1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742165 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lunkan: haha...

blackredberry: Håller med! Men enligt siffrorna så har han förstacenter lönen, inte Jensen. Båda är dock betalade för topp 2 linor och bör spela i 3-4 nästa säsong. Visst nu fick vi inte se så mycket Granström i slutspelet, det är ju där han kommer till sin rätt.

Bratwursten : Dricka folköl i Boulongern

Lesky: "Dras med" Granström. Det är det sämsta jag hört. Har du sett säsongen? Han är den som fightas mest, irriterar motståndaren mest, dessutom har han gjort många bra mål, denna, även som 2012 som gav oss guld. Han har ett Brynäshjärta.

Pressman: Ja HOPPAS kan man ju alltid.. Fälth var värvad som rutinerad back... Men floppade å det grövsta. Jag har inte ens saknat honom under de långa perioder han varit skadad.

Stefan R 63: Samtidigt får vi inte glömma att Fälth var näst bäste poängplockare bland backarna.
Vi kan räkna bort Bertil, Carlsson samt högst sannolikt Fälth och förhoppningsvis Sundqvist.
Lundgren och Boqvist dy tillkommer troligen.
Kan vi få Andersen och en till yngre talang så har vi status quo.
Vad finns mer shoppinglistan?
- ny huvudtränare
- två nya målvakter

Sen krävs ett alexanderhugg genom forwardsuppsättningen. Säg adjö till Ölund, Clark, Paille, Liljewall och Mannberg alt Alcen samt låna ut Bjurström.
In med Danielsson, Rensfelt (Ölunds flytt borde göra den värvningen självklar) + två toppnamn till.

{8399}: Topp 6 och semifinal hade jag sett som en godkänd säsong, då hade man iaf "etablerat" sig något mer som ett lag att räkna med. Så sjukt less på detta jojjoåkande.

Pressman: Granström kan vara i mitt Brynäs alla dagar i veckan. Han står för det han har på bröstet. Något jag uppskattar.

Pressman: Fälth lämnar garanterat. Sunken erbjuds stanna 1 år till med 40% av hans tidigare lön. Granström tvingas vi dras med ett år till dessvärre.

Lesky: Japp. Men Brynäs var tvungen att agera och sätta in Sundlöv som till förordnad när Sjödda hela tiden bestämde sig för att köra en säsong till...'
Brynäs tröttnade och gav Sundlöv jobbet.

Då gick Tina i taket och skrev ett öppet brev i Gävletidningarna...

Bratwursten : Allt sämre än topp 6 i serien och semifinal anser jag vara fiasko när det gäller Brynäs. Samma bedömningsmall använder jag varje säsong.

{5915}: Tror nyckeln är att tillsammans med tränaren, vem det nu än blir, identifiera en tydlig spelidé och värva spelare utifrån den.

Om Brynäs skulle vara ett skridskostarkt lag med stenhård forechecking etc, som under Bulan, varför tog man då in typ Liljewall? Han och Mannberg skulle kunna ersättas av juniorer, rakt av.

{6984}: Vet inte alls dina källor, men det var något intressant. Bengtzén är han en bezzewizer? eller vad det nu kallas.. Han bör avgå dock.

{6984}: Brynäs tre högsta lönetagare, Fälth, Granström, Sundqvist. Skall vi gissa att två av dessa löneposter blir lediga?

Bratwursten : Haha... åk ut till Korsnäsverken och andas in den fina luften.
När du tröttnat på det så kan du alltid besöka nån badstrand.. "Brämmen" är fin

blackredberry: Å Ölund till NHL rapporterar sportbladet... vad blir kvar ??????

{6984}: Sjödds blev väl lovad jobbet som sportchef innan Sundlöv tog över?

Bratwursten : Det suger verkligen.. Aktiviteter? Gävle fotboll är ju ingen framgång nu längre..

{5915}: Det ska bli högintressant att se hur Brynäs styrelse agerar nu. Jag har fått höra från källor att de vill ha bort Bz men att han vägrar lämna sin post.

Varför inte ge Sjödda jobbet? Han lär inte göra sämre ifrån sig

{6984}: Jahapp, vafan gör man i Gävle på sommaren? Ska ju tydligen vara här utan hockey nu i fem månader..

{5915}: Med mycket pengar & scouter, skulle väl jag också kunna göra mediokra nyförvärv. Sparka eller avgå genast Bengtzén. För många år nu..

{6984}: Bengtzen behöver en överrock under silly, som kan styra upp när värvningarna spårar ur. Min morsa kan lite hockey. Hon hade i och för sej missat Palushaj men å andra sidan hade hon bommat Caporusso, Liljewall och Larson också.

Bratwursten : Ett av Brynäs största problem i offensiven den här säsongen har varit avsaknaden av en förste center som kan leverera bra passningar.

{6984}: Mm Jensens styrka förra säsongen var ofta att han levererade fina passningar i fart framförallt i omställningsspelet. Det spelet har inte alls varit lika framträdande i Brynäs denna säsong något som också påverkat Jensen negativt. Då jag tycker det är hans största styrka. I mer statiskt spel tycker jag det finns flera bättre spelorganisatörer som Boqvist/ Ölund och möjligen Ikonen.

