1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741514 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Spelaren m sämst +/- i hela shl kanske?

Vore intressant att veta Brynäs budget. För spelare finns det massor av.

Eller kanske den här killen?

Vet förstås inget om dem förutom stats, båda är rätt gamla också.

Carl Lejonkräk: Han är väl en halv Ollas ungefär, på en bra dag. Hoppas verkligen chefen siktar högre än Wännström.

För dyr?

SWEATT: Wännström
Är ingen sopa! Vet hut!

Huge: Hur var det? Skulle vi lämna saker och ting till yrkesfolk? I så fall. Bespara oss från dina beteendeanalyser.

Powerfade: Ja du, man kan ju nästan tro att vissa blir tvingade till att logga in o läsa allt "hemskt" som skrivs här på sidan, buhu buhu!!!

Huge:ZZzzzzzzz

SnowKing: Klockrent inlägg, hoppas många känner sig träffade.
Inte för att jag tror att det hjälper, frustration och besvikelse hanteras som sagt olika.
Fast som du säger: om frustrationen nu visar sig i konstant och frenetiskt raljerande, hån och gnäll när det går trögt så tycker man ju att glädjen borde visa sig i form av motsvarande positiva frenesi i deras inlägg när vi vunnit.
Vilket som sagt och märkligt nog aldrig sker.
Jag tror att en stor del av förklaringen till detta agerande ligger i en skev och fulltständigt vriden verklighetsbild, som utgår ifrån att vi alltid ska vinna varje match, aldrig få några svackor eller skador, alltid värva toppspelare, alltid ha bra ekonomi osv osv.
Har men en sån orealistisk och verklighetsfrämmande utgångspunkt som grund för sin inställning så blir förstås varje motgång ett gigantiskt misslyckande, där allt och alla ska nagelfaras, rannsakas, dömas och förklaras inkompetenta amatörer som inte kan nåt om hockey.
Eller så är det som du säger: man ser hellre laget förlora, det mår man egentligen bäst av. Det ger möjlighet att få utlopp för att man egentligen är frustrerad över nåt annat i sitt liv.
Oavsett vilket så är det ändå jävligt trist att läsa allt gnäll dag ut och dag in, verkar inte finnas nån supporterglädje över att man har ett favoritlag och som dessutom spelar i högsta serien, med allt vad det innebär att med- och motgångar.

Lunkan: Då säger jag Raimo Helminen. Han har ES-vana. 

Esa Tikkanen

SWEATT: Haha den killen var inte tänkt som en ersättare för Ollas denna säsong, utan som påläggskalv till nästa säsong.

70 Rodrigues: Håller med. Tror absolut att det blir en ersättare från allsvenskan. Förväntar mig inte något av intresse.

Tror att det blir typ Jesper Jensen från Rögle som ersätter Ollas?

Skrubben: Nej! Förfan. Vi behöver inte fler spelare som åker runt och lallar i sarghörnen. Vi behöver en stark spelare, typ Johan Larsson, Anton Lander, Toni Rajala. Någon som gör skillnad och kan lyfta oss.

Blir säkert Wännström eller någon annan sopa dock.

Redigerad kommentar

Skulle inte Bengtzén nappat på denna kille?

Redigerad kommentar

Jag hoppas på Lander som ersättare för Ollas. Bif har råd. Ollas räknar jag bort för resten av säsongen. In med Lander!

SnowKing: Alla är vi olika o tur är väl det, men vi älskar Brynäs allihop. Frustration visar sig på olika sätt och på olika saker.

Tänk att det alltid skall svämma över av cyniska, raljanta kommentarer om hur odugliga Brynäs är, mitt Brynäs som jag följt sedan slutet av sextiotalet. Det har kostat mig pengar och tid, glädje har blandats med långa perioder med mediokra resultat. Alltid har man kommit tillbaka, en lång radda SM-tecken har blivit fler o fler. 

Har alla lag en klick av skitkastande "fans" som hörs väldigt mycket?

I lördags noterade jag att så länge matchen stod och vägde radade vissa skribenter upp det ena hånet efter det andra...... när vi sedan vann, vinst mot serieledarna med 3-0...... då är nämnda skitkastare helt dödstysta. Inte en kommentar om glädjen över en oväntad o efterlängtad seger. Jag tycker det är väldigt märkligt, man skulle nästan kunna tolka det som om man hellre ser Brynäs förlora.... märkligt.

Jag har många sportintresserade i bekantskapskretsen, de flesta lag är representerade bland de kompisar som kallar sig fans. Ingen.... ingen av alla dessa sportnördar skulle komma på idèn att håna sitt eget lag, det är väl det man har Frölundare, Leksingar och Djurgårdare till??? DOM är bra på att håna och retas när det går dåligt för mitt Brynäs.

Visst förstår jag att vem som helst kan va besviken efter sju raka förluster, men, det låter faktiskt såhär alltid. Som sagt, märkligt!

På tal om uteblivna framgångar och resultat.... storsatsande Linköping - inget guld. Växjö - som verkar ha en sjö att ösa miljoner ur.... platsen över Brynäs med sex poäng fler än oss.

Är Anton Lander ett omöjligt spår tror ni?

munkas: Sebastian Wännström brukar ju dyka upp varje vinter så kanske även denna?

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Om Rajala hade sitt hus vid långsidan av Gavlerinken och tjejen hans bodde i ett hus på kortsidan kanske vi skulle ha chansen att få hit honom. Det lutar mer åt att det blir tredje brorsan Westerholm, typ.

