1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745966 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
"- Det är en kille som spelat hos oss i två år och är omtyckt hos både lagkamrater och tränare så det är inte omöjligt att han blir kvar, säger Sundlöv"

Åh herregud...Nu börjar man ju bli riktigt orolig vad vi kommer få för lag nästa säsong! När man hör att dom resonerar på det där sättet!

Och att det ens har uppkommit rykten om att Sjödin är på väg tilll Timrå är ju jävligt oroande! Börjar man ju undra vad det är för pajaser som styr Brynäs!? Släpper dom Sjödin...Ja,då är det fanimej bara för Sundlöv & co att avgå!

Falken: Dom som är trevliga och håller käften och kan suga en golfboll genom en trådgårdsslang får kontrakt :-)

Vi kan lägga till Sundström i laguppställningen. Enligt välinsatta källor så har han varit klar för oss i 1,5-2 månader.

Nu väntar vi bara på pressmeddelandet...

Ikväll har jag kollat på de två sista matcherna i sm-finaldramat mot Modo -99. Tänk vad långt man kan komma på en riktigt bra förstafemma.
Det var riktigt kul att se Djoosen i aktion igen, vilken lirare! Han spelade ungefär 35 minuter per match och satte alltid igång uppspelen på en spelare med fart. Han påminner väldigt mycket om en viss spelare i HV71, med samma nummer på ryggen. Åkstilen är nästan identisk...
Det känns tråkigt att det nog kommer dröja bra många år innan man får chansen att uppleva något dylikt igen.
Hoppas nu bara Sundlöv vet om att han inte får behålla de 15 miljonerna som var tänkta till spelarvärvningar..., och att Boork inte bara sneglar på spelare som han vet smälter bra in i den grå massan.

Peja: Vänta nu. Ska Spets får nytt kontrakt för att han är trevlig?......

Bland övriga spelare som saknar kontrakt har Brynäs fört samtal med norrmannen Lars-Erik Spets om en eventuell fortsättning.

- Det är en kille som spelat hos oss i två år och är omtyckt hos både lagkamrater och tränare så det är inte omöjligt att han blir kvar, säger Sundlöv.

Eeeeeh...

Falken: Glöm det... här skall det in talanger och inget annat.

Det bästa med att hela tiden bygga för framtiden är att man inte skapar några förväntningar på sitt lagbygge. Därför kan man lugnt harva vidare och "överraska".

Tar man in klasspelare så måste man ju leverera och sätta upp mål. Gör man det så är ju risken större att man misslyckas.

det är både hängslen och svångrem i dagens Brynäs.

GävleLasse: Ja just det, Ibu och Metin blommade ut tack vare sin eminente coach Al-Byl, som gått i Boorkens sommartränarskola i Gislaved, där man även tillverkar Stiga gräsklippare. Al-Byl har inga händer, men ritar på tavlan med munnen. Sundlöv har setts i Tripoli.

GävleLasse: Då är vi inne på Sundlövs domäner :-)

Tim Eriksson står som rykte till SSK. Han vore ju bra som sista center in i laget, istället för exempelvis Sundström.

sylf: Som det nya backparet... Ibu och Metin... De skall visst vara ordinarie i Libyens A-landslag

Bissett19: Just ja, han som dominerade i St. Eriks Cupen...

Han hade visst varit nära att bli uttagen i TV pucken med...

Meriterad kille ;)

Bissett19: Magne-Syl från Narvik lär oxå vara på ingång.-)

GävleLasse: Som sagt :-)

70 Rodrigues: Jaså... Tja, vem skulle han ha spelat med i Brynäs då i så fall. Han spelade ju i stort sett hela säsongen med Sjödda...

GävleLasse: "Jag kan fortfarande inte smälta att man inte signade Cipulis"

Nu ska Sundlöv enligt de senaste heta ryktena signa en forward som heter Alve-Don Cipramil. 21 år,1.75 68 kg sargsnurrare.

GävleLasse: För Sjödin suger verkligen :-)

GävleLasse: Enligt Sturmbanfuhrer HUge så berodde det på en bättre backpartner :-)

70 Rodrigues: nja det är ju främst i egen zon som han varit bra. Han spelar rejält och duttar inte runt med pucken lika mycket som han gjorde i Brynäs.

GävleLasse: Offensivt menar du??

70 Rodrigues: Tja, säg det... Han kanske tillåts att spela ett spel som passar honom.

GävleLasse: Undrar varför Öhrstedt gör ett kanonjobb i LHC men misslyckades så totalt i Brynäs?

70 Rodrigues: framåt var han bra, men samtidigt så hade vi ingen klockren kollega till honom så det var virrigt i defensiven när han var inne under den första halvan av säsongen.

Men han är ju ett av de positiva nyförvärv som gjorts...

