1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{4783}: Klubban vad jag kunde se.

Måste bara nämna det nu vid 3-0.
DÄR pratar vi om en liten detalj som bevisar hur otroligt noggran man måste vara i 60 min. Den där aktionen av Ikonen som ska slå en otroligt svår passning till Gunderson istället för att chansa på en passning till Palushaj som ev går till icing och därefter tappar han pucken i andra läget som leder till spelvändning och 3-0.
DÄR tappade vi definitivt matchen.

Back: Uppförsbacken började innan säsongen började med Bz s värvningar . . Kan inte göra guld av gråsten . .

bradberry: Dags för fina värvningar nu. Nästa säsong är våran. Bengtzen lär spendera lite nu.

blackredberry: BZ tar påsklov nu två veckor.

Vad är det för jävla domare????? Klockren handpass i mittzon som leder till kontringen där dom gör mål

8 min till Silly season...

Skillnad på målvakt och målvakt....

Nu är det uppförsbacke.

{4783}: fyfan---

mattiask: passade han med klubban eller handen? Handen är nämligen straff

Spjutmuren: Nej, och de blockerar inte heller pucken. Den ena backen räddar pucken med klubban och "passar" sedan in pucken under Fasth som sitter på den.
Absolut ingenting om du pratar om den situationen.

Jan Grismöbel: När kommer Bz uttal förresten? Har oftast tagit ett break efter säsongen. Så när brukar de oftast komma? :)

Spjutmuren: nej det ska vara straff då men domarna är fega

ellis: Här väntas inte. Här ska sponsras!

Längtar så efter Bz försvarstal ..Hoppas han blir riktigt djävla grillad .

Får utespelare blockera i målgården nuförtiden?

Zappaholic: Ja att Brynäs står inför en oviss och tuff framtid kan vi nog alla vara överens om. Klubben förmår aldrig förvalta sina sportsliga högkonjunkturer har vi fått ännu ett bevis på. Den där 14:e vepan i taket känns väldigt avlägsen igen. Men vi kan bara vänta och se vad framtiden bidar.

Pigalle: Men Ölund

Vakna ölund

Lindström: Solem har redan visat mer jävlaranamma än vår Mr Robot #52

Problemet är att man aldrig ska lägga mycket pengar på spelare lågt i forwardshierarkin. Om det inte är så att man kan ha producerande spelare där och man har råd med det, tex Växjö. Nästa säsongs fjärdekedja kan vara Nilsson-Johnsson-Liljewall. Westfält, Bjurström och Asklöf i fjärde och man har mer pengar över till spetsspelare som faktiskt kan göra enorm skillnad.

Pedro Puck: Inte alls, men du måste ha två-tre slagkraftiga linor och en checkingline där 1-2 juniorer bör få växa till sig. Då vi i princip tappat en offensiv spetslina så måste BZ vässa till laget.
Det skulle kunna fungera genom att satsa på en ungdomlig 4e lina så att kostnaderna hålls nere.
Men var skall tidigare nämnda spelare lira då?
Lagbygget har tappat balansen.

Samuel Solem ny favorit!
Går in och köttar på 👍🏻

Zappaholic: Äntligen spelar vi utan respekt!!!

{5915}: Så är det ju. Finns inte så många SHL-lag som vill värva av oss. Andraligan som du säger kan inte betala...men bättre att de i alla fall står för en del av pengarna än inga alls.

Rävsax vi sitter i.

Zzz: Låter enklare att bryta sportchefens kontrakt. Men det blir inte heller billigt. Och dessutom Melins lön nästa år. Blir ett budgetlag nästa år hursomhelst.

Judas11: Jag skulle vara mer ödmjuk om jag var plastsupporter. Ni är en slagskott från blå från att vara Team Boro eller Halmstad Hammers och vi vet att HV 71-mössan från mellanstadiet ligger uppe på vinden :)

Domarskandal nyss. Fyfan för detta. Nu är måttet rågat.

Huge: kanske en första mv till nästa år

Zappaholic: Dumpade spelare är inte så attraktiva. Och andraserien kan inte betala.

