1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Inte otänkbart att Malmö erbjöd en större roll. Allt som inte går som vi vill behöver inte bara tjänstefel av Bengtzén.

Handen på hjärtat, tycker ni det är värt att chansa på Molin i en 2a kedja? Skulle han misslyckas där
hade det klagats på att Bengtzen inte värvar klass.

På förhand är han en spelare för 3e linan, och där har vi gott om alternativ.

Bz har djävligt mycke att bevisa . Om inte nästa års lag blir succe å djävligt starkt. Då är vår storkäftade sportchef historia . Å det vet han nog djävligt väl. Får hoppas BZ s sista shans till upprättelse inte kostar en plats i shl 19/20 .Ni får ursäkta språket men jag är otroligt less den mannen å har ingen tro på att han ska lyckas med uppdraget

Kent747Socker: Hade inte kunnat skriva det bättre själv håller helt med dig vi har alldeles för mycket mellanmjölk i truppen och chansa med Molin har vi inte råd med även fast det är tråkigt när det är en brynäsare. Nä som sagt BZ har en del att bevisa så det gäller att han värvar klokt till nästa säsong!

Kent747Socker: ”Handen på hjärtat, tycker ni det är värt att chansa på Molin i en 2a kedja? Skulle han misslyckas där”

Absolut inte!! Nu får det vara slut på chansningarna. Det måste finnas i alla fall två enheter av klass med spelare som presterat på SHL nivå eller högre.
Längre ned i laget kan det få finnas chansningar/oprövade/junior med det måste finnas en första och andrakedja som man vet kan prestera på denna nivå.

Ni som har koll killar! Har vi fått tillbaks nån gubbe till kvällens match?

{8399}: Ditt resonemang skulle lika gärna kunna vara ett försvarstal till att välja Liljewall över Emil Larsson...

Peja: var Liljewall värvad för topp 2 kedjor menar du? Jag tvivlar

Jan Grismöbel: För att inte tala om hur trött BZ är på storkäftade läktarcoacher....

{8399}: Den frågan kan bara BZ besvara. Inte särskilt ansvarigt av BZ att ta in en spelare utifrån om syftet är att han ska fylla ut laget, eftersom våra juniorer uppenbarligen klarar av den uppgiften. DET är slöseri med klubbens resurser.

Vad får dig att tro att valet står mellan en allsvensk center (Molin) och en tungt meriterad center? Skulle tro att Molin ligger på samma prisnivå som Caporusso, Liljewall etc snarare än Palushaj.

Tror alla är överens om att Brynäs bör ha så många etablerade toppspelare som budgeten tillåter, men blir realistiskt sett ett ganska litet antal toppspelare som budgeten faktiskt tillåter, så varför det skulle utesluta Molin är obegripligt.

Kent747Socker: Men problemet är ju att BZ valt att plocka in anonyma brunkare i 3-4:efemmorna istället för att låta lovande fd brynäsare få chansen att slå igenom. Molin, Larsson m.fl. borde givetvis fått chansen istället för Liljewall o co. Hur skulle det kunna vara ett risktagande? Om gamla brynäsjuniorer, av nån outgrundlig och osannolik anledning, ville undvika sitt favoritlag är det en annan femma.

Peja: Jag hade gärna sett Molin i laget men inte som en spelare för första eller andrakedjan på förhand. Vi kan inte värva spelare till de två toppkedjorna från allsvenskan, det är för stor chansning anser jag.

Peja: ”så Vad får dig att tro att valet står mellan en allsvensk center (Molin) och en tungt meriterad center?”

Det tror jag inte och det har jag inte skrivit. Jag tror inte ens att Molin varit aktuell.

Huge: Ja eller bredkäftade försvarsadvokater 😀😀

Han har gjort det igen, Sveriges sämsta sportchef.

Ni vet vart jag står i denna frågan angående misshandlingen av gamla Brynäsare. Och så vinner vår egna Emil Molin poängligan i ett bottenlag i HA men nej inte ens då skriver BZ kontrakt med honom.
Världsrekord!
7300 sålda nu, vågar man hoppas på fullsatt!

mk: Du menar bredkäftade läktarcoacher som försvarar andra bredkäftade kollegor på läktaren?
Ja, du har rätt: han är nog jävligt trött på dom också...😆😆

mk: Ta inte bort glädjen för Huge al mighty . Han fann ju en att hugga på å försvara BZ .inte snällt av dig MK .
Busschaffisen med text tv vet vi alla hur han är .

