1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747884 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Brynäs har en speciell taktik numera, de mörkar under serielunken och går ut med allt under slutspelet...

3 matcher och 21 000kr för Sondell.

Tycker den är värre än sunkens som fick 5. Men ok för ett par matcher i ”slutspelsreduktion”...

bradberry:

Och egentligen skulle ju Hishon varit avstängd också.
För skallningen/försöket till skallning på Clark.

Plus att vi skulle haft ett 5 minuters numerärt överläge även där.
Förutom vid Sondells huvudtackling.

Regeln är ju rätt tydlig där.
Att till och med ett försök till skallning ger match penalty.

Och Match penalty ger ju en automatisk avstängning i nästa match.

REGEL 142 – SKALLNING – HEAD BUTTING
DEFINITION: En spelare som använder sitt huvud, med eller utan hjälm,
för att skalla en motståndare.
I. En spelare som antingen försöker, eller som träffar en motståndare
med en skallning, ska ådömas match penalty.

bradberry:
Känns desperat.

Någon som har koll på vad publiksiffran blev igår?

{7057}: 5114

KalleTeodor: Yes! Då är jag med. I Brynäs/Bz mått så är det helt ok femmor.

bradberry: Håller med dig om att man borde mörkat skadan. Att spela halvskadade nyckelspelare i slutspelstider är väl dock snarare regel än undantag så det jag inte så orolig för.

KalleTeodor:
GPS-koordinaterna är väl ute på den skadan. Suck.

{2064}: Det viskas om att Ove Molin blir ny tränare i Modo.
Vad tror/tycker ni om honom?

Nucky: Ove är alltid kung😊

Nucky: Legend 👍👍

{7057}: Som tränare då?

Nucky: Ska han stoppa blödningen i Modo?

Vill inte verka stor i käften, men man ser ju massvis med modoiter som tror att Freddan skulle ta första bästa tåg till Ö-vik direkt efter säsongens slut bara för Modo "nu" kan tänkas ha honom ;D Smått patetiskt får man ändå säga ;)

Enaranger: För att vara ärlig så borde ju Blomman haft avstängning också..jag tycker att man antingen tar alla smällar som träffar huvudet eller ingen, detta föder ju bara massa skitsnack efteråt som smutsar ner ishockeyn och enskilda personer medan andra bara dansar vidare utan straff....det är bara fjantigt hela bedömningsrättvisan! Fler kamera/videovinklar på matcherna eller kameror på spelarna :)

{8395}: Men det är precis vad du är.
Varken sagt eller hört ett jävla ord om honom.

Nucky: <3

KalleTeodor: Jag tycker att samtidigt som DN dömer om det skall stängas av eller inte samt bildbevis borde räcka för en bedömning men samtidigt kan man ju spelaren som blir träffad måste kunna säga efteråt "ja smällen tog hårt på huvudet eller inte, annars är ju spelarna falska också...skall hockeymatcher sluta med rättshaveri i framtiden?

i Larssons fall såg den hård ut smällen men han kunde ju spela vidare men ruskade ju på huvudet sen efter matchen och fattar ingenting vad domarna sysslar med...sanning eller lögn vem vet?

Spelare skall ju inte behöva bäras ut på bår för att det skall vara uppenbart...Sanny han vrider och vänder på allt beroende på vilken person det är och vilket lag, han är nog fel person att snacka tycker jag!

{2064}: Ja, även om jag redan förklarat i nästan identiska ordalag härinne tidigare idag.
Hellre fria än fälla om man inte är säker, en av grundpelarna i en rättsstat.
Man får ta att en ev skyldig går fri för att slippa döma en oskyldig.
Även bra att man klargör vad blind side innebär.

{2064}:
Vore intressant att höra om vi nu begravt nollvisionen för gott?

