1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446892 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Haha! Fy fan så dåligt!

Bratwursten : Ja jag såg det, var väl för bra att vara sant :)

Brynäsgubbe: Samma känsla som efter matchen i Karlstad. Vidhåller att det är ett grovt (och oförklarligt) tjänstefel att ta in Melin efter att laget, som i stort är intakt, uppenbarligen passade så bra av en ledarstil såsom Bulans. Kvällens sändning med de avslöjande intervjuerna med Dacke, Sjödda m fl understryker det. Nästan så att vi skulle plocka in Boorken igen!

Brynäsgubbe: Lugn och fin.
Snart kommer Huge in och förklarar att det kommer och bli bra det här. 😡😡
Bara spelarna lär sig vad Melin menar.
Han hade ju ett inlägg om det tidigare idag.

Nu är allt skit, så lite till skadar nog inte😀

mk: Så otroligt uppenbart att Brynäs behöver en ledare i båset med auktoritet, som sätter hårda krav och sprider energi i båset. Hur i helvete förklarar ni skillnaden? Brynäs som säger sig bara vilja fortsätta på samma spelidé, och inget fungerar helt plötsligt? Finns det något mer solklart i världen än var skon klämmer?

Bryr mig inte så mycket om CHL egentligen, är mest förbannad på sättet de uppträder.

mk: Riktig skitmatch av Brynäs. München var bättre, trots att de antagligen hade kommit sist i SHL. Så typiskt Sandström att göra några jätteräddningar för att i nästa minut göra en enorm tavla, det går ju inte att lita på honom.

{5915}: du e rolig du 😂 siktar in mig på 2 torsk så slipper jag bli besviken

Raka ben på hela laget sista 25, slarv med träningen inför 17/18?
Lite för lång semester efter nästanguldet?!

Kan bli en riktig skräcksäsong det här.

Leonardo: Ärligt talat, finns det något som tyder på att Brynäs skall börja spela med någon form av fart och finess? Det känns som om det är något som inte stämmer mellan spelare och Melin i kemi!

ellis: näää, sunken har sagt att det ordnar sig...

Pigalle: Melin hade tänkt att pensionera sig efter föregående säsong och det gjorde han nog, mentalt!

Pigalle: Skulle Mats Waltin vara ett alternativ?

{8302}: Det där var inte ens roligt

Skrubben: Jag måste säga att jag inte kan förstå hur Brynas kan ta Melin som tränare.Han har varit trött i flera år nu. Energilös. Att gå från Bulan energiska, pådrivande och kravställande ledarskap till Melins trötthet är ett katastrofalt felbeslut av sportchefen mfl.
Det blir en gigantisk förändring av ledarskapet och jag kan tänka mig att 90% av de spelare som hade Bulan ifjol tycker Melin är bedrövligt trött och oinspirerade.
Men det är bara mina tankar.
Byt tränare snabbt är enda raka. Detta kommer inte att vända..tror jag

Tycker nästan lite synd om Roger Melin. Att ha så lite att tillföra och erbjuda.

Leonardo: Somliga verkar tro det. Otroligt sällan lag som spelar såhär uselt helt plötsligt blir bra och utmanar topplagen (som klubbens ambitioner verkar vara). Antingen är man bra från början och endast har lite skavanker som går att reda ut, eller så är man bara kass rakt igenom. Det här är långt ifrån några skavanker, det är rent katastrofalt rakt igenom. Vi såg hur lång tid det tog med Bulan att jobba sig till ett spel som konkurrerar med toppen. Den här säsongen är körd.

Blir slakt på torsdag.

KulltorpsOlli: Ni ska se att Bulan kommer ta Luleå långt i år...

Brynäsgubbe: Körd vet jag inte. Jag tror säsongen kommer bli jäkligt spännande.

Brynäsgubbe: Ja kan bli så om de inte får kraft från högre makt :) Skellefteå är erkänt svåra att möta för Brynäs.....

Samtidigt - vad håller spelarna på med? Håller på att tappa ansiktet totalt...

Leonardo: Slakt tror jag väl inte. Men två tydliga SAIK-segrar med några mål lär det nog bli. Och då är vi riktigt, riktigt illa ute.

KulltorpsOlli: Tog tid för Bulan att ta Brynäs till toppen också Luleå vinner ju inte matcher på beställning men de är svåra att möta, men tappar ofta i slutet av matcherna. Frågan är vilken tränare som spelarna vill ha eller vore bra för dem...jag tror Brynäs har tränat som förra säsongen, men frågan är när vi kan börja spela med fullt komplett lag, det är skavanker hot o dit och man ställer Bertilsson så fort man känner att man kan....känns sådär, men andra lag har ju också småproblem....vi skulle behöva en 4-5 raka segrar för att boosta upp, att vi ser att "vi kan"...

