1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742113 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: kommentatorerna är såna kappvändare och riktigt jobbiga att lyssna på!! Allt Malmö gör är bra även det som är riktigt dåligt och visst Mif gör det bra och Frölunda löser inte upp knuten!
Men det går inte att bjuda på 2-0 som ni precis som vi gjorde motståndarna är för bra för det!!
Men det skall spelas minst en match till!!

Mike.F

Tycker personligen det är kul att se Honken mfl nolla ungtupparna.

Honken gör en enorm match framför ögonen på Sjödda och Bengtzén. Nog borde det diskuteras huruvida Honken kan bli vår andrakeeper nästa säsong.

Mike.F: Det var väntat att Brynäs skulle skänka bort säsongens viktigaste match. Det har knappast steppat upp när det kommit viktiga matcher tidigare under säsongen. Exempelvis: Man tog tre viktiga poäng borta mot HV och hade häng på topp sex. Och följde upp med två raka hemmatorskar mot Rögle och KHK...
Nej Brynäs var lite väl nöjda efter att ha slagit ut Luleå i åttondelen...

Skrubben: Det tycker jag att han är värd. Han lör inte kosta allt för mycket heller. Blir perfekt som mentor till nån ungtupp i J18/20 med.
Fast detta under förutsättning att man värvar en solklar förstemålvakt.

{5915}: ”Skillnaden Brynäs - Växjö är större än SHL - Allsvenskan.”

Växjö skulle nog leka med Timrå.

{6984}: Karlskrona har ju ett otroligt rutinerat lag i jämförelse med Timrå. Fattar inte varför Timrå målades ut som favoriter av somliga.

Peja: Inte första gången ett AS lag blivit tokhypade inför en kvalserie eller liknande.
Kollar man KHK så finns det mycket rutin i laget.

{6984}: Ja, Karlskrona har ju byggt laget för att klara av kvalspel, känns det som. Många rutinerade spelare som är mentalt starka.

{6984}: Önskar vi kunde få Fredrik Söderström i båset, en fantastisk människa både i och utanför båset.
Kanske han kan köpas loss från sitt kontrakt i GETligan?

Honken dominerade mot Timrå. Hoppas verkligen vi värvar honom. Grym andremålvakt som skulle ge allt för oss. Dessutom vill han avsluta karriären i Gävle. Lär knappast ha en hög lön.

Kent747Socker: Felix har skrivit NHL kontrakt med Philadelphia, undrar om HV nu snor en stor del av ersättningen?

{8399}: Helt sjukt att han får ett NHL-kontrakt med tanke på säsongen som var. Det har gått överstyr med NHL-organisationernas dominans.

Bengtzén får såklart ha sin åsikt, men här kunde han agerat smidigare...

Davey85: Ja, känns sjukt onödigt att prata om en Brynäs-ikon på det viset. Speciellt när Bengtzén själv värvade en sämre målvakt den här säsongen.

Skrubben: Precis. Jag tyckte det var kul när han uttalade sig så om Murray och gjorde Garpenlöv ledsen, men inte våra egna för fan..

Skrubben: Blir fan galen på denna BZ
Han platsar fan inte som sportchef i shl .
Förfan försvinn 👹👹
Han måste vara totalt inkompitent Honken platsar inte men Ferström gör det . Är det ett skämt eller?
Bz monterar ner Brynäs så dom snart debuterar i allsvenkan . . Tycker mycke illa om denna bredkäftade faan .

Skrubben: Ja, vi kanske ska höra om KHK vill hyra in Fernström nu några matcher på slutet. Han är ju SHL-målis.

Kent747Socker: Varför hypen kring Honken för att han spelat två bra matcher (läs fantastiska)? Vad hände med långsiktigt tänkande? Jag förstår att ja han är en gävlekille och en legend hos oss, men är det verkligen värt att satsa på en kille som fyller 40 i år när det har skrikits efter en toppmålvakt i flera säsonger?
Honken känns som ett väldigt välarbetat och upprepat kapitel i brynäsdressen som vi ej behöver till nästa säsong oavsett hur bra han spelar i kvalet. Vad jag minns var Honken inte speciellt övertygande den senaste sejouren i Brynäs och många ville ha bort honom trots att det skulle vara ett "obekvämt beslut". Nej då hade jag hellre sett att vi jobbade för att ha kvar Sandström trots hans uppenbara brister.

munkas: Nej för h-e!! Har redan sett nog av honom hos oss!! 😲
Läste artikeln om Honken...friskt av Bengtzen...vill inte ens ha honom spm tvåa!???
Fan att han måste bo där...

