1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747883 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Brynäs har en speciell taktik numera, de mörkar under serielunken och går ut med allt under slutspelet...

KalleTeodor: Ställer mig extremt tveksam till att matcha halvskadade som inte kan gå för fullt. För en gångs skull hade jag mått bättre av att de mörkat skadan och bara kommunicerat att han är redo...

munkas: Jag spelar veteranhockey och hade varit mycket nöjd med denna line-up...

Ser man till de spelare som Brynäs har att förfoga över så tycker jag att med Palushaj i laget så går det att få till 3 formationer som har potential att vara bra. Utan Palushaj så får vi nästan bara ihop en bra formation. Därav min försiktiga glädje...

Sen tror jag att du misstar dig på betoningen av "riktigt bra" som ska vara med uttalad med viss förvåning dvs "riktigt bra". Äru me?

Pettisbif: Gissar att Boqvist 2 spelar med j20 på fredag.

KalleTeodor: Ja, glasklarare än så kan det väl inte bli.

KalleTeodor:
Bästa ska spela mest, såhär vill jag ha det

Gunderson - Bertilsson
Palushaj - Ölund - Boqvist

Carlsson - Ersson
Clark - Blomqvist - Ikonen

Fälth - Kilström
Bjurström - Westfält - Asklöf

Sundqvist - Boqvist
Jensen - Granström - Liljewall (matcha lite)

SH: Nä, ytterst märklig inställning av Sanny. I fallet med Jacke är det mer en fråga om en personlig åsikt med tveksam koppling till faktiska regler. Han träffar ju faktiskt inte huvudet medan Sondells huvudtackling är så tydlig en huvudtackling kan bli.

Som hockeysveriges kanske främsta opinionsbildare så får han ta sitt ansvar att vara lite objektiv. Sanny kan då börja med att ställa två enkla frågor och gå vidare från det:
- Tog Jackes tackling mot huvudet?
- Tog Sondells tackling mot huvudet?

Som jag ser det är det väldigt tydliga svar i båda fallen som också ger robust vägledning om bestraffning...

KalleTeodor: ”kan vi få till riktigt bra formationer trots allt.”

Riktigt bra...??
Du är inte särskilt kräsen du.

KulaShaker: Bra att vi fått loss Bjurström och att Palushaj är redo igen. Med dessa båda i laget kan vi få till riktigt bra formationer trots allt.

Jag tror på något av dessa alternativ. Vilken uppställning röstar ni på?

Uppställning 1:
Blomqvist – Jensen - Clark
Palushaj – Boqvist - Ölund
Bjurström - Granström - Ikonen
Liljewall - Westfält - Asklöf

Uppställning 2:
Bjurström – Jensen - Clark
Palushaj – Boqvist - Ölund
Blomqvist - Granström- Ikonen
Liljewall - Westfält - Asklöf

KulaShaker: Välkomna tillskott han och Lucas

Palushaj offrar sig och spelar imorgon.

Rodrigo: Han kanske kan ersätta Palushaj?

Johnsson? Vad i hela...?

{8302}: Hehe, ja det kanske är mer adekvat här istf Hjärt/lung.... 😀

Huge: HLR = Hjärn/lungräddning ;-)

Inkazar: Ja jag såg det nu . Han lär ju gå till HV om inte Timrå går upp

{8399}: Charging

{8399}: Sanny behöver HLR snart, om han fortsätter så här.
Det hela är mkt enkelt: om det inte går att utifrån bilderna man har med säkerhet fastställa att Blommans tackling först tar mot huvudet och att det mesta av kraften dessutom tar där, då ska man helt enkelt fria. Punkt slut. Nåt annat vore ren gissning, är det bättre då? Ska inte devisen "hellre fria än fälla" gälla om man är osäker? Och om man nu ska gissa I det här fallet så blir ju gissningen ändå till Blommans fördel sas, om man ser till bilderna: dom visar ju att det helt klart ser ut som att den tar axel mot axel och inte direkt mot huvudet.
I Sondellls fall är det ju ingen som helst tvekan, om man ser bilderna: den tar klockrent och initialt endast mot huvudet.
Nämnden har gjort helt rätt som friat Blomman, utifrån regelverket.
Gör man lika rätt den här gången så fäller man Sondell.
Svårare är det inte, vilken jävla sits man än sitter I....

