1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743497 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7003}: Haha...
David Persson skriver ett klarsynt och inte på nåt sätt provocerande inlägg i syfte att reta dig/oss härinne efter en förlust.
Det är ju DU som gör bort dig totalt med ditt snarstuckna barnsliga inlägg.
Och sen blir det väl inte bättre när du börjar propagera för att lösningen på problemet är att Melin börjar ryta och gapa i båset.
Om lösningen vore så enkel, tror du inte att Melin själv eller nån annan ansvarig hade kommit på en sån sak för länge sen?
Man kan faktiskt öppna munnen och få fram sitt budskap utan att låta som en ryande SS-vakt i Hitlertyskland, trot eller ej....

{5504}: " ge han några matcher till =)"

Jag kan ärligt erkänna att den raden provocerar något så grönjävligt såhär direkt efter detta elände..

Zappaholic: Melin ser märkligt loj ut i båset...En VÄLDIGT stor stor skillnad jämfört med hur det såg ut förra säsongen...Säsongsinledningen ger mig dåliga vibbar...Nu måste vi börja vinna!

{5504}: Vad väntar du dig för svar? Det är väl bara Rögle som är sämre. 13/14e plats spelar mindre roll.

Huge: Näe inte ska du skaffa dig fler ovänner härinne Huge?

Jag som är born and raised Bomhusbo och en IK Huge Allstar ska du hålla kär...

Men absolut.. "Huge" make friends since 2017.

{7003}: Du får bli hur provocerad du vill av oss som skriver att vi måste ha tålamod med laget och Melin.

Nånstans tror jag du begriper att det inte bara är att sparka tränare hursomhelst. Det är dyrt, det gäller att få in rätt person etc. Ja du fattar.

Du kan dock komma att få rätt om Melin. Återstår att se.

Huge: Ingen hockeytänkare här tyvärr, inte som du iaf! Älskar bara Brynäs och när det går dåligt tycker jag det är tråkigt. Jag skulle säga att jag är ganska vanlig i mina analyser. Jag blir glad och pushar för sådant som är bra och SJÄLVKLART är jag kritisk mot sådant som inte är bra. Vi har helt enkelt olika syn på saker. Jag försöker bara belysa att dina inlägg saknar massa. Din ovilja att tycka rimliga saker är för mig främmande. Sunken har otur. Zanetti har otur med timingen, Paille är bra bla bla. Kanske bara är jag men dina analyser är ruskigt skarpa. Keep up the good work!

{7003}: Ok, isf är du förlåten.
Med tanke på de ovänner jag tror mig känna till härinne, så ser jag det som en merit och förbannad plikt att vara ovän med dessa element... ;-))

Zappaholic: Absolut.

Men lika dyrt som det är att sparka en tränare som är felrekryterad är att behålla densamma för att sedan sparka honom vid ett senare tillfället eller alternativt behålla honom och sedermera summera en säsong med ordet fiasko, både sportsligt och ekonomiskt.

Bengtzen måste ta ett beslut. Ska han sparkas är det lika bra att göra det nu ist efter 25 omgångar. För jag ser inte ens ett försök till förändring i båset från Melin.

{7003}: Så bara för att DU inte ser nån förändring från din läktarposition, så innebär det att Melin står med armarna i kors och inte försöker lösa problemen vi har just nu?
Om Bengtzen skulle lyssna på alla råd från supportrarna så skulle han vara tvingad att sparka minst 52 tränare per år, en tränare i veckan. Typ....

Huge: Men allvarligt.. du måste ju förstå varför man blir frustrerad, uppgiven och provocerad när man ser Melins agerande som supporter som lägger ner sjukt mycket tid och pengar på denna förening?

Förväntar du inte att den som tränar Brynäs, det lag som du håller på och brinner för ska vara aktiv i båset under en match? Försöka elda på spelarna när spelet låser sig? Visa engagemang och passion för laget, sporten och sitt jobb?

Om du svarar JA på dessa frågor så kan jag inte förstå hur du kan ifrågasätta det jag skriver..

{7003}:

"...när man ser Melins agerande som supporter som lägger ner sjukt mycket tid och pengar på denna förening?"

Öööh... han är änna head coach? 😆

pekka85: " Din ovilja att tycka rimliga saker är för mig främmande."

Haha, känn på den karamellen...
Är nog inte konstigare än att DIN ovilja att tycka rimliga saker är för mig främmande.
Bara för att man inte gapar och skriker på Sunken i parti och minut så betyder inte det att man tycker att han har otur. Samma med Zanetti. Beträffande Paille så har jag aldrig sagt att han "är bra" för tillfället. Skrev för ett tag sen att han är en av de bärande spelare som måste höja sig för att få godkänt.
Sen kanske det bara är jag, men DINA analyser är INTE ruskigt skarpa, enligt min mening. Mkt massa, men väldigt lite innehåll...