Huge: All skit BZ får det förtjänar han efter en säsong med idel fel värvningar . . 1 enda värvning som är ok är hajen .
T.o.m en blind busschaffis måste se det .

{8356}: Dom har gjort det igen: ännu en exbrynäsare med noll klubbhjärta som väljer ett annat lag, trots att vår SC gjort allt för att locka hit honom. När ska gamla brynässpelare sluta misshandla vår klubb och vår sportchef ?
Här erbjuder BZ lika bra eller bättre villkor än nån annan SHL-klubb, men nej: inte ens då skriver Molin på för oss.
Bedrövligt...

{2064}: ”Morgondagens Brynäsare”- Grattis Brynäs!!! En till...

bradberry: Morgondagens Brynäsare kanske borde döpas om till Morgondagens Motståndare.

Peja: 😂😂😂 den va bra😂😂😂

Huge: Uppfattar din ironi såklart. Men ponera att du inte är helt fel ute här... Att Molin verkligen aktivt väljer bort Brynäs. Klassiska Brynäs, hans moderklubb... Tänk om det är så att BZ velat ha hit honom men han väljer annan klubb...?

Jag hävdar att det ändå ÄR Brynäs misslyckande. Då finns det en anledning till att Emil INTE väljer Brynäs. Med ”Morgondagens Brynäsare” som programmet presenterades från början skulle dessa scenarion undvikas genom en kontinuerlig dialog och uppföljning av spelarens utveckling med det gemensamma uttalade självklara målet att OM och NÄR spelaren är redo att flyga... Så skall klubbadressen vara Brynäs. Inget snack! Är det så att tidigare Brynäsjuniorer väljer andra klubbar när de blir tillräckligt etablerade så tycker jag det är en känga pt Brynäs sätt att arbeta...

Då är man riktigt dålig på att ta tillvara och utnyttja sin i övrigt fina juniorverksamhet...

Hur kan han komma undan med 5 matcher?

Sen vilken pajas regel att den är datum styrd...

”Lindström stängs av i motsvarande fem matcher och missar resten av kvartsfinalserien.
Han får dessutom betala 34 500 kronor i böter, men om Skellefteå vinner i morgon och blir klart för semifinal gäller Lindströms avstängning endast i två matcher eftersom den gäller till och med 3 april.”

Lindström: Han är ju SHL och Cmores gullegris!

bradberry Både Molin och Emil Larssons farsor är ikoner i klubben, snarare regel än undantag att sönerna i såna lägen väljer vad som helst utom moderklubben, där dom alltid kommer att bli jämförda med sina fäder. Är fadern dessutom fortfarande tränare, ja då blir incitamentet att vägra komma hem ännu större. Bara EN anledning till varför Molin kan ha valt Malmö istf Brynäs.
Sen är det självfallet mkt möjligt att Brynäs misslyckats i vissa fall, det blir bara en skrattretande snedvriden debatt när det i exakt varje fall som en exbrynäsare rör på sig och inte kommer hit, måste ha berott på att vår SC klantat sig och förstås missat en guldklimp av oanade mått. Inte en tanke på att spelaren ifråga kanske haft goda skäl att välja nåt annat, trots att BZ legat på och visat stort intresse.

Huge: Justice has won😀😀

Tar vi denna matchen och kvitterar till 2-2? Vad är er känsla?

Huge: Att se ett mönster är inte din grej, va?

{5915}: Att se ett mönster INNAN man vet omständigheterna i varje fall där en exbrynäsare ev varit aktuell för vår sportchef är ju inte speciellt begåvat.
Ändå tydligen din grej....

Huge: Lika begåvat att ALLTID koka ihop ett scenario som är det bästa för Brynäs?

