1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747977 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rumpelstiltskin: Brynäs-Buleå imorgon.

{6984}: 😂😂

Rumpelstiltskin: Det står Brynäs i programmet. Men det är oklart om det är BRYNÄS eller ett gäng statister som fått låna Brynäs vackra matchställ.

Rumpelstiltskin: Ja, det är åttondelar imorgon.

Är det brynäs som spelar imorgon?

Huge: "Kan man det minsta om (idrotts)psykologi och lagsport i allmänhet så fattar man vad Blomman talar om.
Därmed fullt logiskt att du inte fattar..."

Håller med dig till 100%.
Hans uttalande är ju i mina ögon ett ganska klart och enkelt sätt att försöka sätta sitt hopp till att det dåliga spelet per automatik hör ihop med att laget redan varit klara för Playin, samt att det i stort sett varit klart även med "sistaplatsen" i playin.

Jag har i stort sett, sett 80% av årets matcher och jag har faktiskt aldrig hittills reagerat på Blommans kommentarer i någon match faktiskt.
Tycker oftast han svarar smart, rakt och ärligt.
Sen att spelarna emellanåt tycker att laget själva gjort en helt ok period medans vissa här inne tycker det varit Div 5-nivå säger väl mer om personerna här inne än om spelarna.

{8399}: Du har så rätt. Serien är historia och nu är det nya förutsättningar. Se framåt och åtminstone ge 100% i 60 minuter.

Förlorar vi ändå så köper jag det, då har vi gjort det bästa vi kan.

ellis:
" Du är allt över hövan snäll mot laget om du vill påskina att det presterade "en fantastisk period på 25-30 matcher". Dra i från hälften, säger jag så kommer du eventuellt sanningen närmast."

Med fantastisk period menade jag alltså den poängutdelning laget hade under den perioden. Det behöver per definition inte innebära att laget spelade en fantastisk hockey alla matcher samma period.
Laget var topp 4 i formtoppen om inte bättre under den 25-30 matchersperioden. Frågan är vad som hände sedan.

Peja: Man får förhoppningsvis några extra hemmamatcher åtminstone. Frågan är dock om någon vill lägga sina korvören på förnedringen.

Skagge: Lasch åkte ju oxå för diving igår. Men inget på det heller..

Var är motorsågen sanny och wiken? Eller är det bara när brynässpelare gör något dumt som det ska basuneras ut i media?

bradberry: Sett över 7 slutspelsmatcher kommer Växjö att köra över Brynäs. Det är ju en helt annan sak än matcherna i serielunken. Har svårt att vara optimist den här gången, visst kan Brynäs kanske nå kvartsfinal, men där blir det stopp.

Åttondelen blir svår, men Brynäs kommer att ställas mot ett lag som håller ungefär samma nivå. Det blir nog mer en formsak, tyvärr är ju inte Brynäs dagsform särskilt imponerande...

Auchinleck: Ja undrar om Kaptenen & co betalar tillbakas biljett pengarna till dom som närvarade vid hemma matcherna när dom ”redan var klara”
För det dom gjorde på isen kan knappst klassas som hockey.

Fram med tjäran & fjädrarna....

{8399}: Ja... Lakers PASSADE oss bra. För någon månad sedan.... Nu finner jag inget passande motstånd till Brynäs i vår högsta serie...

Brynäsgubbe: Play in finns inte, nu är det åttondelsfinaler. Gillar du det inte så titta inte då. Jag är trött på allt negativt gnäll. Nu kör vi klart säsongen och ser möjligheter istället för att bara gnälla tycker jag. Luleå är inte omöjliga och Lakers passar oss bra. Nu Gävlar är det bara att köra!!!!

Huge:
Hans uttalanden den här säsongen kan användas i utbildningen av blivande Kaptener i hur man inte kommunicerar med omvärlden. Den rent idrottspsykologiska utmaningen att befinna sig i no-mans-land får man angripa på samma sätt som man angriper en transportsträcka på 52 matcher. Bryt ner, hitta mål och motivera. Där är inte Brynäs modell 17/18 kan vi konstatera baserat på prestationen...
Man hoppas att det blir lättare att motivera sig för bäst av tre mot Buleå.