{7003}: Ja nu har vi tredjevalet Melin som tränare. Bulan tackade för sig och drog hem. Jeremy Colliton tackade nej...
Vem skulle ha tagits in?

Auchinleck: Läs om meningen några gånger till....

:)

Tips: Jag ser Melins agerande och jag är supporter.

{7003}: Brynäs sämsta start... nånsin... inget att hetsa upp sig för. Det gör inte jag, det gör inte Melin och det borde inte du heller.

{6984}: Å andra sidan borde BZ rimligtvis ha möjlighet att scouta tränare på ett annat sätt än supportrar, precis som han scoutar spelare. Bör finnas många duktiga tränare utanför Sveriges gränser, men om vi snackar svenska tränare är Mattias Karlin i Mora en intressant "coming man". Fast kan ändå förstå att Brynäs valde att ta in Melin, rutinerat kort.

Ove Myling: haha ;)

{6984}: Det börjar kännas som Esko Nokkelainen nu.

Jag skulle ge Melin 10 omgångar innan jag krävde avgång. Det närmar sig...

Huge:
Finalkomat verkar ha satt sig hos många Brynäsare, inte bara hos spelarna. Jösses vad urflippad diskussionen blivit.
Ny säsong. Nya förutsättningar. Finns inget (lite) att hämta från föregående säsong. Inget att försvara. Inget självspelande piano att plocka fram.
Hårt arbete. Slåss för varje millimeter. Bygga ny lagkänsla och kollektivt självförtroende. Det som skedde under förra säsongen i samband med den stora svackan i jan-feb. Stålbad. Spelarna drar åt samma håll.
Inre motivation. Inte hårfön och mittbena från tränaren.
Gör om, gör rätt.

Huge: Jag vill gärna förstå hur du analyserar bara. Du verkar inte var den "skarpaste kniven i lådan om du förstår vad jag menar". SÅ SOM DU TYCKER. Oj, raljerade visst där. Förstår du vem jag raljerar om? Din kommentar om Paille känns rimlig men vad har du för åsikter om ovan nämnda? Ge oss slaskiga, oförstående slödder en chans att förstå! Snälla.

Nu skärper vi upp tonen härinne överlag.

{7003}: Kan förstå frustrationen, förstår dock inte det obegripliga i att nån lägger ner sjukt mkt tid och pengar på föreningen och samtidigt på fullt allvar verkar tro att det borde garantera att laget vinner och aldrig har några motgångar.
Sen får du läsa ditt inlägg om Melins agerande en gång till, tips: syftningsfel.
Vem hade du i "Svenska" på Lillhagen? 😉

Huge: Men vadå "att det borde garantera att laget vinner"..?

Vad snackar du om?

Att Brynäs förlorar är en sak och jättetråkigt... att Melin bara står där utan att visa passion och vela utåt sett försöka förändra och förmedla är sjukt provocerande och frustrerande....det pratar jag om?

Men du.. om du nu anser dig så viktig att du ska påpeka stavning och hur man skriver trots att du förstår meningen som skrevs som detta berör så lägger jag ner diskussionen på en gång. Trodde jag var tydlig med det när jag snäste av den som påpekade det innan dig.. men budskapet gick inte fram...

Auchinleck: Bra inlägg.
Ja, nuläget känns i princip samma som det Bulan hade när han tog över. Tog även då lite tid att hitta rätt, även om förutsättningarna var annorlunda.
Att komma till ett lite favorittippat lag som ska försvara det man har sas, kan vara svårare än det Bulan ställdes inför.
Dagens insats i stort kändes iaf som en indikation på att Melin gjort om och är på väg mot nåt som börjar likna "rätt". Iaf mer rätt än fel....

Huge: Avdelning oskön! Bara så alla vet😘

Huge: Ni vet inte vad som väntar!

{7003}: Och hur vet du att Melin saknar passion och inte vill försöka förändra, bara för att du som frustrerad supporter uppfattar det som så?
Själv tycker jag att det är provocerande som supporter när nån på allvar tror att Melin inte gör ALLT för att försöka lösa den situation vi hamnat i.
Sen förstår jag inte ditt snäsande öht. Du gjorde ett syftningsfel som gjorde att inläggets andemening blev lite komiskt, inget allvarligt menat påpekande vilket Auchinlech:s smiley försökte påvisa.
Och din stavning har väl ingen kommenterat, såvitt jag vet.

Finns det highlights att tillgå någonstans?
Hittade inga på shl.se

pekka85: Int' lönt å förklar' för nån som int' begrip...

Som en tystlåten tänkare från Tärnaby har sagt...

Huge: Så betryggande att det då finns en som begrip. Herr magistern...

Huge: nu gör du ju samma sak igen...?

Jag skrev "stavningsfel" och du vet precis vad jag menade.. ändå måste du låtsas som att du inte förstår för att få klämma in att det var ett syftningsfel lite sådär härligt härskartekniskt!

Börjar förstå varför du skaffat dig så många ovänner här inne.. känns nästan som du gör det med flit..(?)

