1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742316 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Haha, ja håller med. Försökte skoja till det lite bara :)

dAVydov: Följer ni någon match ikväll? för mig blir det SAIK- FBK

Bratwursten : Blegar på Malmö- Frölunda

Bratwursten : Ofattbart att de underkände det målet ? FBK borde haft 1-0

Bratwursten : FBK bestulna på ledningsmålet.
Obegripligt när man ser bilderna.

Huge: Mmm, dom har tur nu SAIK med både bortdömt mål o Jockes crosscheck som inte ens granskades i nämnden !

Hett i Skellefteå nu...oh va grinigt härligt...tror dock SAIK kommer att slå ut FBK i kvarten, hemskt när man vill bli av med båda :)

Leonardo: Ähh. Jockes cross var inte värd mer än ett matchstraff.
FBK:s bortdömda mål är ju isf ett betydligt värre misstag, som jag ser det.
Undrar vad motivering är?

Huge: också lite nyfiken på den motiveringen , samt motiveringen till att de plötsligt tillåter offside för saik

eltifoso: Det märliga är att efter att den ene domaren hade blåst för mål och saikarna protesterade så svarade domaren tvärsäkert att det var ett korrekt mål, sen har man tydligen ändrat sig efter att ha fått se bilderna från situationsrummet.
Och det som studion yrar om stämmer ju heller inte: att en av era gubbar knuffar in Ortio i kassen, det är tvärtom en av deras egna gubbar som är den förste att få kroppskontakt med egen målvakt när han försöker hjälpa till.
0-1 istf 1-0 är ju en jävla skillnade i såna här tajta matcher, att saik sen har varit det bättre laget och förtjänar en ledning sett till spelet är en helt annan femma.

Verkar bli Fernström i kassen imorgon. Inga bra växjöminnen hos honom men ändå kanske rätt match att vila Rautio...

Fernström imorrn tror GD.

bradberry:
Åh, fi fan... = )

Auchinleck: Tror det kan gå bra ändå
Växjö såg lojt och mätt ut igår

{5915}: Inte lovande det..

eltifoso:
Ja, vem skall göra skitjobbet? = )

Undrar när FBK ska börja med sin patenterade slag och hugg hockey?
Ett under att inte nån gett Lindström semester.

Lindström: Pratar Herr Lindström med sig själv 😂

{8302}: Långt ifrån redo.

Huge: SAIK sköljer över FBK, jag tror dom är mentalt i obalans denna match efter starten de fick....mitt speltips ser då bra ut om bara Eisbären gör sitt så skall det nog sitta pengar på kontot inatt..NHL matcherna är styggt garderade :)

bradberry: Kan vara taktiskt rätt att kalkylera för en eventuell förlust den här matchen. Större chans att stjäla en match längre fram om/när fler skadade spelare är tillbaka. Så vila Rautio till bättre läge så att säga.

när man kollar hightlights i Danielssons senaste match och så hör jag att kloten har "den glider in" som måljingel så blir man lite fundersam

{8302}: Ajdå där är mitt tips inte inne helt plötsligt när Frölunda vänder, horribelt Malmö en säker 1X blir en tvåa från 4-2, till 4-5...fyfan för Malmö!

Man har ju korrigerat vårt intro något inför slutspelet men vi kör likväl fortfarande med låten Infinity som har 10 år på nacken. Skulle vara lite kul om vi kunde få till något nytt även vad gäller introlåt. Tycker att varianten som man tog fram under slutspelet 2017 var helt ok.

Pigalle: Näääe, och missförstå inte. Den sången är klassisk och är trevlig under matchen, men det är fan ingen introlåt. Under intro ska man bli taggad och det lyckas inte den låten med. Missade introt igår men om det är samma som man bytte till förra året är det mycket bättre.

Leonardo: jag spelade ju på Brynäs då var det tänkt att du skulle spelat på Frölunda å inte på Danmark:) nej skämt å sido så var den vändningen en svettig historia!,,

MikeF

Pettisbif: "något realistisk"
Nja... har svårt att tro att Brynäs har råd med två toppmålvakter, 6 toppbackar och den där forwardssidan du skrivit ned.
Byt ut Rautio mot en allsvensk målvakt. Bort med Åslund, Rensfeldt, Bertilsson och Andersen så kan det finnas chans att vi har råd om de kommer att utöka spelarbudgeten i och med nya avtalet.

Boqvist-Scott-Rödin
Bjurström-Ölund-Palushaj
Blomqvist-Jensen-Danielsson
Alcen-Granström-Mannberg

Gunderson-Lundgren
Andersson-Ersson
Boqvist-Kilström

Mike.F: He, he jag trodde på 1X där, svagt av Malmö att tappa så drastiskt men starkt av Frölunda att få till 3 mål på kort tid :)

Mike.F: Ni hade sjukt flyt, ett f*ttstrå från 5-3 till Malmö sen en billig 2a pga lepra i handleden på er 81 (tror jag). Men det är målen som räknas, blir nog 7 matcher.

Tror Boqvist kommer få ett riktigt genombrott nästa år, förvånar mig inte om han skulle göra 40+ poäng.

Huge: Nu är det ju lätt när man hör domare Mikael Nords ord efter matchern. Men jösses vad små detaljer (Steens klubba) man kan missa när man är mitt uppe i att själv försöka döma. Mycket bra beslut att ta bort FBKs mål!

Bratwursten : Vilken av dom :)

Lunkan: tyckte inte heller att det var en slashing men däremot en interference där Alvarez stänger frölundaspelaren å det grövsta! Men du lyssnade nog på Arto lite för mycket!! En riktig kappvändare!!

