1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740299 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Steenm: Var det inte Växjö som ingen kunde slå för några veckor sen, påstod Nyström.

{7225}: du tackade Brynäs för säsongen, klart man får intrycket av att du har gett upp och eventuellt inte bryr dig om resten av säsongen. Du menade antagligen inte så, men tagga ner lite och tänk till mer innan du trycker på "skicka meddelande" nästa gång :)

Chris11: Zaborsky måste bara få chansen nu, han har speed och skills och lär vara riktigt spelsugen. Sen är det dags för Rautio att gå ut och ta vid som han avslutade mot LHC. Bara att glömma dagens match och se det som bäst av fem nu.

Steenm: helt otroligt. Inte helt orimligt att Frölunda vinner denna semi, men får de Hv så ryker de med huvudet före.

tror vi har varit inne på det förut att försvaret och laget blir mer kompakt och säkert med rautio i mål även när rautio inte gjort 100%iga insatser, bara att släppa detta och se fram emot torsdag.

är i dessa lägen man ser om vi har det som krävs för guld, lägger vi oss ner och dör nu i nästkommande matcher eller blir vi förbannade och går stärkta ur detta. är det som kommer avgöra detta tror jag. Bulan kommer garanterat inte ge upp och inte fan ska vi fans göra det heller! så nu skärper vi oss och tvålar ditt indianjävlarna i göteborg.

Peja: Kanske inte bara Lejonkräk som behöver tagga ner. Det är inte han som startar tjafset...

Peja: Jag menade absolut inte att jag gett upp bara att Brynäs får godkänner hur det än går....

Håpp. Spelade in matchen. Fortfarande kvar på jobbet, men råkade se en pushnotis. Ja behöver inte bemöda mig att titta på matchen kan jag konstatera.

Nu är det bara att hoppas att detta var ett behövligt "wake up call"
Det har gått liiiite för lätt än så länge. Nu vet dom vad som krävs och förväntas!

Ska vi lyckas vända det här så behöver vi Westerholmarna. Förstår inte hatet här inne, ingen var bra idag. Sen Nick hoppas jag är långt ifrån båset resten av säsongen, han skulle inte göra någon glad.

Steenm: Han tog då i för allt han är värd ! Vi ska väl fan spela om det innan Frölunda kvitterar ut finalbiljetten ..Vi gör fan inte en till såhär dålig match det har jag svårt att tro ! Ingen tror på oss på torsdag så vi har ingen press bara ut å köra o kötta !!

Steenm:
Tycker han delvis har rätt. Frölunda är favoriter mot oss, vi kan slå dom men då måste vi spela på toppen av vår förmåga, samt att vi inte gör fler såna här katastrofmatcher.
Sen tror ju JAG iofs att HV är minst lika bra som FHC, så nån promenad till guldet blir det definitivt inte.
"Brynäsarna var plötsligt lite kaxiga... "????, den brynäsare skulle jag vilja träffa

Charles: VF stoppade Brynäs snabba spelvändningar med väldigt hög 2-manna press. Forwards blev stillastående eller felvända och dessutom blev det massor av felpass/skarvningar i egen zon och mittzon .

Inkazar: Ett tips, 2a perioden fram till 0-2 räcker. Resten är som en enda lång Nore'n -pjäs.

{2064}: Så var det, men det såg ju alla efter fem minuters spel. Varför hade Brynäs inget svar för att ta sig förbi första pressen under 60min? Våra backar hade problem och spelade fast sig själv hela matchen.

Journalisterna drar ju väldigt ofta förhastade slutsatser. Låt oss inte sänka oss själva till den nivån. Det står 1-1 i matcher och denna serie är fortfarande vidöppen till skillnad från vad mr Nyström skriver i sin krönika.

Hescores: Westerholms drömmer mer om Götaplatsen än om Stortorget känns det som...

Nu ska jag inte skylla förlusten på Sandström MEN, 4-1-målet är en solklar tavla av Felix som tar död på hela matchen. Brynäs hade strax innan det varit det klart bättre laget i jakten på ett 3-2-mål. Istället är Sandström ofokuserad och hjälper Frölunda att döda matchen. Håller inte! Hade vi hållit tätt bakåt och lyckats få in en reducering istället hade det blivit en helt annan matchbild

Nu står Berguven på torsdag och jag tror vi har en bra chans att chocka alla experter igen. Vi har varit bättre på bortaplan denna säsong.

Till sist vill jag skicka en känga till Sanny Lindström. Varför är han förvånad att det är tyst i hallen när vi spelade som vi gjorde idag? Han kan ju inte jämföra stämningen i Gavlerinken idag med matcherna i Jönköping och Malmö där hemmalaget vunnit matchen. Nu var jag inte på plats i Scandinavium i söndags, men jag är ytterst tveksam om det var så mycket bättre tryck där när vi ledde med 4-0.