Huge: Sett till Bz's trackrecord på sitt lagbygge. Tycker du verkligen att han är kompetent?

Bratwursten : Han saknar vision i sitt spel. Han håller pucken för länge och avslutar sedan 9 gånger av 10 själv med en handledare i magen på keepern.

Med tanke på Granströms lön tycker jag han är en de största flopparna också. Trist att han har ett år kvar och torde bli ännu sämre. Betala en brunkare förstafemma lön, inte smart av BZ.

munkas: Skräpkorgen är redan överfull av en massa nyförvärv som Bz brilljerat med...

Bratwursten : Visst fan är det ett fiasko. Turbulens hela säsongen. Underpresterande spelare som var tänkta som bärande spelare. Nyförvärv som totaltfloppar osv osv.

Huge: ”Det blir direkt ner i skräpkorgen, där dom hör hemma....”

Tillsammans med Bz:s värvningar då antar jag att du tycker?

Kent747Socker: bz borde inte maila agenter i affekt! Han borde ha värvat klass!

{6984}:

Ska jag ens behöva förklara det för en vuxen människa? Att skrika i effekt kommer knappast få önskad effekt, det kommer bara leda till tråkigheter. Förra säsongen hotades domare, det ska inte behöva gå så långt.

{6984}: Som jag skrivit tidigare lite som när Bäckis gjorde Widing & Månsson Tre Kronor mässiga..
Övertron på Jensen syndes redan förra året.

{6984}: Vet inte varför Jensen trilskas med att hålla i pucken hur länge som helst i varje PP och dra ner på tempot... Vissa kan göra så som exempelvis Bäckis men det funkar inte för Jensen.

Lindström: Jag måste säga Jensen. Med tanke på ansvaret han fick i förstalinan och första PP i princip hela säsongen.

Stefan R 63: Är helt matt, orkar inte ens vara besviken..men sätter man det i ett större perspektiv med fjolårssäsongen i färskt minne måste säsongen ändå sammanfattas som ett fiasko även fast det blev lite konstgjord andning på slutet

SH: fälth ska INTE spela i brynäs! Vek slarvig o harig skadebenägen! Bort bort bort

Frågan är vilken av: Jensen, Larsson eller Liljewall som är årets största flopp i Bif?

Vi är inte sämst iallafall. HV vann guld förra året och åkte ut före oss men såklart man inte är nöjd med denna säsong..Har HV sparkat sin SC ?

Skrämmande att se Leksand och Timrå spela jämt med våra SHL-kollegor, lag vi fått stryk av. Skillnaden mellan SHL och Allsvenskan krymper för varje år. Sportchefen måste överträffa sej själv under silly.

Bratwursten : Tror att det skulle vart bäst för dom själva att stanna ännu ett år och få växa och ta ytterligare kliv faktiskt...

Fan så surt detta är, så helvetes jävla lång sommar som väntar nu

Kent747Socker: Varför? Efter hans utspel om att han äntligen kunde bygga SITT lag utan att ha för många på kontrakt efter Sundlövs lagbygge.

Han har misslyckats KAPITALT med A-laget. MIsslyckats ÄNNU MER med Damhockeyn...

Bofors kanske vill ha honom om vi skickar med Liljewall, Jensen och Larsson på köpet

Huge: okunniga??? Är du nöjd med detta? Bz förtjänar gnäll från alla! Han har sätt vårt lag från ett guldläge som sm finalist till att vara ett lag på pottkanten! Med konstiga värvningar med spelare o tränare! Kan du inte ens se det nu med facit i hand så äf du ju helt jädra sagolik kass på sport!

Zzz: mm känns tungt om både Ölund och Carlsson lämnar, hade varit nyckelspelare nästa säsong annars. Dessutom riktiga Brynäsare

{6984}: Bjurström och Boqvist isf... resten gör inte mycket väsen av sig.
Tyvärr har vi bara ett backpar som håller... Fält och Kilström hade verkligen behövts.

Bratwursten : Brynäs kämpade på bra men såklart det är omöjligt när man möter ett lag som har fyra kedjor som är minst lika bra som vår bästa och en målvakt som klart överglänser vår.
Trisst säsong trots att man hade vissa förhoppningar innan men sånt är livet.
Betyg hit och dit skiter jag i utan det är bara att förtränga och gå vidare.

Ölund lämnar enligt Aftonbladet, han ska till Nordamerika. Lite väl tidigt kan jag tycka..

Folk borde tänka efter både 7 och 8 gånger innan de mailar BZ i affekt.

Visa att ni håller klass.

Pigalle: "Jag skulle vara mer ödmjuk om jag var plastsupporter. Ni är en slagskott från blå från att vara Team Boro eller Halmstad Hammers och vi vet att HV 71-mössan från mellanstadiet ligger uppe på vinden :)" Veckans bästa! Som Växjöbo kan jag tala om att det ligger många HV-mössor uppe på vindarna i Växjö och skräpar......

Jahapp då va d dags att säga upp cmore då!
Summerar säsongen:
Skit, skit, ganska bra, mindre bra, skit,skit!
Tack BZ för en pissig säsong, avgå!

« · 1885872 · »