1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747923 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Syns att laget väger ganska lätt när det blir fysiskt & grötigt.
Lider med en sån som Clark som får 100 tjyvsmällar varje match utan att nån i laget skyddar eller står upp för han...

Dallemas: Bengtzén får gå ner på sina bara knän och be Miller komma tillbaks.

Är de nån spelare som väntas vara tbx till nästa match? Blir jävligt tufft om Jacke blir avstängd och ännu tyngre om Grana vart skadad på köpet.

Huge: Anmälan gäller väl om det är en blinde side eller inte. Borde inte bli nåt alls.....

Brynäsgubbe: Blir nog svårt som faaan utan Blomman ! Grattis Luleå ...😥👿

bradberry: Det var väl snarare Granis some tog värsta smällen.

bradberry: Ingen aning, men hade det mesta tagit mot huvudet så hade han knappast rest sig upp så snabb som han ändå gjorde. Tycker det är en solklar tackling axel mot axel/överkropp, hade den först tagit mot huvudet så hade huvudet varit det första som kastats åt vänster, nu försvinner huvudet istället bakom Blommans axel i samband med och efter att tacklingeb träffar.
Om det blir nåt straff så får man isf hoppas på enbart böter för vårdslöst spel men ingen avstängning. Om den varianten nu öht finns som bestraffning.

KulaShaker: Hur mår Larsson? Någon som vet?

Inkazar: Som nån redan pekat på: nästan hela kraften tar mot överkroppens sida/axel, titta hur huvudet rör sig. Blir isf mer av en whiplasheffekt som ev kan ha gett nacksmärtor. Detta enbart utifrån den vinkel vi har via twitterlänken, om granskarna sen har nån bättre vinkel som visar att det är huvudet som tar mestadelen så är jag beredd att ändra uppfattning.

Lindström: Bara Roos på twitter :D

Luleås twitter-kampanj som löste den här?
Anmälan till disciplinnämnden https://t.co/Yo1hXJDB6P via @SHLse

— Tomas Ros 🌹 (@Rosenrasande) March 13, 2018

Kan inte se att varken AB eller Expressen uppmärksammat detta än..

Brynäsgubbe: anmälningarna brukar komma runt 08 dagen efter. Det här var inte speciellt sent.

Carlssons anmälning var mycket senare.

Brynäsgubbe: Klart att den tas upp när den vevas på sociala medier, dessutom blir den spektakulär i och med dubbelkrocken.

{2064}: Så patetiskt. De satt och läste twitter igår kväll, annars ser jag inte hur anmälan kan komma så sent. De gör inte bedömningar baserat på vad de faktiskt ser utan vad folk pratar om i sociala medier.

Inkazar: Kan man anmäla Larsson för att han skallar Granström halvsekunden efteråt? Vi får tänka kreativt här...

Inkazar: Jävla pajasliga.

Inkazar: Han har inte ens blivit anmäld. Något som de brukar göra direkt efter match, minns för ett tag sedan de skulle göra processen snabbare. Detta är en ickehändelse och jag förstår inte varför den får så mycket uppmärksamhet.

Edit: Men vad fan...

Där kom anmälan

{8399}:

Solklar axel mot axel?

Ja om den gått som tänkt. Men det gjorde den inte, Jacke missade och mestadelen av kraften tar i huvudet. Det går inte att komma ifrån, lägg därtill blindside och att det är precis sådana tacklingar som man vill stävja så tror jag nog det blir uppemot 5 matcher.

Auchinleck:
Om jag minns situationen rätt är det ca 5-6 sekunder kvar när Larsson får detta läget för kvittering. Jag ser absolut inget konstigt att Blomman går in i den situationen som han gjorde. Det är segrar som gäller i slutspelet och det är rejält spel som krävs för att så ska bli fallet.
Sen om tacklingen tar olyckligt i slutändan, svårt att se, är det ju tråkigt men det går fort där ute på isen.

Auchinleck: Roadlaker la ut en till länk där det från nära håll syns att tacklingen tar mot axeln.

Brutal tackling? -Ja!
Tackling mot huvudet? - Nej!

Borde kanske klassas som en våldsam tackling (Charging ?) och ge en tvåa. Sen om Larsson skulle bli skadad ev någon matchs avstängning. Men jag har inte regelboken. Talar ur förnuftet...😁

Huge: Finns ingen anmälan publicerad ännu.

Auchinleck: Solklar axel mot axel, inget fel på tacklingen.

Huge:
Varför går han in från sidan med den farten? Vad tror han skall hända?

Inkazar: 5 matcher?
För en tackling som tar i sidan på bröstet?
Knappast, om granskarna har ögon att se med...

{4783}:
Själva tacklingen från "blind side" tycker inte jag är fel - då kan man ju aldrig tackla/gå på kropp i en kampsituation,då det är full fart mot mål.
Dock tycker jag att Larssons högra axel hamnat bakåt i hans snedvridna överkroppsposition (pga skottet) och jacke rundar denna axel och tar Larsson mitt i fronten av överkroppen och tyvärr tycker jag att den tar i huvudet, vilket bör va avstängning.

Granis får en smäll också (inte Larssons fel).
Det där såg inte bra ut alls.
Kan absolut vara nog för en hjärnskakning.

{4783}:
Nollvisionen har vi kastat på tippen?
Man funderar ju lite på kommunikationen mellan Kapten och tränare också.

