1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Gunde, Johansson, Boqvist och Larsson som ”offensiva” backar? Känns väl inte helt ologiskt. Gunde är ju snarare en tvåvägsback, men grovt fördelat bör det bli ungefär så.

Peja: Ja, det krävs lite pussel om vi ska ha "råd" med honom i nuläget.

Davey85: KJ kan bli en ny Gunde men vetef-n om han är rätt spelare att komplettera nuvarande backuppsättning. Beror lite på om Larsson blir kvar.

Kalle Johansson alltså. Känns inte klockrent, men kan ha fel..

mk: Delar din uppfattning till 100%. Bombardemanget mot BX har varit massivt. Han vet nog vad folk tycker. Jag tycker att bombardemanget borde riktas mot beslutsfattarna i Brynäs som inte har satt stopp för en fullkomligt inkompetent sportchef.

Zappaholic: Vetef-n vilken hockey Molin står för. Han spelar efter resurserna nere i Karlskrona, men jag är lite besviken över att de inte satsade mer på att bygga ett eget spel inför mötena mot Timrå. Tycker Karlskrona har ett överlägset spelarmaterial gentemot TIK. Har en känsla av att Molin skulle försöka sig på en annan typ av spel i ett bättre SHL-lag. Men lite ironiskt är det ju, att just nu verkar Ove Molin göra en Pelle Olsson, dvs vara en lirare själv men förespråka riktigt tråkspel :-)

Auchinleck: Det fattar jag väl. Likväl tycker jag khk spelar skittråkigt...lika kul som att inhalera asbest.

En Molin i båset. Dvs en för mycket

Stuffbon: Guru Josh Project - Infinity?

Zappaholic:
Haha... många Molin ute på planen?
Spela efter resurserna oavsett vad du VILL se för lir?

Brynäsgubbe: Bulan klarade sig fint ändå.

Fy fan vilken trist hockey khk spelar. Står Molin för sån hockey kan han stanna därnere.

Vad heter låten i Brynäs introt någon som vet?:)
Lillebrorsan undrar!

Zappaholic: Tja, det känns som ett rätt bra recept för framgång...

Chris11: Han hade utvecklat ett spel tillsammans med Rönnqvist som tog Luleå till final 2013.

Brynäsgubbe: vad hade bulan åstadkommit innan han kom?

Brynäsgubbe: Måste vi ha en tränare som tidigare åstadkommit något i vårt bås??

moment22: Vi får väl lita på att kunnigt och insatt yrkesfolk vet vad som är bäst.
Vad vet vi läktarcoacher?
Bz vet bättre än nån av oss alla härinne.

Det är konstigt det här med att vara kritisk och kunna tyda källkritik...

Varför i helvete är vi efter Björn Hellkvist? Vill verkligen inte höra en gröthals som aldrig åstadkommit något i Brynäs-båset.

moment22: Ja, känns inte helt hundra. Måste ju gå att hitta en Colliton-typ någonstans. Annars kittlar ju tanken på legenden på länken enormt. Kanske ihop med Molin-Larsson :)

Auchinleck: den här JJ i Timrå har verkligen utmärkt sig och borde stärkt sina aktier för spel i Brynäs nästa år... iaf med bz track record

Pigalle:
Låter definitivt inte bra.

Pigalle: Tack, ja, svårt att veta vad man ska tro... Får lite Boork-vibbar.

moment22: Man vet inte om det stämmer, men det finns bland annat någon intervju med Himmelfarb innan han lämnade och det framställer absolut inte Hellqvist på något bra sätt. Sen bröt Malmö kontraktet med honom också trots bra resultat, så något låg det väl kanske i det som kom fram.
Men det är ju något år sedan nu och han är en ung tränare som säkert har utvecklats.

moment22: vad jag kan minnas var han inte speciellt populär hos spelarna bla. Han ställde höga krav och var rätt förbannad när dom inte uppfylldes. Känns det igen?

Pigalle: Kalle Johansson är ytterligare en smurf och passar nog fint in i SHLs lättaste/kortaste lag.

Zzz: Tycker också att Hellqvist är ett intressant namn, men vad hände egentligen i Malmö, varför fick han inte förlängt?

Gjorde ett försök att sammanfatta även denna säsong...

Pigalle: Jag tycker Hellqvist känns ok, om vi inte vill ha in någon gammal stöt så ser jag han som ett bra alternativ. Läste att Skellefteå var ute efter honom men att han tackade nej. Det ger ju lite kvalitetsstämpel. Hellqvist har ju lyckas bra i alla klubbar, men i Malmö verkar han ja ställt till det ordentligt med spelartruppen om man ska tro rykten.

Pigalle: Ska vi plocka in någon från Oskarshamn tycker jag att vi ska ta Kenttä, han kan vara tränare, sportchef, sköta webben och marknad!

Pigalle: Kalle Johansson nja. Om man tittar på Storlek och stats väldigt lik Henrik Larsson. Har man råd att chansa?