Auchinleck: Precis. Men att inte fatta vad Blomman menar och talar om är ju likförbannat det som är obegripligt...

Huge:
Du är kvar i träsket och stampar? Uthålligt.

En annan som har mycket att bevisa i morgon är vår Kapten. Nu finns inga ursäkter. Alls. Bara att leverera.

mattiask: Detta kommer kanske lite sent men.
Vet inte om det syntes i sändningen, men Rautio skickade vattenflaskan mot båset direkt på slutsignal och vägrade den vanliga hjälmdunkningen, och åkte rätt över isen för att tacka för matchen.
Han visade INGET för brynäspelarna som han mötte på vägen fram. Han var rejält förbannad på spelarna

Brynäsgubbe: Kan man det minsta om (idrotts)psykologi och lagsport i allmänhet så fattar man vad Blomman talar om.
Därmed fullt logiskt att du inte fattar...

Brynäsgubbe:
Ett under att han är kvar som Kapten.

Fattar inte hur Blomqvist tänker. Han säger att han hoppas att de spelat uruselt för att de redan är klara för playin. Är det så en professionell idrottare och kapten ska resonera? Vill de inte vinna varje match? Gillar verkligen inte vilka signalar han skickar ut.

Killen är ju fortfarande kvar i "förra året", att falla på målsnöret har verkligen satt spöken i huvudet på honom. Han borde inse att vi är ett helt annat lag i år.

bifhjärta: Klart att vi förtjänar att gå så långt som möjligt, systemet bygger ju på det, finns Play In så finns det och Brynäs har alla chanser att ta ner Luleå över tre matcher..Käka puck grabbar! Luleå har sin svagheter, håller vi bort Cehlin och Larsson har vi goda chanser och Rautio får visa pannben mot gammel klubben :)

varulf: Hade play in börjat på måndagen efter Skellefteåmatchen hade jag varit övertygad om att vi tagit Luleå. Nu, efter denna katastrofvecka, känns det istället riktigt tufft. Bara hoppas på att spelarna kan släppa det som varit och ladda om.

Lunkan: ja jag hoppar av här annars, för sist jag fick samma problem 2015 på några sidor kraschade datorn full av virusskit

Brynäsgubbe: är väl inget som förbjuder brynäs att utnyttja detta jippo och kliva in i kvarten med rak rygg? Jag skulle i så fall inte skämmas. Nu kör vi.

mattiask: För att Luleå har presterat bättre än oss över en säsong och förtjänar den sista platsen mer än vi gör. Visst, en eller två poäng gör mindre skillnad men nu är vi mer än 10p bakom. Jag gillar bara inte playin. Ett riktigt jippo där ett lag kan spela bra i två matcher och vips ta sig till kvartsfinal. Det handlar bara om sportsliga meriter och har inget med medgångare att göra. Lägg ner.

Forsberg 1978: Håller med dig i sak om Boqvist då han känns lite för grön ännu.
Dock tycker jag att Brynäs bör gå samma väg som Frölunda med Dahlin.
Jag har lite svårt för detta eviga Dahlin-runkande bland experter, men att han i alla lägen får spela SITT spel gör att han över 52 matcher kan glänsa i olika matcher.
Dock är hans defensiv alldeles på tok för dålig just i dagens läge och av den anledning tror jag inte som alla experter att han tar ett ordentligt kliv in i NHL direkt OM inte den klubben som draftar honom gör exakt samma sak som Frölunda att de vågar lira honom oavsett om han råkar göra något misstag eller ej.

Forsberg 1978:
Intäkter för att finansiera driften?

Forsberg 1978: Det finns ett kryss i högra hörnet. Klicka på den och sedan tog jag alternativet "inte intresserad", men där kan du ta vad du vill.

Hälge: Hur fick du bort detta?

Lunkan: Jag har lyckats få bort annonserna. Hoppas det ser likadant ut nästa gång man loggar in.

Lunkan: Ja vad fan är detta med all jävla reklam?
Moderatorer och forumledare måste ta tag i detta så skiten försvinner!

