1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747920 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
OS-backen Simon Bertilsson ser ut att lämna Brynäs efter säsongen.

Och nu har klubben enligt Aftonbladet gjort klart med en ersättare.

Linköpings Niclas Lundgren ska enligt dessa uppgifter vara klar för Brynäs.

Brynäsgubbe: Jag tycker inte att Brynäs var märkvärdigt bra mot Luleå som var var rätt kassa faktiskt.
Mot Skellefteå 2-0, Frölunda 1-2 och Djurgården 2-0 tycker jag att Brynäs var mycket bättre än mot Luleå sist. Sen var Brynäs riktigt bra i en period mot Mora men sedan mörker 3 matcher + 2 perioder.

Brynäsgubbe: Ja, fd spelare i samma klubb är långt ifrån alltid ett bra recept. Min egen favorit som Brynäs-spelare genom alla tider är Stig Salming. När han var tränare var det väl dock ingen succé direkt.

Charles: Skit i Abris vad han säger ;) Påverkas du så mycket av vad sportjournalister skriver?

Brynäsgubbe: Blev backsidan bättre under OS utan Gunderson och Bertilsson? Problemet är att man lätt glömmer dom matcher när lag är dåliga utan nyckelspelare och när lag spelar bra utan nyckelspelare är det helt plötsligt ”psykologi”.

mk: Det kan ju vara svårt för Sjödin att få ett head coach jobb om han inte vill gå ned i seriesystemet eller åka till till Norge....

aj aj aj, abris brukar ha rätt när det kommer till Brynäs

Nicklas Lundgren....

mk: Nej, alltså jag menar nog mer att Sjödda isåfall hoppar av något annat och helt enkelt går till en annan klubb.
För hade jag varit Sjödda och fått förtreoendet som HC så hade jag aldrig velat "gå ner" till en ass-roll igen.

Rodrigo: Det är mycket psykologi i hockey. Om spelare höjer sig för att de inte räknar med att Palushaj löser det så känns det som ett plus. Många gjorde sina bästa matcher på länge i måndags.

Brynäsgubbe: Givetvis inte. Laget skulle dock vara bättre med en oskadad Palushaj.

Rodrigo: Aha, du menar att vi ska spela skadade spelare. Förstår.

mattiask: Han är ju egentligen AC. Så är det så att det inte passar, så får det bli så.
Ska vi köra på Sjödin som HC bara för att han vill det?
Jag anser att hittar Bz en riktigt bra HC. Så ska han köra på det.
På samma sätt så är jag inte säker på Molin som nån sorts tränare för Brynäs heller.
Vad har han för resultat? Visst det är inte världens bästa material i KHK, men ska vi ha det bästa vi kan få eller samla gamla hjältar?

Hur var det nu med inaveln på Sätraåsen som det skreks till månen om för ett gäng år sen?

mattiask: Jag tror det skulle vara en befrielse för honom, han har sett plågad ut och darrig på rösten flera gånger vid presskonferenser, det är nog rätt slitsamt att vara HC om man aldrig varit det förr!

{8399}: Tänkte mer på "Senast: Förlust mot Frölunda Indians
Scandinavium, 8-3 (1-1,2-0,5-2)" och möjligen "Roger Melin har presenterats som "Bulans" ersättare. Vad tycker du om det?"

Skrubben: Det vore sannerligen ett dreamteam och jag gillar det. Iaf som personer.
Men bara en fundering.
Hur tror du/ni andra att Sjödda skulle reagera att gå från HC till AC? Jag hade ju i hans läge inte velat göra det även om Brynäs är hans lag så att säga!

Blir underbart kul att gå på match ikväll. Fullsatta läktare och chans till avancemang! Härligt att vi kunde få till en sån här match. Vore så sjukt viktigt för klubben ekonomiskt att få gå till kvartsfinal. Vem vet sen vad vi med Palushaj tillbaka och lite flow kan ställa till med. BRYNÄS HEJ <3

Nån dom vet laguppställnig inför ikväll och en preliminär publiksiffra?

{8399}: Tycker det var bra igår jag att sparka Hudacek från FBK, att man visar att sådant beteende inte hör hemma i ishockey.

{8302}: Electroluxanonsen?

Högerkolumnen är lite outdated känns det som....

