Brynäs IF

713245 inlägg · 7953 ämnen

Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena

1179131 · » Till forumet


Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio:

Norska för bunkrare...?
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
rackham: Ja vad sjutton är bunkrere?
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Gurra88:

Bunkrare är nyskapande, men vad fan betyder det... ;-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: Jag tycker han valde fel killar i 4 mot 4.. Killar med speed ska spela.. inte bunkrare...
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Gurra88: "Vet inte om jag är särskilt nöjd med en poäng. Vi kommer aldrig vinna nånting sålänge huvudmålet är att inte tappa den poäng man redan har från start.

NC måste lära sig att alltid gå för full pott.."

Klart att NC gick för vinst. Det är ju inte alltid det blir exakt som han ritat på tavlan. Finns faktiskt ett motståndarlag också, det känns faktiskt ganska löjligt att påstå att Brynäs inte försökte att vinna.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: Vet inte om jag är särskilt nöjd med en poäng. Vi kommer aldrig vinna nånting sålänge huvudmålet är att inte tappa den poäng man redan har från start.

NC måste lära sig att alltid gå för full pott..
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Gurra88: Ja en riktigt tråkig match. Man vill liksom helst glömma den men poängen känns fint.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Vet inte ens om jag tycker det är värt att kommentera denna matchen. Undrar ibland om jag sett samma match som många här inne. Vilket totalt sömnpiller det var. Och jag såg inte mycket som var positivt, utom möjligen Sandins fräcka mål och att vi hade över 20 skott.

Somervuori var väl ingen höjdare.
Kahnberg var kass, går inte säga att han blixtrade till, men maken till att sätta honom i fel miljö.. Ge honom granström som center,han kommer blåsa i honom lite energi.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
GävleLasse: Ja, jag bäddade för den straffsparken.
Placerar du den i krysset?
:-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: "Du tyckte väl allt var klockrent igår, eller??"

Jag har redan svarat på den frågan.
Det såg ut ungefär som förväntat, sett till att det var en premiär med en del nerver och osäkerhet från båda håll.
Tycker att vi började bra och checkade högt upp i banan, vilket säkert överraskade många, inte minst Timråiterna.
Tycker att ex Somervuori såg bra ut i sin aktion. Jobbade bra över hela banan och hade betydligt mer tanke i sin checkning än vad ex Widing hade.
Kommer dessutom att göra en del mål framöver.
Kahnberg glimtade till emellanåt men måste få lite mer tid på sig.
Han känner nog av pressen att prestera och kanske överarbetar saker och ting så här i början av serien.
Juniorerna skötte sig bra men Löf såg lite valpig ut i sitt agerande.
Måste också få tid att växa in, innan man sågar eller hyllar.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Huge:

Ja, det gäller att behärska alla grenar inom golfen... :-)

Grenar? *ryyys*
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: Voine, voine, det här blir bara värre och värre för din del.
Frånåkt av en gammal golfspelande gubbe som lider av benskörhet.
Hur ska du förklara den fadäsen?
Din gamla knäskada? :-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
sylf: *ASG*

Ja, det gäller att behärska alla grenar inom golfen... :-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Huge: "Sen tror jag inte att du tycker det är lika komiskt efteråt, när du blivit uppsnurrad och frånåkt av en 56-åring...."
;-)


Du kan få 30 m försprång gubbe, tar dig ändå. Sen är det nog kanske bättre att du håller dig till golfen, bättre för din hälsa då du är i en känslig ålder när det gäller åldersrelaterade sjukdomar såsom infarkter och benskörhet :-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Huge: "Som nybliven klubbmästare i foursome"

Förstod att det var såna grejer ni pysslade med ute på golfklubbarna!!
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: Som nybliven klubbmästare i foursome så måste jag tyvärr tacka nej imorgon.
Ska spela säsongens sista tävling, där bara de som vunnit eller placerat sig på prisplats i ngn av tävlingarna under året, får delta.
Men det går ju flera tåg.

Sen tror jag inte att du tycker det är lika komiskt efteråt, när du blivit uppsnurrad och frånåkt av en 56-åring....
;-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: "Kahnberg tycker jag var riktigt bra"

Herregud!!
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Huge: Apropå läktarcoach, ska du med i morgon eller kör du vidare med SVT-text?
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Huge: " Alla spelare ska helst vara toppade redan i första omgången och spela bländande hockey rakt igenom."