Mike.F

Leonardo: Jesper :)

Mike.F: Nja arto gillar jag ungefär lika mycket som ett blödande magsår, jag vara bara tjurig för jag satt och hoppades på MIF (hur fan nu det är möjligt).

Mike.F: precis. 2an var rätt. Men benämningen av straffet fel :)

Bratwursten : Mmm, jag tror Adam kommer bli en grym back också och redan nästa år kommer han ha vuxit en tum iaf även om han e kort i rocken i SHL just nu, ge han tid så! Jesper B är jag glad att Brynäs har!

Bratwursten : håller med dig! Jesper har just nu ett poängsnitt på 0.56PPG. Skulle han spelat hela denna säsong och hållt det poängsnittet så skulle han landat på 30 poäng. Och då ska vi inte glömma att han återhämtat sig från skada den här säsongen. Får han komma in i laget direkt från start nästa säsong så här vi en toppspelare i Jesper!

Chris11:
Något för stor och för önsketänkande trupp ;)
Såhär då?

MV:
Markus Svensson
Henrik Haukeland

Backar:
Ryan Gunderson
Niclas Lundgren - Klar..?

Lukas Kilström
Nisse Andersson - PP back nr2. Vore kanon. Har redan gått ut och deklarerat att han kan lämna Malmö.

Adam Masuhr - Bra vän med Nicky D. Kanske är sugen att vända hemåt igen, efter många år utomlands? Bra två-vägs back som även producerar bra.
Johan Motin - Vi behöver en rejäl defensiv back. Här har vi en billig, stor och stark back.

Marcus Ersson
(Adam Boqvist - Får tyvärr vika mig, han är inte redo)

Kedjor:
Ludvig Rensfeldt - Greg Scott - Anton Rödin --- Jag diggar verkligen Ludde och vet att han egentligen bara vill hem till Gävle och Brynäs igen. Är dessutom en spelartyp vi saknar. Anton har kontrakt tyvärr, men jag drömmer precis som den sommaren då plötsligt Ryan blev klar för oss. Greg klar?

Boqvist - Ölund - Palushaj --- Känns rätt given. Om nu Hajen och Ölund väljer att stanna.

Danielsson - Jensen - Blomqvist --- Om Jensen kommer upp i nivå så har vi kanske den bästa 3e linan i serien.

Alcén/Mannberg - Gransström - Nilsson --- Gnuggar line. Där jag faktiskt diggar Nilsson!

Extra på utlåning:Asklöf, Westfält, Bjurström

PP1:
Gunderson (Point)
Danielsson (Vänsterskytt)
Scott (Nere vid stolpen och även i slottet)
Rödin (Spelfördelare)
Rensfeldt (Vid andra stolpen och framför mål)

PP2:
Andersson (Point)
Palushaj (Vänsterskytt)
Blomqvist (Vid stolpen i ena hörnet och i slottet)
Boqvist (Speluppläggare)
Ölund (Nere vid den andra stolpen och framför kassen)

Box par:
Blomqvist - Alcén/Mannberg
Granström - Nilsson
Ölund - Boqvist/Rensfeldt

Bryt kontrakten med "Kingen" och Liljewall.

Paille är bara en ren bonus, men visst smakar det fint om han skulle kunna spela gen. Då med Granis och Nilsson i fjärde.

26 manna trupp känns enligt mig realistisk. Tänk på att vi tappar dyra spelare.

Pettisbif:

Nils Andersson är ingen realistisk värvning.

Jag vill gärna ha kvar Ikonen med. Han är ojämn, men också ung. Får han fortsätta utvecklas kommer han bli jämnare. Inom två år är han en av ligans bästa spelare.

Pettisbif:

Adam Masuhr, varför skulle vi värva honom?
Helt felaktigt att inte sätta Ersson på 6 backar. En våra genomgående jämnaste spelare hela denna säsongen. Dumdistrigt att inte ge han chansen att utvecklas för att ta in Johan Motin.
Ryans kontrakt gick väl ut när han vände hem, Anton har ju p.g.a skadorna precis påbörjat sin utlandskarriär. Han kommer stannar där minst ett år.

Pettisbif: Haukeland skall till Finland.

Pettisbif: Motin ska spela i Helsingfors enligt mrmadhawk.
Bara för att Boqvist inte är redo just nu vad är det som säger att han inte skulle vara det nästa?

GAAAAAAMEEEE DAAAAAAY!

Får vi se samma spel som senast kan detta gå vägen!

Forsberg 1978: Ta detta nu, sen håller vi på Malmö och LHC också
Då får väl ni äran att smiska ut saik ur turneringen
Det vore väl något 🙌👊

Forsberg 1978: All press ligger på Hallam och Växjö. Närvaro och fokus så kommer de bli bra. Ni som kan stöd laget på plats!

eltifoso: Ni kan väl ta och smiska ut SAIK själva.

{8421}: Spelar vi med J20-laget förstärkt med Ryan och Bertilsson även i denna match?

mattiask: Ja, den stöten med klubban mot benskyddet och som får Ortio att rotera medsols var inte lätt att se på dom första bilderna. Så jag håller med: bra beslut att underkänna målet.

SvennEG: Adam Boqvist måste få chansen att vara en topp 6 back nästa säsong. Ska vi få ut något av den jättetalangen innan han försvinner så är det ett måste att ge honom förtroende och ha tålamod.

Det låter ju inte helt uteslutet att Lucas Carlsson blir kvar. Han säger att han vill se vad Chicago och Brynäs vill. Han kanske själv känner att han vill ta ett år till här hemma. Men det är såklart Chicago som bestämmer. Någon som har koll på hur Chicago agerat tidigare?

« · 1883528 · »