1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15

Skattereglerna gör att Thuresson måste skatta nott jävulskt på sin ryska lön om han flyttar hem. 

Spelare under kontrakt kan vara aktuella om klubben är villig att släppa.

Under några matcher i slutet på december och början på januari
kan vi i värsta fall bli av med 3 anfallare till.

Förövrigt tycker jag att FBK kan stå för kostnaden till Enterfeldts
ersättare. Har man en feg sopa på lönelistan vars arbetsbeskrivning
är att "plocka bort" så många motståndare som möjligt. Ja då får
de stå sitt kast.

För jag antar att de inte värvade honom för hans skicklighet.

Känner någon för en insamling för nyförvärv?

Sponsorer och fans ?

Ett förslag.

Brynäsgubbe:Tyvärr kan jag inte KHL. Men han tjänar väl grova stålar och gör det helst i KHL.

Brynäsgubbe: Därför att han gjort 15 poäng på 19 matcher i världens näst bästa liga?

hahii: Rätt poänglöst att ta upp spelare med kontrakt, tyvärr. Alla på den listan spelar ju redan i klubbar. 

Kahn: Kan någon förklara varför inte Thuresson är aktuell nu igen? Han verkar inte spela något i Sibir.

Hellre en dyr svensk än en dyr utlänning. Gruppdynamik.

Firma Lander och Larsson in.

"Nordans" ljumskar, någon????

Alltså ta in finska spelare. Tuomas Kiiskinen, Jere Sallinen, Kristian Näkyvä. De passar bättre i svensk hockey än finsk. Jag tror det finns så många guldklimpar som SHL missar.

Teemu Pulkkinen, AHL. Där har vi vår superstjärna. Drömma kan man...

www.eliteprospects.com/player.php?player=16036

Olli Palola, Tappara. Där har vi en målskytt av rang.

rang!www.eliteprospects.com/player.php?player=10364

Julius Junttila, Kärpät. Han skulle nog passa jäkligt bra här!

www.eliteprospects.com/player.php?player=40471

Mika Pyörälä, Kärpät. Tror ni han vill komma hit igen?

www.eliteprospects.com/player.php?player=7526

Juha-Pekka Haataja, Kärpät Rutinerad. Skulle dominera här.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7530

Oskar Osala, KHL. Omöjligt att få hit. Dock skulle passa till brodin

www.eliteprospects.com/player.php?player=8396

Teuvo Teräväinen, AHL. Oj vad han skulle leka. Tveksamt va?

www.eliteprospects.com/player.php?player=44567

Joel Armia, AHL. Mycket intressant spelare för framtiden. Inte helt omöjlig

www.eliteprospects.com/player.php?player=40624

Joonas Järvinen, KHL. Där har vi en backklippa! (Har ej sett spela.)

www.eliteprospects.com/player.php?player=11368

bradberry:
Instämmer! In Bz we trust!
Dock oroande att det säkert var lättare o shoppa t mittenlag i AS än t guldlag i ÄssHååÄll
Bz är väl van vid att spelarna inte har fullt så mkt alternativ som de har på denna nivå

Brynäsgubbe: Jag gillar honom oxå. Ger dock ett pressat intryck om man jämför med den avslappnade sportchef man skönjande i inledningen av säsongen. Men han verkar köra ett ärligt race. Inget hymlande...

Hoppas han hittar rätt spelare. Jag tycker det är bra att man är noggrann med karaktären på en spelare och att denne skall passa in i gruppen etc. Får hellre ta en vecka längre att få hit någon men att det blir rätt. Både vad gäller skills och karaktär...

Blir intressant att se om Bengtzén kommer försöka kreativa lösningar a la Leffe Boork eller om han tar in transatlanter. Minns att Boorken exempelvis försökte damma av Rydmark när Brynäs behövde en center. Typ Tony Lagerström skulle säkert kunna gå in och göra ett okej jobb, men man vill väl helst ha en spelare som verkligen tillför. Eric Beudoin verkar vara klubblös, tyckte han var bra i elitserien för några år sedan. Ganska långsam spelare men smart, bra tekare och använde sin kroppshydda när han täckte pucken. Antar att han dessvärre är ännu långsammare nu... 

Peja: Raka ord från Bengtzén vad gäller både tacklingen och Brynäs tänkta agerande framöver. Jag gillar honom.

honken21: Har BIF gjort ngt annat med årets värvningar på forwardssidan?😂😂

Underarmsfraktur för Enterfeldt, som ska opereras, enligt Bengtzén. Han säger att han jagar spelare.

Redigerad kommentar

Det värsta är att vi nästan måste gå på kvantitet snart. Vi måste ha spelare.

Den där förra sportchefen han gick i varje fall ut och gav falska förhoppningar om spelare ibland. Den här nya hör man inget alls av!

Fortsätt avvakta BZ, dyker säkert upp någon sparkad spelare från allsvenskan snart.....