Huge: hur vet du att det är en regel mer än ett undantag att de väljer bort moderföreningen o att bli jämförda?
Kent o peter forsberg fixade att jobba ihop
Marcus ragnarsson o jacob ragnarsson
Joel eriksson ek o claes eriksson!
Nyalnders har spelat ihop;)

Stefan R 63: glömde bort vår jacob silverberg o niklas bäckström Vilka undantag Huge!@!!

Stefan R 63: du är en fena på att hitta dina egna sanningar o göra om det till praxis!

Huge: Kan ju också varit så att Bz ansett att Molin i hans tankebanor inte kommer att gå in i Brynäs i någon av våra två "toppfemmor" och av den anledning kanske vill ha helt andra spelartyper i de två andra femmorna än vad Molin klarar av så att säga.

Med Danielsson, Jensen, Ev Clark, Ölund, Ev Palushaj så finns det trots allt bara en plats kvar där att fylla upp och där kanske Bz har tänkt att ta in en riktig spetsspelare då det trots allt saknats under året.
Därav kanske Molin fallit bort? Hur vet vi att Bz ens erbjudit Molin kontrakt?

Jag personligen hade mer än gärna sett Molin i Brynäs då jag tycker han bevisat under året att han är en flitig poängspelare och garanterat har någon liten spetsegenskap till vårt PP.
Men jag antar att Bz har en klar plan för det här då jag är helt övertygad om att han redan nu beslutat sig för att vi ska sluta på en garanterad slutspelsplats kommande säsong.

{5915}: Det är en annan diskussion som jag håller med om. Det är dock lätt att vara efterklok med facit i hand. Just därför vi inte ska värva Molin, då gör vi samma misstag igen. Vi behöver klass i de två första femmorna. Sedan ungdomar som täcker 4e linan.

{6984}: Nä, lika obegåvat att alltid koka ihop ett scenario som är det sämsta för Brynäs.
Tycker du att jag kokat ihop ett scenario som försöker försvara BZ och Brynäs när jag säger att man mkt väl kan ha missat att få hem exbrynäsare som ex Molin men att man måste veta mer om båda parters vilja och önskemål, INNAN man tvärsäkert konstaterar att det bara är Brynäs fel varje gång en f.d spelare rör på sig och väljer nåt annat lag?

Stefan R 63: Pratar du med dig själv? :-)

Zappaholic: haha ;) fast tror att alla förstod att den va till Huge:)

Stefan R 63: Mer regel än undantag var kanske lite överdrivet men inte ovanligt att nära släktskap är en sak som ibland avskräcker.
Dessutom EN av flera tänkbara anledningar, vilket jag redan framhållit.

Huge: Jag menade mest ditt resonemang om söner till tidigare storstjärnor.
Personligen så ser jag ganska nyktert på Molinaffären. Vi VET att både DIF och MIF har lagt bud på honom. Vi VET att han producerat bra i AS. Med andra ord så är han INTE billig. Jag är säker på att vi kan hitta en spelare för samma pengar som gott och väl kan ligga i nivå med vad vi får ut av Palushaj eller Ikonen. Molin skulle bli på tok för dyr för att använda i en tredje- eller fjärdelina.

Bara en sak: Stöd laget på plats!

På tal om något helt annat. Någon som vet varför Rautio saknas idag? Sjukdom eller skada?
Nu får vi hoppas att Fernström kan steppa upp!

Kent747Socker: Får BZ ihop ett slagkraftigt lag utan Molin är jag hur nöjd som helst. Men sportchefen har inte gjort mycket som tyder på att han fixar det. Sen tycker jag många underskattar värdet av att ha ”urbrynäsare” i laget. Det är en skitviktig aspekt på många sätt.

Oj vad förhoppningarna om seger sänktes markant efter att man såg att Ferna ska stå. Har nog aldrig sett en sämre målvakt i Brynäs än honom men jag kommer stå bakom honom och hoppas! Forza Ferna!

Huge: Klok reflektion.

{5915}: Sportsliga meriter är alltid viktigast.

{8421}: Hur förklarar man då Liljewall m.fl.?

{5915}: Olika spelare har olika roller i laget. Några värvningar kommer alltid bli mindre bra, helt naturligt.

{8356}: Har du sett laguppställningen?

« · 1884500 · »