1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446820 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Såg större delar av matchen.
Det som faktiskt avgör denna match är FBKs två snabba mål inom två minuter i andra perioden. Annars tycker jag det är en mycket jämn match som kunnat gå åt vilket håll som helst.
Skottstatistiken säger absolut ingenting i sådana här fall då man trots allt inte vet hur dessa 26 skott varit. Kanske varit rena lyftningar in mot kassen.

Men jag tycker vi gör det bra i stora delar. Men FBK gör det tyvärr ännu bättre.

Det enda lilla som verkligen gör att jag blir orolig är att jag inte tycker vi har en riktig klasspelare likt Lasch, Lindström med flera. En spelare man vet kan göra 2-3 poäng i en match som står och väger.
Där är tyvärr inte Palushaj, Jensen, Clark osv JUST NU.

Men bara upp på hästen igen och ta nya tag.

Skrubben: Att Melin inte skyddar spelarna kan vara ett tecken på att han känner sig pressad. Tror inte allt det här snacket om hur bra lag Brynäs har och det till synes orealistiska pratet om att man minsann ska vara ett topplag har gynnat laget ett jävla dugg heller. Snarare tvärtom....

Skrubben: Kan ju vara ett psykologiskt utspel för att tagga ingång grabbarna? Risk för att det slår tillbaka dock.

Peja: Samma snack kör Eldbrink match efter match. Pressade tränare försöker lägga över pressen från sig själva till spelarna.

Det är helt ofattbart att han ska gå på Palushaj av alla människor i detta lag. Släng fram motorsågen mot Zanetti eller Caporusso om man nu måste. Dom förtjänar åtminstone det.

Huge: Nä, du skrev att 95% var okunniga. Kan nog uppfattas som en generalisering. Kör du på sportradions analys så får vi som sett matchen döma hur vi vill, okunniga och onyanserade som vi är. Kan garantera dig att det bara finns en person här inne som kan skriva en matchsammanfattning som du gjorde. Totalt avsaknad av verklighetsförankring!

pekka85: Du kan ju inte ens läsa innantill.
Jag sa att 95% av det som presteras i analysväg av dom mest negativa, överengagerade och okunniga härinne kan man bortse ifrån, om man vill ha en objektiv, kunnig och nyanserad bild av en match.
Och ja: det kan inte bara SES som en generalisering, det ÄR en generalisering och personlig åsikt från min sida och inget oomkullrunkeligt faktum.
Sen var det även en "matchsammanfattning" utifrån vad marchreferenten i radio såg (vilket jag påpekade) eftersom jag bara såg ytterst sporadiska delar av matchen. Så ev brist på verklighetsförankring får du isf adressera till referenten ifråga.

Huge: jag tycker du ska sluta skriva i denna gästbok för du har en tendens att nedvärdera alla andra som skriver sina åsikter här. Efter att ha följt hs under en tid kan jag skönja ett mönster i dina inlägg och tolka dem mellan raderna att du är en mkt osäker person som livnär sig i dessa sammanhang på att leka överman. Sluta med det. Snälla. Jag tror det skulle gynna både dig och gästboken.

Skrubben: nja är faktiskt besviken på palushaj hittils utifrån vad jag personlig hade för förväntningar faktiskt

varulf: Jag är nog inte mer överman än de som nedvärderar spelare/ledare genom sina påpekanden om hur okunniga och usla både tränare och spelare är. Konstigt att du missat DET mönstret efter att ha följt HS under en tid...

mattiask: Tack, fick samma känsla av matchen utifrån det jag snappade på radiosporten.
Vi hade Oskar ifjol, ingen sån i laget just nu.
Plus ett gäng spelare som hade spelat ihop under längre tid med samma tränare, jämfört med förutsättningarna för dagens lag under Melin.
Frågan är om spelare som Caporusso och Palushaj är av rätta virket och/eller kommer att höja sig tillräckligt för att mer långvarigt förstärka laget?
Iaf för tidigt att redan nu konstatera nåt om den saken.

Skrubben: Minst sagt märkligt, Melin verkar inte nå ut till spelarna att han sen hänger ut i mina ögon fel spelare (Om han nu måste hänga ut någon) är ju rätt anmärkningsvärt! Är karln blind?
Nä det behövs en förändring Bengtzen....

Anton Rödin stod utanför Utica idag. Skumt.

{7800}: Herregud vilken dröm det vore om man vaknar upp imorgon bitti och får läsa att han är klar för oss.

Skrubben: Ja det är väl nåt sånt som skulle behövas i detta läge.

Huge: Jag tolkade bara din text på ett sätt som inte lät så positivt. Å andra sidan påpekar du att du faktiskt menade följande:

"Jag sa att 95% av det som presteras i analysväg av dom mest negativa, överengagerade och okunniga härinne kan man bortse ifrån, om man vill ha en objektiv, kunnig och nyanserad bild av en match."