Vem påstår det??

"Det komiska är att karln påstår att han själv spelat hockey.
Var då?
Kap Verde? :-)"

Vi kan ju ta en svängom på isen så får vi se hur komiskt det blir??

Du tyckte väl allt var klockrent igår, eller??
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: "Vad är det med dig Rodrigues? 1 pinne borta mot Timrå är väl bra? Brynäs var närmast segern, vad kräver du för att du ska tycka att det ser bra ut? Jag förstår inte vad sjutton du kräver egentligen.

Det är ju självklart att toppformen inte kan finnas i omgång ett, lite tålamod måste man kunna ha."

Han tippar 2-7 och grinar sen över att det blir 1-1.
Alla spelare ska helst vara toppade redan i första omgången och spela bländande hockey rakt igenom.
Att det är premiär med allt vad det innebär av osäkerhet, nerver osv är saker som läktarcoachen aldrig tar hänsyn till.
Och yngre spelare som inte presterar i paritet med vad äldre rutinerade gör, sågas redan efter den första matchen.
Det komiska är att karln påstår att han själv spelat hockey.
Var då?
Kap Verde? :-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
GävleLasse:

"Men du kan väl inte vara NÖJD med spelet. Bortsett från den pinne man tog med sig hem. Även fast man får inse att det var första matchen på säsongen så kan man inte vara nöjd. Jag ställer mig mycket tvivlande på att det är nån i Brynäs som är nöjd. Man bränner på tok för många chanser, spelare som skall vara tongivande åker och gömmer sig.

Gjorde LJ och Kahnberg nånting rätt igår?"

Klart att jag inte är helt nöjd med spelet men jag tycker att det ser bra ut. Nöjd är jag förrästen aldrig när inte Brynäs vinner.

Kahnberg tycker jag var riktigt bra, felkomponerad kedja där men det ändras nog snart sedan har vi ju Nordqvist på ingång snart.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
65selander: Ja, LJ om någon borde ju vara en bit före alla andra med tanke på att han fick mycket speltid under sitt landslagsuppdrag.

Han är inte den back som man hoppats på från Brynäshåll när man ville ha in en "Ledare" Men han är ju en favoritspelare hos Sundlöv så han är väl nöjd oavsett
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
GävleLasse: LJ så fruktansvärt seg ut på grillorna, men som tur var så hade han styrka att trycka med kroppen.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: "Jag förstår inte vad sjutton du kräver egentligen."

I rest my case
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: Jag tycker laget gör en hygglig första, en bra tredje, och en usel andra. Svackorna i matcherna är för djupa och topparna inte tillräckligt höga. Ska man hålla en jämn standard så måste alla 3 perioderna vara som den 3:e, minst.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: Men du kan väl inte vara NÖJD med spelet. Bortsett från den pinne man tog med sig hem. Även fast man får inse att det var första matchen på säsongen så kan man inte vara nöjd. Jag ställer mig mycket tvivlande på att det är nån i Brynäs som är nöjd. Man bränner på tok för många chanser, spelare som skall vara tongivande åker och gömmer sig.

Gjorde LJ och Kahnberg nånting rätt igår?
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: Vad är det med dig Rodrigues? 1 pinne borta mot Timrå är väl bra? Brynäs var närmast segern, vad kräver du för att du ska tycka att det ser bra ut? Jag förstår inte vad sjutton du kräver egentligen.

Det är ju självklart att toppformen inte kan finnas i omgång ett, lite tålamod måste man kunna ha.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: Spelmässigt var det mycket som saknades. Man blev ofta nercheckade i egen zon på grund av egna misstag. Det syns att man fortfarande är ringrostig. Timrås spel visade på detsamma.

Jag tror att det kommer bli mycket bättre så snart man fått komma igång lite. Så länge man tar poäng även fast man spelar så jävla illa som man gjorde igår så får man vara nöjd. Men nu är det upp till bevis imorgon.

Kahnberg så fruktansvärt seg ut i går. Det märktes att CZ vill ha igång honom om kommer säkert att ge honom mycket speltid i PP, OT och liknande. Allt för att han skall känna att han har förtroende.