Leonardo: jag tycker detta med avstängningar /huvudtacklingar blir helt fel i det stora perspektivet! Mitt brynäs spelar i nuläget dålig ishockey! Inget fungerande pp, blekt passningsspel; ledande spelare som clark jensen gunde hajen underpresterar mv som varvar bra o dåligt konstiga värvningar från sportchef! Här har vi det stora bekymret under denna säsong och som gör mig orolig inför nästa oavsett om vi ska klara av Luleå eller inte! När man sitter o hoppas på att blomman granis o alcen ska komma in på isen så vi kan få mål då står det inte rätt till

Stefan R 63: Första perioden igår var exemplariskt genomförd. Problemet är att vi är så sårade mentalt att vi viker ned oss vid minsta motgång. Något som såklart motståndaren boostas av. Jag tror inte Sjödin har den pedagogiska/psykologiska förmågan som behövs för en headcoach. Att säga rätt saker i rätt lägen. Få gruppen att fokusera på rätt saker och ingjuta förtroende och en tro på det man gör, en övertygelse...

Imorgon har vi ingenting att förlora, hela hallen hatar oss och inte många tror på avancemang. Det psykologiska utgångsläget är då mera gynnsamt. Åtminstone vid matchstart, sen beror det på hur matchen utvecklar sig...

Stefan R 63: Jo fel eller inte, ett regelsystem måste ju finnas och fungera oavsett om laget är bra eller dåligt! Anders Larsson som är högsta boss för Svensk hockey måste ta tag i detta annars förstörs Svensk hockey.

Det är för dålig nivå på domarna, det är alldeles för mycket avstängningar och friande eller fällande domar! Sen har vi ekonomi, Hallkrav, klubbar som kommer att gå i konkurs, ungdomar på mindre ställen kommer inte ha någon anledning att välja ishockey längre.

Hel ärligt så har jag börjat småtröttna lite på Svensk hockey och jag vet flera inbitna med mig som tänker i samma banor runtom i landet!

Man älskar sitt Brynäs och vill se dom lyckas givetvis men jag vill också att ishockeyn skall finnas för alla som vill spela och utvecklas oavsett storlek på kommun!

Just detta system i SHL med så här många matcher och Play In system gillar jag inte, inte heller alla avbrott för CHL, landskampsturneringar som är totalt ointressanta.

Stefan R 63: Korrekt. Egentligen skulle både Luleå och Brynäs strykas från slutspelet. Ett riktigt träligt fattigmanshockey från båda håll. Vi får hålla tummarna att crappy season blir bättre i år.

Nucky: Det vore ju synd om Ove gick till Modo. Klubben där tränare tar hissen ner till källarn.

Men kanske, kanske kan det bli bra. Han är en kompetent tränare på individnivå och framför allt en taktiker som haft en omöjlig uppgift nu några säsonger.

Leonardo: Men Leonardo det var ju just därför som Blomman friades. Man kunde inte fastställa att tacklingen träffade huvudet. Alltså friades han. Det är väl inte så svårt att förstå.
Samtidigt så kan man ju få en rejäl hjärnskakning utan en direkt träff mot huvudet som t ex Pilut fick. Det är ju dock inte straffbart och det är märkligt att s k experter inte verkar ha förstått det. Man måste skilja på vad som är regelbrott och vad som är tråkigt.
Ska hjärnskakningar inom hockey helt försvinna så får man förbjuda tacklingar helt och hållet. Det kommer givetvis också att bli fallet så småningom oavsett vad man tycker om det.

Nucky: Väldigt svårt att säga. Träna KHK i SHL är ett kamikazeuppdrag för en tränare så hur bedömer man det?

{2064}:
Sitter och väntar på Brynäs vårstädning i truppen inkl tuffa beslut för att maximera "pang för pengarna".

KalleTeodor: Det är otroligt många kommentarer från Luleå nu om Blomqvists tackling... men hur lät det egentligen efter matchen i måndags? Om bulan tyckte det var värt 8-10 matcher borde han rimligtvis kommenterat det redan då...
Hörde aldrig något studiosnack heller utan det verkade börja snurra först när anmälan var inskickad.

SH: Precis, Bulan gör givetvis sitt jobb när han försöker sätta tryck på diciplinnämnden. Det allra hårdaste kritiken mot Blomman kom ju faktiskt efter gårdagens match när det var rätt uppenbart att Sondell skulle bli anmäld.

