1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736846 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
blackredberry: Och hur ser det it för de allra flesta lag som ligger sost vid jul i söutet av året?

När gör Honken och Wikegård debut?

{5915}:
Fanns det kvaliteter mot Frölunda så är det inte kvaliteten som är problemet.
Våra "girliemen" (Arnold kan sina saker) klarar inte pressen.
Vem visar vägen? Vem driver på laget? På isen?
Vår kapten vill ju tex inte markera mot lagkamraterna för det är lite jobbigt...

SWEATT: Har du dragit ett helrör eller var det gotländska?

Anders Berg: Nåja grabbar, vi fick några malliga veckor i mars-april -17 att skriva in i historieboken i alla fall...

Anders Berg: Wikegård till Bif vore en dröm!

blackredberry:

Det måste vara en 10:e plats som
Rönnqvist tror vi får i så fall.
Annars har han inte gått på
många mattelektioner.

Viktigt att Rögle och Karlskrona
inte kommer igen och vinner
eller tar poäng idag.

Nu tycker jag inte att vi unisont ska hacka på någon som försöker se att det finns hopp och att serien är lång.

Det är fint att det finns positiva människor.

Syns vad Brynäs tydligt saknar.
1:Hårdheten i närkamperna
2:Ingen tydlig första målis
3:För mycket åka med puck istället för att låta pucken göra jobbet
4:Noll linjer i spelet
5:Kapten mfl sk bärande spelare glider omkring

mustigahjalmar: Håller med, idag bjuder vi tyvärr på enkla misstag i första, som dom utnyttjar med lite tur och skicklighet. Vi är inte så mkt sämre efter 0-2 och jobbar på riktigt bra när den förödande trean kommer. Hur fan letade den sig in?
Typiskt för ett lag i vårt läge, vi hade behövt en reducering till 1-2 för att få ordentlig kontakt. Man ska veta att vi möter ett riktigt bra topplag, förmodligen det bästa i nuläget och dom har just torskat två raka, märks på deras inställning och jobb idag. Med både Paille och Clark borta plus att Jensen och Fälth är matchovana, så är det förstås kraftiga avbräck.
För övrigt är det beklämmande att som vanligt läsa allt jävla gnällande och grinande på allt och alla, så fort det tar emot det minsta. Jävla blöjsupportrar vi till största del har härinne, det är min personliga åsikt och ingen behöver ta åt sig...

blackredberry: Är det naivt att tro att ett lag utan spelidé, självförtroende, duglig förstemålvakt och tränare löper ganska stor risk att kvala?

Vi kan säkert nå play in. Men det kan lika gärna gå på andra hållet. Det är mycket hockey kvar, men just NU finns inte mycket att glädjas åt eller lita på.

Huge: Bra det då. Att ingen behöver ta åt sig av din sedvanliga skit. I de tåliga Pampersblöjorna...

Davey85: Du missar ett par punkter. En spelidé har dom inför matcherna, en förstemålvakt hade vi inte i fjol heller. Så det är 2/4 rätt där på din första punkt.

Jag tycker det är naivt att vara allsvenskan just nu. Om du inte tycker det får det stå för dig. Låt oss vara överens om att vara oense.

Rätt bra inledning på tredje. Varför väntade man så länge med att trampa upp farten?

Varför åker Mannberg 2-3 ur vinkel innan har försöker skjuta? Drämm till direkt bara...

Brynäsgubbe: Crosscheckingar i rygg är inget man blåser för i onödan i SHL...

blackredberry: Ja, Brynäs kan vinna SM-guld också men jag utgick från vad som är mest sannolikt givet hur säsongen har sett ut och ser ut.

Zappaholic: Om man säger såhär, Mora fick dyngtorsk med 10-4 igår, Rögle o KHK ser ut att förlora också vilket är bra för Brynäs (tabelläge) och Frölunda ligger under :) Vi gör förmodligen en helt anan match på lördag :)

Den här domarinsatsen är ju helt jävla bedrövlig.

Sista chansen...

Leonardo: Njadu, blir väl nåt liknande resultat då också.

"Gandeschen"

Vem är det?