{7003}: Men slappna av för fan. Auchinleck och jag såg att syftningsfelet ändrade andemeningen till nåt annat än det du försökte säga. Vi förstod båda vad du ville ha sagt och påpekandet var inget försök att mästra dig på nåt sätt, därför som vi lade till en smiley.

{7003}: Ovän eller vän, det är frågan.
Beror säkert på vem du frågar, man kan ju inte vara alla till lags.

Det är verkligen sjukt att Felix ska släppa in ett höstlöv från blålinjen VARJE match. Jag har aldrig sett Bengtzén så frustrerad efter ett insläppt mål som efter Djurgårdens 3:a. Det har varit samma visa alla säsonger som Felix gjort i A-laget. Vid det här laget lär alla veta om denna brist. Medspelare, motståndare, tränare, sportchef, materialare, vaktmästare, speaker, kioskpersonal.

Gör något Bengtzén!

{7003}: japp det är svårt. Det är därför smileys finns. ";-)" är en som påvisar ironi/skämtsam ton.

Hursomhelst så önskar jag man kunde spola tillbaka till i början av augusti när man såg fram emot hockey. För just nu är det tungt...

mattiask: Tyvärr redigerarna har sedan slutsignalen letat highlights från matchen men dessvärre inte hittat några....

Lunkan: Hur kan ni följa hockey men inte känna till SHL Play?

Lunkan: Senaste highlightsen sågs i april 2017. Efter det har det varit mörkt på alla kanaler.

Brynäsgubbe: Hur kan du följa HS men inte känna till ironi?

Ove Myling: Sitt ner i båten, Homer Simpson har stadigt grepp om årorna och styr båten i gemytlig takt mot kvalsundet.

Lunkan: Text är svårt...

Och nån letade faktiskt efter höjdpunkter.

Skrubben:

Lätt att bara skylla på målvakten vid 3-1 målet.
Men vad gör t.ex. Paille? Försöker göra sig så smal
som möjligt?

Hur många såna där skott når ens fram till målet
när vi försöker samma sak framåt? Inte många.
Nästan alla stoppas av alla spelare som ligger
i skottlinjen. Jag menar. Att släppa till 33 skott
mot eget mål på två perioder. Det ska inte få
hända mot något lag.

Som som att alla spelare som spelat mer än
en match ligger på minus i +/-. Det säger
det mesta. Det må vara 48 omgångar kvar.
Men nu kan vi glömma topp-6. Det är så
pass många bra lag som fått för bra start
för att vi ska ha råd att lämna ett handikapp
på 5-6 poäng (eller egentligen mer mot de
vi verkligen var tänkta att kunna komma före).

Nu gäller det att i bästa fall nå en plats bland
de som får spela åttondelsfinaler.
Men framförallt undvika en kvalplats.
Även det börjar närma sig den kritiska
nivån nu. Vad jag vet så har vi alltid fått
kvala de säsonger då vi ramlat ner på
kvalplats tidigt och halkat efter med
mer än 4-5 poäng. Vi har då blivit kvar
under strecket.

Det verkar bli vi, Rögle och Mora som får
tampas om att undvika kval.

Enaranger: Förra gången vi förlorade en final mot HV71 blev det väl kvalspel året efter. Inte omöjligt att historien upprepar sej.

Men att både byta tränare under en säsong och ersätta skadade spelare har knappast Brynäs råd med efter alla ekonomiskt usla säsonger vi haft de senaste åren. Överskottet vi äntligen gjorde senast kan behövas många år framöver.

Enaranger: 48 omgångar kvar, 144p kvar att spela om. Vi har 6p upp till plats 6.
Ja, att fixa plats 1-6 och slutspel kan vi bara glömma.
Det är kört, tyvärr.
Haha.....

Huge: eller så kan vi prata om det vi ser och det vi önskade vi såg.

{5915}: Jo, och det gör vi väl hela tiden, såvitt jag kan se....

Huge: du utgår alltid från det sistnämnda

Vaknar upp efter ännu en plattmatch.... gick in i denna säsong med en sjukt bra känsla, men va har hänt? Inför säsongen pratade dem flesta om att vi hade den bästa backuppsättningen av alla lagen i princip å va händer Bertilsson och Fält går sönder å helt plötsligt har vi ta mig fan den sämsta!!!!!! Ja är helt övertygad om att vi har en sjukt bra forwarduppsättning om den används rätt. Ja erkänner att ja inte är de största fanset av Felix ellrr Rautio för den delen men de största problemet ligger inte där utan hos hela laget som känns fruktansvärt osynkat. Nått måste hända men vad?? Ska Melin sparkas? Ska ny målvakt köpas? Eller ska en "ny Bertilsson" köpas? Eller räcker de helt enkelt med att pucken studsar rätt i en match för att återfå självförtroendet? En sak är säker, ja sätter mig framför TVn på lördag å skriker mig hes igen å hoppas på de bästa. Forza Brynäs

« · 1838128 · »