1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741581 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Vill minnas att du skrev att Växjö är plast

{6984}: Jag har ingenting speciellt emot Växjö, jag tycker snarare det är kul med lite nya friska fläktar i SHL.
Jag tror att du blandar ihop mig med någon annan.

{8399}: Men det skulle vara kul om du kunde utveckla ditt resonemang. Du gillar inte Växjö för de har ingen historia. Men vill inte ha upp Leksand. De är ju minst lika klassiska som Brynäs.
Mitt SHL skulle se ut så här om jag fick välja. Visserligen några lag som varit på dekis flera år, men ändå klassiska föreningar.
1. Brynäs
2.AIK
3. Djurgården
4. Timrå
5. Luleå
6. Färjestad
7. Frölunda
8. Modo
9. HV 71
10. SAIK
11. SSK
12. Malmö
13. Leksand
14. Björklöven

{8399}: Visst är det så. Men det är väl en jävla skillnad på 1-3 i matcher och 2-2 i matcher...

{6984}: Hallå det är bäst av 7, bästa laget lär ta det.

{5915}: Så kan man också se på det. Fast nu torskade ju både KHK och Mora en jävla massau nder säsongen. Brynäs med. Det gäller att vinna rätt matcher. Ikväll vann mora på en tillfällighet och en keeper som stod på skallen. Större är inte marginalerna.

Så är det vad som skall skilja mellan AS och SHL? En het målvakt?

{6984}: Det är ju bara vinster som räknas. Alltså hör Leksand hemma i Allsvenskan.

{6984}: Leksand hör hemma i Hockeyallsvenskan 👍

{8399}: Leksand i SHL innebär en så mycket större boost i hockeyintresset i Gävle.
Leksand hör hemma i SHL...

{8399}: Resonerar rent allmänt om Leksand, inte specifikt jämfört med Mora.
Leksand är väl det lag som drar mest folk i Gävle, enbart det räcker för att jag vill ha dom i SHL.
Och varför skulle dom inte vara en boost för SHL om dom är ett populärt lag runtom i landet och därmed drar upp publiksnittet?

mk: Gissar att första nyheterna kommer på tisdag. Då lär man gå ut med vilka som lämnar. Eventuellt att en tränare också blir klart inom kort.

Spetsförvärven brukar dyka upp tidigast i maj tyvärr.

Huge: Avståndet är ju i princip det samma och för den totala publiksiffran i serien så är det ingen boost med Leksand.

mk: Nä, varför skulle det vara galet?
Det gynnar oss ekonomiskt, både via korta resor till Leksand och fullt hus hemma.
Den som tycker annorlunda måste ju vara helt korkad.

mk: Timrå är ju ett lagbygge som är omöjligt att ogilla. Tråkigt att de antagligen inte kommer gå upp. Karlskrona, med sitt defensiva och rutinerade lag, är verkligen en nitlott för ett ungt, entusiastiskt lag som Timrå. Tror Timrå hade haft mycket bättre chanser att spöa Mora.
Skulle vara kul att se Molin i en annan SHL-klubb, men tror han måste visa mer i Karlskrona för att få den chansen. Hittills har han ju inte lyckats med något särskilt, Timrå är ett lag som de ska besegra sett till spelarmaterialet.
Leksand kan stanna i Allsvenskan där de hör hemma.

mk: Feta nyförvärv .?? Med bz vid rodret kommer inte ske . Han dammsuger as efter spets .

{8399}: Ok. Undrade bara.
Samma med Timrå. Ser hellre dom än KHK. Trots Ove och andra Brynäsare.

Men detta verkar ju inte hända ändå.

Nä. Nu vill jag se ett par feta nyförvärv.
Man har ju surat klart nu. Nu börjar ju nästa säsong.

mk: Ja!

mk: Jaaaaaaaa

Huge: Är man helt galen om man vill att leksand ska gå upp?😀

Huge: Å så dök huge almighty upp. Så härligt .

