1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747949 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Lyckas vi gräva fram 1-2% av Brynäsandan från 60-70 talet så är det en stor förbättring.

{8399}:
Kanske inte så insatt i det sportsliga? Ändrat i vilket fall...
Och vi har nog andra större problem att fokusera på? Som att vinna... = )

{8399}:

Jag är inte 100 på att Palushaj är skadad. Jag tror det mycket väl kan vara taktik från Brynäs.

Luleå ska förvänta sig att det är ett decimerat och stukat Brynäs som kommer. Brynäs vill vara underskattade inför ikväll.

Det är en teori. Men inte en otänkbar sådan.

Brynäsgubbe: Hur kan de missa att de heter Luleå HF?

pjåtor: "Nu i dagarna startar 8-delsfinalerna mot Luleå HC"... Vad sägs om lite professionalism och få moståndarnas namn rätt?

bradberry: Mannberg, Palushaj, Carlsson och Sunkis...blä

Lindström: Palushajs frånvaro behöver inte vara negativ på kort sikt... I vissa fall går laget samman och höjer sig ett snäpp när spelare som brukar ta mycket plats är borta. Låt oss hoppas att det här är ett sånt case... Men Mannbergs speed och irrationella stil kommer ju saknas och om Bertil inte kan gå för fullt...? Jag vet inte jag... Har fulspelet börjat...? Varför skulle Sjödin vara öppen med att Bertil är halvskadad och ändå på isen i ett slutspel. Idiotiskt... Jag tror Bertil kommer gå 100%...

KulaShaker: Så att prata om död åt en annan förening är godkänt anser du? Lågvattenmärke, enligt mig.

{2064}: 3 kilo är ju ingenting

xxx BIF xxx: Ja, speciellt iom att Luleås spelare väger 3 kg mer i snitt än våra mini lirare så ja, då gäller det att hålla sig rörliga och helst i anfallszon.

xxx BIF xxx: Luleå spelar "Bulan-hockey" och det innebär att man inte tacklar så mycket. Däremot sätter man riktigt hård press, precis som vi gör.
Med risk för att alla domedagsprofeter på forumet får blodad tand så hävdar jag att det passar våra lätta backar bra och det är nog ett av skälen till att vi gått bra mot Luleå. Vi får väl se om Luleå skruvar lite på sin taktik och kör mer fysiskt baserat på resultaten tidigare i år.

Hur som helst, nu är det upp till bevis!

KalleTeodor: helt annat läge för Luleå
Saxat från nsd.se

”tränaren Thomas ”Bulan” Berglund rapporterar att alla spelare är tillgängliga till matchen.”

{8399}:
Tjeckhockey är alltid kul att se. Kenneth Andersson håller väl igång i veteranerna? Eller Willy Lindström. Slutspelsjokrar.
Rapp på grillorna och rappt skott, det är det fan ingen som väntar sig i dagens hockey. = )

Lindström: Även om Palushaj är viktig så hellre att han är borta än Bertilsson. Förutom bra backspel så står han för moralen i laget mer än någon annan. Hoppas att han inte är alltför hämmad.

xxx BIF xxx: Frågan är vem som skall vänta på blålinjen då Palushaj inte är med?
Jag tror på raka motsatsen till klungförsvar, Brynäs måste chocka och ligga på framåt och ta mycket avslut.

Lindström: Men va fan där sjönk ju det lilla hopp man hade :-(

xxx BIF xxx:
Om du vore Buleå skulle du nog ligga på hårt på våra backar så länge det ingår i ordinarie slutspelsspelplanen...?

1 forward väntandes innan blålinjen och 4 utespelare i mål inklämda tillsammans med Rautio beredda att slå sarg ut på alla droppade puckar.. ..jag tror på seger idag!!!

Fan om Luleå går fysiskt hårt på våra backar - det kommer att ge oss negativa konsekvenser.

Bratwursten : Imponerande att du tror det. Vad vet du som vi mer ”nyktra” fans eller framförallt allt journalister/expeter som säger det rakt motsatta tycks ha missat? Att vi har plus på Luleå i inbördes möten?
Det är lite underhållande att se personer (inte du) som här skriver att vi haft lätt för vissa lag i grundserien och därmed borde kunna slå Luleå, Växjö m fl samtidigt bortförklara vår position/form med att grundserien inte betyder något, nu börjar vi från noll.
Nycklarna i slutspel försvarsspel och målvakterna vilket inte ger några bra vibbar.
Vi får förlita oss på Fru Fortuna, däri ligger vår enda chans.

Bratwursten : Smart, då kan man skylla på det istället för bristande motivation...🧐

Lindström: Perkele, om inte Bertil är 100 borde han inte lira heller.

Lindström: Hmm inte bra..

Ingen Palushaj i morrn pga knäskada & ang. Bertilsson – Han kommer spela, men jag vet inte om han kommer köra fullt ut. Mannberg axel skadad missar hela matchserien. Allt enligt Sjödda & GD

Bratwursten : mycket kan ligga i att man var en rätt så hetsig ungdom på 70-talet. Men man har väl lite krut i sig ännu.

Bratwursten : Ja, att möta Leksand är ju ungefär som att möta Rögle eller Mora inför storpublik. Alltid ett bottenlag. Jojjo-lag som kanske egentligen saknar förutsättningar att etablera sig i SHL. Har svårt att se på saken annorlunda i och med att massa sportsliga styren har misslyckats etablera de i SHL senaste ~15 åren.

{gnellis}: Ibland kan jag också börja undra vad Brynäs och allt kring föreningen gjort dig för ont.