Backsidan? tja, man släpper in ETT mål så det får väl ses som ett godkänt jobb DEFENSIVT.. Men sen då? Maken till onödiga sidledspass, slarv och många gånger nonchalanta ageranden gjorde att offensiven blav lidande.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: " Nä jag skojar inte. Allt ser bra ut med tanke på att det var första matchen."

Ja herregud!!!


Vad hade du tänkt dig då? Idel trepoängare och 165 poäng efter 55 omgångar?

Så jävla löjligt så det tänker jag inte ens kommentera.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: Nä jag skojar inte. Allt ser bra ut med tanke på att det var första matchen.
Vad hade du tänkt dig då? Idel trepoängare och 165 poäng efter 55 omgångar?

Brynäs var det något bättre laget och låg närmast segern, visst skulle vi ha avgjort i sudden men en pinne är helt ok.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
arnio: "Tycker att allt ser bra ut" Skojar du???
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Jompe: Poängen är det enda jag är nöjd med. Håller med ang spelet i zon, men det är som vanligt när dom sätts under press.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
sylf: Tycker att allt ser bra ut. 1 pinne med mersmak och faktiskt ganska mycket offensiv på bortaplan. Sundström och Löv hänger löst.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Jompe: Jag fixade stålar i Västberga häromdagen, så jag kan pynta in rubbet :-)
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Huss: Nu tog jag en inteckning på huset för Nordqvist-insamlingen, undrar om hustrun tillåter en till för en back.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
sylf: Tror inte Herman kommer att få så värst mycket speltid.

Helt enig vad gäller junisarna. Det var linan med Silver, Sundström och Rödin som hade mest fart i anfallszon.

Lauritzen, Hansen och Kahnberg är två elvispar på var sin sida om ett cementblock. Hansen är extremt värdefull men den linan saknar tyngd. Hansen är defensivt stark men han är ingen brunkare.

Med en defensiv back som förstärkning och Nordqvist in som center kan Granström spela ytterforward och då tror jag att eha laget fungerar bättre.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Jompe: "Brynäs behöver förstärkning på backsidan"
Insamlingen pågår till den 15e, nu blir det en till lusentapp efter att lönen trillat in. Vad gör man inte för att få bättre nattsömn....
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
sylf: Visst behövs det en stabil defensiv back till, just nu får vi bara hoppas att Andersén är frisk till på lördag.
Förstår mig inte riktigt på NCs coachning/taktik. Låt vara att han är en försiktig general som prisar defensiven men nu har han ju fått verktyg till ett mer offensivt spelsätt av Sundlöv, varför inte använda dem? Somervouri är väl knappast tänkt som en grinder?
Ang. juniorerna så håller jag med att de behöver samma speltid som t.ex. 3e femman. Frågan är om de i det här fallet hämmas av NC inte vågar spela Sundström alltför mycket?
Skulle vilja se femman Kahnberg, Granis och Jacke och som 3e Molin, Hansen och Lauritzen.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Jompe: Visst behövs en stabil back. Bertilsson är jag inte ett dugg orolig för, men Löf..... Vidare kan man konstatera att junisarna inte alls får den speltid de förtjänar. Kan jämföras med DIF, som släppte fram Kruger igår och lät honom spela. Killen gjorde 5 poäng!!! Vi kan inte bara ta upp dom i A-laget och ge dom en månadslön på 3000kr och sen låta dom tyna bort. Förvalta dom för fan! Thegel huserar i Sundsvall, Herman lirar vidare i Brynäs....Skrämmande!
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
70 Rodrigues: Var det inte du som tippade 7-1? Du borde väl vara glad över den rädade pinnen?

Håller med om spelarnas insatser. Kahnberg kommer att komma igång, Aero kunde mycket väl gjort både ett och två mål igår.

Det är spelet i försvarszon som haltar. Så fort man kommuer under press blir det hönshus. Löf räcker inte till i ES-sammanhang och Lasse Jonssons lite noshiga stil satte laget i problem flera gånger i andra perioden. Jag vill se mycket mer distinkt spel från honom. Han är också välkommen över offensiv blå någon gång då och då.