Forsberg 1978: Tänk om Brynäs kunde göra lika många mål som HS har tryckt in annonser, jävlar vi skulle sopa banan med Luleå.

bradberry: Boqvist har nu fått massa chanser och han har inte tagit dom, bara att sitta bredvid och se och lära för på planen har han inte att göra än!

Gd:s utsände om matchen:

”och där Boqvist verkligen såg ut som den juniorspelare han faktiskt är.”

Kan konstatera att det inte är pettisbif som skriver matchreferat i GD...

mattiask: Lite underförstått menar han kanske att det här med Play in inte borde finnas. Det menar i vart fall jag.

Rumpelstiltskin: En söndertrasad nerpissad underdog... Starten på den här säsongen måste vara den sämsta sen Esko Nokalainen. Ändå vete fan om inte avslutningen tar priset ändå. Reser sig Brynäs nu och helt plötsligt får spelet att stämma i slutspelet är det ett mirakel. Vågar man hoppas på lite knutna nävar och taggtråd på måndag? Kör nu för fan!

Brynäsgubbe: "Lyckas vi vinna mot Luleå tar vi en kvartsfinal som vi definitivt inte förtjänar. Kan unna Bulan att vinna den. Han har jobbat hårdare med Luleå än någon har gjort i hela Brynäs förening i år. "

Nu måste jag verkligen ifrågasätta. Varför skulle vi inte vara värda att ta oss till en kvartsfinal? Varför skulle det vara så fel?
VI har tagit klart fler poäng än Rögle, Örebro, Karlskrona samt Mora.
Därför är vi helt rättvist i ett playin.
Vi har dessutom tex över två matcher tagit Luleå med 12-1 under serielunken.
Klart som fan att vi har lika stor chans som övriga i playin.

Varför, och då menar jag verkligen varför skulle det vara en kvartsfinal vi inte förtjänar?
I mina ögon är detta ett uttalande som gapar medgångssupporter samt att du MÅSTE spy galla över klubben samt Bz enbart för att spy galla över någon då DITT lag inte har gjort så pass mycket bra som du tycker att de borde.

Rumpelstiltskin: allt att vinna!!

Auchinleck: Hoppas Pantern går upp

Fan va härligt att komma in som underdog till play in! Taggad! Nu kör vi!

Alltså Pantern... vad går de på?

Skrubben: Tja, han har ju rätt i sin rubrik.

Brynäsgubbe: Sprid inte hans ”vänder-kappan-efter-vinden”-krönikor. Ett skämt att Expressen låter honom fortsätta sprida sin dynga.

{5915}:
Vi är farligt nära Modo-spåret nu. Vi får verkligen hoppas att ledningen (från styrelse och neråt) sätter sig ned och analyserar vad som behöver förändras inför 18/19. Förutsätter att valberedningen med trojkan Damberg, Larsson och Östblom redan nu ligger steget före i analys- och åtgärdsarbetet inför årsmötet i juni...

{5915}: Frågan är vad som är bäst, att vi mirakulöst slår Luleå i play in-tombolan och därmed maskerar fiaskosäsongen med ett fall i kvarten eller att vi åker ut i play in direkt och får till en haverikommssion som gör analysen och en nystart?
Att BZ jobbar på Stefan Persson ser jag som ett sunt tecken.

Peja: Det finns oerhört många som skulle kunna skriva exakt samma ordalag utan substans, han tar ju chansen så fort han får den, tål inte fanskapet jag.....lite som den andra tomten i Aftonbladet som sågade Brynäs hela vägen 2012 tills vi till slut vann SM-Guld...finns det någon som sågar andra lag på samma sätt "när dom inte vinner SM-guld" ? Till och med Cmore hånar ju Brynäs typ, "usch måste vi prata om dom"....

Leonardo: Tycker det är låg klass på Nyströms krönikor. Det finns ju ingen analys där utan bara klyschor och diverse självklarheter som visserligen lindas in i fina formuleringar, men texten är så intetsägande.

Brynäsgubbe: Nyström tål jag inte , han passar alltid på att såga Brynäs om han får chansen...

« · 1879091 · »