1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743534 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: det var inget! hittade sidan! =)

GävleLasse: ja ja! vart har du läst det där då? eller var det bara något du skrev ändå?

28niion: rätt ska va rätt *ASG*

GävleLasse: ja ja nu ska vi inte märka på ord! =p

28niion: Ja seura betyder väl förening om jag inte minns fel

70 Rodrigues: typ dennes nya klubb! =)

arnio: "Markus Kankaanperä, jonka uusi seura on Brynäs."

Om du vet vad det betyder så kanske du ska ta och förklara det?

"Markus Kankaanperä, jonka uusi seura on Brynäs."

Vad jag hoppas på i år är att gynge får många chanser i a-laget.. han var mycket bra förra säsongen när han producerade mycket poäng för att spela i ett ganska så dåligt lag i allsvenskan. Jag tror han kan ta chansen om han får den i ES med.
Jag tror han kan bli en positiv överaskning för oss Brynäsare.

Mycket skönt att vara tillbaka i sverige efter 3 månader med underbart sol och badande borta i asien/oceanien.. :) nu är det bara att längta tills september :-)

Clarence: Varför nöja sej med 3 spelare till? Om Sundlöv väntar tills finalspelet i NHL är slut kan han välja å vraka bland en jäkla massa bra spelare. Jag menar, om man ändå håller på och dagdrömmer.

GävleLasse: Ja, risken är väl stor nu att Sundlöv o Co anser det räcka med Brendl, Hietanen och möjligen en back ytterligare. Det tror inte jag att det gör, tyvärr. I alla fall en bra forward till behövs och så då en - helst två - backar till. Vill Brynäs verkligen bli bättre än gångna säsongen? Då är de två klara spelarna plus kanske en till inte nog, är jag rädd för. Hoppas Sundlöv inser det också.

Sa inte Sundlöv "två till forwards, dock ingen finne" häromdagen eller har jag bara drömt alltihop?

Clarence: Brynäs har just vaknat ur en ekonomisk koma och när föreningen är uppe på benen igen ska vi vara lika pigga och krya som FBK och LHC. Vi är inte där än och därför kan vi inte kräva fler toppspelare i år och därför är chansen/risken stor att spelare som Spets och andra icke namngivna utfyllnadsspelare får nytt kontrakt. Om ett år höjs ribban ytterligare för att få ett kontrakt med Brynäs IF. "Tålamod är en brynäsares bästa vän" för att travestera Lottas pappa i Lotta på Bråkmakargatan.

Clarence: Det gäller att vara realistisk. Min tes är att Sundlöv scoutade forwards i finland med efter att det blev klart med Brendl så ansåg man att det fick räcka. Rätt eller inte är upp till var och en att avgöra. Jag hade gärna sett en Center som har lite fart på rören och en forward som köttar framför mål.

På backsidan vill jag ha minst en back till. Jag tror att om vi kan få in en defensiv back som kollega till Sunken så har vi mycket att ta ut där. Att spela tillsammans med "halvforwarden" Angell funkade uppenbart inte ;)

Jag ser att en och annan här inne börjat bolla med hur laget ska formeras i höst. Noterar att ni har Spets med i någon av era konstellationer och att ni inte lämnar nån ytterligare vakant plats. Förväntar ni er alltså inga fler nyförvärv och tycker ni/ räknar ni med att Spets ska vara kvar?? Själv vill jag ha 1-2 nya forwards till för att vara nöjd och absolut ingen L-E Spets kvar i Brynäs nästa säsong. Och så 1-2 backar till, förstås.

wap.hockeysnack.com
Sista droppen är nerinnen i halsen och väskan är packad. 1200 går resan hem igen med ett leende. Brendl må Vara tjurig men han rättar nog in sig i ledet. Det blir kalt annars 3-år i boxen. Han kommer leverera och han kommer få bättre uppbackning... Helt enkelt, Sola skin i möra oavsett om Modo tar guld. Gud förbjude