Rossa: Laget kom in i en svacka, liksom alla lag gör under en säsong. Det unika var att denna svacka höll i sig otroligt länge, vilket givetvis inte är normalt. Vad berodde det på? Liksom många andra redan har konstaterat så är det ett underbetyg till TJ att han inte lyckades ta oss ut svackan tidigare. De flesta är nog överens om att svackan inte berodde på spelarnas kompetens, utan på att TJ inte fick killarna att dra åt samma håll.

Alltså: TJ har lärt sig en läxa denna säsong. Spelarna besitter rätt kompetens för att kunna prestera på topp 6-nivå. Skulle laget hamna i en ny svacka vet TJ vilka knappar han ska trycka på. Det behövs inte förstärkningar med avsikten att hålla oss kvar. Förstärkningarna skulle i så fall vara för att ta oss längre än till kvartsfinal. Men som tidigare nämnt, skulle man trots allt misslyckas med det har man slängt ut flera miljoner i sjön. Den fällan har många lag gått i tidigare, men jag litar på att Brynäs ledning inte förköper sig. Det kan låta tråkigt, men alla som önskar Brynäs framgångar borde hoppas på att man vänder en miljonförlust (från förra bokslutet) till åtminstone ett +/- 0-reslutat denna säsong.

Skrubben: Hur har man kunnat inset det som spelet hittills sett ut?

Rossa: Nej, med den truppen vi har, kanske framför allt backbesättningen, ska vi ta oss till slutspel och definitivt inte behöva kvala. Det har Bengtzén och co. insett och därför behöver man inte göra dom panikförändringar som andra lag gjort.

Jag tror Bengtzén har fått en budget tilldelad av styrelsen som han har att röra sig med. Den budgeten tror jag inte är i närheten av den som Färjestad har värvat för senaste veckorna. Men Brynäs har ju inte heller fått fem miljoner i en klumpsumma av kommunen som man är fria att göra vad man vill med.

Så att skylla på Bz i detta läge visar på grav okunnighet, då han bara får en summa pengar att röra sig med.

Skrubben: Så du tror/tycker inte att BIF spelar för sin existens iår? Personligen tror jag LIF snart passerar BIF i tabellen.

Rossa:Det känns som att många här verkar vilja att Brynäs ska lägga ut hur mycket pengar som helst. Du är verkligen en av dom. Ser du inget problem i att Brynäs gör en Leksand och lägger alla pengar på ett kort för att sedan torska två miljoner på det hela? Visst, han kanske gör 25 poäng på 30 matcher, men om det ändå inte räcker till att gå förbi en kvartsfinal har vi ändå gått back två miljoner på en spelare som sedan är borta med vinden i april. När vi sedan får reda på bokslutet i juni, med ett negativt resultat på ett antal miljoner, kommer vi stå där med byxorna nere och har därmed mindre pengar till nästa års spelarbudget. Är det verkligen den framtiden du vill ha som brynässupporter?

Vissa kallar det att man sviker fansen om man inte "visar ambitioner" på värvningsfronten. Men jag tror nog att ni kommer känna er mest svikna när det visar sig att vi inte har råd att satsa på nästa års spelarbudget, för att täcka upp förlusterna för säsongen 14/15.

Det är på en helt annan nivå för lag som exempelvis Modo och Leksand, som spelar för deras existens. Då kan det vara värt att gå back ett antal miljoner under en säsong, med ambitionerna att rädda kvar klubben SHL.

Rossa:

Förvänta dig inga underverk. Brynäs lär nog prioritera ekonomin framför att göra ett seriöst försök att göra supportrarna på gott humör. En uppgift som ändå är hopplös. Det kommer alltid finns några som inte är nöjda.

Viktigt att BIF med sina kommande värvningar visar laget, sponsorer, fans mfl att man vill vara med i toppen. Jag hoppas inte det blir någon medioker ersättare för Ollas som var tänkt som kanske den ledande poängmakaren tillsammans med några till.

mattias - 74: Lycka till med den HV....

Stastny klar för Mora.

Huge:

Jere Karalahti är klar för Hv71 

Forsberg 1978: Han finns inte på riktigt, marknaden är död.

Vad tror ni, skulle detta vara en ersättare för Ollas?

Modo är ju dock uppenbart och rycker i honom!

Karalahti klar för HV!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk:

Skönt att läsa att du lugnat ner dig.

Peja: Nädå, du har helt rätt: en revisor både kan och bör ha synpunkter/rekommendationer om han anser att det på nåt sätt rör det revisionsmässiga i nån form.
Men i just det här fallet gällde det en revisor som skulle ha pekat på för många anställda på kansliet och undrat vad dom egentligen gör på dagarna.
Har jävligt svårt att se hur antalet anställda på kansliet skulle påverka revisionen negativt eller positivt sas.
Kan föreningen bli fällda för skattefiffel eller bokföringsbrott om det jobbar 4 personer istf 3 på kansliet?
Eller är det stipulerat i stadgarna att en förening måste ha exakt X antal anställda, vare sig fler eller färre?  :-)

Johan Norrström:
"Du överreagerar inte lite nu? Skadar detta svammel på något sätt Brynäs?"