Tycker den ser ut som att han träffar axeln först. Sen ser man inte så mycket mer från den vinkeln. Tror det ser värre ut än vad det faktiskt är. Hoppas lotterinämnden har fler vinklar.

Brynäsgubbe:
Blindside. Varför?

Inkazar: Har han blivit anmäld? Tycker det är en fin tackling, Larsson är tacklingsbar.

Blomman står för ett fint jobb och gräver fram två bra assist idag. Angående tackligen tycker jag att den ser ut att ta mot Larssons axel, men jag kan ha fel.

Inkazar: Kan tyvärr faktiskt bara hålla med. Den känns ganska klar, men framförallt jävligt ful och jävligt onödig. Ett skede där han inte behöver gå in på ett sådant vis PLUS att han faktiskt är kapten och ska föregå med gott exempel.

Vore jävligt konstigt och jävligt illa om han ej får fem matcher.

Oavsett vilken spelare det är - sådana tacklingar MÅSTE bort från hockeyn!

{8399}: Jo laget är inte lika svetsade och tränade som förra året i mina ögon heller, men om man bara ser det pessimistiskt och negativt så blir det för jobbigt...jag slutar aldrig tro på Brynäs ;)

Jahapp. Näste man till rakning.

Förbannat fult och framför allt förbannat onödigt av Jacke...

Lär ju bli 5 matcher på den med.

Leonardo: Problemet är att det inte är självförtroendet bara som saknas utan truppen är rejält nedgraderad jämfört med förra säsongen också. Lakers är dessutom starkare så vi ska nog ta det lite lugnt.
Brynäs ska först ta sig an nästa match som spelas hemma och där brukar det bjudas på torsk två gånger i veckan.

Om jag får störa lite i svenskalektionen här inne...så hoppas jag inte att vi försöker gå ut och styra upp allt på onsdag. Vi är som bäst när vi utgår från en nästan total defensiv och sen siktar på omställningar och att skapa tryck vid rätt lägen. Vi kan tyvärr inte styra matcherna med det här laget, vi får bli lite som..tja Juventus i Champions League ;-)

Lindström:Nä, det finns aldrig några oklarheter kring vedertagna idiom och vad dom försöker säga. Att vissa efterhand sen kanske tycker att man kan tolka dom lite olika hör inte hit, det är ändå den ursprungliga innebörden som ska bestämma betydelsen av idiomet ifråga.
Lök på laxen betyder att man gör en dålig sak ännu värre. Dvs nåt negativt.
Grädde på moset betyder att man sockrar nåt som redan är sött sas, dvs gör nåt bra ännu bättre.

Peja: Nej då :) En match i taget....så lite som behövs, tänk dig själv scenariot att Brynäs först städar av Luleå och sen tar Växjö i första på bortaplan när Växjö är lite "matchrostiga"...det behövs så lite för att självförtroendet skall växa, vittringen, publiken börjar komma på matcherna....

Tjurn : Ja, en slutspelsmatch av så här låg kvalité är ju en direkt konsekvens av införandet av åttondelsfinaler. Har väldigt svårt att se Brynäs eller Luleå "överleva" en kvartsfinalserie.

Sven.Savage: ursäkta om jag e grinig men nån slutspelshockey va de fan Inte! Satan vilken tråkig match

{8302}: Som liten spydde man på lax speciellt kokt lax, smakade sämre än Brax hehe...idag är laxfilé lyxmat o dyrt att köpa...gott och bra för kroppen!

Alla som snackar om Växjö. Tagga ner snälla, det här är ju inte klart än.

{8399}: Trend kanske var fel ordval, men det har varit skönt att inte förlora alla matcher mot de så att säga topplagen...vi har haft svårare ibland mot de sämre rankade lagen men jag lite less samtidigt på det där med topplag o bottenlag , vi kan slå alla o förlora mot alla....

{6984}: Lax var inte speciellt bra överhuvudtaget förut. I Gävle fick fiskedrängarna till ett avtal att man bara skulle behöva äta lax två gånger i veckan.

Leonardo: ”en trend i år som jag är nöjd med är att vi har tagit 2 segrar på SAIK o DIF o Frölunda och 5 poäng mot Växjö.”

Är det verkligen en trend?

Lindström: Det är numera ganska vanligt med lök på laxen. Helst vårlök om jag får säga vad jag tycker i den frågan.
Om jag förstår det hela rätt så är vi i alla fall laxen. Det passar ju bra med koppling till Älvkarleby. Linköping är löken och det känns bra det med...

Honken: En seger på onsdag vore fantastiskt och ger som grädde på laxen sköna slantar.

Som lök på moset får vi chansen att underraska mot Växjö...

Lindström: Det har varit något negativt med lök på laxen sedan 1600-talet.
Synonymt med sten på bördan

Lindström:
Kastar in "Torsk på Tallinn" till HVs tröst. Är den positiv eller negativ?

Huge: Att lägga lök på laxen är ett uttryck som de flesta någon gång har hört så långt är vi överens. Dock råder det oklarheter kring om det är något positivt eller något negativt. Å ena sidan anser många att lök på laxen inte är speciellt gott och därför inte kan vara något positivt, medan andra anser att man tar något gott och strör på något annat gott ovanpå. Paralleller dras ofta till ”grädde på moset”

Men jag förtydligar mig; Bra att Hv torska!

« · 1879939 · »