Pigalle: Stor brasklapp på Måns Karlssons källor bara. Det var han som skrev att Holloway var klar för Brynäs, och det visade ju sig vara helt fel...

Huge: du är så feg dom hela tiden måste gardera dig i alla argument! Å ena sidan å andra sidan! Om bz slutar så beror det på pöbeln o att han inte fixa kritiken enligt dig! Melin ville fortsätta i Bif !!! Bz gick in o agera!! Det borde styrelsen göra nu också men med Bz

{6984}: Ja, om du börjar med att kliva ner i sandlådan och kasta sand, vad hade du väntat dig?

Kalle Johansson har ju ett förflutet hos oss och har haft en bra utveckling. Björn Hellkvist känns sådär...

{6984}: Är inte du moderator fortfarande?

{8399}: Han väntade in i det längsta på ett besked från Brynäs. Men Bz har inte ens hört av sig.

Asproffsigt!!

Leonardo: Nej Aaron verkar vara en journeyman. Fast man kan ju inte klandra honom. Att han skulle utveckla något slags brynäshjärta efter den stökiga säsong han fått hos Brynäs känns väl naivt. Han spelar hockey där lönen är bäst. Sen vill han säkerligen spela i ett vinnande lag.
När det gäller Clark så vet man aldrig. Jag kan mycket väl tänka mig att han får feta anbud från SAIK, Luleå, Linköping eller nåt annat lag. Ett bud som Brynäs inte kan/vill matcha.
Men visst skulle det smaka fågel med en förstalina bestående av Clark och Danielsson på varsin sida av en vass center.

Huge: Huge 8 år ger tillbaka...

munkas: Hehe, bra skrivet och håller förstås med. Det var klumpigt av BZ att uttala sig på det sättet om Honken, om det han sagt nu stämmer ordagrant och inte är taget ur nåt sammanhang där det visar sig att uttalandet inte var så kontroversiellt som det nu har framstått som.
Sen det där med summering för att lugna pöbeln, vad ska han isf säga och som den genomsnittligt begåvade supportern inte redan vet?
Det blir ju oftast floskler som "vi jobbar hårt på att förlänga med de vi vill ha kvar och även på att hitta ersättare"
"mkt hänger i luften just nu, många har inte bestämt sig"
osv osv
Stisse är en bra skribent, sansad och nyanserad.
Förstår hans reaktion på uttalandet om Honken, en reaktion som säkerligen förstärkts av hur BZ ibland kan uppträda i mötet med lokalmedia.
Nu skulle det heller inte förvåna mig om det kommer nån sorts förklaring från BZ vad det lider, han är ju inte mer än människa och måste förstås ha noterat reaktionerna.

hanzon: Herregud vilken soppa. Styckindelning kanske?

{8399}: Då är Fälth bättre som back men han var inte toppen i år....förhandling pågår där

{6984}: Han har ju inte stannat så länge i varje klubb, så det blir väl uppdagat under april här om Hajen sticker "tror jag" till DIF eller om han känner mkt för Brynäs och stannar med ett skäligt kontrakt! Clark tror jag blir kvar, min magkänsla säger det!

kennys: Jo men det är väl som en vanlig skilsmässa, när är det bra eller dåligt att skiljas om man verkligen är missnöjd med det mesta?

Behöver ju inte vara något negativt om vi skulle byta sportchef nu på våren! Det viktigaste nu är väl att de lag som är klart nu med påfyllning och adjö sen av spelare tränar bra under sommaren och bygger fysik och kondition till att börja med!

munkas: Ja, de som sysslar med kommunikation inom Brynäs borde också se detta. BZ måste synas även i motgång. Enda kommentaren från honom sedan Brynäs åkte ur är väl sågningen av Honken...

{6984}: Ja, det är iaf ingen bild på mig själv. Är ingen Wennerholmwannabe som vissa andra, med foto på sig själv i solglasögon....
Say no more....😉

Huge: Det framkommer en hel drös med kritik gällande Bz nu i diverse medier. Både från seriösa skribenter och vanligt folk. Men du kanske tycker att Stisse också är en hobbytyckare? Det enklaste vore väl om Bz gjorde någon form av summering/uttalande. Det räcker med att han säger att han är missnöjd med sina rekryteringar och delar med sig lite av sina visioner/planer. Säg någonting för helvete, så pöbeln lugnar sig lite. Han får skylla sig själv.

Berge: Gillar dina förslag på back- och forwardsidan, realistiska och bra sammansatta.
Ersson känns etablerad redan nu och given ordinarie.
Larsson har spottat upp sig, fick det jobbigt som nykomling i SHL med lite förväntningar på sig, talang och spelsinne finns. Behöver stärka upp fysbiten.

Huge: Å du har en golfboll som profilbild.......

Say no more...

hanzon: En massa dravel skrivet på usel svenska av nån random hobbytyckare som leker hockeyexpert, och tror att han är mer trovärdig för att han har en mailadress och foto på sig själv, som dom ju har i Sportbladet och Sportexpressen.
Gäääässssp....... 😴

« · 1888017 · »