1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Davydkin: Valet mellan Korhonen och Kristan ter sig tämligen enkelt i mina ögon:

Solklart fördel Korhonen!

70 Rodrigues:
Är inte karhu en aning överskattad? Ingen målvakt man vinner sm-guld med direkt..?

GävleLasse: "Därför vill jag se en kedjekamrat till Pavel som går in på mål och STANNAR kvar där... för det kommer att studsa returer."

- Kuparinen!!!! ;-)

70 Rodrigues:
Den stora nyheten annars i veckan är väl att den genom sympatiske tränaren Gunnar Persson är på väg till Borås HC.
Att sedan Sjödda lämnar? Brynäs är väl ingen tillfällighet eller överraskning med tanke på hans bakgrund här uppe.

Vidare har väl han sett den lekstuga som förekommer på väldigt få händer nere i Brynäs organisation. Vem är överraskad, inte jag.

pastorn: själv skulle jag vilja se Korhonen och Kristan fightas om första spaden, eller som du skrev "ha två första målvakter"
men men nu ser det ju inte ut som Kristan kommer tillbaka så varför inte, Sperrle är nog väldigt utvecklingsbar så att alternera mellan Korhonen och Sperrle låter fin fint i mina öron. Om han nu kommer.

70 Rodrigues:

Ja det är klart dom har han i tankarna när Malmö åkte ur och Kristan gnäller om högre lön, vilket han också bör göra.

Men tycker Malmö borde vilja ha han kvar och Percy har kapital att vifta med, men Korhonen kanske inte vill spela i den lägre serien.

Ingen aning vem jag vill ha av Korhonen och Kristan. Gillar båda, Korhonen är nog mer jämn i sitt spel men när Kristan är i trans tar han allt. Egentligen skulle vi klara oss kanon med Sperrle och han junioren men jag gillar upplägget att ha 2st förstamålisar som får tävla mot varandra under säsongen.

Sjödin är en av elitseriens bästa tvåvägsbackar. Låt er inte luras av hans ålder...

El Aka Ali: De matcher jag har sett har det inte märkts på Sjödin iår iaf. Han måste nog vara lite dum eftersom han inte inser att han är gammal. ;-)

El Aka Ali: Han hade bäst plusminus i Brynäs i en ganska överlägsen stil. Då hänger man me.

Huge:
bara 80.000..?

Han hade sexsiffrigt i månaden då han tränade Mora förra årtusendet.

Skarin: Någon gång blir även han för gammal och inser att de där 20-åringarna åker ju så bra skridsko. Man hänger ju inte me.

El Aka Ali: Gjort sitt? Jag tycker han varit suverän år efter år.

JanT: Har själv tagit detta som ett skämt. Tills nu. Allt Ambroo sagt tidigare om övergångar har stämt till punkt o pricka. Han har känningar som går djupt in i det inre TIK.
Själv tycker jag nog att den gode "Sjödda" har gjort sitt. Men han är väl själv lite sugen på att spela i klubben där allt började. Sedan kanske han ser en möjlighet till en gyllene avslutning på karriären.

70 Rodrigues: Nej då får vi leta i sarghörnen...;)

GävleLasse: Morrison var kanske ett dåligt alternativ. Dom många svenskarna spelar iaf inte i Brynäs.

70 Rodrigues: Nej då...de gnäller å piper ju precis lika mycket de. Kolla på Morrison ;)

Det finns många svenska spelare som gör exakt samma jobb.

70 Rodrigues: Inget jobb för ngn med rötter från Kap Verde, mao.... :-)

GävleLasse: "Därför vill jag se en kedjekamrat till Pavel som går in på mål och STANNAR kvar där..."

Då behöver nog Sundlöv hitta en amerikan eller kanadensare, för det gör ju ont att stå framför mål :-)

Huge: Nej Brendl är det vi saknat länge. En naturlig målskytt. Men nu är det upp till Boork att ordna utrymme för att vi skall kunna dra nytta av hans talang. Därför vill jag se en kedjekamrat till Pavel som går in på mål och STANNAR kvar där... för det kommer att studsa returer.

GävleLasse: Jag utgår ifrån att vi kommer att få en bra leadingline i främst PP.
Inte att vi redan har en.
För ngt säger mig att Brendl knappast värvats för att täta till defensiven...

Huge: Men hur kan du då sitta och skriva att vi har en leading line...

GävleLasse: Ser gärna Brendl-Hauthonen-Molin, kan ju bli en ny Bissett-Larsson-Molin. Bissett och Larsson var ju inga vinthundar dom heller och vi kan ju hoppas på att Hietanen kan lägga lååånga fina pass ala Djoos :-)

GävleLasse: Ja, det är det som Boorken har 80.000 (?) i månaden för att försöka komma på... :-)

Huge: En leading line? Bestående av vilka? Brendl OK, men sen då?

