1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741618 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8302}: Ja och av vilken anledning är INTE Brynäs ens ett alternativ...? Och varför sägs inte det brukliga ”Brynäs som gäller om jag spelar i Sverige” t.ex...? Något står inte rätt till...

Det är mycket konstigt som händer i klubben för tillfället. Men värst är väl ändå att Huge ska börja köra spelarbussen till bortamatcherna. Helt sjukt!

Manfallet fortgår. Otrivsel i föreningen?

Judas11: :) VLH - Ni känns som alla de Los Angeles Galaxy-supportrar som tillkom i landet igår och ni tillhör samma fack som MK Dons, Red Bull Leipzig m fl. Om 10 år vankas hett derby i Iffehallen...

Enaranger: Vi får önska Lucas lycka till i NH... Menar AHL.

Enaranger: Sorgligt!

Rodrigo: nej. Det är bara sånt grabbarna säger, Carlsson säger likadant. Dom kommer spela i NA.

Enaranger: Inte så konstigt egentligen om man redan har spelat nästan 3 säsonger seniorhockey i Sverige. Ölund borde nog stannat en säsong till, fick inte riktigt den utvecklingen man hoppades på denna säsong även fast han gjorde det bra.

Lite oroväckande att han säger att det är klart att han lämnar Brynäs men att det inte är riktigt klart var han spelar nästa säsong, finns det alltså en möjlighet att han drar till någon annan SHL-klubb? Herregud...

Klart nu att även Lucas Carlsson lämnar.
Har han samma agent som Linus Ölund kanske?

De spelare som vi tar fram via J20 får vi alltså nytta av i 1,5 - 2,5 säsonger.

Skrubben: Jo. det är klart att Lucas kanske i högre grad förtjänat platsen i Tre Kronor.
Antar att man helt enkelt vill hålla igång några av de viktigaste spelarna inför U18 VM samtidigt som man nog räknar med att se dessa spelarna i landslaget i framtiden.

Skrubben: Klasspelare och Brynäsare sedan barnsben - vad fan finns det att tveka om? :)

KulaShaker: legoknekt deluxe.

KulaShaker: Drömvärvning givetvis. Kul att han nämner Brynäs i intervjun också.

Skrubben: Då förstår jag lite mer, hade inte läst det. Tack! :)

{8179}: Så här motiverar Grönborg uttagningen:
Vi har tagit ut tre 00:or (spelare födda 2000, reds. anm) som kommer spela U18-VM i vår och att de är med oss nu är viktigt i ett större perspektiv, säger förbundskapten Rikard Grönborg till SVT Sport och fortsätter:

– Det handlar om att bygga relationer med unga talanger inför framtiden.

Skrubben: Landslaget blir mer som ett dagis än just ett landslag när man håller på såhär. Förut behövde man förtjäna sin plats, nu verkar det räcka med att spela J20.

KalleTeodor: Frågan är bara vad Lucas Carlsson tänker om detta? 🤔
Trodde absolut att han skulle få debutera i Tre Kronor.

{8399}: Ja stackars Felix... Hur mycket ska det kosta att få fram EN spelare som med 110% säkerhet försvinner för en överskådlig framtid OM satsningen blir lyckad.
Det gäller att välja väg. Vill Brynäs vara en talangfabrik för NHL eller vill Brynäs vara ett lag att räkna med i SHL?

{5915}: Saknas hockeykultur i Växjö - finns 1 hockeyförening i stan. Hur många finns det i och runt Gävle? 10? Enda sättet för Lakers att hänga är att värva!

Skrubben: Kul att Ölund får chansen i landslaget också.

Skrubben: Det verkar som man i landslaget tror att Adam har potential att bli en riktigt bra spelare och därför vill se honom spela.
Blir skoj att se hur han klarar sig internationellt.

Auchinleck: Så under grundserien är det mormor och morfar som kollar på men under slutspelet är det hockeyfans som är svältfödda på framgångar?
Förstår fortfarande inte kopplingen med "förstagångsbesökare".
Ett fotbollslag i damallsvenskan gjorde en undersökning där man tittade på besökarna och det var 50% allmänt fotbollsintresserade, 25% sponsorbiljetter och 25% anhöriga och bekanta. Var det lite folk var det omvända siffror mellan allmänheten och de anhöriga...

{2064}:
Du har nog missat nåt när det gäller Luleå och damhockeyn... = )
Grundserien:
LHF 18 7949 442
Slutspel:
LHF 4 10739 2685

Det händer grejer där... vi har tillsatt en... "utredning".

Peja: jag la in lite diskret 1/4 som en reverens till att det är första april 😀😀😀

{8399}: Ok. Omöjligt att veta ibland.

Peja: Jag skojade bara.

{8399}: Du tror bara det handlar om avundsjuka när man kritiserar ett juniorlag som knappt har en spelare från det egna landskapet? Jag tror att du missförstår grovt.

{5915}: Det viktiga är trots allt att det satsas på juniorhockey Var spelarna spelade som knattar kan kvitta. Avundsjukan når inga gränser. 1/4

Auchinleck: Nja, det låter knappast troligt eller hur? Damhockeyn brukar vara de närmast sörjande och hockeyintresserade, knappast några "oj, vilken rolig arena, den går vi och besöker och ser om något händer därinne"-spontanbesök.

Skrubben: Är väl antagligen där för att få lite förberedelser inför u18-VM senare i vår han och resten av 00:orna. I vilket fall som helst tycker jag det är skitkul.