Leonardo: 4-5 raka segrar ? Utsikterna är nog mycket små för det denna säsongen.

Leonardo: Fullt naturligt att en och annan spelare är borta under säsongen. Det ser inte annorlunda ut hos Brynäs motståndare. Kan förstå om man har typ 10 skador som Rögle hade i många matcher förra säsongen men i Brynäs fall är det bara dåliga bortförklaringar.

Hemmamatchen mot Rögle nästa torsdag känns jäkligt viktig.

7 sorger 8 bedrövelser, det här är riktigt riktigt dåligt. Nog fan skiter väl de flesta i CHL, men brist på spel och energi oroar, Huge har du något lugnande besked på lager. Du kanske hört någon positiv radioreporter?

ellis: Den som lever får se ;) Vi skall väl inte helt såga vårt kära Brynäs...:) Det finns ett antal Brynäsgrupper som slänger ut folk från gruppen om de pratar negativt om spelet, spelare och klubben....

Lunkan: Huge kommer inte finna några kommentarer på radion . Har lyssnat sen kl 7 . Inte ett ord om matchen . Bara djävla tjat om fotboll . Han måste finna korrekt info någon annanstan denna dag . Text-tv kanske ??

Leonardo:
Förra säsongen fick Bz bygga eget på riktigt. Tror fan vi hade kunmat utmanna om seriesegern om inte Zabb blivit långtidsskadan och om vi haft en BRA målvkakt som kunde rädda oss från klara förluster i fler än 5-6 matcher/år.

Nu till årets lagbygge.. som bara skiker fail med extremt hög röst..
Melin var fel från början. Att Bz mfl inte kunde förstå/förstår det är ruskigt ironiskt. Att han sen värvar Loui så pass tidigt som sedan visar sej sakna all form av klass. Han kan inte åka skridskor, har dålig balans, bedrövligt spelsinne och kassa pass. Dessutom ett skit dåligt ansiktsutryck. Sen har vi Liljewall. Som jag tycker Richard Wallin sammanfattar kliniskt. Han är ju sämre än Gurra Thorell.. sparka omgående!!
Zanetti då.. kommentarer överflödiga. Ersson, jaaa? Där ser jag bara en ny David Westlund. Vad har vi sen då? Kilas i pp... Paille i topp 2 linor. Ikonen som inte hittar ett rätt beslut längre. Palushaj är så jävla puckkär och en spelar med ett ego som jag inte alls gillar. Larsson är faktiskt sämre än Pudas, såhär långt. Och ni vet vad jag tyckte om Pudas. Allt är fan så jävla missberäknat. Från Bz och hela laget. Bedrövligt.

Ne, vi är på tok för över hypade och är faktiskt inte så bra. Speciellt när vi inte har dom så individuellt så skickliga spelare som tex Rödin/Lindblom som kan göra andra bättre. Det går inte att lita på brunkare. Kilas, Paille och Alcén i PP spel... säger en hel del.

Bertilsson har redan missat matcher. Nu är Jensen också borta. Fälth är gjord av is. Mm mm...

Vi behöver en coach som visar lite hjärta och som Rödin hade sagt k*k. Det är de det här lagbygget behöver. Vi behöver ingen tränare som låter spelare ta eget ansvar. För det är inte det här lagbygget skapat som. Vi behöver en coach som driver på laget i både med och motgång. Som aldrig är nöjd. Och som har spelarna med sej till 110% För som det ser ut nu får vi inte ut max av det vi skulle kunna få. Melin är ett big no no. Men även Bz som har tokhyllats så mycket runt om i hockey Sverige bör ifrågasättas. För det som han satt ihop hittills är FAIL!

Leonardo: Don´t worry. Jag ska inte skriva nåt mer ikväll efter detta. Inget roligt behöva uttrycka sin besvikelse.

Leonardo: Ledarskapet är för dåligt. Melins ledarskap funkar inte längre. Punkt.

Jackes håliga blick och frustration är oroande. Tydligt att dynamiken i gruppen svajar rejält. Inte bra, inte bra... Melin hänger nog löst...

- Förlusterna är en sak.
- Det dåliga spelet är en sak.
- Det värsta är dock signalerna från både Jacke och Melin att direktiv inte går fram och att arbetsinsatsen inte är 100% i match efter match.

Jag är ingen supporter som kräver tränarbyten hit och dit men här tror jag risken är att det är oundvikligt om inte trenden vänder vad gäller aggressivitet och jobb. Tror Melin har veckan på sig (SAIK x 2) på att vända signalerna. Två liks bedrövliga insatser till som de två senaste så tror jag seriöst BZ börjar leta alternativ på allvar. Lagt ut krokar har han nog redan gjort...

