1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736732 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Jag har själv skojat om detta som (väl?) är allmänt känt, men jag tycker vi i fortsättningen skall undvika att dra upp det eftersom han gett öppenhjärtiga ("Ingen del av livet jag är stolt över - corren.se") intervjuer där han säger att det var en fas i livet som numera är passerad sen länge. Låt privatliv vara privatliv. Att ledarskapet i Brynäs har pratat om detta och rensat bort det från dagordningen förutsätter jag...

Zanetti och Caporusso bänkade ikväll. Bra!

Kul att djoos fått chans och verkar tagit den. Han har fått mycket skit härinne genom åren

krobbe:
Djoos till Ovie Ovie Ovie Målin, den har man hört förut... 😃

Skrubben: dock får Liljewall fortsätta på isen... Hur länge ska man låta han misslyckas? Tycker faktiskt man borde ge Caporusso mer chanser, det finns ju potential i honom till skillnad från Liljewall.

pjåtor: Jo jag har också för mig att han fick sparken från FBK eller i all fall att man gick skilda vägar. Personligen kan jag tycka att det är en hans största merit... :)

Skämt åsido så är det nog ändå att betrakta som ovanligt bra att endast ha fått sparken 1 gång på nästan 20 års tjänst som tränare.

KalleTeodor:
FBK har bytt tränare ofta. Höga krav eller dålig scouting?
I Brynäs byter vi inte tränare. 😆

krobbe: Djoos Jr har alltid varit en stor talang. Tyckte han var jättebra i Brynäs ända tills vi satte honom som Gundes ersättare lite för tidigt. Älskade även hans pappas sätt att alltid försöka hitta en konstruktiv lösning även fast det ibland ställde till det.
Djoos har verkligen bitit ihop trots att han borde fått chansen i NHL redan förra året. Grymt kul och välförtjänt!

Huge: "Minsta motgång" för dig är alltså att ha 7 p efter 7 omgångar...?

{2064}: jo han hade väldigt tuff konkurrens förra året, lite lättare att slå sig in i år

pjåtor: Han fick kicken på andra grunder än sportsliga.. FBK gick som tåget när han fick gå. Man ska inte stöta sig med "La Familia" ;)

{7510}: Jag kan ha fel angående PP. Jag drack ju öl, Det gjorde inte statskillarna i NHL 😉😂

Bratwursten : Extra kul att han gör poängen mot Caps boogie team no 1. Det är sådant som tränarna kommer lägga på minnet.

{6984}: Anade att de va mer pålitliga🍻

Clarence: Ja, eftersom jag är en vanlig supporter.
För dig och andra medgångare är ju 7p efter endast 3 omgångar en katastrof, så nu efter 7 omgångar är jag förvånad över att du öht överlevt säsongen så här långt....

Huge: Är du nöjd med säsongen hittills?

Huge: Man skall absolut inte titta i tabellen när man gör en bedömning utan på spelet. Nu har jag missat några matcher så jag är nog inte rätt man att uttala mig. Men av det jag sett så har det varit helt ok spel men effektiviteten har inte funnits. Ett lysande exempel är matchen mot HV där vi hade flera PPn i första perioden utan att förvalta. Sedan gör HV mål på ett tursamt sätt. Ett skitmål. Brynäs fortsätter att trycka på men HV gör mål på en, i mina ögon, målvaktstavla av Felix.
Hamnar man i ett sånt läge så blir det väldigt jobbigt mentalt.
Visst kan man ha åsikter på hur Melin matchar laget i PP men är det bara HAN som bestämmer? Är han en "diktator" som inte lyssnar på sina assisterande tränare och på spelarnas önskemål? Jag tror inte det. Ändå är det hans fel enligt många.
Man brukar säga att TÅLAMOD brukar vara den bästa medicinen när spelet hackar. Att INTE göra för stora förändringar för att visa förstroende för spelarna är säkert det Melin har testat. Kanske ser vi förändringar inom kort. Det enda vi som supportrar kan göra är att stötta.

SWEATT: Nej, är du?

Huge: En liknelse. Bilen startar inte. Man river givetvis motorn omgående. Funkar inte det så köper man en ny bil. Varför ha tålamod och analysera vad som är fel? 😉

{6984}: Du verkar ju blivit en riktigt mysfarbror på din resa=)

Är det du och Huge som är ute och reser ihop? hehe
Hoppas Munkas och Clerence och gänget hakar på nästa gång!=)

{6984}: Ja, det har varit väldigt ojämnt så här långt. Märks att spelarna är otrygga och har naggat självförtroende just nu, senast mot München verkade det som att man var mer inriktade på att få till ett bra spel inför kvällens match än att vinna.
Som jag framhållit tidigare: CHL-deltagandet har stjälpt mer än det hjälpt oss. Framförallt Palushaj och Caporusso hade ju lekstuga där i början och verkar ännu inte ha hämtat sig från chocken över det betydligt tuffare och mer taktiskt skolade motståndet i SHL.

