1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743535 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: det var inget! hittade sidan! =)

28niion: Här är länken.

Kanske redan nån som länkat till denna aptitretare?

P:
Ja skjuta det kan han ivf!! :)

GävleLasse: Boork om Pavel Brendl: "Han är inte lat
- han är smart"

70 Rodrigues: Jo jag såg det... Vi får se om han får äta upp det under säsongen. Ingen vill jobba hårt på matcherna. ALLA vill spela "smart"...

Bissett19: Fan vad avundsjuk man blir när man ser MoDofansens GULDGLÄDJE! Undra hur många år det tar innan vi Brynäsare får känna samma glädje?

70 Rodrigues:

1 år ;-)

Makkan: Skulle inte vara helt fel, men då måste det in ytterligare ett par tunga namn. I MoDo finns det flera matchvinnare, det saknas tyvärr i Brynäs. Nu har vi fått Brendl och han vet iaf var målet finns och han träffar också detsamma :-)

70 Rodrigues: Får vi behålla Sjödda och Angell, Kankaan ansluter så är jag nöjd med backuppsättningen.

Vidare så måste vi ersätta Bäckis med en riktig jävla förstacenter så kanske vi kan vara med och slåss om dom ädlaste valörerna.

Som det känns nu så kan man singla slant om vilken av våra alla tredjecentrar som ska leka superkedja tillsammans med Brendl.

Gusten: Vill nog se ytterligare 1 back av rang förutom Kankaanperä samt en kanoncenter och en ytterforward av rang :-) Som laget ser ut nu så är en 5-6:e plats realistiskt.

70 Rodrigues: Jo om man får önska fritt så vill man ju lösa en del kontrakt. Men om man ska se "nyktert" på situationen så är det bara att inse att det inte finns spelrum för ytterligare backar. Tror inte Boorken har som plan att Nolander, Sunken, Hulken och DJ allihopa ska nöta bänk :)

Efter nästa säsong slipper vi förhoppningsvis DJ och Hulken.

Är rädd för att Sundlöv lagt alla ägg i samma korg när han tömde kontot för att få Brendl :(

Gusten: Låna ut Karlsson, Gynge och Morin samt bänka DJ, då finns det plats :-)

Nja, det kommer inte att bli så. En till kedjespelare blir det. Sundström verkar skriva på för NJ och bli utlånad till Löven.

70 Rodrigues: Boork om Pavel Brendl: "Han är inte lat
- han är smart"

Tänk om man fick chefen att tycka så oxå om en själv :)

RavenLord:
Särskilt innan man gjort sin första arbetsdag...

(Å förlåt. Det här var visst Brynäs-boken...)

Davydov var ju gansk lat han med.....

Ingen klagar på en defensiv back som inte jobbar så mycket i offensiven så varför klaga på de offensiva kanonerna som fiskar på offensiv blå?

arnio: Kan det vara så att en defensiv back inte ska ut på några offensiva räder särskilt ofta?

70 Rodrigues: Och en sniper borde enligt mig inte behöva dra på defensiva räder speciellt ofta.

Ingen kallar en målvakt lat för att han bara står där och hänger långa stunder.
Låt Brendl fiska på blå...

70 Rodrigues: Alltså Gynge tycker jag dom ska ge chansen, detsamma med Morin.. Spela Morin med Sjödda om han fortsätter.. Vi måste slussa in juniorerna sakta men säkert nu för att komma nånvart i framtiden!

Pratade med en säker källa idag inom Frölunda att Angell vill bryta sitt kontrakt med Brynäs för att gå till Indianerna.. Hoppas inte att detta stämmer..

mattiaskarlgren: Vad är en säker källa?

mattiaskarlgren: Jo, låter väldigt troligt... om Angell hade haft det i åtanke hade han väl inte förlängt kontraktet med Brynäs?

mattiaskarlgren: Är det samma "källa" som offentligjorde att Honken var aktuell för Indianerna inför säsongen 05/06?

Jag tror inte att Brynäs ens släpper honom. Det skulle vara till NHL annars är det nog inte aktuellt.

arnio: Så, man skall alltså bygga om hela spelsystemet runt en spelare?

GävleLasse: Källan är stark. Men om Brynäs släpper honom till en annan ES-klubb tror ja inte alls på MEN enligt honom så vill Angell till Frölunda.. det är en helt annan sak :)

GävleLasse: "Så, man skall alltså bygga om hela spelsystemet runt en spelare?"

Inte riktigt men jag tycker att vi ska låta Brendl få spela en otroligt offensiv roll i den femma han spelar i. Publiken vill se Brendl göra mål och det tycker jag att han ska få möjlighet att göra.

Se bara på hur Davydov spelade på sin tid, där var det inte mycket till defensivt ansvar inte.

70 Rodrigues: "Fan vad avundsjuk man blir när man ser MoDofansens GULDGLÄDJE! Undra hur många år det tar innan vi Brynäsare får känna samma glädje?"

Tja, det lär väl knappast bli som förra gången Modo vann SM att Brynäs tar guldet året efter i alla fall. Fast det är klart," traditionens makt är stor"brukar det heta inom sportvärlden, så vem vet , precis som 1980 kanske Brynäs blir Svenska Mästare säsongen efter Modos triumf -79.
Drömma om det kan man väl alltid göra. Realistiskt med ett Brynäs-guld 2008? Inte alls...