Jan Grismöbel: Precis. Och ifall Gävle kommun hade stöttat Brynäs på samma sätt och med samma medel, så hade du jublat och tyckt att upplägget varit kanonbra.
Antar att det är så som bredkäftade och avundsjuka supportrar brukar resonera...

Christian Engstrand vore en bra värvning. Synd han har kontrakt mes Mora ett år till...

mk: Personligen blir jag mer upprörd över hur vissa skriver om Brynäs härinne. Om folk kommer med"orättvis" kritik mot Växjö kunde jag inte bry mig mindre om.

Davey85: Ser inte köpsjö som nyrikt . Mera en förening med fingrarna i kommunens pengaburk.

Davey85: Nä oviktig är den absolut inte !!

Men detta tjat om att VLH inte har ” rätt” att vara bra är bara kontraproduktivt.
Alla har rätt till sin egen historia. Vissa startar sin resa senare bara.
Hoppas att Brynäs kan täppa till truten på Växjö nästa år. Det vore lika underbart som att slå ut Fbk😀

mk: Jag tror förvisso inte att Brynäs sitter och surar, det jobbas nog för fullt med att bli framgångsrika. Sen att vi fans inte tycker om nyrika poplag är väl inte så jäkla konstigt?

Att sitta och snacka om att Brynäs historia är oviktig är ju däremot nästan helgerån.

Pigalle: Ja men sitta och sura över andra lags framgångar ger inga egna.
Bättre och kolla upp vad dom gör så bra och hitta något liknande eget.

Peja: Ok, 90 och 91 är svårslagna. Men att vi fått ut så lite av 97-kullen är en besvikelse.

mk: Vår historia är vår själ och vad som gör oss till "Legendernas förening". Jag är för alltid stolt över att vara medlem i den föreningen.

Historia och anor är enligt mig viktiga. Det gör i alla fall Brynäs "magiskt" för mig.

Pigalle: Nä men håller med Axle San.
Vi kan sitta och räkna framgångar för 45 år sen. Medan andra klubbar sitter och räknar framgångar nu och framåt.
Vad vill du göra?

Lyssna på Glory Days med Bruce Springsteen så fattar du vad jag menar...

Edit: Fan Axle.
Du får ju inte skriva det jag tänkte skriva samtidigt.

Men det är två själar och en tanke😀😀

Pigalle: Helt rätt men måste vi jämföra dem på det viset? Jämför istället vad de uträttar på isen i nutid, vilka vinner och vilka förlorar? Vilket lag är attraktivt för unga talanger och för etablerade spetsspelare? Vad är viktigt, nutid eller dåtid?

{8399}: Konstaterar att vi tycker olika här.

Det kommer aldrig att gå att jämföra vår förening från 1912 och vårt emblem som ritades av Gösta Wikström 1913 med projektet Växjö Lakers HC från 1997 och deras emblem som ritades i Microsoft Paint 2011.

{Pigalle”:) VLH - Ni känns som alla de Los Angeles Galaxy-supportrar som tillkom i landet igår och ni tillhör samma fack som MK Dons, Red Bull Leipzig m fl. Om 10 år vankas hett derby i Iffehallen...”

Låt folk heja påvilka de vill, det är framgångar som räknas och inte hur anrik en förening är. Brynäs bör se och lära av de som nuförtiden är duktiga på hockey och i te sitta och gnälla över att klubbar inte har så många säsonger inom elithockeyn, inte har så många fans eller inte tar fram en massa juniorer. Det som räknas är att vinna.

Zzz: Nja... 90-kullen är svårslagen. Markström, Eriksson, Rödin, Silfverberg, Thegel... 91-kullen också väldigt bra med Järnkrok, Wännström, Rohdin och Löf, Bertilsson en grym rekrytering till hockeygym där.

Peja: 97-kullen måste vara det talangfullaste Brynäs fått fram? Vi kan väl konstatera att utdelningen blev lite klen..