Att på det lägga nedlåtande kommentarer mot alla som skrev något negativt över kvällens fantastiska insats och dessutom referera till radiosporten blev en aning komiskt. Orkar dock inte fortsätta tjata med dig. En översittare kommer alltid vara en översittare.

Nu håller vi tummar och tår för att Rödin ansluter!

Huge: jo jag har sett det mönstret också och allt vad det kan innebär. Men det tar inte udden från vad jag vill förtydliga; sluta förminska andras åsikter och förlöjliga dessa genom dina patetiska inlägg. Det finns andra forum för evigt ältande som är mer lämpade om du prompt känner att du behöver få ut dig massa blaha. Låt människor vara i fred med sina åsikter i detta forum utan att du ifrågasätter dem eller kontrar på något sätt. Ok?

Pettisbif hyllar:
1.Sundqvist - som jag tycker ger allt o lite till. En krigare som fått för mycket skit. Bland annat av mig, skämskudde på!
2.Alcén - Brynäs hjärta just nu. Ingen finlirare precis, men har faktiskt varit våran bästa forward enligt mig!
3.Caporusso - Såg en aning bättre ut idag. Tog kanske petningen på rätt sätt. Krigade på bra och slog en del fina pass. Visade också prov på härlig touch på tennisslag.

Pettisbif dissar:
1. Melin samt Huge. Som är på ren svenska pajaser i sina omdömmen. Melin om hela laget.. och Huge om oss på HS. Om det nu är så illa som Roger säger, så är det ju hans fel. Sluta ta på dig offerkoftan och spela någon slags roll du inte ska ha. Avgå självmant om nu du har det Brynäshjärta som du antyttt. Huge.... kommentarer överflödiga... men man kan ju undra varför du år ut o år in kommenterar och finns med oss här på HS när allt och alla bara gör fel. Du själv kan aldrig se utifrån någon annans perspektiv. Och din härskarmentalitet här på forumet börjar bli ytters drygt.
2.Melin och Sjödda's matchning av backarna, samt matchandet av laget.. Kilas stjälper mer än hjälper laget i PP spelet. Vad ser ni i hans styrkor där?? Oförklarligt.. Zanetti bör INTE spela alls. Lira 6 backar och dom 3 par ni nu har att tillgå. Iaf tills dess Elias o Ersson är hela. Att lira en iskall Paille, en trubbig Mannberg med Micke är ju ett så grovt tjänstefel man bara kan göra. Att sen Paille OCH Alcén O - C - H Kilas får förtroende i PP spelet är om än mer bedrövligt. Visst vi saknade Jensen och Ikonen.. men till och med en sån som Asklöf hade varit ett bättre val. Melins sätt att sätta ihop kedjorna blir mer o mer ett skämt. Palushaj och Clark synkar inte, det ser nog alla. Paille är inte en 1-2 lina spelare. Blomman... när ska han få spelare omkring sej som tänker hockey som han, offensivt. När ska Liljewall få kicken..?
Gör om, gör rätt och sluta klanka ner på spelarna likt en trött och bitter gubbe alá Eldebrink.
3.Pekka's eviga hattande av målvakterna PUNKT

Nästa match (hoppas jag)!
Sandström (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Kilström Carlsson
Larsson Sunqvist
Ersson

Clark Jensen Blomqvist
Asklöf Ölund Palushaj
Ikonen Johansson Caporusso
Alcén Granström Paille

{7800}: Samma källa: Rodin didn't join the team until yesterday due to visa issues, so that's a big part of it

Pettisbif: Varför spelade inte Ikonen idag?

Huge: oomkullrunkeligt faktum

Vad betyder det ordet? Herr magister😀😀

Forsberg 1978: Sträckning i låret.

Forsberg 1978: Sträckning efter förra matchen.

Forsberg 1978: Lår känning.

Drömmen vore ju att vakna upp imorgon till nyheterna:
BZ agerar - Melin får kicken, Sjödda o Larsson tar över tills vidare - Rödin SAMT Dahlén klara för oss. Ren dröm men ack va trevligt det vore.

Jag har nämnt Rönken som ett namn, vad gör Pelle Bäckman nuförtiden?? Kanske kan väcka liv i laget? Känns ju lite som en Bulan typ. Vad finns det mera då? Jooo Uffe Dahlén. Bägge Dahléns och Rödin kanske? ;) ;) Sen får Zanetti och Liljewall foten. TOPPEN. Men det blir nog bara en dröm..

mk: Obestridligt, orubbligt, e dyl
Sov du på svenskalektionerna? 😉

Huge: Singel?

