken rätt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
varulf: Verkar ju vara något i den stilen... Känns ju verkligen som något skurit sig där.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Ja och lite dålig egen ledning en period, både SAIK och FBK och även Rögle är ju rika föreningar som har massor av sponsorer och sparat kapital från investeringar och sponsorer...Valbo hade ju lika inför denna säsong typ en miljardär men nu värnar de om pengar till ett slutspel för att ta sig till HA...pengar har inte bara en dragningskraft inom gangstervärlden även sporten..framförallt för de lag som inte kanske kan ha ljust på på kvällen för att träna...när jag gjorde militärtjänst i Kiruna på Lapplands Jägarregemente 1980 så fanns allt lampor och tinad fotbollsplan på Lombiaparken och hallar som hade öppet alltid
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo:
Blev en jävla utveckling och ny ekonomisk situation med de nya arenorna. Brynäs var tvåa på pucken där genom dåliga resultat sportsligt/ekonomiskt jämfört med tex Grey Bulls och Löfbergs illa.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
JAAAAAAAAAA × 6 har precis tittat på matchen i efterhand då jag inte kunde se den live och dra åt Helvete vad bra vi är!!!!
Missar typ aldrig en match live (inte på plats) så det blev att stänga av mobil och hota alla runt omkring med stryk om dom yttrade något om matchen😂😂
Tack som FAN BRYNÄS!!!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: platsade aldrig och lackade ur?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Vad hände med Wikegård? Han växer upp med Brynäs och går på deras träningar som grabb, men nu hejar han på DIF? Förstår inte.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo:
Den här med Wiken och Tord är skön också... det sista om domarna är en klassiker... 😆
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Personligen så tror jag vi tar dem nästa match och FBK också, för vi får inte fyra raka förluster mot dem på en säsong....never in my life
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hur ska man sammafatta detta... För 6 omgångar sedan var vi alltså 6-12-0-2. Nu är vi på 12-12-0-2. Helt sinnessjukt. Vi har en gett oss möjligheten att ta topp 6 och ha fler segrar än förluster. Bara att hålla i detta. Boogey-teamet SAIK i nästa match... Ujuj.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bänknötarn: He, he Tord sitter o blossar där med en cigg, vilka tider på Pigalle i gävle där man gamade autografer och på rinken klubbor hehe

www.youtube.com/watch?v=3sNsqR9EM-o HEHE
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Vad jag menar är att Skellefteå byggde mkt av sin grund de fick senare 2010 då under sena 70 och början av 80....vår storhetstid tog ju slut 1980 sen var det upp o ner och hade kunnat blivit vad som helst under hela 80, sen vart 90 talet rätt bra med 3 finaler och 2 gud och ytterligare 2 semifinaler...sen vart det jobbigt 96 och sen några år av först hälften av 2000 talet med många knepiga människor i vår styrelse
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence:
Ikväll finns det bara en sak som gäller. DET SKALL VARA VINST. Eller vad var det Sampan sa på filmen? Inkl några oväntade svordomar... 😃