SH: Svårt att Stänga av Blomman om det inte är en huvudtackling men han borde fått för boarding kanske. Tacklingen på Alcén är ju superful och träffar huvudet....
Sanny är ute på djupt vatten.

Sanny gör verkligen sitt för att påverka dn... situationerna går ju inte ens jämföra

pjåtor: nej. HV nästan hela karriären innan Timrå. En säsong i Mora.

{2064}:

Gunderson-Bertilson
Ikonen-Ölund-Clark

Carlsson Kilström
Blomqvist-Granström-Asklöf

Ersson-Fälth
Bjurström.Jensen-Bogvist

Hirsch-Westfält-Liljevall

Rulla på tre backpar och kör som fan.

Peja: Johnsson 25 år har han varit i Brynäs ?

Skrubben: Varken Brynäs eller Luleå lyckas ha något kreativt spel. Har bara handlat om att ligga rätt och utnyttja misstag. Vilket gynnar bortalaget, som hemmalag vill man ta tag i det lite mer. Är väl vad som talar för oss nu :-)

{2064}: Haha. Blomman och Alcen är våra största hot offensivt. Gulddoften har aldrig känts mer avlägsen.

Auchinleck: Hur man än gör så blir det inte någon speciellt kryddig anrättning direkt.

JanT: Ja, det är bara lyssna på vad Sjödda säger i alla intervjuer. Han har aldrig ens nämnt ordet ”offensiv” eller ”anfallsspel”

Jag vill hitta en tränare som har en bättre balans i sitt budskap till spelarna. Melin pratade i princip bara om offensiven och spel med puck. Sjödda är totala motsatsen. Det måste kunna gå att hitta en tränare som kan lära ut båda delarna.

{2064}:
Fruktsallad, Huss? 💪

Anders Berg: Kanske dags att vaska om en smula. T.ex. så här:
Gunderson, Bertilsson, Clark, Granström, Blomqvist
Carlsson, Kilström, Ikonen, Ölund, Boqvist
Sundqvist, Fälth, Liljewall, Jensen, Asklöf
Ersson(?), Larsson, Bjurström, Westfält, Hirsch/Nordberg
och sen får nya mv-tränaren fästa gummiband i stolparna och binda fast i Rautios midja. Har sett får många tokrusningar från honom i år....

xxx BIF xxx: Om du inte hade varit en vandrande cirkus och ett fjantigt latarsel så hade du kanske orkat ta reda på lite närmare varför Miller fick gå och varför BZ har en sekreterare, innan du börjar gnälla och kritisera.
Istf att dra tvärsäkra slutsatser utifrån egna gissningar eller vad Svenska fans påstår, menar jag....

Skrubben: Instämmer till 100% i din analys - så länge vi lyckas spela defensivt plockar vi poäng. Man kan konstatera att Boorks berömda filt har hittat tillbaka till Brynäs IF!

Skrubben:
Eget spel? Kreativitet? Nä, tacka vet jag "jaga puck". Det fyller läktarna hvergang.

Alltså. Våga gå mot strömmen. Kan inte komma ihåg att Brynäs guld bärgats utan offensiv touch i laget.
Gör läxan, BZ.

Anders Berg: Kul för Bjurström, jag tror att han kommer att göra det bra.

{2064}: Johan Jonsson har vi ju redan testat innan han bytte namn till Tellström. Floppade rejält i Brynäs, vill jag minnas.

Bjurström kallas hem. Fri läsning en stund till.

{7057}: Johan Johnsson

KalleTeodor: Min analys är att Brynäs helt och håller saknar ett eget kreativt spel. Dvs. så fort motståndarna tar ledningen och drar sig hemåt saknar vi ett motmedel. Vi skapade ingenting igår efter att Luleå tog ledningen.

