1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742293 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Kan vi inte slänga ut alla då som försvarar Växjö härinne hehe ;)

munkas: Daniel Larusso var ju också en jävla kommundopad snorunge. Direkt som nybörjare fick han coachas av Miyagi, troligen en av Usa's då bästa karatetränare.

Cobra Kai däremot var också en fin plantskola med egna talanger och stolthet.

Bratwursten : Men hur framgångsrika är egentligen Växjö? Kommunen och regionens företag har storsatsat på laget under de senaste åren men de vinner egentligen inte SM-guld särskilt ofta. Tror inte de vinner den här säsongen heller, Brynäs har ju ärligt talat ett ruggigt mellanår och skulle ha lika svårt för de andra guldkandidaterna. Det märks att spelare som typ Elias Pettersson, som var fantastisk i grundserien, har svårt att leverera i slutspelssammanhang. En ung Bäckström var mycket bättre när han spelade slutspel i liknande ålder.

Pettersson är en ruggig talang, men det kan ha varit ett misstag av honom att välja Växjö. I en så stark omgivning testas man inte på samma sätt, det blir en enklare resa, än om man måste ta stort ansvar i en svagare omgivning. Det kan bli tufft för honom att flytta till ett "dåligt" NHL-lag när han inte ovan med motgångar.

Bratwursten :
Kom hem precis till PPt i början i andra. Tyckte jag såg en monumental holding the stick på en Brynäsare...men antar att jag såg fel efterssom det inte var några reaktioner här...

Fan vad Granström saknas.......

Nu vill jag se lite jävlar anamma i 3:e in med Fernström matchen är ju ändå tokkörd!

Blixt1980: Så jävla tråkigt att bli så överkörda dock... Vi har ju bevisat att vi kan stå upp och spela hockey head to head med Växjö... Gå ut och gör det istället för att köra med denna dödgrävartaktiken... Blomqvist erkände ju till och med i intervjun att det fanns för mycket respekt i första matchen, känns som tillbaka på ruta ett igen..

Precis, även innan säsongen sa jag att vi inte skulle kvala. Många argumenterade emot. Men nu är allt bonus. Även om vi förlorar kan vi vinna på lördag med fullsatt Gavlerinken!

Låt oss hoppa på en bra insats att ta med oss i 3;e nu!

bradberry: Klasskillnaden påminner om Daniel Larussos första fight i Karate kid 1. Gick sådär...

Rodrigo: Jag vet inte vad du har för tidsuppfattning, men 1997 var några år sedan nu. Med tanke på upptagningsområdet och resurserna borde de ha en ungdomsverksamhet som producerar spelare nu. Fascinerande hur mycket du verkar brinna för att försvara Växjö, människor är verkligen olika (allmän reflektion utan värdering).

Rodrigo: Vi ska vara glada att vi slapp kvala i år så allt vi gör nu gör vi på övertid :)

Det är väl klart att Växjö är plast. Vill verkligen inte se dem lyckas, då det lätt föder andra plastklubbar. Lyckas klubbar med god egen ungdomsverksamhet, så ser andra klubbar att det är värt att satsa på vilket sätter igång en dominoeffekt som är mycket bättre för svensk hockey på sikt.

Rodrigo: Bra där. Det summerar det hela statistiskt.

ellis: Du får gissa. En förening som fostrar bra hockeyspelare eller en förening som köper bra hockeyspelare. Vilka är viktigast för svensk ishockey?

blackredberry: Att Växjö är ett köplag med legoknektar utan själ medan alla i Brynäs lag är egna produkter med själ och hjärta för klubben.

Med de resurser Växjö tycks förfoga över, att t ex traditionsenligt kunna plocka in två namnkunniga stjärnvärvningar innan slutspel varje säsong och matcha typ 0 egna ugna spelare... ja, då är det ett misslyckande om man inte spelar Sm-final varje säsong.

Jag gick på Växjö HC's matcher i mitten av 90-talet, då min bror spelade där. På den tiden var det 50 pers i isladan Växjö ishall, vart fanns hockeyälskarna då? Hockeyälskarna dök upp samtidigt som pengarna konstig nog?

blackredberry: 1 snabbt mål så vänder vi detta!

Rodrigo: den bästa spelaren växjö har som gått deras hockeygym (RØNDBJERG) har blivit ställd åt sidan för att man värvat in Miele och Rasmussen.

Rodrigo: Du förstår fortfarande inte helheten i argumentet. Det är fascinerande. Vad jobbar du med?

Från stolthet till skämskudde på 48 timmar...

Huge: jo men Jensen ska inte spela på

Peja: Du är fortfarande inte medveten om att dom bildades 1997?

16-0 i skott trots två PP! Nu får man ju nästan skämmas ju. 29-7 i tek. Finns lite att jobba på typ.

Rasmussens breda småländska måste
vara ännu ett bevis på att han är en av
alla de spelare som spelar i princip
gratis för Växjö.

Rodrigo: Inte vet jag??? Va fan uttalar du dej för då?