Personligen så tycker jag att det snackas alldeles för mycket om Brendl just nu. Visst, det är en sniper med rang, men det kan faktiskt bli en flopp, och man ska inte fokusera bara på en spelare... det är en lagsport, och skulle laget inte gå bra, så gör inte Brendl det heller, därför ska vi vara försiktiga med att sätta såna höga förväntningar på honom. Bicek skulle ju vara den målskytt vi sökte förra säsongen, och hur gick det? Jo, det vet ni ju vid det här laget.
---------------
Fast ingen blir ju gladare än mig om Brendl skulle lyckas bra i Brynäs:)

Bissett19: När det gäller kedjorna så kommer Boork att få ett ganska svårt jobb att bilda kedjor. Just med tanke på att vi har många relativt långsamma spelare. Brendl är ju ingen raket han heller. Men jag ser gärna att man kör med Hautonen och Brendl i PP...

Bissett19: Är det något Simons har näsa för så är det målskyttar. Det kan man inte ta ifrån honom. två säsonger sedan hette han Lupaschuk (stavningen) den här säsongen hette han Brendl. Du kan ge dig fan på att han kommer att skaka fram en målskytt till nästa säsong med...

GävleLasse: "många som vill stoppa in Brendl i samma kedja som Hauhtonen"

Läs Rodrigues.
Vill inte gärna spekulera i några kedjor så här dags,men skulle vilja se Brendl med en spelsskicklig center,med bra tekstat,typ Lind(som, det verkar idag) ,o sen gärna med nån som hålller i pucken.

Kul o höra/se Moringarna dissa Hr Brendl totalt vid knölarna,34 baljor dög tydligen inte.
Nu sätter man all kraft på Orsas andre man efter The Gusten,Granström, 3 mål...........;)

bobby: Jag ser att det är många som vill stoppa in Brendl i samma kedja som Hauhtonen, något jag ställer mig lite skeptisk till. Varför? Janne är inte den defensivt skicklige centern i laget, det kommer att behövas en konstellation där man kan använda sig av Brendl på rätt sätt. Mitt förslag skulle nog landa på att Köra Brendl med Hansen och Dackell. Då har vi två defensivt duktiga forwards inne samtidigt vilket gör det möjligt för Brendl att ligga och fiska lite och även kunna sticka på snabba spelvändningar.

Med honom på topp så lär inte motståndarnas backar vara allt för pigga på att sticka upp för att tillföra tyngd i anfallen.

Hauhtonen skulle jag vilja ha tillsammans med Molin och Widing.

Dackell Hansen Brendl
Salmonsson Lind Månsson
Widing Hauhtonen Molin
Danielsson Karlsson Spets/Hermansson

"Lite i skymundan bakom värvningen av Pavel Brendl hamnar Juuso Hietanen som Brynäs också presenterade som ett nyförvärv i går. Men i elitserien är det meningen att den finska backen ska kliva fram ordentligt. "

"Det knastrar till i luren och en mörk röst svarar. När Pavel Brendl hör att det är Sporten från Gävles lokaltidningar i andra änden blir det tyst ett tag.
- Hold on, säger han och sedan tar det en minut innan den tjeckiske målkungen är tillbaka och börjar berätta om sin känsla och glädje att signa ett treårskontrakt med Brynäs. "

INGET artistkontrakt heller.

Svänger fort!!!! Från skitmormor till supermormor.

Peja: Det roliga angående profilen är att den skiljer sig så markant mellan den engelska och den svenska versionen.

arnio: De skrev hans profil innan säsongen hade börjat. Om man ska vara lite kritisk till värvningen så har ju Brendl faktiskt floppat i väldigt många klubbar.

Saxat från eliteprospects profil för Pavel Brendl:

Engelska versionen:

"A Czech forward with an impressive sniper instinct. Pavel Brendl has a good release and is usually at the right place in the right moment. Defensively Brendl is below average and his work ethic has been questioned as well. "

Svenska versionen:

"Utpräglad offensiv spelartyp. Bra skott, hyfsat målsinne och kreativitet. Bristande inställning, träningsvilja och defensiv. En före detta supertalang som inte hade den rätta viljan."

Hyffsat målsinne? Hm...

Peja: joo iof men Boorken värkar ju gilla skarpt Spets men jag håller med dig om att Gynge, skulle gärna hellre vilja se honom på plan än spets
men spets gör ändå ett bra jobb. Och sen tror jag Andersén blir ett jävla ????? tecken på men men man vet ju aldrig !"

