1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Är inte Tärnström klar för Modo?

Stockholmare som han är så lär Tärnström skriva på för antingen SSK eller Djurgården.

Jaha och snart är Ellebo (j20) klar för mörrum

65selander:
minns ej träningsmatcherna

säker dock på matchstraff i elitserien mot hammar mif, pj frölunda.
så "halv-from" i början...

tjugo8: Kupan hade väl minst tre matchstraff innan serien startade. Han var tuff på isen och snäll på sidan av. När serien väl började så blev han som tidigare skrivit "from som ett lamm"

65selander:
minns att kupan började rätt lovande...bankade på Jan Hammar och PJ Axelsson ordentligt...
sedan tror jag han ramlade in i sargen på träning o glömde bort hur man åker skridskor + sätter sig i respekt

När Kupan låg på beskedliga 60-70 min/säsong innan Brynäs, glider Kankanpäära in m ett snitt på 160 minuter, det rör sig inte om hakningar o holding the stick.

Naturligtvis är jag ingen våldsförespråkare
tycker dock bara att alla brynäs backar de senaste åren har spänt mellan 180-185 cm, 80-85 kg, stöpta i samma form
vi måste kunna få undan wernblom, ledin, jämtin mfl o ge målvakt fri sikt + dela ut en fläskläpp eller två

Peja: Hem kommer han nog så småningom men han lär nog tyvärr inte hålla en hel säsong med tanke på alla skador han har eller haft. Fast mot våra nuv backar så räcker det nog att stå på en skridsko ;-)

65selander: Sorry...

tjugo8: Får hoppas att han inte åker på samma otur som alla andra finnar vi har haft efter Tuulola.

Kupan blev from som ett lamm efter försäsongen, Sulky gick sönder, Hulken gick sönder och efter det så har han inte visat vad han kan.

Så den som håller på med voodo dockan kan sluta upp med det ;-)

Bissett19: Och det ryktas om att Foppa kanske kommer hem...

snart även bekräftat på brynas.se ?

Huss: Innan slutspelet kan man ju tolka som man vill. Jag anser att 'Gynge är överskattad.

70 Rodrigues: "Hade han varit redo, så hade hade Boorken plockat hem honom innan slutspelet."
Fast slutspelet var uteslutet då fönstret stängde i januari, då man tog in Hauhtonen istället. Lånsiktigt var det bra att låta Gynge stanna. Alcén nästa?

Bissett19: Jag svarade tidigare, om nu Gynge hade varit så redo som många vill göra gällande, så hade väl Boorken(som alla hyllar så förbannat) plockat hem honom innan slutspelet?

70 Rodrigues: Jo det var ju oxå ett moget svar.

Bissett19: Klart som fan att du inte har märkt något, du är ju packad som en örn jämt :-) Simon Östlund var också en målspruta av rang i j-20, se vad det blev av med honom
?

70 Rodrigues: Vilken hysteri pratar vi om??Har inte märkt nåt direkt.

Lånar man ut Gynge så är det nog stor risk att han tröttnar o drar vidare till nån annan Es-klubb som vill satsa på honom.
Har tyvärr aldrig sett honom spela,så kan inte avgöra hans vekhet som du sett.Styrkan går ju alltid att träna upp,tex under sommaren.
Som jag förstår så är väl skridskoåkningen hans dilemma.
Men en måltjuv är han helt klart,så en sån kille hoppas jag inte Brynäs slarvar bort.

hugo: Öhh, han är värvad i rollen som målskytt (en äkta naturlig målskytt som Sundlöv uttryckte det. Snodde han målen av sina lagkamrater oxå?

Peja: Det är klart att han slog poängrekord när han snodde asspoäng av sina lagkamrater. Det gick bra i Bajen. I Brynäs J-20 lag försökte han likadant, men fick mothugg. Vad skulle han göra i det läget.

En ny Mike Harder kanske?

Hade han varit redo, så hade hade Boorken plockat hem honom innan slutspelet.

Peja: Förstår inte denna hysteri runt Gynge? Han är enligt mig alldeles för vek, och är inte redo för ES än.

70 Rodrigues: Ja, men det var förmodligen bestämt på förhand att Gynge skulle lånas ut till en allsvensk klubb om han inte platsade i A-laget.

Peja: Vill och vill, han har kontrakt med Brynäs, så det är väl ändå dom som bestämmer?