Såklart det inte skadar Brynäs att en fjortis sitter och skriver dynga på internet men det är ju onödigt ändå.

SnowKing:

Jo det känns ju på något sätt ganska uppenbart.

TobiasR:

Varför skulle det ena utesluta det andra? Man kan faktiskt både vara sjuk och skadad. Ibland finns det dessutom flera orsaker till att supportrar, media och folk i allmänhet inte serveras hela sanningen. Det kan vara med hänsyn till spelaren exempelvis.

Johan Norrström:

I min enfald så trodde jag att de allra flesta intresserade fattade att man mörkar skador så länge det är möjligt, att bjuda motståndare på den taktikfördelen är ju inte så smart. Men finns det en möjlighet att misstro Brynäs finns det dom som hugger direkt.

Ikväll blir det 2-3 efter straffar.

70 Rodrigues:

Jo killen på kansliet som ansvarar för att hålla koll på vad som skrivs på HS kanske känner sig lite stött nu.

Johan Norrström: Klart att det skadar, hela laget o styrelse har ju inget bättre för sig än att sitta inloggade på Hs😂😂😂😂

Johan Norrström: att man mörkar förekommer ju såklart i alla klubbar men jag tycker det är dåligt att gå ut och säga någon timme innan match och säga att Ollas är "sjuk" och sedan typ 2 dagar senare säga att det är hans skada som spökar och att han kommer bli borta en längre tid, jag tycker det är kasst.

Carl Lejonkräk:

Du överreagerar inte lite nu? Skadar detta svammel på något sätt Brynäs?

TobiasR:

Så om Brynäs mörkar skador så tar du det alltså personligt? Det har inte slagit dig att anledningen till att man mörkar skador, är att man inte vill ge motståndarna ganska värdefull information?

Det känns som att det inte kommer komma någon ersättare till Ollas. Sen hör man aldrig några rykten när det gäller Brynäs och eventuella nyförvärv vilket är så jävla tråkigt. Sen går man ut och ljuger om skador osv. Jag tycker faktiskt att Brynäs inte behnadlar sina fans speciellt bra...

Går du på U-16 eller J-18 eller J-20matcher. Är du en supporter?

Tror som tur är att Klepis åker hem till Tjeckien. Han verkar ju inte ha trivts och dessutom uppvisat halvtaskig arbetsattityd. Inte vad vi behöver i ett läge där vi försöker städa bort "fusket" i arbetet.

Nä,ge mig en Kanadick utan framtänder.

Jag har inte påstått att min farbror är årets revisor.

Däremot HAR han reviderat BIF.

Revisorer pratar med varandra(!). De håller inte käft .

Jag är BRYNÄSARE. Dock GNAGARE i fotboll. Har du haft seriebiljett sedan du var sju år? Är du en riktig supporter?????......

Kahn:
Jo, du sprider lögner.

"Tro det eller ej men minskningen av kontorets storlek är fortlöpande och ett krav från revisorerna."
"Revisorerna har under en längre tid ansett att antalet personal är för stort, och undrat vad vissa arbetar med på kontoret. "
"Det är min farbror som är revisorn."
"Det är Lily Holgersson och en till som är revisorerna."

Först hittar du på att revisorerna ställer krav på personalstyrkan, något revisorer inte gör. De kan anmärka på budget men inte hur verksamheten bedrivs i sig.

Du påstår sen att din farbror är en av Brynäs revisorer (på uppdrag av PWC eftersom det är PWC som revisorerna jobbar för), något som heller inte stämmer. Jag har länkat till förra årets verksamhetsberättelse lite längre ned. Revisorer har sedan tystnadsplikt vilket du kan läsa om hos Revisorsnämnden.
Sen när du blir påkommen så drar du valsen om att du varit på årsmötet och att du hört fel när det tidigare, enligt dig, var din farbror som var revisor.

Att man som supporter spekulerar om spelare och annat är självklart. Att sprida lögner och falska rykten är bara sådant som avundsjuka leksingar håller på med. Är du leksing?

edit: stavfel

Redigerad kommentar

Jag mindes fel om det senaste årsmötet och ber om ursäkt återigen för det. Det är ingen j---a vals med det. Sprider lögner, ja det får du väl tycka. När det gäller spelare så är mina källor säkra.

Huge: En revisor kan väl delge sina rekommendationer grundat på sin kunskap och observationer. Direkta krav av den typen kan framföras om Brynäs rent teoretiskt hade varit under rekonstruktion, eller är jag ute och cyklar nu? 

Kahn: För Huge är allt utom det Brynäs går ut med "Oseriösa", det Brynäs INTE går ut med har inte hänt.

Lite Stalinstuk sådär ;)

Kahn: Är du säker på att det var Brynäs IF:s årsmöte du var på, och inte årsmötet hos FFNR*?

* Föreningen för Nyfikna Revisorer

« · 1640714 · »