Tjurn : Det finns gott om biljetter kvar men vill du sitta bland de bättre platserna bör du köpa nu ikväll.

Tjurn : Tror vi har goda chanser att slå Luleå faktiskt

Rumpelstiltskin: Förkastligt att uttrycka sig så. Vadan ditt renodlade HAT mot Leksand? Har klubben eller orten gjort dig nåt eller vad är det frågan om. Fult!

Bratwursten : någon som vet biljettläget till onsdag? Tänkte ta mig tid å åka upp fast ja har varit allt annat än glad på sjöddas mannar.

Rumpelstiltskin: För mig känns matcherna mot FBK, Djurgården,Skellefteå och i någon mån även Frölunda större, men vi är alla olika. Beror väl på att Leksand har varit irrelevanta så länge jag kan minnas i princip.

Leonardo: Finns inget annat lag i världen som jag hatar mer än leksand. För mig får hela byn försvinna från jordens yta.

Hoppas den klubben dör ut i framtiden.

KalleTeodor: Precis. Vi minns ju hur Brynäs blev manglade av Frölunda i Scandinavium ett antal gånger under förra säsongens slutspel. Brynäs var utdömda av diverse krönikörer men reste sig ändå och tog hem serien till slut.

Jag tror vi har alla möjligheter att slå ut Luleå bara vi hittar tillbaka till det spel vi vet att vi kan spela. För bara en vecka sedan var det positiva tongångar då vi precis hade dödat hemmaspöket Skellefteå.

Peja: Håller med om att det mesta talar för att vår tid i slutspelet blir kort baserat på senaste tidens spel. Men när du säger att "Samtidigt faller inte ett välfungerande lagbygge ihop på det sättet" så är det faktiskt ganska vanligt att det sker just i slutspelstider. Man ger upp matchen och fokuserar på nästa när matchen är avgjord. Det är dessutom ganska vanligt att även ett relativt stort nederlag kan vändas till vinst i nästa. Vi såg ju t ex lite av det under förra årets slutspel. Så vi ska inte ge upp detta ännu.

Lindström: Det skulle förvåna mig högeligen om de gjorde det Det är väldigt lätt att skylla på att matcherna inte gäller nåt när man blir utklassade.
Så nu är det bara "Att trycka på knappen" å visa klass... Skitlätt, enligt alla kända klyschor.

{8302}: Leksand "the scum" som Moraiterna säger, personligen har jag aldrig hatat Leksand, mer hatkärlek, derbybetonat...däremot har jag aldrig tålt FBK SAIK eller DIF och kommer förmodligen alltid att känna så....sen blir jag uttråkad av lag som LHC, KHK, Rögle, Örebro, känner noll intresse att se dessa lag på isen, detsamma kände jag för Växjö som idag är ett påkostat topplag :)

Peja:
Det har varit några för många såna matcher 17-18...

Lindström: Timrå är verkligen en frisk fläkt med dessa unga spelare som inte har någon respekt för Leksands rutin, jag tror Leksand får väldigt svårt......

Lindström: Förut hatade alla riktiga Brynäsare Leksand! Jag är från förut 😎

{2064}: Underbart att se att hjärta vinner över miljoner

Peja: kul att se Leksand-Timrå. Kinnvall imponerar men Didrik Strömberg är rent grymt bra defensivt.
Leksand långsamt och uddlöst.

KalleTeodor: Samtidigt faller inte ett välfungerande lagbygge ihop på det sättet. Och vi kan nog dra vissa slutsatser om att vissa spelare inte är redo för SHL än.

mk: Visst var det en riktigt dålig insats igår men det är lätt att glömma bort att det faktiskt var match in i 3:e. Dessutom var ju både FHCs 3:e och 4:e mål rätt bisarra oflytsmål (självmål av Boqvist och en icing som slogs av).
Med 3 ordinarie backar borta (Bertilsson stryker sig efter värmning dessutom) och det börjar studsa emot i en betydelselös match så kanske man inte ska bli förvånad att det rann iväg. Jag drar inte några stora växlar på denna match men ber en bön för att Bertilsson kan spela på måndag.

{8302}: haha skulle precis in o skriva det..Hemskt. ibland har vi det rätt bra som brynäsare...

Uhuhu! Sämsta ramsan någonsin!!!? "Vita och blå" aka "Feliz navidad"....Sjukt kass!!!!! Hoppas slippa höra eländet i SHL

mattiask: Jo. Jag fattar vad ni menar.
Men är det ett optimalt sätt att avsluta en serie på, och komma in i nästa fas.

Jag hade köpt det om man hade förlorat på ett normalt sätt de sista matcherna.
Men som det såg ut igår, så kan det omöjligt gjuta nått mod i spelarna.
FHC gick på halvfart och ändå såg det katastrofalt ut långa stunder.
Brynäs gick nog inte på fullfart heller.
Men att förlora med 8-3, sätta Rautio i skiten, så att han vägrar tacka egna spelare efter matchen.
Är det ett lag i harmoni?

Som Blomman tro/ hoppas att det ska bli bättre.
Det är vårat jobb.
Han ska veta, förbereda och hitta ett spel, som kan implementeras direkt på måndag.
Det är beklämmande när Ludvig kommer in och är bland de bättre på plan.

Ja, har dom maskerat formen så att man kan gå långt i slutspelet. Då får vi gratulera dom.
Men jag tror att vi kommer att få förbereda en haverikommission nästa vecka.

Brynäsgubbe: Hade varit bättre att inte säga något alls :)

{6984}: Får se om inställningen poppar upp nu som gubben i lådan som Blomman utlovat...
Igår sa han att dom skulle gå rakt mot mål...

« · 1879455 · »