Pigalle: Känns som resten av serien kan bli väldigt tight. Första matchen spelade Brynäs ut Frölunda rent taktiskt, Frölunda korrigerade och synade Brynäs till denna match och stoppade Brynäs brutalt. Känns som att lagen känner varandra bättre nu och överraskningarna kommer minska drastiskt. Vilket borgar för mer tighta och griniga, klassiska slutspelsmatcher framöver.

Zzz: Vi hade trots allt några heta chanser i andra men sen rullade 0-2 och 0-3 in och det var kört. Pressen klarade vi absolut inte att spela oss ur och sedan hade ju Frölunda stängt mitten på banan där vi brukar lägga pass från ena till andra (lång) sidan banan. Vi hade inga motmedel men tills på torsdag så får vi hoppas på något genidrag från Bulan.

{7225}: Handlar ju mycket om att göra första målet men framförallt de psykologiskt viktiga målen. Idag gör Frölunda 4-1 i tredje efter att vi skapat en del tryck i PP precis innan och nackarna sänks till fotknölarna på spelarna. I Scandinavium gjorde vi 2-0 efter att Frölunda tryckt på för 1-1 och efter det rann det iväg.

Deras 1-0 kommer också med mindre än 20 sekunder kvar på första perioden och de får utdelning på en grym period spelmässigt från deras sida. Hade vi lyckats hålla 0-0 inför andra hade det kunnat sett annorlunda ut. De psykologiska målen är ofta nyckeln i dessa matcher mellan egentligen väldigt jämna hockeylag.

Pigalle: Ja dom måste bort. Är ju bra offensivt, med puck, men ser ut att ge fullständigt Fan i allt annat. Inte bara idag utan i majoriteten av matcherna denna säsong.

Bratwursten : Som sagt vi var ju riktigt nära att hålla nollan i första och det hade kanske sett anorlunda ut då......jävligt besviken är man nu i alla fall. Jag hade otroliga förväntningar på den här matchen.....surt sa räven.

Felix var kass idag utespelarna ännu sämre, svårt att vinna då. Bryt ihop och kom igen, på torsdag är vi underdogs, det passar oss bättre.

pjåtor: Var på plats i Scandinavium i januari någon gång, minns inte hur många förluster vi hade haft på rad innan den matchen fem? trodde på stensäker torsk, men Brynäs gick in och överraskade och kammade hem de tre poängen. Sen dess har vi hittat en helt annan jämnhet i spelet (undantaget framförallt idag) tack vare att vårat försvarsspel har höjts sig markant. Med det sagt så kan det och kommer förmodligen vara ett helt annat Brynäs på torsdag.

Peja: Det krävs mer nu än bra spel, för Frölunda kommer knappats att sova en gång till hemma i borgen, vi måste få dem ur balans, björnen har vaknat nu och då lär vi söva den igen....vi måste upp i standardspelet och våga göra ändringar.....för idag är nog ingen supporter särskilt milda i tonen

Tråkigt som fan att se Brynäs vika ner sig totalt mot Frölunda.
Kan vi resa oss efter detta? Jag tror inte det men jag hoppas att jag har fel.

Vet att jag är grinig och småsint en sådan här dag men känns det inte extremt plastigt att spela matcher iförda lapptäcken med en indian som klubbmärke?

Bratwursten : I de fyra grundseriematcherna mot Frölunda var vi minst lika bra. Nu i de båda slutspelsmatcherna har Frölunda sett betydligt bättre ut. Är det Rönnberg som håller på att ta hem coachmatchen?

Qvarre: Nu har Frölunda gjort sin sketmatch och Brynäs sin. Så nu börjar vi om i bäst av fem.
FORZA Brynäs 😀😀

Steenm: Det bästa som kan hända ett lag i slutspelet är att bli nerskrivna i pressen. Det brukar vara perfekt tändvätska när man gjort en dålig match.

Efter en sån här plattmatch så finns det ett par saker att koma ihåg.
1. Det är lättare som spelare att smälta en klar förlust jämfört med en knapp förlust. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Inget att älta.
2. Det är inte ovanligt att en slutspelsmatch rinner iväg när spelet inte stämmer. Man kliver in i nästa match och puckarna trillar in. De gånger vi tagit guld så finns det nästan alltid med någon plattmatch så det betyder inte så mycket.

Fast det inte är särskilt givande att analysera en sån här match så är jag lite oroad för att Lindblom inte riktigt kommer upp i sin normala landslagsstandard. Det är inte bara att det är tightare i ett slutspel. Han förlorar ibland sargdueller och kommer fel till pucken mm vilket aldrig Lindblom gör när han är i form. Ska det bli guld så tror jag att Lindblom måste spela på sin högstanivå. Vi får hoppas att det inte är en skada som hämmar utan bara en liten svacka.

På avdelningen positiva saker så är det anmärkningsvärt att Juniorkedjan fortfarande inte varit inne på något baklängesmål i slutspelet.

Som några tidigare har varit inne på: In med förändringar nu. Ta chansen till mental boost. Rautio, Zaborsky, Johnson, Alcén in!