Clarence: Men å andra sidan så var det ju inte många som trodde på Modo inför denna säsong heller.

arnio: "Men å andra sidan så var det ju inte många som trodde på Modo inför denna säsong heller".
Så var det kanske. Förresten är jag så gammal att jag mycket väl minns att ingen trodde på Brynäs den där säsongen 79/80 heller. Man hade förlorat spelare som Tord Lundström, Lars-Göran Nilsson och "Krobbe" Lundberg, inte vilka spelare som helst, alltså. Å andra sidan fick man tillbaka Inge Hammarström från NHL och hade t ex en ung Matte Näslund i högform. Ändå betecknades det av de flesta som en stor överraskning att Brynäs rodde hem guldet -80, efter "bara" en fjärdeplats i serien men sen storsegrar i semi mot Leksand och finalvinst mot Frölunda i en avgörande match på Hovet i Sthlm, med Stigge Salming som guldskytt.
Det blev mycket historik det där. Men för mej hade detta SM-guld 1980 en speciell känsla över sig. Jag började nämligen inte helhjärtat hålla på Brynäs förrän -78 nångång, så det var ack så härligt med ett s a s "första" SM-tecken för "mitt" lag, då 1980...

I en intervju med Svenskafans säger sig Dick Tärnström har bud från elva elitserieklubbar. Inte för att han lär komma, men Brynäs lär ju vara ett av lagen som bjuder med tanke på att fattiga Luleå har spikat sin backsida.

arnio: Nä, men dom värvade ju Blatny, Morrison och Kuusela mitt i säsongen. Hyggliga förstärkningar....

munkas: Ja, MoDo värvade, det gjorde inte Brynäs och då gick det som det gick också!

Peja: Kan du skicka den länken är du snäll

Det var just Kuusela och Blatny som avgjorde.....om Brynäs värvat 2 kanonbackar så hade vi nog minst gått till semi...men vår tid kommer..

70 Rodrigues: "Boork om Pavel Brendl: "Han är inte lat
- han är smart"

Så här skrev jag redan innan Boork gick ut med den åsikten i media:

"Iom att Brynäs kanske spelar lite mer strukturerat och där det är viktigt att varje spelare är lite smart och behärskar sin roll, så tror jag att det kan bli lättare för Brendl att komma till sin rätt, och det inte bara som målskytt utan även som framspelare och inte minst LAGspelare."

Ajabaja min käre Boork.
Det hör till vett och etikett att man anger källan, när man citerar ngn annan.

Huge - the next Brynäscoach

Huge: Det skulle onekligen vara intressant att se hur du skulle lyckas i coachrollen - även om det aldrig lär bli verklighet... Jag tror ju iallafall mer på en något optimistisk gå-påig ledarfigur än många andra kallade...

Huge: Och?

mattiaskarlgren: "Källan är stark. Men om Brynäs släpper honom till en annan ES-klubb tror ja inte alls på MEN enligt honom så vill Angell till Frölunda"

Det där är ju rent nonsens. Efter att nyligen ha signat för 1+1 år med BIF, ändrar sig plötsligt Angell och vill nu till FHC istället. Detta sägs komma från en "stark källa" inom Frölunda.

Kanske dags med en ny kategori sillyseason-rykten; "Spelare med nyskrivna kontrakt som ändrar sig och vill byta klubb"

Går Angell någonstans går han till NHL.

JanT: En stark källa behöver visst inte vara trovärdig.

arnio: Visst är det så. Blir bara så trött på rykten av den typen.

Källa (information), ett kontrollerbart ursprung till ett påstående.

Källa (vektoranalys), ett område i rummet där ett vektorfälts divergens är positiv. Motsatsen är sänka.

Källa (församling), en församling i Växjö stift i Borgholms kommun.

Källa (fonetik), den ljudkälla (till exempel rösten) vi använder när vi talar.

Frågan är vad mattiaskarlgren menade med "en stark Källa". Kanske en medlem i en församling som har styrketränat i några år?

Peja: Häller man några kubik sprit i loka brunn å får man också en stark källa...

JanT: Jag kan ju inte rå för vad min källa säger. Det han säger måste man väl tro på, även om det är ett rykte.. Angell stannar sannolikt i Brynäs MEN enligt min källa så har han varit i kontakt med Frölunda och vill bryta med Brynäs.. Visst ett rykte men säg något som inte är ett rykte i Silly Season tråden här inne..

Bissett19: Mikko Luoma från LHC till HV 71.

70 Rodrigues: Gomorron blixten;)

Bissett19: Ja, är ju ledig så jag får ju sova på morgonen, så jag läste det först nu :-)

mattiaskarlgren: Har väldigt svårt att se det scenariot framför mig.
Om han nu så hett ville till Frölunda varför tog han inte chansen tidigare när det var på tapeten. Ine en chans att Frölunda löser ut honom från kontraktet eller att Brynäs släpper honom från sitt kontrakt där bläcket knappt har torkat.

Och var ska han då spela? Vi har värvat 2 offensiva backar redan i Mäntylä och Söderholm. Anderas Holmqvist står det så mycket om så han presenteras nog snart. Nej. Ni får nog behålla er kära amerikan åtminstone en säsong till.

Dragan 2k: Ja vi får se vad det slutar med Hr Karlgrens säkra källa,men skulle bli mycket förvånad om den stämmer.

Förresten så har Linus Videll förlängt med SSK på tre år,enligt "Min säkra källa",som förresten är SSK:s hemsida:)

70 Rodrigues: "Mikko Luoma från LHC till HV 71."

Och?

« · 872040 · »