En Disneyfigur? Ett kungarike för en talpedagog till Fredriksson!!!!!

{5915}: Du är rätt barnslig när du överdriver om SM-guld. Det sa jag aldrig. Så sluta överdriva. Var lite rationell & sluta var så himla negativ.

blackredberry: SM-guld negativt?

Klart bra period spelmässigt och kämpamässigt i tredje. Något vi kanske kan ta med oss.

blackredberry: Fast näe...!

Väntad matchbild i tredje. FBK bevakar å vi har puck ned skott utifrån...

Det är en synvilla att vi är bra i tredje...

Varför svåraste passningen varje gång...

blackredberry: Då kan Ersson byta plats med Sandström. Felix skulle nog göra sig bra i J-20, lite mer hans nivå.

Håller inte med alls om att det är en synvilla

blackredberry: Att vi har en spelidé stämmer garanterat, bara det lilla kruxet att laget inte klarar av den.

En osäker målis kan man ha råd med om precis allt annat funkar. Vilket var fallet under storformen förra säsongen. Så mina punkter håller alldeles utmärkt.

Men klart vi kan vara oense.

Kan någon tala om härinne VARFÖR inte BZ agerar. Vare sig vad gäller spelare och ledare.

blackredberry: FBK spelar iofs lite på säkerhet men vi jobbar på trots underläget, tyder på bra moral i laget. Mer positivt för framtiden: Jensen ser riktigt bra ut, även Liljewall och Eriksson kommer mer och mer.
Ser redan fram emot lördan....👍

bradberry: Trevligt med en synvilla så vi åtminstone kan låtsas som att vi är bra
som omväxling

Huge: Ja. Skönt att Jensen kanske kan komma att bidra lite.
Sen håller jag helt med om Liljewall. Han har höjt sig de 3 senaste matcherna. Hoppas han kan fortsätta så.

Zappaholic: Hehe, Sunken kör lite face wash.
Höjer tempen inför returen....

Jaken: Med tanke på vad han gjort inför den här säsongen kanske det är lika bra att det inte händer nåt.

Huge: Eriksson...

Jaken: Vad är det som säger att han INTE agerar. Det kan ta lite tid att få in rätt spelare och rätt tränare.

Eller är du så naiv så du tycker att vad som helst är bra bara han gör nåt? Ska du stå utanför Gavlerinken och applådera om Perra Johnsson och Per Ledin presenteras?

Så jävla patetiskt uselt av SHL att vi mött FBK tre gånger på lördag medan vi tex inte mött LHC än...

Vilka nissar sitter med spelprogrammet...?

bradberry: Bengtzen med kollegor...

Leonardo: vi vinner på lördag 😉blir avslappnat spel och målkavalkad från Brynäs då

bradberry: skyll inte på de

Jaken: Även om nån kunnig och insatt förklarar för dig, skulle du nog ändå inte förstå.
Det är min gissning.

bradberry: Tycker du så? Själv ser jag det som en lättnad att vi snart gjort oss kvitt dessa för säsongen. Annandag jul möter vi dem - för fjärde och förhoppningsvis sista gången...

Zappaholic: vissa människor tror det är så jäkla lätt att hitta spelare.

bradberry: kan börja med att skicka MJ och Capo sen kommer Rödin och boqvist in.

Sen angående målvakterna har jag själv svängt fram och tillbaka men i detta läge tycker jag som någon var inne på att Rautio ska vara etta då han håller en högre lägsta nivå, vilket är ett måste med trygghet just nu. Sandström vet man ju aldrig vad man får av honom tyvärr i nuläget

Clarence: Vore väl bra om vi får möta dem fler ggr än fyra? Då lirar vi ju slutspel...

Hur tänkte du nu?

Rumpelstiltskin: Förmodligen blir det en bantning och ingen införsel av spelare, någon kanske, jag vill ha en tränare om det finns, vilket det inte gör!

Trist tillställning, uppenbart att Felix kan packa sin väska och åka till Valbo.

BZ in med Honken, tjata hem Rödin & en till riktig spets.
Kanske kanske då klara vi play in.

« · 1846317 · »