70 Rodrigues: Ska vi få in någon spelare på Rajalas nivå så är det nog ett fynd från AHL man kan hoppas på.

Brendl är väl typ den enda liknande kalibern vi har budat hem egentligen. På länge iaf.

Carl Lejonkräk: Jag hoppas att du skämtar??

Davey_22: Orimlig för Brynäs, men säkert inte för klubbar med ambitioner😉

70 Rodrigues:

Huvudsaken är att gruppdynamiken är bra ;)

Pettisbif: Fredrik Warg kanske.

Clarence:
Här är några namn på ersättare, en del svenskbekantningar...

•Jonas Andersson - Landslagsmeriterad ytter som liknar Ollas en del. Plus är att han varit i Brynäs förr. Minus är att han är skadebenägen.
•Oscar Steen - Bra stabil center/ytter.
•Roberts Jekimovs - Gammal Brynäs j-20 spelare som trots sin ringa ålder hunnit med att samla på sig rutin. Plus även här att han känner till Brynäs och Gävle.
•Marcel Müller - Sverige bekant powerforward. Minus, lär kosta en del.
•Eric Beaudoin - Varit på G till oss förr. Har väl sina bättre dagar men vem vet om han får en nytändning på äldre dar?
•Pavel Brendl ;) - Min 1a värvning helt klart. Dels vet jag att Pavel älskade Gävle och Brynäs dock vet jag inte vikken form han är i. Vill ogärna ha hit en trött och lat spelare. Dock vet vi alla vilka spets egenskaper han sitter inne på.
•Warren Peters - Rutinerad Ahl/Nhl lirare.
•Christian Hanson - Hans far var en av Hanson bröderna.. bara det är ju fräckt!

Kommer troligen; En ung, hungrig, skridskostark, utvecklingsbar, lovande, (billig) spelare från AS.

Marknaden är ju som alltid död när Bif ska värva spets spelare.

Kan ev. hänga ihop med att Bif vill betala en loranga och en knäppkorv + 5000:- i månaden.

Brynäsgubbe: Nej, de två K-na finns ju inte i Brynäs värld. Kosta + Kvalité...

Davey_22: Oj... Såpass. Då ska vi nog inte räkna med särskilt mycket. 

Brynäsgubbe: Läste just att Bentgzén sa att prislappen på Rajala var "orimlig" och att "han hamnar nog i Schweiz".

Davey_22: Toni Rajala? Fick precis kicken i KHL.

Lite mer om spelarjakten. Samma artikel från GD som har fyllts ut lite.

Vilken sorts spelare är ni ute efter?

– En Jesper Ollas, men det går ju inte att få. Han är en poängspelare med spetskvaliteter. Vi behöver en spelare som kan producera, men marknaden är otroligt tunn just nu.

Stefan Bengtzén betonar att det inte bara är att gå in och hämta en ny spelare.

– Vi gör ingenting förhastat. Det måste kännas rätt. Det finns naturligtvis lösa hästar, men de flesta är inte lediga för att de varit för bra någonstans. Men det kan också vara spelare som inte passat in på ett ställe. Jag håller mig ajour, nu blir det skarpt läge.

Jävligt lustigt att marknaden nästan alltid är död när Brynäs behöver värva under säsong??

Då syftar jag främst på hans förra säsong.

tjugo8: Man tycker att hans något blygsamma poängproduktion i Tyska ligan skulle göra det hela billigare.

Men vad vet man..

Davey_22:

Ang Marcel Müller;

8 nov

Sylvegård fick precis nyheten av mig om att han finns på marknaden. "Det är inte lönt. Han är inte på vår prisnivå."

Funderar också om det kunde vara ngt för Brynäs

Blir ju intressant o se hur de ersätter A, 1:a PP, konditionsunikum, poängkung, kung i allmänhet...

Men som Bz sa när han sa att marknaden är nästan död:

De som är lediga är det av en orsak o den är oftast inte t fördel för den lediga spelaren

Ledig

A large forward, Müller is a winger with plenty of strength and good skating. He has very good puck-control and technique. Müller is a reliable goal-scorer with a sharp shot and an aggressive style.

Ja, tack!

Carl Lejonkräk: Bara vi inte får ångra oss när vi möter Modo,han gör nog jättegärna mål på Brynäs tror jag:-(

oraklet58:haha nä.

Peja: Modo - Skellefteå. 3-1

Dennis Persson. 1 mål 2 ass , låg bakom alla målen.

Man skulle kanske gett honom bättre förtroende i Brynäs!

Brynäsgubbe: Bugar och tackar för artikeln! ;-)

EskilstunaLasse: ja du vet säkert bäst.

Skrubben:För att "journalisterna" I Gävle är klåpare.

Carl Lejonkräk:Nja, de ljumskskador som blir är oftast förslitningsskador av för mycket skridskoåkning. Men man får väl utgå ifrån att staffen vet vad de sysslar med. Men skulle det dyka upp såna skador så kan man i alla fall ge en kvalificerad gissning på orsaken ;-)

Brynäsgubbe: Grymt bra att du la upp artikeln! Men varför har inte gd gjort ett liknande reportage under våren? Istället intervjuar man enbart ex-brynäsare som Widing och Lauritzen. Att Brynäs tränade på is året om hade i alla fall jag ingen aning om.

EskilstunaLasse: Eller så är det bra för ljumskarna att hålla sig till skridskoåkning året runt..... Kanske det är just att det åks skridskor endast halva året som är orsaken till ljumsskador?

Brynäsgubbe: Så mycket skridskoåkning innebär en stor risk att ljumskarna tar stryk...

« · 1639050 · »