Ser att Växjös J20-lag spelar SM-semifinal idag med 4 smålänningar i laget och 9 spelare från Stockholmslag. Som jämförelse hade Brynäs J20-lag 17 gästrikar i laget. Det går alltså att köpa ett juniorguld numera.

cdsuede: Har sagt det förut, för mig får han en chans till. Brynäs borde sikta på att ha ett topplag, men i år gick det mesta fel. Det är ok... en gång. Detta kombinerat uttåg i kvart och hans uttalande om Honken har gjort många förståeligt upprörda. Men det gäller som sagt att ha lite perspektiv.

Jag tycker inte det föll på målvakterna i år. Den viktigaste pusselbiten var huvudtränaren där det brast som mest, hoppas han lärt sig läxan där. Jag tror årets trupp underpresterade rejält. Vi såg ljusglimtar emellanåt men dalarna var för djupa, och en stor del ligger på tränarna att ställa krav och sätta tonen för hur laget ska uppträda varje kväll.

Förra året fick spelarna inte en ledig kväll. Vi måste hitta någon som ställer liknande krav som Bulan. Det blir Bengtzéns svåraste uppgift.

{2064}:
8000 på två matcher var nog fonden till kommentaren från Luleiten...

Skrubben: Dessutom, DIFs J18/20 keeper som andremålvakt...

Auchinleck: "– En tredjedel som är här ser normalt inte herrlaget spela. Det är en helt ny publik. Och det är småtjejer som börjar spela hockey. Deras familjer blir intresserade av ishockey och när fler blir intresserade så vinner vi."
Vad har Lule damhockey i snitt per match, 2-300 pers max. Så säg 75-100 max besökare ser inte herrlaget. Det låter som mamma, pappa och syskon. Lite som juniorhockeyn alltså...

Auchinleck: Det är lätt att leda utvecklingen när det finns tv-spelsmiljarder att ösa ur. Igår fick laget 100 000 bara sådär till lagkassan att fira för(?)... Det är väl i paritet med brynäsdamernas årsbudget... 😅

Auchinleck: Hur många damguld vann Luleå innan minecraft-sponsringen?

Var inne på samma linje för några dagar sen:

"Luleå Hockey leder nu utvecklingen för svensk damhockey och Stefan Enbom ser gärna att fler klubbar följer efter.
– Alla elitföreningar funderar på en nyckelfråga: Hur ökar och breddar vi intresset för hockey? För mig är det självklart att det här är bästa sättet.
Enbom tittar ut över isen som är full av guldjublande människor och säger:
– En tredjedel som är här ser normalt inte herrlaget spela. Det är en helt ny publik. Och det är småtjejer som börjar spela hockey. Deras familjer blir intresserade av ishockey och när fler blir intresserade så vinner vi."

Alla vägar bär till Rom?

cdsuede: Jag måste gå in och försvara Bengtzen här för tänk vad illa det hade kunna gå för Felix Sandström om en tydlig etta värvats in på målvaktssidan, det hade varit som att slå unden benen på Felix.

Brynäsgubbe: Handlar väl mer om hur han agerar. De flesta var överens om att vi behövde en stabil toppmålvakt inför iår. "Absolut inte, vi har kanske SHLs bästa målvaktspar". Han har fortsatt värva breddspelare även fast de flesta ser vad som behövs. Han skickar iväg Miller inför ett slutspel och vi blir kort på folk. Vem vet, Miller kanske hade varit en slutspelsdemon. Han slänger ur sig nedvärderande kommentarer om en målvakt som brinner för Brynäs med stort hjärta. Visst alla kan värva fel och göra misstag. Men känns som han konsekvent slänger ur sig grodor och visar på dålig förståelse av sporten. Hoppas jag har fel och denna säsong bara varit ett litet fartgupp på autobahn 👍

Brynäsgubbe:
2014 - 2015 10 Quarterfinal loss 
2015 - 2016 10 Eight final loss 
2016 - 2017 5 Final loss
2017 - 2018 10 Quarterfinal loss 

kennys: Herregud. Vissa Brynäsare har ju fått fullständig hybris och orimliga förväntningar. Han satte ihop ett finallag och gjorde därefter en sämre säsong. Vi har ju sett att potentialen finns, varför har folk gett upp totalt efter EN dålig säsong?

Det är enligt mig mycket mer riskfyllt att chansa på en annan sportchef. Bengtzén har de senaste åren som sportchef bara misslyckats i år. Han kommer från framgångsrika säsonger i HA och gör oss rätt fort till ett finallag i SHL. Han gjorde flera misstag i år, det tycker jag man får göra.

Dags för folk här inne att skaffa sig lite perspektiv. Titta på HV. Det går inte alltid som man tänkt sig.

munkas: Ja, det ryktet tycks märkligt. Men GD brukar sätta typ hälften av sina ”avslöjanden” om Brynäs. Vi får vänta och se helt enkelt. Ett par kontrakt kommer brytas också.

Kalle Jphansson 76 kg.....
Är det vad Brynäs behöver. .... Börjar kännas som en mardröm detta, tar det aldrig slut. Vi behöver ju en Rahimi!

Skrubben: Nä, tänkte mer på ryktena om Johan Jonsson, sorry...
På backsidan tycker jag absolut att vi har spelrum att chansa med lite nya Larssons till nästa säsong.

Skrubben: tycker bristen på rightare blir enorm då, liksom 17/18. Bara Boqvist nu och fälth då.

munkas: Men spelar du dum eller? Vi pratar om backsidan nu.

Davey85: Jag förstår inte varför vi i nuläget letar i Allsvenskan överhuvudtaget??? Nu måste det in kvalitet! Inte utvecklingsbara chansningar som kanske blir bra om några år. Vi har ju för #€% redan 10 karaktärsspelare som slåss om plats i fjärdefemman.

« · 1888124 · »