1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747922 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
OS-backen Simon Bertilsson ser ut att lämna Brynäs efter säsongen.

Och nu har klubben enligt Aftonbladet gjort klart med en ersättare.

Linköpings Niclas Lundgren ska enligt dessa uppgifter vara klar för Brynäs.

Blixt1980: Det blir vi varse efter matchserien mot Luleå....

Satsningen mot allsvenskan fortsätter.
Bertillson mot Lundgren....
Oj oj

Jaken: I mina ögon är Lundgren en av SHLs absolut bästa defensiva backar vilket han också med all tydlighet visade i match 1 mot Hv71.
Är detta klart så är det ett jävligt bra nyförvärv av Bz som jag gillar skarpt.
Jag har alltid gillat Lundgren.
Här är jag av den åsikten att om någon anser att denna värvning håller Allsvensk klass osv så har man inte koll.
Då bör man ha lite bättre koll på Lundgren.
En perfekt ersättare till Bertil även om jag har andra spelare utomlands som jag också gärna skulle se.
Drömnamnet för mig är Erik Gustafsson som dessvärre ryktats vara klar för Luleå.

Bara 1-3 och 4-24 i skott efter 20 min av matinén i Gavlerinken.

Ska vi befara att Palushaj spelat färdigt?

mattiask: Lundgren fick mycket beröm efter matchen senast... så jag tror också det är en bra värvning... inte lika bra som Bertilsson men klart på hög nivå om man räknar övriga backstaben... och är kanske relativt billig så det finns utrymme för någon typ av offensiv spetsvärvning.

Blixt1980:
Vore konstigt om Berra stannade kvar i BIF efter den kanonsäsong han gjort. Landslaginsattsen var ju tom av klass!

Jaken: Om vi inte vetat det tidigare så bevisar iaf din kommentar om Lundgren att du inte kan NÅNTING om hockey.
Aj aj

Huge: Varför högg vi inte på Victor Hedman exempelvis? Tydligt att BZ vill ha ner oss så vi spelar på samma nivå som Bofors...

dAVydov: hur vet vi inte att Brynäs vara med och budade på Hedman eller har man gått ut och sagt att de inte var intresserade?
Sedan känns det bra att Mårtensson verkar hamna i Almtuna, har ju varit lite rykten förra och denna säsong om Brynäs

SH: Lundgren blir bra, ta hem Andersén också...räcker nog inte med en spetsvärvning , tror Brynäs måste ha flera bra värv till nästa säsong...

Leonardo: Hoppas också på Andersen. Men senast jag kollade vara han uppsatt i första backpar i Jokerit. Känns som han kan få nytt kontrakt i KHL. Någon som hört något ang Andersen?

{7981}: Hedman bad på sina bara knän att få komma till Brynäs men BZ hade redan signat Larsson ;-)

{7981}: Om Andersén ska komma tillbaka är det nog för brynäshjärtat. Lukrativare kontrakt kan han hitta på många andra ställen är min gissning.

Tydligen över 4500 biljetter sålda.

{8399}: Borde vara mycket mer sålda

pjåtor:
Gäller att spara sig till final.

Apropå backar så gillar jag vår backuppställning ikväll. Spelar vi som senast, en lite mer defensivt inriktad hockey där vi tillåter spel i egen zon så är förstås Sunken ett mycket starkare kort än Boqvist. Även om jag personligen tycker att Adam gjorde en riktigt bra defensiv match senast.
Skulle vi hamna i underläge och behöva spela mer anfallsinriktad hockey är det ju inte alls dumt att kunna slänga in Boqvist som är lika många klasser bättre i anfallszon. Kanske man t o m skulle våga spela honom i pp (kom igen Sjödda!). Fält var ju inte riktig kompis med pucken senast...

dAVydov: Victor Hedman hade varit något det! Undra vad Tampa tycker om det ;)

Bärsen är kall, solen skiner (nja) och känslan är god. En timme kvar innan man börjar vandra upp mot rinken. Jag tror på en bra insats ikväll. Skål!

honken21: "Blir underbart kul att gå på match ikväll. Fullsatta läktare och chans till avancemang!"

- Är du ironisk? "Fullsatta läktare"???

I Gävle går man på slutspelshockey tidigast i kvartsfinal 3. Det är sen gammalt... Även om jag själv är på plats. Gissning:

5 648 åskådare. Kom ihåg var ni läste det först! ;-)

bradberry: när jag köpte biljetter var det svart (fullt) överallt utom skybar så utgick ifrån att det var fullt, men kanske såg fel

honken21: Även nedersta rader i hörnen???

honken21: Vore nice att tvåla dit Lul-äh även publikmässigt :)

Helvete vad nervös jag är redan, förresten.

Ska man vara filosofisk så orsakar en Luleåförlust mindre smärta i universum....

honken21: Det beror på att du hade valt skybarbiljetter. Väljer du vanliga biljetter kommer skybaren vara svart i grafiken och du kan bara se status på övriga sektioner.

Ersson med Sundqvist känns inte jättestabilt om man tittar på detta...

Luleå saknar däremot Olausson ikväll och Ledin är tillbaka, mycket bra!