ÅH FAN DET HÄR TRODDE JAG INTE FÖR FEM ÖRE! Brendl till Brynäs på 3 årskontrakt är ju bara super. Heja Sundlöf.

bobby: Låna ut Spetsen istället för Gynge och ha med Andersén istället för DJ/Hulken på bänken!

Det känns otroligt bra det här med båda nyförvärven + att man får 100 kilosbjässen från Jokerit :)
Man kanske inte ska dra för stora växlar men ändå känns det som
Brynäs har hittat den nya Tom Bisset som vi vi har saknat i några år :P

Sperrle
Kristan/??

Sjödin Nolander
Dackell Hansen Månsson

Angell Kankaanperä
Brendl Hauhtonen Salmonsson

Hietanen Sundqvist
Widing Lind Molin

Johansson Hulkkonen
Danielsson Karlsson/Sundström? Hermansson

Avbytare:
Spets
Alcén

Utlånade:
Gynge
Morin
Andersén ?

Inte så pjåkigt ;)

Metal Guru: Paret lär bara hålla kommande säsong. Längre lär Boork inte stanna i BIF. Han kanske tar över när Arvedsson får sparken efter att ha coachat ner er i AS?

Metal Guru: 34 mål är 34 mål. Kommer så alltid att förbli bäste broder. En målkung är en målkung. En dylik behöver Brynäs IF!

Metal Guru: Han hade -6 i +/- men det var nästan ingen i Mora som hade +.

wap.hockeysnack.com
Metal: Räkna bort hans poäng och återkom sedan.

JanT:
Ja, du här säkerligen redan läst min kommentar i Moraboken.

Här nöjer jag mig med att önska er lycka till, det ska bli spännande att se vilka sorts gnistor det kommer slå kring Boork/Brendl nästa vinter. Och nästnästa. Och nästnästnästa.

Om paret håller så länge.

Du påpekar att killen gjort 57 poäng i vinter. 54 under grundspelets 55 matcher. Visst är det fantastiskt.

Nu är inte detta hela sanningen. Vad har han i +/- då?

JanT: "förlupna puckor"?! förlupna puckon? förlupna puckar!

70 Rodrigues: Ganska kul att läsa masj-arnas kommentarer. Sällan har man skådat ett dylikt slipstuggande.

Det räcker med att konstatera 34+23=57

Nu får vi bara hoppas att Leif ger Pavel den fria offensiva roll som han lär behöva för att göra riktigt många mål.

Varför inte pröva Brendl/Hansen/Dackell?

Det lär behövas 2 städgummor av rang för att rensa upp alla förlupna puckor som den gode Pavel släpper på offensiva blå. Men hostar han upp 25-30 mål är allt förlåtet! :-)

Bissett19: Systembolaget finns, och det räcker :-)

Nu är det bara att skicka hem Honken sen e vi oslagbara:):)

250kg kärlek: Ser att du är insatt i Brendl`s formkurva :-)

Peja: Kenneth Bergqvist spelade i landslaget förra säsongen.

PappaKeno: På 55 omgångar lyckades knappt något lag genomskåda Brendls farlighet. Det är väl ändå märkligt. Även om han doppade under perioder i elitserien så fortsatte han att producera genom hela säsongen.

Det om något är en egenskap som kännetecknar en riktig målskytt.

Jajjen: Njaha, så dåliga är väl inte finnarna att de behöver ta med en sopa i Euro Hockey Tour.

Peja: Tomek Valtonen är en överskattad sopa!

PappaKeno:
Jo det klart han får press på sig, men han får garanterat betalt för att göra mål som en skyttekung ska göra oxå...

Grattis till Pavel Bendl alla Brynäsfans!

PappaKeno: .,.:!., udda tecken, men dom behövs!

250kg kärlek: ursäktar så mycket stavfelet :) men jag är fortfarande tveksam över om han lyckasi Brynäs han kommer få en jävla press på sig också i Brynäs när han bli värvad som skyttekung.

Peja: "Tomek Valtonen klar för SSK, så han kan vi definitivt glömma."

OK, glömd!! Innan jag ens hann tänka på honom.

« · 872040 · »