Jan Grismöbel: Snart kommer det:
Det kunde vart som HV. Dom är utslagna..

Det är väl det som kommer komma...
Men vad vet vi: skrikande dagisbarn som låter som man inte får sin vilja igenom. Eller inte får lördagsgodis..

ellis: He, he för min del spelar det ingen roll jag har sett Brynäs spela sen 1968 så jag är van att höra både ris och ros...tycker bara inte om att vissa generaler skall få klappa andra på huvudet och tala om vad man får tycka och inte tycka, det är rent förtryck enligt mig! Sen finns det givetvis de som aldrig är nöjd med Brynäs .....

ellis: jag vet att Melin är fel. Jag bara vet det. Fråga mig inte hur jag kan veta det. Men så är det bara. Så jag hoppas nästan att vi torskar 4 till raka matcher. Rätt stort också. För då kan bara inte Bz blunda längre. Ger melin foten och sen bygger vi om och gör rätt. Tragiskt att man önskar sitt favorit lag förlora. Men det är bara så fel i dagens Brynäs att ha Melin.

mk: stämmer det blir Huges räddningsplanka denna kväll😉😉

mk: Det går att hitta positiva saker också. Det är matchfritt i morron.

{5915}: Ja de dagarna känns fan bäst...

Vafalls? Finns det supportar härinne som redan ger upp säsongen?

Kom igen nu, 2-3 mot ett lika slutspelsklart München i en Kalle Anka-turnering? Säger inte så mycket tycker jag.

Vi får se vad som händer i shl. Ge det fem till tio omgångar till sen får vi se om ni får rätt. Håller tummarna för att ni har fel...

Och pettisbif, du tycker ofta helt ok men att önska förluster tycker jag är bra jävla lågt. Ryck upp dig för fan.

Pettisbif: Jag kände samma sak när han presenterades i våras. Var väldigt osäker länge.
Men bestämde att ge han tio matcher i SHL.
Men nu är råttet mågat😡😡

Zappaholic: Nu var du rolig👍👍

Menar du på allvar att Brynäs ska spela på samma sätt nästan halva säsongen innan du börjar oroa dig?

Jag skulle vilja ha ditt tålamod och nerver😀😀

Zappaholic: Men förlusten är ju inte det värsta. Kolla intervjun med vår lagkapten och kom sen å säg att läget inte är allvarligt...

mk: Nope. Jag menar att det kan vända för oss. Jag hoppas och tror det. Blir så jävla jobbigt att gå runt och tycka allt är åt helvete innan det gått åt helvete.

bradberry: Vad sa han då?

Tungt att vara brynäsare nu men vi kommer tillbaka. Nu blir det en virre trots förlust !

Jag köper inte riktigt att detta Brynäs är ett lag som behöver skrikas igång. Jämfört med tidigare säsonger så tycker jag att denna upplaga innehåller väldigt få bekväma spelare. Tvärtom finns det många individer med stor portion jävlar anamma. Jag tror alltså inte att Rogers låga energi är problemet utan att han helt enkelt inte lyckats få spelarna att fatta spelidén. Omvänt så tror jag inte att Bulans framgång kom av att han skrek och gick på utan av den väldigt tydliga spelidén. Jag tror Roger måste göra avkall på vissa delar av sin taktik nu, få laget att spela enklare och lägga ner mer, för att i ett senare läge när man förhoppningsvis fått stopp på blödningen kunna bygga på med mer puckkontroll etc.

mk: På torsdag vinner Brynäs mot Skellefteå, vänta så får ni se=)

Risken när man sågar sin egen tränare att man knappt vill vinna för man har öst ur sig och hatar sin egna tränare.

Djurgårdens fans i fjol ville sparka tränaren och va tokiga på han men det va kanon dom behöll.
Men dyker rätt tränare upp ryker säkert Melin ganska fort, är väl ingen tränare att bygga vidare på under lång tid herr Melin.

Zappaholic: Att detta var årets sämsta match och att arbetsinsatsen inte är bra. Nu heller...

Men det är främst HUR han säger det. Märks att det är allvarligt läge och han känns skärrad...

mk: Melin är stor fan av speedway . Snackade med han för några år sen på banan hemma där piraterna kör . Ang han och vara tränare i Brynäs igen . Han sa att det var bara för Brynäs å ringa han . Så han ser väl detta som ett avslut som tränare . Trodde faktiskt han skulle brinna mer för Brynäs än det han visat så långt i shl . Djävligt besviken faktiskt .

« · 1840836 · »