Sandström, Ponthus, Pathrik, Boqvist ut.

mk: Det som hände igår är en konsekvens av att vi gav bort slutet av första matchen, vf lyfte och fick känslan att de nästan vänt på egen hand, när det i själva verket var vi som gett bort det iom korkade utvisningar som gav 5-3. Där tror jag vi hittar förklaringen till insatsen igår. Som jag sa efter första matchen, känslan var att vi förlorade den.....
Det måste till en jävla skärpning tills imorgon nu!!!

honken21: Håller med dig. Men Boqvist ut? En av få som jobbade på bra igår tycker jag, dock lite för tunn. Men ser hellre Mannberg ut.

{7720}: Boqvist eller Mannberg, absolut. Tycker Alcén är en karaktär man vill ha på planen i slutspel.

Tränare ska vara klar inom kort enligt Bz

Nån som tror att Frölundas lagkapren bara av en händelse satte in en axeltouch modell Trippel Salchow på Jensen i samband med ett byte igår?
Snelandningen i sargen en extra bonus för Frölunda.

Det är slutspel. Vakna.
Taggtråd.

Nu är de fan på tiden att bänka bröderna!! Noll energi och noll jävlar annama från dom...

Torsdag:

Rautio (Sandström)

Gunderson - Bertilsson
Clark - Jensen - Lindblom

Kilström - Fälth
Johnson - Blomqvist - Zaborsky

Carlsson - Pudas
Ikonen - Granström - Paille

Asklöf - Ölund - Boqvist

7e:Zanetti
13e:Mannberg/Alcén

Pettisbif: Bulan bänkar aldrig tvinsen denna säsong, tyvärr

Auchinleck: Ja det var en markering, men Brynäs tacklas ju knappt själv....Frölunda har ett övertag där på oss...vi måste hitta vårt spel mkt snart igen...Jensen såg plågad ut igår inte bara att han var uppvaktad utan rent kroppsligt hur han rörde sig!!

Leonardo: Känns som om Frölunda inte bara vinner det fysiska kriget utan även det mentala. Frågan är om inte Bulan ska matcha Alcén mer? Han och Granström behöver krypa under skinnet på motståndarna. Bli de där retstickorna som fulspelar lite lagom.

Tycker också vi måste stå upp mer och ta för oss. Inte acceptera att bli manglade. Sen MÅSTE vi lösa uppspelsfasen för igår blev vi fullständigt sönderstressade och översköljda. Vi gjorde det enkelt för FHC

Leonardo: Vi kanske inte ska glömma att Jensen inte har spelat slutspel på fem år. Hans erfarenhet från slutspel är 5 matcher i Tyskland och ett större antal i Danmark. Inte direkt jämförbart med att vara förstacenter i ett SM-semifinallag. Så även om han dras med en småskada är han ju också lite av en rookie i sammanhanget.

Leonardo: jag tycker att vi spela vårt spel, med små justeringar givetvis och inte ge oss in i någon fysisk batalj med Frölunda.
Fart och press samt snabba spelvändningar är vår grej.

{7225}: Att åka runt och tacklas som Frölunda tror jag inte heller på men jag tycker vi måste tuffa till oss överallt på banan. Tycker vi vek ner oss och lät FHC dominera och vinna det fysiska spelet alldeles för enkelt...

Det måste göra ondare att möta Brynäs...

Zappaholic: Nä men att vissa lag kommer undan med slashar o crosscheckningar hela matcher är inget jag orkar bry mig i längre, det är så, Wikegård tycker att det skall vara ännu mer fysik, senaste Malmömatchen pratade man knappt om Thuresson slag med klubben i huvudet, nu vart han avstängd men den smällen var oerhört ful, med tanke Liljas dom så låg denna smäll på samma nivå....Jag Älskar Brynäs och vi har något bra på G för framtiden, men det jag såg igår ställer mig tveksam, tror Frölunda har ännu en växel...då får vi det tufft om inte Rautio går in o nollar minst 2 matcher.........

Peja: Jo så må det vara, ja hur som haver så fanns det ingenting som fick en att få ngn känsla av att vi kommer starkt tillbaka nästa match, då måste vi spela otroligt bra och ha en tät målvakt som inte släpper en massa returer, Wellman har varit osynlig tycker jag, igår var han framme på allt, Johan Sundström..ja vad skall man säga men där ser man hur mkt en spelare kan betyda för ett lag, han e otroligt skicklig, vi kommer att vara där uppe o nosa på det ädlaste medaljen känner jag under ngr år framöver...låt oss hoppa på en stark vändning redan nu även om Frölunda såg otroligt starka ut igår!!

Nick t Gbg men Zab i Gävle, om inte uppmärksammats

tjugo8: ?

{7981}:
?

Pettisbif: Ser gärna Alcen på isen då han och Granis kan kryp under skinnet på motståndarna!

tjugo8: ursäkta min otydlighet. Är Nick med till Gbg för matchen? Vet du vem isf fick stanna hemma? Tänkte inte att du skrev i Semifinal-tråden annars hade det kunnat varit lagbyte inför nästa säsong

« · 1817472 · »