{5504}: Vi har alltid varit mysbröder i grunden, trots lite meningsmotsöttningar ibland.
Annars håller jag med: han måste ha fått spela en jävla massa golf därborta, verkar ovanligt timid och medgörlig... 👍😉

{6984}: Jo nog bör man ha koll på tabelläget också, för att få konkret dimension på problemläget. Sen förändringar, de må man göra innan det kanske är försent.

{6984}: Ja, eller så köper man en bil som garanterar hyfsat fläckfri gång och som rekativt sällan behöver service eller repareras.
Tänker på märken som HV71, Frölunda.
Förstår inte varför vissa härinne envisas med att behålla sin gamla trötta Brynäskärra....

Clarence: i det här läget är tabellen inte intressant. Lag under- och överpresterar. Det gäller att finna positiva saker och bygga vidare på dem. Inte stirra sig blind på de negativa. För jag kan lova dig. Det analyseras och diskuteras friskt i Brynäslägret.

{7510}:
Otroligt kul, hoppas han slår in sig!

Huge: Nja.. Man köper den bil man har råd med och vill givetvis ha valuta för pengarna. Vilket Brynäs INTE får idag. Sen får man analysera vad felet är. Om det är bränslepumpen eller tändstiften som felar. Turbon fungerar uppenbart inte. 😉

Jaha....Är det något bra på TV idag då? Få se nu.... Brynäs - Skellefteå klockan 19:00. En dystopi i tre akter. Handlar tydligen om brustna drömmar och missade mål. Rollinnehavarna sägs vara helt karaktärslösa och ha svårt att få ut sitt bästa i agerandet enligt många kritiker. Det ska tydligen bero på regissörens oförmåga att entusiasmera rollinnehavarna. Nja, jag zappar nog förbi.....

{8302}: Zappa förbi du. En dystopier mer eller mindre här inne under kvällen lär knappast märkas ;-)

{8302}: Titta på mittmedias snack med Bengtzén från tidigare idag. Han trycker på att det är extra viktigt att folk runtomkring stöttar laget just nu. Ju fler som stöttar, desto större chans är det att laget spelar bättre. För jag antar att det är det du också vill?

Men jag säger som Zappaholic. Fortsätt zappa du. Brynäs mår bättre av att folk som sprider dålig energi håller sig borta.

Skrubben: Vad ska han säga?
Uppmana att rulla Melin i tjära och fjädrar?
Tror nog inte att spelarna sitter här inne.
Men vi hoppas absolut på seger ikväll.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Melin har ju yttersta ansvaret, men det är ju knappast så enkelt att byter vi till Bulan så spelar vi final till våren... Är ju mer än så som krävs. Melin är trots allt inte på isen, han kan inte göra målen åt oss. Sen om det inte stämmer mellan Melin och spelarna är det väl ingen utanför omklädningsrummet som vet. Sen som nån tidigare skrev är han väl ingen diktator, all andra runt laget är väl kvar, och har väl något att säga till om. Det kan svänga från säsong till säsong även utan tränarbyte, det har vi ju sett förr. Förstår frustrationen hos fansen, ser inte ens fram emot matchen ikväll, det är bara ångest. Hoppas inte det är riktigt kika illa för laget...

{6984}: Jag hade inte varit orolig om spelet hade varit bättre men Brynäs förtjänar att ligga där man ligger i tabellen. Motståndarnas segrar har varit rättvisa. Däremot var ju Brynäs seger mot Örebro en stöld sett till spelet.

Peja: Ikväll vill jag fan se något slags trendbrott. Kan svälja en förlust till om jag ser tendenser på något/någon som bryter mönstret.

Den här säsongen har hittills varit som en lång grå sörja för mig. Ser knappt fram emot matcher längre. Snälla ge mig NÅGOT ikväll :(

Vinst ikväll och jag kan svälja den bedrövliga starten :-) så trött på att torska mot SAIK

honken21: Även och jag avskyr f.ö Sixfingers men ingenting talar tyvärr att vi har något att hämta ikväll.

vinst med 12-0 ikväll, så är du säker Roger Melin.

Vilken besvikelse att vi får Sveriges mest begränsade kommentator Lena Sundqvist som vanligt. Blir att höra henne skrika " och det är 4-0 till Schelefteee"
Tråkigt...

dAVydov: Undrar hur Munchenmatchen sitter i benen, det var ju ingen höjdare direkt.....

{6984}: Ha, ha..den var rolig faktiskt

This is it baby!

Idag tror jag att MJ gör mål

Kan vi hoppas på en gedigen arbetsinsats ikväll?
Mindre kramp och mer lir, första målet är som vanligt viktigt. Kom igen nu Brynäs!

{8356}: Det blir alltid förlust när hon kommenterar får jag för mig.. så kass!!!!!

Challe Berglund kanske kan vara något?? Jag vet iofs inte om han tränar något annat lag. Men nu hoppas vi på att Brynäs och Melin vänder på den här tråkiga trenden.

{8356}: Falsett Lena

Varför slutar namnet på varje jävla håla i norrland med "å" när den bokstaven inte finns med i deras alfabet?

{7800}: Whoooooooo oooooohhhhhhhh!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! GILLAR VÅR FORECHECKING STARKT HÄR I BÖRJAN!!

JAAAAAAAAAAAAAAA

« · 1841307 · »