70 Rodrigues: Inte blev klar i J20? Ja, det var väl därför att han lånades ut till Nybro. Men vem som har slagit poängrekord i J20 vill egentligen spela kvar i den serien... Han hade rätt att tycka att han hade gjort sitt där.

Peja: Fast det är klart, han kanske har lärt sig en läxa?

Peja: Kolla upp varför han inte blev kvar i J-20!

70 Rodrigues: "2 Richard Gynge-Har attitydsproblem, låna ut."

Eeehm? Gynge slet som ett djur i Nybro och valde att stanna där eftersom han inte ville lämna när de låg nere i bottenträsket. Det tyder på bra moral.

70 Rodrigues: "Undrar om Kankaanperä kan lära primadonnan DJ att tackla som en man :-)"

Funkar det för primadonnan Lidström, så funkar det också för Danne... :-)

65selander: Hade vi haft Cassel kvar kunde det burit till semi.....

Det säger jag inte för att Cassel är bra utan för att han är bra mycket bättre (läs: mindre dålig) än såväl Hulken som Rodrigo. Dessutom vinnarskalle och ett hjärta som behövs i slutspel.

Definitivt ett misstag att skicka honom mitt i säsongen.

Malmö verkar jobba för en snabb återkomst till finrummet?

Opps för MoDo, Krizan till NHL???

Bissett19: Som det ser ut nu så måste det in en center av klass och en bra back till förutom Kankaanperä med tanke på utlåning, skador och artistkontrakt. Sen en målvakt av klass, tror inte Korhonen är rätt man.

Kontrakterade spelare inför 2007/2008

Målvakter
#1 Daniel Sperrle 07/08

Backar
1 Nick Angell kommer i oktober, missar flera matcher.
2 Antti Hulkkonen knäopererad, tillbaka i oktober, otränad.
3 Daniel Johansson
4 Linus Morin-Låna ut till Västerås. Ersätt.
5 Peter Nolander 07/08
6 Jörgen Sundqvist 08/09
7.Juuso Hietanen 08/09
Centrar
1 Nicklas Bäckström-Lär sticka och måste ersättas.
2 Janne Hauhtonen 07/08
3 Mads Hansen 09/10
4 Sebastian Karlsson-Låna ut, han är alldeles för vek. Ersätt.

Forwards
1 Björn Danielsson 08/09
2 Richard Gynge-Har attitydsproblem, låna ut.
3 Johannes Salmonsson 07/08
4 Mathias Månsson 07/08
5 Daniel Hermansson 08/09
6 Johan Alcén 08/09
7 Daniel Widing 08/09
8 Ove Molin 08/09
9 Pavel Brendl 09/10

Hoppas att Dackell och Sjödin förlänger. Tveksamt gällande Lind med hans ljumskproblem. Spets, NEJ NEJ NEJ!!!

Vore heller inte fel...

Darren Haydar... JA TACK!!!

65selander: Han var nog deras bästa back faktiskt!

70 Rodrigues: Cassel verkar fortsätta i MIF. Får nog en del kosing för detta.
tyckte själv att han spelade hyfsat dom matcher jag såg på TV.

Gusten: You wish :-)

Gusten: Undrar om Kankaanperä kan lära primadonnan DJ att tackla som en man :-)

70 Rodrigues: Du är bara avis för att du inte är inbjuden :)

GävleLasse: Jag har egna regler... hmpff

65selander: "ang finnen så är det inte svårt att se varför han har +15, han sitter ju ute mest ;-)"

Förmodligen 15 avvaktande utvisningar på finnen och en DJ i andra laget ;)

65selander: det påverkar väl inte speciellt mycket då plus/minus baseras till största del på spel med lika många på banan...

Gusten: Hellre ond än BB samordnare :-)

70 Rodrigues: Vet jag väl, men tack för att du sabbade min dröm din onde fan ;)

Gusten: På samma sida verkar det vara klart att Josef Straka lämnar Lukko också...man får drömma va?

Nope, du blir bara besviken, lev i nuet ;-)

ang finnen så är det inte svårt att se varför han har +15, han sitter ju ute mest ;-)

Gusten: Blir väl till Schweiz, NHL eller till någon ES klubb med GULD ambitioner.

70 Rodrigues: Härligt!

På samma sida verkar det vara klart att Josef Straka lämnar Lukko också...man får drömma va?

« · 873974 · »