"Brynäs får klara sig utan Aaron Palushaj även i åttondelsfinal två mot Luleå.
Forwardens knäskada stoppar spel under onsdagen meddelade tränaren Tommy Sjödin efter förmiddagens värmning.
Forwarden är dessutom ett frågetecken inför en eventuell tredje match på fredag"

Brynäsgubbe: Märkligt att inte alla lag kör med den taktiken ändå. Borde vi inte bänka Gunderson också kanske? Som sagt, lag blir inte bättre utan sina nyckelspelare.

Auchinleck: Ja, eller att minimera förlusterna.

{2064}:
Bra att hamna på plus.

Brynäsgubbe: Hoppas att han missar matchen då (-;

KulaShaker: Tror det är bra för gruppen om han inte spelar. Alla steppar upp lite och räknar inte med att Palushaj löser det.

kexxet: Minst två ytterligare hemmamatcher och minst fyra ytterligare matcher totalt.

kexxet: Vad sägs om att vi går till kvartsfinal vid vinst?

Ingen Palushaj ikväll heller?

Blixt1980: För mig finns ingenting av speciella känslor kvar när det gäller dessa matcher.
Jag ser även AIK, Timrå, Modo, Södertälje för att nämna några som klassiska lag och Leksand lockar inte mer än dessa för mig.
Allt fuskande och alla legoknektar gör att charmen är borta med Leksand och nu får de gärna tyna bort i de lägre serierna och jag kommer inte att sakna dem.

Fördelar / motivation med att vinna ikväll:
Slippa en extra "lång" bortaresa
Klubben sparar lite pengar
Extra träning/vila (Rautio får extra vila)
Boost i laget (titta vi kan ju...)
Glada supportrar
+ Säkert något mera.....

Blir spännande att se om vi kan komma upp i två bra prestationer i rad. Det har ju inte varit alltför vanligt i år.

Blixt1980: Inte jag. Jag njuter av att se Leksand förnedras i lägre serier. Ju lägre desto bättre :) (förutom den böjelsen är jag fullt "normal")

{8399}: Enligt mig så tycker jag Leksand och Brynäs ger heta känslor när dem möts. Under en lång tid i vår svenska hockey historia dominerades den högsta hockeyligan av just dessa 2 lag!

GAAAAAAAAMEEEE DAAAAAAY!!!

Blixt1980: Själv ser jag hellre Timrå och AIK före Leksand i SHL. Dessutom är Brynäs-Leksand inget riktigt Derby, långt ifrån.

Anders Berg: Vill vi inte ha klassiska derbyn mot Leksand?

Längesedan vi vann 2 matcher i rad så nu är det dags att göra det !

Rumpelstiltskin: Mitt dream team nästa säsong:
Wallson - HC
Molin - Ass (forwards och PP)
Sjödda - Ass (backar och BP)
Janne L - Video
Lasse Johansson - Sportchef

Brynäsgubbe: Nöjd eller inte beror förstås på resultaten. Han känns minst lika lämpad som Sjödda i alla fall.

{8399}: Skulle du verkligen blivit nöjd med Ove? Han har inga meriter som tränare. Han blev sparkad mitt under 14-15 från Brynäs, det skulle kännas väldigt märkligt att ta tillbaka honom. Vi vet redan att han inte håller måttet för oss. Vi behöver någon utifrån. Någon med modernt tänk och hårda krav. Bulan-krav.

Peja: jag skulle vilja se en huvudtränare som inte har varit inkopplat inom Brynäs tidigare, likt bulan.

Peja: Ove som headcoach då kan ju Sjödin återgå till att vara assisterande 👍

Skrubben: Vore å andra sidan en stor prestigeförlust för Ove att gå från att vara huvudtränare till assisterande. Brukar inte tro på delat ledarskap, men i detta fall kanske det skulle funka, med tanke på hur bra de (Sjödda&Molin) känner varandra.

Skrubben: Ja vi får hoppas

Om Timrå vinner serien mot KHK skulle det inte bara innebära att KHK åker ut. Samtidigt skulle Ove Molin förmodligen få sparken vilket skulle kunna öppna upp för att vi kan plocka hem honom igen. Vi söker ju en till asstränare? Han borde kunna hitta nycklarna för att lösa upp våra knutar i PP.

{8399}: Enda anledningen att hålla på Khk stavas Ove Molin.

{8358}: Timrå en klassisk hockeyklubb hör hemma i högsta serien . Hoppas ni grejer det Lycka till 👊👊👊

« · 1880536 · »