Däremot är vi duktiga på att spela tajt och kontra när matcherna står och väger. Det spelet kommer man rätt långt med, då vi egentligen kan slå vilket lag som helst i ligan så länge vi får första målet.

KalleTeodor: Miller har nog gjort någonting oförlåtligt så han var helt enkelt inte önskvärd i truppen.
Kanske kommer sanningen fram en dag.

{8399}: Yes, vi har en mycket bra chans att ta Luleå på fredag. Det märks tydligt att vi har problem att hålla i matcher där vi dominerar eller när vi är favoriter. Vi hade matchen i vår hand igår men det märktes tydligt att vi blev ängsliga i spelet i 2:a och gav initiativet till Luleå. Lättare för oss att spela som "underdogs" vilket vi lär förbli härifrån till slut på denna säsong.

PS En märklig situation vi hamnat i där vi går in i slutspelet med brist på backar och nu 2 matcher senare kommer att akut brist på forwards. Kunde man inte satt Miller på läktaren istället. DS

{2064}: Samt Joachim Rhodin, jag gillar honom skarpt. Klasser bättre än Brynäs brunsås i tredje och fjärden

{8399}: Johan Jonsson är en väldigt bra defensiv spelare, duktig på att täcka puck men samtidigt är han den typen av spelare vi redan har ett dussin av.
Han fyller inga kompetensluckor utan det är väl bara om de skulle bryta Alcéns eller Granas kontrakt som han skulle kunna vara intressant.
BZ borde fokusera på Molin och Rensfeldt istället, dvs offensiva, kreativa forwards.

honken21: När vi snackar publik så undrar man hur sjutton SHL tänkte när de lade åttondelarna måndag, onsdag och fredag.
Tisdag, torsdag, lördag hade varit fan så mycket bättre och funkat då kvarten drar igång på måndag.

Vilken Timrå spelare spekulera gd om? Har inte plus.

Riktigt tungt efter igår. Med 1-0 och en bra förstaperiod satt jag och tänkte, ska vi verkligen städa av Bulans Luleå så här snabbt? Det kändes för enkelt. Och visade sig stämma. Känns logiskt att det blir en tredje avgörande och förmodligen kommer Bulan få sista ordet. Isåfall hejar jag på honom resten av slutspelet.

Fin inramning igår ändå. Kul med hyfsat välfyllda läktare.

KalleTeodor: Tänka sig att HV rök före oss, snacka om att förra säsongens finallag gått ned sig.
I all misär så är det ändå riktigt positivt att SHL är så pass jämn så att de flesta om det kuggar i en säsong kan bli ett topplag.
Jag vägrar att fokusera på nästa säsong så länge liket lever och det gör det sannerligen ännu...

Sondell med all rätt anmäld!

Peja: " Det började med att man överskattade förra årets lag hysteriskt mycket. "
Visst finns det inslag av överskattning. Samtidigt så fanns det väl befogade skäl att anta att t ex Jensen skulle fortsätta att vara en bra 1:a center. Att han inte är i närheten av förra årets nivå är knappast BZ:s fel och jag skulle säga att det gjort att vår 1:a kedja blivit en 3:e sett till SHL-nivå.

Apropå Jensen så är han skyldig laget ett par baljor i nästa match. Dags att dra ur huvudet ur xxxxxx och passa till medspelarna...

Jaken: jag kommenterade en enskild händelse.

xxx BIF xxx: BZ om att Brynäs skall vara ett topplag och att alla skall vara kaxiga och vänja sig med att Brynäs minsann är ett topplag. När det går bra så han sig gärna i rampljuset men när det går dåligt försvinner han.

Dåliga sportsliga resultat och misslyckade värvningar kan alla sportchefer drabbas av utav olika orsaker men det blåser som det avgörs av vilket virke en person är bygd.
Nu är det upp till bevis för Bengtzen, det håller inte att nästan komna sist nä

« · 1881101 · »