Huge: Jag trodde bara inte att man blandade in ”runda” ord i språket på så sätt😀

mk: Din tolkning av runka är väl att likställa med slang.

Pettisbif: "pajas"......
Hmm, misstänkt härskarteknik där.
Dock mkt värre när elaka Huge tycker att nån är okunnig eller onyanserad, usch. Så får man inte säga.
Men det är Ok om man tycker att spelare/ledare är okunniga, inga beskyllningar om härskarteknik då inte.
Intressant logik...

Pettisbif: Dubbel?

mk: I grunden inget "runt" ord, ålderdomligt ord för skaka, vagga.
"Sumprunkare" var ett yrke, man höll fisken i sumpen vid liv genom att vagga/skaka sumpen fram och tillbaka och på så sätt syresätta vattnet i sumpen.

varulf: Låt isf även Huge vara ifred med sina åsikter i detta forum utan att DU eller nån annan ifrågasätter dem eller kontrar på något sätt.
Ok?
Eller gäller det bara åt ena hållet?

pekka85: Har gått igenom samtliga mina inlägg efter matchen och kan inte hitta nåt nedlåtande mot ngn öht.
En summarisk sammanfattning av matchen, mestadels utifrån vad radiosportens referent hade att säga om vissa delar av matchen.
Sen en personlig åsikt: jag litar hellre på en sån referent än random negativ gnällspik härinne, om jag vill ha en nyanserad bild av matchen.
Eller MÅSTE jag lita på den senare kategorin bedömare för att det ska vara Ok?
Det enda komiska är väl all uppståndelse och upprördhet som ovanstående skriverier från min sida under kvällen, har förorsakat hos vissa....

Huge: Varför litar du inte på kunnigt fackfolk som Melin istället? Han håller med oss andra om att den ishockey som Brynäs "spelade" idag var skit.

SWEATT: Äh, han hoppar och har sig vad gäller personer han lyssnar på. Nu har han hakat upp sig på den där jävla radiosport-killen. Aja. Huge kanske bör titta på presskonfen.

Skrubben: men det skulle nog inte funka ändå... Roger skulle väl briljera med att sätta ihop honom med Mannberg och Liljewall...

Huge: "Pettisbif: "pajas"......
Hmm, misstänkt härskarteknik där.
Dock mkt värre när elaka Huge tycker att nån är okunnig eller onyanserad, usch. Så får man inte säga.
Men det är Ok om man tycker att spelare/ledare är okunniga, inga beskyllningar om härskarteknik då inte. "

Bara sluta med din patetiska självömkan...

SWEATT: Varifrån får du intrycket att jag inte litar på Melins ord om matchen?
Kul att du/ni höll med Melin.
Hoppas du/ni också kommer att hålla med Melin när han tycker att vi gjort en bra match men du/ni härinne tyckt tvärtom.
För ni borde väl isf lita mer på kunnigt fackfolks åsikter även då, som ni gjorde igår? Eller?

Huge: känner du fortfarande att din tolkning av matchen via radioreferat stämmer? Eller kan det vara så att de som faktiskt sett matchen hade en mer med verkligheten överensstämmande syn?

Clarence: Haha....
När har jag idkat självömkan och gnällt över nåt som skrivs om mig?
Det är ju du och andra självömkare som grinar ikapp när ni själva blir behandlade på samma sätt som ni behandlar spelare/ledare eller andra skribenter härinne.
Så sluta med din/er självömkan, är enbart patetiskt..

En fråga gällande detta forum. Tänkte läsa lite om tankarna efter gårdagens eländiga insats med är ju bara tjafs? Huge har ju sitt sätt, varför svara? Låt han vara och skriv om hockeyn. Någon som hört vilken typ av skada jensen fått? Tillbaka nästa vecka ?

Lunkan: Har redan besvarat frågan, jag litar på Melins ord. Att många som sett matchen delar Melins åsikt, säger dock inte så mkt iom att det inte är ovanligt att det är tvärtom: tränaren och samma personer härinne som sett samma match, har olika åsikter om matchen.
Det lustiga i de lägena är att ingen DÅ verkar lita mer på tränarens ord än sina egna diton...

Lunkan: Känns som att den normalt lugne och sansade Melins totalsågning av allting på PK:n, mer var ett uttryck för rejäl frustration än en saklig och sansad bedömning av insatsen över 60 minuter.
Kanske begripligt direkt efter match, även tränare är människor med känslor som ibland både måste få eller kan komma ut på det här sättet.
En personlig tolkning av PK:n, för vad den nu är värd...

Huge: Tur att ingen på det här forumet beter sej lika mänskligt

Kan man blockera användare i det här forumet? Hittar ingen ignorera-knapp någonstans...