Bissett19: Man kan ju inte räkna med Ström som en värvning... han hade ju bara try out...

Jag kan fortfarande inte smälta att man inte signade Cipulis... I rätt omgivning så hade han kunnat vara jävligt nyttig.

GävleLasse: Angell var väl hyfsad iaf :-)

Falken: Visst överaskade de flesta nyförvärv positivt, eller skall man säga att de höll måttet för ES. Inget av nyförvärven gav laget en boost om man jämför med andra lags, alltså de lag vi möter.

Hansen mfl. är exempel på hur man breddar ett lag.

Den enda som kommit in och verkligen varit bra har varit Kristan.

Falken:Daniel Ström,Hulkkonen o Sebastian Karlsson var ju tre lyckade värvningar:)

Falken: Tyvärr så är Brynäs IF Sveriges största klubb för "inbördes beundran"

Falken: OK!!

70 Rodrigues: Nu sa jag inte att jag var nöjd med en kvartsfinalplats. Det jag menade var att dom flesta av dom spelare vi värvade inför förra säsongen överraskade och var bättre än vad jag på förhand hade trott.

Är det någon som vet hur arbetsfördelningen mellan Sundlöv och Boork är?

Jag tycker att det är svårt att säga vad/vilka värvningar som är Sundlövs och vilka som är Boorks. Eller är det en ren slump att Sundlöv helt plötsligt ändrade värvningsstrategi och började signa unga svenskar och spelare som Boork tidigare coachat när denne skrev på för BIF?

70 Rodrigues: Ok tack.

arnio: INGE HAMMARSTRÖM!!!!

arnio: "Sundlöf har hittills gjort ett fantastiskt arbete med Brynäs... "

Nu får du ge dig...

70 Rodrigues: Allt är kanske inte rätt men att önska hans avgång känns lite överilat. Vem vill du se på hans post i stället då?

arnio: Förlåt, allt som Sundlöv företar sig är ju rätt!

Falken: Det tycker du, men inte jag. Har lite högre krav än en kvartsfinalplats!

70 Rodrigues: Sundlöf har hittills gjort ett fantastiskt arbete med Brynäs och vi kan inte dömma honom för denna försäsongs arbete redan den nionde April. Kanske kanoner ännu väntar bakum knuten, kanske de ännu spelar hockey....

70 Rodrigues: Jag tycker då att vi lyckades bra med dom spelare som vi värvade till förra säsongen. Dom flesta av dom var väl inte speciellt populära här men lyckades bra under säsongen.

Falken: Nä, för att jag anser att han saknar kompetensen som behövs.

70 Rodrigues: Bara för att han inte värvar spelare fort som fan?

BFG: En klockren värvning hade varit en ny sportchef!!

70 Rodrigues: Jag är jävligt rädd för att Sundlöv inte har några ess i bakfickan!
Ritar Sjödin,Dackell och Lind på så finns det ju inte så många platser över till det..Tyvärr!

Teppo: Det blir det nog ändå.......

mattiaskarlgren: Går Sjödda till Timrå blir det leksandsderbyn snart igen...

Jag tror faktiskt att ryktet om Sjödda kan vara ett starkt sant rykte, DOCK så tänker man ju så här.. Timrå tror jag aldrig är intresserad av att värva en spelare som Sjödin som dom vet gör sitt sista år..

Zzz: Självklart kommer Dacke vara lika bra nästa år, men det räcker inte!! Vi måste ha 3-4 till som är lika bra, annars kommer vi inte att komma nånstans. Vi måste ha minst 2 tunga pjäser i backlinjen plus en målvakt som är landslagsmässig. DÅ, kanske det går bättre än i år.

Zzz: Ja, som Brynäsare kan man som vanligt bara hoppas och våndas!

sylf: "Vi får verkligen hoppas att mormor har nåra ess i bakfickan annars är vi illa ute."

Då måste det vara 5-6 riktiga ess isf!!

70 Rodrigues: Tror inte att Dackell, Lind och Sjödin skriver på förens dom ser vilka värvningarna blir. Som det ser ut nu så skulle jag aldrig skriva på som truppen ser ut nu.

Även om jag i min natur är lite mer positiv än du =), så känner jag en stark oro. Jag gissar att det blir Andersén och finnen från Jokerit som blir våra backförstärkningar och det känns ok även om även jag önskar mer.

På forwards sidan verkar det bara bli någon eller några nya tillskott. Och det måste vara av klass, jävligt synd att inte Dahlman skrev på. Jag skulle hellst vilja ha 2st riktigt bra forwards i 25-30 års åldern, det tycker jag är realistiskt även med Brynäs ekonomi.

Det är bara att hoppas att Dackell gör en sesong till som förra och är produktiv som i slutspelet även om han överpressterade ordentligt då.

« · 869211 · »