Zzz: men vänta nu, är det någon som tycker att behandlingen av Sandström har varit dålig för Sandström? Han har fått en miljon chanser och efter att han tillfrisknat fick han chansen att via utlåning i lugn och ro komma tillbaka för att sedan få skriva med en konkurrent i SHL. Ur Brynäs perspektiv kan man verkligen ifrågasätta denna hantering, men av vad som är känt har Felix inte den minsta anledning till missnöje!

Brynäsgubbe: alltså väldigt många fel!! Huvudtränare 1 Melin bz anställde
Huvudtränare 2 sjödda o larsson bz anställd
Spelare underpresterar bz rekryterar spelare
Först vill han ha Honken! Honken skadad! Ej i matchform! När Honken tränat o spelar matcher då är han enligt bz inte shl mässig! O det går han ut i massmedia o säger! Han har haft en vecka på sig o förklara sig men Tyst!!! Det måste ju helt seröst vara något som inte stämmer med karln!

Zzz: För några år sedan betraktades Lööke och tvillingarna Sandström som otroliga talanger i 97-kullen. Det svänger snabbt...

Zzz:

Så länge ersättningen från NHL ligger på nuvarande nivåer, så kommer
NHL plocka över spelare som inte platsar där för att ha dem i AHL.
Eftersom det inte kostar så mycket att chansa. Blir ersättningen högre
så tvingas de förhoppningsvis bara plocka över de spelare som de vet
tar en plats i NHL, eller är väldigt nära.

För varför ska lagen i Europa nöja sig med att producera spelare
till NHL/AHL för skitpengar? Jag gissar att t.ex. NHL vill ha med
spelarna i OS i Peking igen. Så man kan ju hoppas att det inte
är så flata förhandlare att de går med på att betala försäkringar
och lyxhotell till spelarna åt NHL. Någon behöver sätta NHL på plats.

Enaranger: Skit i ersättningen. Om han inte ska spela i Nord Amerika, varför vill han inte spela i Brynäs?

Ölund lät också lite avig i intervjun, är 97:orna griniga för behandlingen av Felix?

Rodrigo:

Skulle han välja en annan klubb i Europa.
Då har vi tappat minst en halv miljon av eventuellt framtida NHL-ersättning.

Och med tanke på hur många spelare som får "NHL-kontrakt" så är ju
sannolikheten stor att Carlsson kommer skriva på "för NHL" någon gång.

Med tanke på att han haft ett antal matcher den här säsongen,
där han varit inne på 4 mål bakåt i samma match. Så skulle han
ju definitivt behövt fler säsonger här, för att nå en jämnare nivå.

Det skulle behövas en stenhård förhandlare i Europa som får upp
NHL-ersättningarna till minimum 5 mkr per spelare. Transferkorten
skulle kanske vara en väg att gå. De spelare/agenter som försöker
slippa undan ersättningen kan då inte längre få spelarens transferkort
påskrivet för spel i Europa.

Må det bara vara paranoia, men min känsla är att något är sjukt i föreningen. Våra unga killar ska vara stolta att representera Brynäs, nu känns det som att det är en lättnad att lämna.

Rodrigo: Han säger ju verkligen att han inte vet vart han spelar nästa säsong, men att det inte blir Brynäs.
Synd att journalisten bara ställde sina tre förskrivna frågor. Kanske en följdfråga hade varit på sin plats för att räta ut eventuella frågetecken!

{5915}: Får hoppas det var ett 1 april skämt . Annars måste väl förfan Ledningen föreningen se va fan bz försöker göra .Sänka Brynäs till as . Någon måste stoppa honom nu.

Målvaktssidan ser ut att lösa sej. Enligt MrMadhawk är Bengtzen intresserad av Lars Haugen. #svaldeenspya

bradberry: Problemen i Brynäs stavas BZ . Tror spelare har tröttnat på dryga storkäften Bz

bradberry: Fast är båda inställda på att kriga på i NA oberoende av liga är det väl klart att Brynäs inte är ett alternativ?

« · 1888218 · »