Zzz: Ja, märktes i första att Växjö såg lite tagna och spända ut, synd att vi inte kunde utnyttja det med två raka PP.
Nu känns det avgjort, byt målvakt, spela av matchen och undvik skador. Det är först till 4 som gäller.

3-0 i arslet på en period, det är fan klasskillnad.

{5915}: Föredöme? Inte vet jag.

Hur många egna produkter har Karlskrona förresten? Är det ett plastlag också? Eller är det samma sak där, att klubben är förhållandevis ung.

blackredberry: Tycker också Hallams taktik i BP är skitkasst egentligen, han ställer upp tre av fyra i boxen på blålinjen, tyvärr går Brynäs i den fällan.. Kan vi i PP ha spelare som sticker all -in i korridorerna och sen mata in puckarna bakom deras backar som står felvända på blå hade vi kunnat utnyttja PP då det fanns enorma ytor.. Tyvärr korrigeras det inte alls av Sjödin och Janne Larsson.

Rodrigo: Växjö har vunnit lika många SM-guld som Brynäs på 2010-talet och de har noll själ. Så i det stora hela skulle jag inte vilja byta sits med dom. Hade varit ett otroligt gnäll på Brynäs om dom inte hade haft en enda egen produkt, kan jag lova.

cdsuede: Rodrigo borde ta en titt.

{5915}: "Föredöme"? Vad är det som sportsligt räknas?

Rodrigo: Oj ! Du verkar imponerad av Växjö.
Problemet är ju givetvis inte huruvida man köper spelare eller inte, utan hur Växjö bara pumpar in pengar på nya spelare under säsongen, medans andra lag har svårt att få ekonomin att gå runt.

Peja: Stolt över att vara reklamfritt.

Rodrigo: Du menar att Växjö är ett föredöme för andra hockeyföreningar? Växjö har inte bidragit med ett skit till svensk hockey och har förmodligen gjort sitt inom 10-15 år. Kvar är Brynäs, FBK och de andra som fostrat och fortsätter fostra svenska världsspelare.

Judas11: Ta en titt där..
Uppladdat:

500x0-screenshot20180322-202824.png

blackredberry: Nej du, pajastakterna är det du som står för. Det är elithockey 2018 nu vi talar om. Då är det de stora satsningarna som talar framgång.

Jag trodde det skulle bli Växjö dominans idag men att vi skulle bli så här jävla våldtagna trodde jag inte, som någon skrev innan man skäms som en hund!

WTF! NOLL skott på mål i andra. Det är fan riktigt skämmigt. Urk...

Forsberg 1978: Ja, det är Växjös företagsklimat och kommun som har skapat ett starkt lag. Vilken sportchef som helst hade kunna satt ihop ett bra lag med deras förutsättningar. Däremot är ju smålänningar erkänt duktiga företagare, det är väl egentligen det som i grund och botten gör att det finns ekonomiska resurser i regionen.

Självklart bittert som Brynäsare, men i början av 90-talet var det samma sak nere i Malmö, så småningom blev de ett jojo-lag mellan serierna... Skulle tro att samma sak kommer att hända med Växjö. Det är klubbar som Brynäs som består.

Off topic: Vilken tröjfärg har Växjö? Kan inte se pga all reklam.

blackredberry: När bildades dom? Alla spelare vi skickat till NHL är äldre än deras klubb. Kommundoping hit och dit har jag ingen aning om men ingen hade klagat om det var Brynäs som var i samma sits.

Judas11: va det 16st från Brynäs i SHL eller 17???? Minns inte riktigt själv, gör du?

Måste vara den överlägset sämsta kommentatorsduon som någonsin kommenterat en sändning idag. Orimligt att båda har kvar sitt jobb på Cmore.

Peja: Alltså Växjö är ett så pass bra lag så Brynäs måste verkligen utnyttja sina chanser i PP för man får inte så många chanser mot Växjö därför krävs det sylvassa avslut när man väl får chansen. Det vi såg förra matchen var att Brynäs vågade spela framåt med fart, idag och första matchen ger man bort initiativet till viss del gratis, hör också såklart ihop med trötthet och att Växjö är bra

{5915}: Man skäms som en hund. Oj, vad utspelade vi är...

Rodrigo: Stick till VLH forumet, vi alla vet här vad som händer och sker i andra klubbar dessutom. Du verkar knappast ha ett Brynäs-hjärta överhuvudtaget. Hade du haft det, hade du tagit reda på information om hur mycket mer spelare vi leverar till hockeyn. Du är en pajas så sluta tjafsa.

Rodrigo: Vilka klasspelare har Växjö utbildat? Har någon som spelar i Växjö idag ens gått deras hockeygym?

Larsson och sunken har problem... sunken spelar fast Larsson i egen zon hela tiden och Larsson får panik och vet inte vad han ska göra

Växjö är ett vidrigt kommundopat plastigt köpelag utan historia PUNKT SLUT!

Bratwursten : Plocka bort 6 knektar i Växjö och det vore ett annat läge.

« · 1884013 · »