{5915}: Troligtvis inte, men svårt att se hur Bengtzén skulle få ihop det annars.

{5915}: Finns kanske andra lag om kan ta över kontrakten. I alla fall delvis...

Zzz: Bryta kontrakt kostar alltid pengar. Som inkräktar på nya värvningar. Har Brynäs ekonomi för det?

Kan man få komma med en försynt önskan nu då om att vi håller siffrorna nere matchen ut så blir i alla fall sortin anständig.

Zzz: Vi får hoppas att Bengtzén avgår efter allt. Först & främst. Ytterst otroligt men ändå efter alla dessa år.

blackredberry: Samtliga i J20 är minst lika speediga & kan dessutom tacklas.
+att dom kostar småpengar mot Mannberg
Edit. Tycker du han ska ta en plats av en egen junior med sina egenskaper?

Rodrigo: Jag håller med om att vi har för många spelare för 3/4:e linorna. Men det vore hål i huvudet stt satsa på Liljewall och Mannberg istället för Bjurström. Vi får verkligen hoppas Bengtzén tänker avsluta ett antal kontrakt.
Det är bara att bygga nytt och skruva ner kraven nästa säsong. Bygg upp något nytt under ett par år genom att ge dom unga spelarna chansen. Det är snabbaste vägen till framgång. Det har bevisats några gånger nu.

Judas11: Fejktårar.

Lindström: Ja när han spelar hotar han alltid med sin snabbhet. Han kan jobba på avsluten men han är ruskigt vass på kontringar. Kan va en anledning.

Edit: I en tredje eller fjärde lina då. Han tjänar nog inga storpengar. Så va lugn.

Zappaholic: Bra där...

Spjutmuren: Jävligt surt att Rautios tavla blir så avgörande, vi blir nästan bedövade av den smällen och av bara farten skänker Lucas helt i onödan bort pucken och serverar Pesonen en macka till 2-0. Efter det tycker jag att vi är det klart bättre laget, dom börjar sejfa med ledningen i ryggen, synd att vi inte har kunnat utnyttja deras svaga andraperiod. Nu är det bara att ösa på i sista, bära eller brista. En snabb reducering, vi får energi och dom kanske börjar fundera lite grann.
Hoppet är det sista som överger en, större under har skett....

{2064}: Det måste brytas kontrakt inför nästa säsong då vi har alldeles för mycket mellan och lättmjölk i på kontrakt , ja det kommer kosta men det är ett måste!

Judas11: vilket lag som helst får vinna .
Men inte Fakers .

ellis: Det är därför det kallas önskelista. Jag får inte alla saker jag skriver på tomtens önskelista, men fram till julafton lever jag på hoppet.

Finns flertalet junisar i laget som överglänst bl a Mannberg, Liljewall & Miller.
Tänk om dom fått chansen tidigare att spela in sig riktigt i laget, vilket sparkapital det hade vart.
Men nej istället fegade Sjödda och körde vad som stog på ryggen istället.

Sen snälla någon förklara varför man skriver två nya år med en kroniskt skadad Mannberg?!

Zappaholic: :'(

{2064}: Men spela med juniorlaget då nästa år. Då löser sig ju allt!

Växjö kör med mycket interference
a la Färjestad från fornstora dagar.
Och så länge domarna släpper de
flesta interference inom SHL så
blir det ju lyckat.
De få gånger man kollat på landskamper
de senaste säsongerna så känns det
som interfefence straffas hårdare där.

Zzz: Det jag menar är att det redan finns spelare lågt i forwardshierarkin till nästa säsong. Ska Bjurström och Westfält spela i fjärdekedjan måste utfyllnadsspelare komma högre upp i hierarkin. Om det ska få plats med fler spetsspelare får man därmed antagligen låna ut dom. Om vi inte vill ha spelare som borde spela i en fjärdekedja spela i en andrakedja.

{2064}: Grana förtjänar definitivt ett kontrakt efter säsongen. Tycker han gjort det bra ändå. Mannberg är grymt snabb, gillar han också, samt Alcén har jag inga problem med heller, en krigare. En typisk 4;e kedja. Gillar dem.

« · 1885749 · »