Brynäs IF

711098 inlägg · 7953 ämnen

SILLY 2017 / 18

1805146 · » Till forumet


Sv: SILLY 2017 / 18
Inkazar: Ojdå.. Känns som Frölunda har en tendens att börja gå i värvarfällan nu igen efter att ha haft en så smart ekonomisk strategi ett tag. Framtiden får utvisa.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Tvillingarna är tydligen klara för FHC nu enligt Madhawk. Grattis Luleå, lycka till FHC.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Auchinleck: Colliton, ryktenas man. Kanske påväg till AHL?
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Peja:
20000 kr för 18-åring
21000 kr för 19-åring
22000 kr för 20-åring
23000 kr för 21-åring
Plus ev bonusar.

Se länken...
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
tjugo8: 14k brutto i månaden, efter 100 spelminuter så automatiskt rookiekontrakt som jag inte minns vad det ligger på men det är mycket mindre än vad en sån som mannberg har. Men de här summorna ändras rätt ofta, men 14k brutto gällde för ett par år sedan.
Lööke och Sandin gjorde en del bra matcher för Brynäs. I sandins fall gav ju föreningen honom ett alldeles för bra kontrakt, det var lite synd. Samtidigt har ju många etablerade spelare floppat samma tidsperioder som de spelade i Brynäs. Värvningar kan ju också floppa, men det är dyrare än att behålla en kille som asklöf.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Peja:
Vad skulle Asklöf kosta, dålig koll på det där m juniskontrakt o så
Inte rädd för lex-Lööke, Emil Sandin, Molin?
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Peja:
Sunken har alltid kontrakt kvar
Det är tyvärr sen gammalt...
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
pjåtor: Gissar Colliton....
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Inkazar: Lindblom är förlorad så honom räknar jag inte in. Enligt mitt tycke ser jag bara på backsidan att vi ska förlänga med Carlsson (givet). Kilström har jag inte mycket för om jag ska vara ärlig, tror det finns en bättre back att ta in där för samma pengar.

Ikonen och zaborsky ser jag gärna en förlängning på. Zaborsky tycker jag ska få visa vad han går för när han snart är hel. Johnson, visst om han kan tänkas gå ner i lön så skulle jag inte ha något emot en förlängning där med.

Backsidan är somsagt ett svårt pussel att lägga för Bengtźen. Där tror jag vi ska lägga ner mest krut nästa säsong.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Vem får vi som tränare nästa säsong? Vem tror ni det blir ?
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Inkazar: Har hört att NHL lag gärna vill ha över backar och målvakter ett år tidigare för att de skall anpassa sitt spel i AHL.
Tror det är det som Lucas siktar på. Om inte borde han säkras upp pronto. Kilas behöver ersättas med en defensiv, fysiskt spelande pjäs eller behållas.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Finns det något utav dessa herrar ni skulle vilja ha kvar till nästa säsong?

Kilström
Pudas
Carlsson
Ersson

PoW
PaW
Johnson
Lindblom
Ikonen
Zaborsky


Jag skulle vilja ha kvar Carlsson såklart.
Även ganska uppenbara Lindblom och Johnson men de går nog inte (NHL för Oskar och Nick har gjort sina 3år plus att deras barn börjar bli lite äldre så dom vill nog hem)

Ikonen, kanske, det beror mycket på hur han avslutar säsongen, men fortsätter han som han gjort så skulle jag inte ha ngt emot att ha kvar honom!
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
honken21: men tror inte vi har råd med bailen. Han kostar nog dubbelt så mycket som typ Johnson eller Clark
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Peja: japp. Skrev inte upp dom som står under junior kontrakt och tillhör ju då inte truppen från början. Några av dom kommer nog gå in istället för 16/17 gänget.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Inkazar: Glöm inte våra beundransvärda juniorforwards.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Eftersom tråden är ny så tar jag och lägger upp det aktuella kontraktsläget i spelartruppen:

Målvakter:

16/17:
Felix Sandström
Jonas Johansson

17/18:
David Rautio

Backar

16/17:
Lukas Kilström
Jonathan Pudas
Lucas Carlsson
Marcus Ersson

17/18:
Marc Zanetti
Jörgen Sundqvist
Elias Fälth

18/19
Ryan Gunderson
Simon Bertilsson (1+1+1)

Forwards

16/17:
Ponthus Westerholm
Pathrik Westerholm
Juuso Ikonen
Tomas Zaborsky
Nick Johnson
Oskar Lindblom

17/18:
Kevin Clark
Daniel Mannberg
Linus Ölund

18/19
Johan Alcen
Jesper Jensen
Daniel Paille
Jonathan Granström

19/20
Jacob Blomqvist
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
honken21: problemet är väl att det är mer troligt att Bram flyttar nedåt hans trakter, typ Jönköping eller liknande, än att han flyttar till Gävle.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Skrubben: Ja, det får bli till nästkommande säsong. Känns ju inte omöjligt. Vet Bengtzén om detta? Kanske borde maila ;-)
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Skrubben:
se där!
Utgick från att det var ett år
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
tjugo8: Bailen signade ett år till med Lakers.
Kommentera

Sv: SILLY 2017 / 18
Just fan!
Kilas sitter på utgående också, tänkte jag inte på
Kommentera

SILLY 2017 / 18
Hade vi koll på detta?
Pudas ersättare?

"Nick bailen om den inverkan hans flickvän haft på hans flytt från KHL till Växjö."
Kommentera

1805146 · »