Lägger man alla pusselbitar rätt kan man göra nåt motsvarande. Det har ju SAIK nästan visat med 6 raka finaler och två guld. Men då behöver man vara stenhårt lojal mot uppdraget och ta ALLA tuffa och nödvändiga beslut för föreningens bästa!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäs vinner med 6-0 och Skellefteå får stryk av Karlskrona. Vilken dag! Blir att fira med en Mackmyra det här!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Går ju inte riktigt jämföra konkurrensbild eller hockeyn i sig med 70-talets mitt,men ändå de två årgångarna du nämner 75-76 och 76-77 måste vara Brynäs bästa genom tiderna. Elitseriens två första säsonger var detta.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Skellefteå är inte rikare än nån annan kommun, men man har en kommunstyrelse som är väldigt hockeyintresserad så att säga.... och dessutom sitter väl samma gubbar i både kommunen, Skellefteå Kraft och Skellefteå Hockey.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bänknötarn: Det finns plenty of Dinaros i Skellefteå med gruvan och nya satsningar där..rik kommun, vunnit SM guld och Norrländsk Guld i Tiokamp där på 70 talets slut och jag gillar staden som stad så, men de hade flow med bra spelare även på 70 talet, sen kom ju Martin Karlsson , Krobbe därifrån o spelade med Brynäs..tog SM-Guld 1976-1977 sista året jag gick i grundskolan i Gävle,man var nästan mätt då på alla guld
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo:
Vilket roder tänker du på?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo:
Försöker komma på någon Brynäsare som var/är mer explosiv (de första skären) än honom. Tror han är klar etta på listan.
Kommer tyvärr ihåg honom från Frölunda också... 😆
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights: Bra där. Klart du vet klubbens historia, i sol och regn.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Jag hatar SAIK lika mycket som FBK...när vi tog SM Guld 2012 kom jag ihåg Arnell som hånade oss innan finalen, det sitter i, innan hade vi inga direkta problem historisk med SAIK, varvade vinster med förluster typ......deras storhetstid håller på att tyna...tror jag medan jag tror Brynäs framtid ed bra förvaltande av juniorer kommer att ha en bra framtid ;) Det beror mycket på vem som styr rodret
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Nä det var ironi där Clarence. Tungt årtionde var det. Men till skillnad från en massa kompisar som började heja på lag som vann på 80-talet så var min kärlek till Brynäs total från första besöket i Gavlerinken som 4-åring ☺
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Nej det är ju inte det SAIK vi såg till för ett par år sen, absolut. Tycker det knyter sig för dem framåt rätt ofta också numera. Så hoppas din optimism är välgrundad.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Kollar på Karlskrona - Skellefteå och är inte imponerad av nåt av lagen. Stör mig däremot på att Pudas svek oss för det där köpelaget. Vantrivdes han så här långt söderut eller fick han några av kommunmygelmiljonerna däruppe?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Ja i början av 80, Kenneth är 2 år äldre än mig född 59 :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: SAIK är ett lag i år som bygger på en kedja, jag tycker de läcker bakåt och deras defense har varit ett problem sista två åren...jag tycker vi är idag mycket bättre än då vi slog dem med 2-1 med ett mål i boxplay däruppe..kan vi konservera formen och ha i princip tre kedjor som producerar mål så kan det bli ett trendbrott denna säsong med fler segrar än 1 mot dem..jag menar ifjol slog vi Växjö och FBK tre ggr av 4 i grundserien...det är dags nu att ta spöket SAIK...när deras superkedja inte levererar tar alla lag dem..sen hoppas jag på revansch snart igen å FBK som vunnit tre mot oss i år redan...flow skall nyttjas och det enda som oroar där är CHL på tisdag, inga skador tack mera...och vi har ju spelare som är på väg tbx som Sunken och Ersson på backsidan och hoppas på Granis...sen får vi se om det blir ngt förvärv till eller lån in i laget
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
HitTheLights: ''... under Brynäs fantastiska 80-tal..."
Nja, jag skrev just det. Inget stort årtionde för Brynäs, trots Kenneth Andersson...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Ja det blev väl några landskamper för Kenneth. T o m nåt VM. Var det då episoden med Fetisov kanske? Kenneth Andersson var målfarlig under några av de där tyngsta åren för Brynäs på 80-talet.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Kenneth var min största idol under uppväxten :) Hade förmånen att växa upp under Brynäs fantastiska 80-tal...
Måste säga att idag fick vi Luleå att se ut som vi gjorde för 15 omgångar sedan. Skönt att segrarna ramlar in. Man blir ju en bra mycket behagligare människa att ha att göra med när det går bra för Brynäs 😂
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Ja han o jag är vänner sen lång tid och Krusse gick jag i skolan med...ja Kenneth lever på som vanligt i livet, jobbar och lever sitt liv.....kommer ihåg när han berättade om en landskamp och han stötte på Fetisov som plockade bort honom med en krosschecking.."jag flög två meter innan jag tog i isen" sade han hehe...Fetisov var 100 kr betong...
Kommentera

« · 1857114 · »