Brynäs behöver förstärkning på backsidan. Snarast.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Bertilsson, Lauritzen, Dackell, Molin, Markström och Sandin(pga målet) får godkänt, annars så är det riktigt dåligt. Kahnberg är rent ut sagt usel, har mycket kvar att bevisa. Dåligt skytte och ett PP under all kritik, tyvärr så lever dom kvar i gamla synder. Hoppas på en rejäl uppstramning i morgon.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
65selander: Dagens men inte sista felstavning "förtjänar" Var viktigt att Markan fick komma igång på riktigt. Fladder puckar är inte så lätt att ta hand om. Ungeför som att plocka en plastboll inköpt på BP.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Pettisbif: ang +- så förtänar Molin några +.Tycker att han såg pigg ut i går. Dacke, blir han bättre å bättre med åldern?
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
GävleLasse:
Jag tycker för övrigt att Dixon är gigantisk på att teka, vinner ofta dom viktiga tekningarna i offensiv/defensiv zon när det är en man mer eller mindre på banan.
Bertilsson kommer bli årets utropstecken! Var så säkra.. Han kommer ersätta Jonte Carlsson mycket bra! Frågetecken tycker jag är kring Sunken å Nolan. Då jag tycker dom spelar en aning nonchalant och med dåligt spel med puck.
Men som Peja skriver det är för tidigt för att dra allt för stora målsättningar. Men Peter Nolander har jag länge velat att man inte skrivit nytt kontrakt med. Finns bättre backar i samma prisklas, tänker främst på Pierre Johnson(luleå), Timmy Pettersson(Dif), Thomas Skogs(timrå).. mfl.

Tips: Brynäs - Skellefteå 5-2 då det brukar bli mycket mål.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Hahl Bundy: Tur och tur. Det var väl inget av lagen som förtjänade en vinst. Spelet lämnade mycket att önska. Ingen intensitet alls.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Pettisbif: Man kan inte förvänta sig att alla detaljer sitter direkt. Ska bli kul att se Lauritzen framöver. Han har trots allt en vana att spela väldigt inspirerat i just Sundsvall, vilket ju inte är så konstigt, med tanke på hans bakgrund. Jag är glad över att Kahnberg vågade försöka ta initiativ, även om det inte gick hem speciellt ofta.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Gusten: Tur att vi hade Lindbäck i kassen, trots att han köpte 2 kokta med bröd utan senap ett par ggr, så att vi lyckades få en pinne.

Vi hade tur idag o Lindbäck.
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Matchens minus:
-Nolander var bra mycket sämre än Löf idag med tanke på rutin. Hans utvisning med dryga 4 kvar av den tredje visar det. Kunde ha avgjorts där.
-Kahnbergs taffliga klubbteknik..?? Det är ändå hans signum!
-Sundströms spel!
-Cochningen av NC på Silfverberg, och framför allt Rödin!
-Att Granis förlora så många tek. Inte likt honom..

Matchens Plus:
-Markström ser ut att börja säsongen lika bra som den förra.
-Bertilsson spel! Bra spelsinne stod upp bra med offensiva tacklingar, orädd.. mm.
-Dackell, fortsätter som han avsluta förra säsongen!
-Hitanen. Tycker han spelade mycket mer resolut vid sargen än förra. Men fortfarande mycket pett med klubban.
-Lauritzen, avig, snabb, läser spelet bra! Dessutom så ser det ut som han har blivit starkare i närkamperna.

OBS! In med Ironhook mot SAIK istället för lata Sundström..!

Och hoppas Andersén är tillbaka!
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
bradberry: Tycker också att junisarna ska matchas lite mer. Ska vi vara kända för att ge juniorer chansen så ska de spela också. Kedjan med Laurtitzen Hansen och Kahna var bra i första perren men de var mest bra individuellt, då speciellt Lauritzen. De kändes inte så samspelta i kedjan så att säga.

Tror fortfarande Kahnberg behöver annan omgivning än Lauri och Hansen. Vi får se hur det blir framöver.

Sundström - Vad säger man. I mina ögon känns han som ett solklart alternativ att sätta på bänken när Nordan är hel. I alla fall om han fortsätter så här.


Ähhh, håller med om resten du skriver också faktiskt! :D


Dackells soloåkning genom hela Timrås försvar fram till ett friläge var underbart att se, synd att inte pucken satt!
Kommentera

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
Gusten:

Nä Löf är ingen back som ska spela bland dem tre första paren,han gjorde inte bara sej själv darrig utan även Nolander såg svag ut.
Nä det krävs att Andersén kryar på sej fort som fan.
Kommentera

1179131 · »