Stuffbon: Sluta starta nya trådar. Skriv i de befintliga trådarna istället.

Peja: oj, jag är ledsen! hur gör man det?

munkas: Han har nog khk-masken kvar i nån gömma dessutom.

Stuffbon: Som du gjorde nu. Skapa inlägg genom att välja "kommentera" istället för "Nytt ämne".

KHK-callahan: Ja, man skulle ju kunna tro att en vältränad, taggad och extremt rutinerad klubbikon vore en perfekt backup, men Boforsarn' har sina egna äss (Fernström etc) i rockärmen.

Skrubben: Åk hem till Bofors BZ.
Där hör du hemma med ditt bonniga, oborstade skitsnack. Och ge fan i Bif ikonerna!

Vilken press Bengtzén sätter på sig själv. Nu vill det till att han hittar två väggar i målet till nästa säsong. Annars kommer det där citatet bita honom i rumpan ända tills han får kicken.

Peja: Haha...men Fernström har väl inte varit helt kass hos er? :D
Jag förstår om man inte satsar på honom som förstemålvakt, men han ska ju ha två enl artikeln. Det är ju det jag inte begriper...

Egentligen tycker jag det kvittar i om Honken skulle vara ett bra nyförvärv till oss eller icke.
Sättet som Stefan Bengtzen uttalar sig om angående en av vår klubbs största legender och med kanske de största Brynäshjärtat i modern tid är inget annat än anskrämligt.
Han hade kunnat säga lätt och enkelt ”Vi får se om honken, jag vill inte störa honom nu”

Nu sänker han Honken som tidigare under veckan uttalade sig om att hans egna dröm är att avsluta i Brynäs. BZ är också medveten om hur detta uttalande skulle sticka i Brynäsfansens ögon. Nu är Honken såpass rutinerad och kommer skaka av sig detta men det är så otroligt dåligt av BZ att låta Honken somna med en liten klump i magen inatt. Kan jämföra det med att en man har en dröm att få tillbaka sin fru och denna fru’n rakt upp och ner konstaterar att det är omöjligt, den liknelsen är relevant för så stort är Honkens hjärta för oss.

Vad fan tänker karln med helt allvarligt?

{8356}: Det har du fan rätt i. Så mycket han ändå gjort för denna klubb ska han behandlas med respekt. BZ demonterar mycket av klubbens relationer. Kan vi snälla få iväg honom härifrån innan han raserar hela alltet. Han får klubben att framstå i dålig dager på mer än ett sätt. Undrar vad Sjödin och övriga Brynäsare i klubben tänker om ett uttalande likt detta?

{8458}: Ja eller hur. Honken är ju nära vän med flera i klubben.
Antingen så är Bengtzen helt korkad eller så är han bara en fruktansvärt divig person som skiter fullständigt i människan.

Jag var redo att starta om på ny kula med BZ trots allt men detta uttalanden har ju strandat den omstarten en del om man säger så.

Vill inte försvara bz men det kanske var så att han sa det på ett smidigare sätt men av erfarenhet vet jag att tidningar och i synnerhet kvällspressen kan vara ganska kreativa med sina citat.

{4783}: Absolut så kan det mycket väl vara. Men det är inte första gången BZ uttalar sig lite väl burdust.

{8458}: nej jag skäms lite över bz när han säger nåt sånt men hoppas han sa det på ett smidigare sätt. Vad som står i text ger ju inte alltid rättvisa till vad som sagts i ord. Sen har jag ju oerhört svårt att lita på kvällstidningar. Har själv blivit grovt felciterad en gång så jag vet.

Ja, herregud vad onödigt av Bengtzen gällande våran legendar Honken.

Tyvärr är det endast BZ själv som inte håller "SHL klass" eller "Brynäs klass". Problemet är att hans ego är för stort för att han ska kunna erkänna det. Honken är trots sin fina karriär alltid ödmjuk i sin inställning till hockeysverige och omvärlden - precis tvärtemot BZ som ofta framstår som arrogant och spydig.

Det här var väl BZ klumpigaste kommentar sedan dr.Bengtzen konstaterade att Paille "nog inte hade någon" hjärnskakning mindre än 2 timmar efter Larkins överfall i CHL.
---
Varför inte uttala sig "diplomatiskt" om att Brynäs bygger för framtiden och att Honken gör det bra, men är ingen duvunge längre och därför inte är aktuell för Brynäs lagbygge.