Sen ang Sanny som ju tyckte att det var en "blindside" som var problemet oavsett om den träffar huvudet eller ej så säger Ramsey från diciplinnämnden följande:
"Det finns ingenting som heter olovlig blindside-tackling. Blindside är en omständighet som anses försvårande. Men det har ingen egen bestraffningsgrund."

Så det så!

Auchinleck: Förlängning av Mannberg, signar Ludvig Nilsson, jagar Johan Jonsson.
Utgående kontrakt på våra 3 poängstarkaste forwards.
Känns det som im vår obefintliga offensiv skall vara starkare nästa säsong?
I nuläget är det väldigt långt dit.

{2064}:
Det är där de tuffa besluten kommer in. Klubbdirektören behöver styra upp Alpinisten.

KalleTeodor: Svårt att förstå är väl ett ganska spydigt svar ungefär som man skulle vara dum i huvudet? Smällen var oerhörd och dte är för mig offatbart att man inte kunde hitta en sådan detalj att den skulle inneburit avstängning

KalleTeodor: Sanny Lindström, Svart Bälte i knätacklingar opinionsbildare?.. Jo jag tackar hahahaha

Leonardo: Det var inte spydigt menat och egentligen inte riktad mot dig personligen. Jag tycker helt enkelt inte att det är svårt att förstå varför man fattar det beslut man gör.
Beslutet har ingenting med om smällen är hård eller inte. Inte heller om den kommer från blindside eller inte. Det handlar om smällen träffar mot huvudet eller ej och huruvida detta går att fastställa. Många har en åsikt om det ska vara avstängning eller inte (inklusive Sanny) men grundar inte detta på vad reglerna säger utan går mer på känsla.

{2064}:
"Det här är ett viktigt steg för Brynäs IF marknad och för föreningen. Nu blir vi starkare, snabbare och ännu bättre…"

Brynäs stärker upp marknadsavdelningen.
Hur mäter man om man lyckas bli "starkare, snabbare och ännu bättre"?

Förhoppningsvis finns det ett väldigt tydligt mål där nånstans som är synkroniserat med önskad sportslig utveckling.
Vore det för transparent om Brynäs kommunicerade runt det?

{6984}: När faan blir gammal....

KalleTeodor:

Sen tycker jag att man kan välja att se helt logiskt på saken. Hade Emil Larsson kunnat spela den senaste matchen om nu tacklingen till större delen träffat huvudet? Förmodligen inte. Sanny kan vara så otroligt ojämn och godtycklig i sitt tyckande. Speciellt med förra slutspelet I åtanke då det i princip var helt tyst. Varför väljer han att gå in och börja raljera nu?

Auchinleck: Reklamfilm med Jesper Ollas, fräscht.

{8399}:
Vad menar du nu då?

munkas: Om första värvning blir denne Jonsson från Timrå så kan vi verkligen snacka Crappy Season. Inte ens topp 25 i allsvenskan. Hur man ens kan skriva att det är en spetsspelare är för mig ett mysterium. Dahlén i Timrå där har du en spetsspelare i Allsvenskan. Man önskade ju spetsspelare från SHL eller likvärdig serie. Inte mellanmjölk från Allsvenskan.
Om sen Lundgren ersätter Bertilsson har vi fått en bra start på metamorfosen från Brynäs till Bofors. Nedmonteringen är i gång.

Kent948: Ser ut som att den tar axel först

Ove Myling: Vart har ni hittat länken eller ryktet om Jonsson? Det låter som ett skämt

{8399}: Förra säsongen ilsknade Thuresson till och vänder sig om med en bandysving som gör att klubban träffar halsen på motståndaren..5 minuter och inget mer, vad jag menar är att kan inget bevisas är man oskyldig även om alla på matcher ser klart o tydligt..därför borde det finnas mer kameravinklar från alla håll o kanter!

Auchinleck: Anton Rödin har gjort båda Davosmål just nu 2-2 i en liga som ingen bryr sig i, han levererar iaf

Ove Myling: Ah okej GD+, har ej o tänker ej ha :)

« · 1881101 · »