GävleLasse: Nä, jag tror heller inte att han är ngn katastrof defensivt.
Det gäller väl att få honom trygg i sin roll i laget, utan att fördenskull låta hans offensiva kvaliteter bli lidande.
Är han nu så smart som Boorken anser, så kanske det inte behövs en omgivning av typ 2 x Hansen, för att vi ska vara på den säkra sidan, sas.
Men helt klart så kommer det väl att provas fram och tillbaka, vad gäller hans tilltänkta medspelare.
Vi lär ju iaf få en leadingline av hygglig kvalitet, inte minst vad gäller PP.
Och där gäller det för Boork att klura ut lite olika varianter av uppställning, eftersom moringarna klagat på att han med tiden blev sönderläst av motståndarna.

Ambroo: Det där var det tôrraste skämtet jag läst på mycket länge. ;-)

Huge: Assist kan uppkomma på många sätt. returer, styrningar och passningar är väl de vanligaste och jag kan lova att det i första hand rör sig om returer och styrningar.

Visst kan Pavel nog hävda sig på banan, han är nog ingen katastrof defensivt, men det är inte därför han är värvad. Jag tror inte att Boork vill göra om samma tabbe som han gjorde med Bicek. Det ska bli intressant att se hur boork matchar in honom i laget. Jag är lite oroöig över att han försöker spela honom tillsammans med Hutten.. nåt jag inte tror är så bra för ingen av dem är några defensiva genier, dessutom ganska långsamma på rören.

GävleLasse: Ja, jag vet iaf så mkt att att han kan åka skridskor och passa en puck. 23 assist vittnar även om ett hyggligt spelsinne, för alla assists har väl knappast tillkommit som returer på skott?
Sen utgår jag från att han även kan underordna sig ett lags taktik och spelidé på ett någorlunda godkänt sätt. Annars hade han nog öht inte spelat alls, sitt hårda och precisa skott till trots.
Allt detta sammantaget gör att jag bedömer honom som en spelare som har lite fler kvaliteter än att stå still och panga in smörpass.

Huge: Otroligt vad du vet mycket om Brendl helt plötsligt. Hur många matcher har du sett honom spela?

Får jag något svar eller?

Falken: Det visar sig (8^(/)

73Sjöbba: Jo, men sedan gäller det ju även vilken klubb han är klar för också.

Makkan: Säkert samma källa som sa att Jonte var klar, så jag är övertygad att Ambroo har rätt.

Ambroo:

Var har du läst/hört att Sjödda är klar ?

Huge: Vågar man säga något här ?
Han har varit dålig sniper i frlägen och har ju sin styrka i långhållsskyttet.
Han har ett oerhört bra bollsinne och kan få iväg pucken även om den inte kommer precis på bladet och har ju en fin speluppfattning och slår väldigt bra pass. Ja, om han passar.

Sjödda är klar!

Huge: Otroligt vad du vet mycket om Brendl helt plötsligt. Hur många matcher har du sett honom spela?

Peja: " Brendl är ingen komplett spelare, men det behöver han inte vara heller."

Nä, men jag skrev också att han är en ngt mer komplett spelare än enbart en utpräglad sniper.
Vilket inte är samma sak som att han skulle vara komplett som spelare.

70 Rodrigues: Jo, men det lär inte hända. Håller med om att BIF måste fixa en riktigt bra vänsterfattad forward, om Sjödda lämnar vill iaf jag se en riktigt bra vänsterfattad back också.

70 Rodrigues:

Man får hoppas att Mormor är inne på vänsterskyttar modell kryssare nu...

Ankan - flexibel

Peja: Någon att värva?

Peja:

Ja, Mormor verkar ju vara på humör för högerskyttar modell Slagskepp nu så... = )

Ankan - vamos a la Playa

Något att värva?

Huge: Jo tjena!

Huge: Brendl är ingen komplett spelare, men det behöver han inte vara heller.

70 Rodrigues: Man kan ju skoja till det lite grann genom att på ett lite sublimt sätt försöka säga: "Vad var det jag sa?"
Och det var det jag gjorde.
Att du sen tycker att det är jobbigt att jag hade rätt, märks väl rätt så tydligt.. :-)

Huge: Har noterat det, men behöver inte patetiskt skriva om det för att få lite medhåll.

70 Rodrigues: Jag är nog mer putt och besviken för att det finns så många "vem som helst", som gått på myten om Brendls slöhet och att han i stort sett bara är en utpräglad målskytt.
Vem som helst borde ju ha kunnat konstatera att han är ngt mer komplett som spelare än bara sniper.
Förstår att det nog är mest du själv som är putt.
På dig själv.
För att inte ha noterat ngt som "vem som helst kunnat konstatera"....

65selander: Och? :-)

Blev du lite putt för att ingen ville uppmärksamma att du för en gångs skull hade rätt om någonting som vem som helst kunnat konstatera, plutte dig!

« · 873306 · »