Följande citat är fullständigt onödigt gentemot Honken:

– "Det är många som bor i Gävle och kan hockey så vi kan inte gå efter det. Vi ser till kvalitet."
---
BZ om någon borde väl se till att hålla sig på god fot med Honken utifall det blir målvaktskris igen som under denna säsong, men tydligen har han andra prioriteringar. Vilka? BZ tycks verka skicka en klar signal till fansen om vem som bestämmer i Brynäs. Upplever han sin ställning hotad i klubben?

Dessutom så kan ju Honken som brinner för Brynäs, målvaktsutveckling och Brynäs i synnerhet säkerligen hjälpa föreningen på ett eller annat sätt i framtiden vare sig det är som målvaktstränare eller något annat. Med det perspektivet ser jag BZ uttalande om Honken som än mer bekagligt.
---
På tal om kvalitet:

Ni minns väl att BZ förra säsongen var utomlands för att vifta med checkhäftet och försöka övertyga Tony Mårtensson att återvända till Brynäs? Med tanke på hur usel Mårtensson varit så kunde BZ ha lagt till ännu ett dyrt fiaskoförvärv på sin meritlisa.

"Vi ser till kvalitet", säger BZ.

Har Bengtzen kvalitet nog att leda sveriges mest anrika förening till att bli ledande i sverige igen? Jag har mina dubier om jag säger så.....

Lesky: ja jag kände att det var så dumt sagt att jag ville tro att det var en massa felicitat. Men jag börjar tvivla. I hans situation borde ju han kunna visa lite ödmjukhet. Men jag hoppas det här blir glömt och att vi om ett år sitter och hyllar honom istället.

{4783}: En offentlig ursäkt vore bra i detta läge.

Skrubben: Men vad säger han.. Han får väl tycka vad han vill, men man säger inte så.. Det finns mänga sätt stt säga samma sak men med respekt.

Sen förstår jag inte hur han inte kan se Honken som en perfekt och säkerligen rätt billig 2:a. Men nu har han satt nivån, 2:e målvakten ska alltså hålla en högre nivå än en förste målvakt i ett annat SHL lag.

Zzz: Det hade ju varit festligt om reportern frågat Bengtzen om han anser Fernström, Sandström eller Joel Gistedt för den delen är bättre än Honken.

{8399}: Ja självkritik verkar inte vara något för Bengtzén. Den där halvaroganta stilen funkar bättre i medgång än motgång..

Zzz: Har sagt det många ggr förr . Den storkäftade bz är en skam för Brynäs å en anledn till att det bara kommer bli ännu värre än denna säsong . Han måste bort . Skamligt utalande om legenden .

Oerhört klantigt uttalande av Bengtzen. Hur fan tänkte du där? Det är uppenbart att han har något personligt emot Honken eller att något hänt mellan dessa två. Han kan alltså plocka in Fernström som knappast imponerat men han kan inte plocka in Honken, Gävlekillen, som storspelar mot Timrå för att han är sämre? Ja du.. mycket ska man höra.

Å andra sidan borde det betyda att Bengtzen går efter två riktigt bra målvakter, vilket är positivt för oss :-)

Kent747Socker: Tror inte BZ har någonting personligt otalt med Honken, tror mer det handlar om att han saknar förståelse och respekt för det som kallas Brynäsare. Han hade nog aldrig sagt så där om en Bofors-legend när han var där.

KHK-callahan: jo han har varit fruktansvärt dålig.

Stefan Bengtzén tappade precis en stor del av min respekt.

Bengtzén verkar vilja bryta en del kontrakt

honken21: Så jävla idiotiskt. Det räcker att säga att Honken inte är aktuell. Att säga att han inte håller SHL klass är oförskämt och som sagt idiotiskt. Sen litar jag inte på Aftonbladet heller så jag ser gärna att Bengtzen förklarar sig så vi vet vad som gäller. Skall vi hata eller respektera den mannen? Valet är inte enkelt.

Sen kan man ifrågasätta om Bengtzen har kompetens att bedöma vilka spelare som håller SHLklass

{8399}: Han lär få förklara sig. Svårt att se att journalisten ska ha uppfattat fel när det är så korta och rappa kommentarer. Det vore en billig ursäkt. En riktig ursäkt, till Honken, är vad jag förväntar mig.

honken21: BZ verkar inte vara den typen som ber om ursäkt. Snarare den typen som är van att fälla aningen ovårdade kommentarer.

« · 1886359 · »