Huge: Problemet är att Du skrev/ tyckte att Brynäs spelade bra, baserat på vad en referent tyckte.
Och hävdade det ganska länge, litade på en ” kunnig” person. Utan att skaffa en EGEN bild av matchen
Sen när Melin säger att Brynäs spelar dåligt, då litar du på Melin.
Fortfarande utan att skaffa en EGEN syn på saken.

Det är där hela saken ligger.
Du har alldeles för sällan en egen syn på saken.
Du är tyvärr en kappvändare av stora mått.
Jag tänker nu inte sitta hela dagen och diskutera detta.
Så om du svarar, ställ ingen fråga, för jag svarar nog inte.
Ha det gott Huge.

Hej, mycket golfbollar på detta hockeyforum...

Ny dag lite mindre frustration, åtminstone från min sida. Här kommer ett försök att göra en analys av matchen. Tyckte till att börja med att den analys som Petisbif gjorde var mycket bra.
Den största skillnaden mellan lagen igår, tycker jag, är självförtroendet och förstås den andra perioden. Tittar man noga så ser man att det är små detaljer i spelet som gör att det flyter mycket bättre för Färjestad. Vi saknar flyt med passningar, passningsmottagningar, två på samma puck/spelare mm. Ganska mycket kan spåras till överambition tycker jag och att man håller lite för hårt i klubban. Sådant som uppstår när inte resultaten gått åt rätt håll.
Det har ju skrivits en del om Lindbloms betydelse för laget och här är en dimension som inte tagits upp så mycket. Hans förmåga att göra tekniskt svåra saker gav även laget självförtroende och sänker motståndarlaget en smula. En sån spelare som Dick Axelsson i Färjestad har samma förmåga (även om hans attityd ibland kan göra motsatsen).
Vem är den spelaren i Brynäs trupp i år? Han som kan göra de där dragningarna som får medspelarna att sänka axlarna?

Det leder lite in på ett par bekymmer.
Efter försäsongen så framstod Palushaj som en sådan spelare. Kanske inte genom liret men genom hög fart och energi kombinerat med bra teknik. Palushaj har absolut inte varit dålig men har varit långt ifrån att dominera spelet. Spelas han i fel kedja som en del framhåller eller räcker han helt enkelt inte till för att dominera i SHL?

En annan spelare som framförallt i början av förra säsongen kunde lyfta självförtroendet genom liknade "skills" som Palushaj var ju Paille. I år känns Paille på ungefär samma nivå som Mannberg. Mycket energi och snabb på skridskorna men med ett något tveksamt spelsinne och totalt ofarlig när det kommer till att göra mål. Vad har hänt med Paille?

De spelare som nu tagit tag i spelet är Granström, Blomman och Alcén. Det värmer hjärtat att se men det är inte dessa spelare som ska göra så att ett leende sprids på läpparna och att axlarna sjunker.

Vem eller vilka i laget kan kliva fram?

KalleTeodor: För att undvika missförstånd så betydde meningen "Tyckte till att börja med att den analys som Petisbif gjorde var mycket bra. "
"Inledningsvis vill jag säga att jag tycker att den analys som Petisbif gjorde var mycket bra. "

Lite oroväckande att efter 10~ omgångar brukar serien vara rätt satt. Inte långt kvar till dess.

SWEATT: det gällde när serien var hyfsad lika och inte haltade. Då hade alla mött alla efter 13 omgångar. Nu är det långt ifrån så.

mk: "Problemet är att Du skrev/ tyckte att Brynäs spelade bra, baserat på vad en referent tyckte."

Fel. Jag SKREV att Brynäs verkade ha spelat bra, baserat på vad referenten tyckte. Inte att JAG tyckte att Brynäs spelade bra. Lär dig att läsa innantill.

"Och hävdade det ganska länge,"

Fel igen. Redan i nästa inlägg klargjorde jag att det var referentens bedömning jag gick på, inte min egen.

"Sen när Melin säger att Brynäs spelar dåligt, då litar du på Melin."

Ja, varför skulel jag inte göra det?
Om nu referenten kan ha överbedömt vår insats eller inte, så är jag rätt säker på tränarens bedömning efter en match är den mest trovärdiga. Om hen nu inte på ett avsiktligt sätt försöker försköna eller försämra det egna lagets insats, vilket jag inte håller för troligt.

"Du har alldeles för sällan en egen syn på saken."

Fel igen. Jag brukar väl ofta delta i diskussioner om både det ena och det andra, såvitt jag vet.
Tror att du blandar ihop det med att jag då och då har en ANNAN syn på saker och ting än vad gemene random svartmålande gnällspik har. Och det gillas ju inte som bekant, på ett forum som mestadels består av den sortens folk.

Det är nog mer DÄR hela saken ligger.
Ha det got mk.

« · 1840263 · »