Huge Det är tu att vi har dig som hockey orakel o forumet :)
Lundgren är OK men INTE Bertilsson klass. Varenda gång vi värvar så nedgraderar bi- det är problemet. Läs tabellen igen.
Jag föreslår att du anmäler ditt intresse som viedocoach till BZ. Vilket lyft :)

Jaken: Skulle Berra lämna är det svårt att hitta en bättre ersättare än Lundgren. Andersén vore så klart bra, men han vill nog vänta in en del anbud från utlandet innan han bestämmer sig.

Skulle dock Andersén bestämma sig för att spela i Sverige tror jag fortfarande att chanserna är goda att han kommer till oss. Vi ska inte glömma att både Sunken och Fälth kommer lämna och behöver givetvis ersättas. Dessutom är risken stor att Carlsson också sticker. Det kommer behövas värvas backar till nästa säsong och Lundgren tycker jag är ett bra första namn att säkra upp.

Skrubben: varför vill alla ha Andersen i Brynäs? Han va ju kass senaste gången han spelade hos oss...

Skrubben: Är det spikat att Fälth och Sundqvist lämnar då?
Även om Boqvist Ersson genomgår någon jättemetamorfos till nästa säsong så behöver det alltså in 4 backar...
En riktigt bra rightback för att få alternativ i pp skulle va ett önskemål... typ Hietanen...

SH: Sunken e väl 35 han och Fälth 36, tycker Fälth sett sliten ut denna säsong, Larsson blir nog kvar och det hade ju varit bra med Lucas kvar,

skall vi ha fyra backar till, 2 målvakter och 2 forwards till blir det till låta BZ få handla på...sen kanske en ny HC? Och om Svensson kommer kanske en ny målvaksttränare kommer och ev försöka behålla Clark eller Hajen eller någon av dem blir dyrt det! Men skall man satsa så är det bra att det finns lite mer pengar nu att köpa för...

Jaken: Du yrar om att Lundgren bara håller AS-klass, när han som karlgren säger är en av dom bästa defensiva backarna i hela SHL. Naturligtvis ingen Bertilsson om man ser till hjärtat men rent spelmässigt ser jag inga större skillnader. Bertils skadehistorik ska man heller inte bortse ifrån, överlag en mkt bra värvning av BZ.
Att sitta och påstå att BZ försöker värva Brynäs ner i AS med en sån här värvning är ju så urbota korkat och bevisar bara ytterligare hur lite du verkar kunna om hockey.

SH: Fälth skulle kunna bli kvar. Jag skulle inte ha så mycket emot det bara lönen blir låg. Skulle vara rätt bra som sjätte/sjundeback. Svårt att kunna motivera till varför Sundqvist ska vara kvar.

Huge: Alla förutom Huge och det geniala branschfolket med flera års vetenskaplig utbildning som jobbar inom SHL-lagen kan ingenting om hockey.

Huge: folk har redan bestämt bz avgång efter en mellansäsong.

Rodrigo: Fjantig uppvärmning mellan LHC o HV, man börjar slåss o skjuta puckar på varandra...fan väx upp....men nu kan Cmore koncentrera sig på vår match tycker jag

Rodrigo: Inte alls, Finns många härinne som jag anser vara kunniga.
Jaken är tyvärr ett av flera undantag. Förstår inte varför man inte kan få säga som det är, utan att såna som Jaken måste försvaras bara för att dom gillar hockey.
Man kan ju gilla musik och ändå vara totalt omusikalisk, så varför skulle nån inte kunna gilla hockey men ändå vara totalt "omusikalisk" även där?

Rumpelstiltskin: Ha, ha Rönnqvist tycker att Luleå var "stora" favoriter innan förra matchen....mja håll nere din entusiasm lite gubbe lilla :)

Rumpelstiltskin: Haha, precis...
Folk har ju även bestämt BZ:s avgång varje gång vi förlorat eller missat i nån värvning, seriöst och kunnigt värre....

Är äckligt nervös och känslan idag är inget vidare tyvärr !
Vinn Brynäs vinn

Forsberg 1978: Samma här. Längesen man kände lite pirr inför match!

Forsberg 1978: He, he Forsberg du har sällan en bra känsla hehe gubben, vi tar dom på slutspelsrutin ;) Tyckte flera spelare i Luleå var irriga sist!

Jaken: Ja, så är det ju. Lundgren vore ett jättebra förvärv men sämre än Bertilsson alltså en devalvering av truppen igen. Men om BZ uppgraderar backsidan med ett bättre alernativ än Sunken (alltså inte bara lyfta upp Boqvist) så kan vi i slutändan hamna med en jämnstark eller kanske starkare backsida.
Fälth har varit vår näst piängstarkaste back och en av de få som varit bättre den här säsongen jämfört med förra. Men det är ändå väldigt tveksamt om BZ förlänger där. Skulle vara om Carlsson försvinner och Larsson lånas ut för att bygga lite självförtroende.

{2064}: Danielsson och Lundgren är ändå en bra början. Ser Lundgrens klass som någonstans emellan Kilas och Bertils. Är förväntansfull över att se Sunkan ikväll, tycker inte man ska utesluta förlängning med honom om kroppen håller.

Leonardo: Man bygger på vad Sylvegård startade...

Leonardo: Sett till Brynäs form så kan man ju inte annat än att hålla med. Är väl bara Blomqvist kedja som är riktigt bra nu och det håller inte. Kommer bli tufft ikväll!

{2064}: Mmm

Tips: 6 - 2

« · 1880536 · »