1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743497 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Absolut.. varför inte någon av dom, unga dessutom.. Korhonen är inte bra och han är 32.. Jag blir fruktansvärt besviken på Sundlöv om han värvar Kohonen

Mickis: Korhonen såg sin chans att spela hockey i ES igen, så jag tror inte att han är så dyr.

70 Rodrigues: Mycket möjligt att det är så. Men Korhonen kostar nog en del, Mif har väl en del deg att lägga ut.

Mickis: Korhonen är en okej målvakt, men Brynäs behöver inte 2 okej målvakter utan en toppmålvakt med Sperrle som backup om vi ska gå riktigt långt i ett ev slutspel.

Mickis: Skulle bli grymt besviken om inte Sundlöv har krokarna ute, men det känns som om all deg brändes på Brendl så då blev Korhonen det bästa alternativet.

70 Rodrigues: Några rykten om vilka målvakter som vi kollar på?

tjugo8: Ja, vad är hönan och vad är ägget?

Mickis: Jani Hurme och denna kille söker ny klubb. Där har du 2 målvakter som slår Korhonen med hästlängder.

70 Rodrigues: Lätt att försvaret blir snurrigt när man har en osäker målvakt bakom sig. Om det nu stämmer att Korhonen är klar så tycker jag att det är olyckligt.

Defensmen 03/04:
D.Johansson
V-L.Laitinen
M.Kuparinen
J.Björck
D.Casselståhl
A.Andersson
H.Petré
M.Karlsson

T.Sjödin

Dessa grabbar var enormt kapabla på att snurra till det själva
Ingen målvakt i världen kan agera stabilt bakom detta gäng...

70 Rodrigues: Haha, jag har alltid tyckt att han har varit bra. Med bättre backar än sist så kan han bli en större klippa än sist. Men om det finns en bättre målvakt så ta hit honom istället.

Mickis: Fan vad Korhonen har blivit bra helt plötsligt, har han gått igenom någon slags metamorfos eller?

mattiaskarlgren: Korhonen är bättre än Sperrle.

Naej nu blir jag fan besviken på Sundlöv. Inte Korhonen igen, alltså värva in någon som är BÄTTRE än Sperrle och inte lika bra möjligtvis sämre, annars är det lika bra att satsa på Sperrle.. Ja vill inte ha Korhonen

70 Rodrigues: Jaa! Nu har du lärt dig ngt nytt! ;-)

Känns som en tillbaka gång när dom valde Korhonen(om han nu är klar). Hade hellre sett Jani Hurme från TPS.

70 Rodrigues: Lite bättre tycker jag nog att han är. Framför allt jämnare.

bradberry: Jasså är han?

70 Rodrigues: Men han är ju bättre än Kristan!

tjugo8: Lätt att försvaret blir snurrigt när man har en osäker målvakt bakom sig. Om det nu stämmer att Korhonen är klar så tycker jag att det är olyckligt.

ALLA SOM SKALL TILL LÄKEROL ARENA IDAG TA PÅ ER BRYNÄS TRÖJAN!!

tjugo8: "en psykotisk hönsgård " det efternamnet på vad man kallar en sågning vid fotknölarna va?

bradberry:
tycker också det låter bra...
de åren han var hos oss hade han en psykotisk hönsgård framför sig i form av backar...
inte lätt o mota puckar då...

AD: Det låter bra det.

wap.hockeysnack.com
Är det inte Jesus som vill hem?. Stack inte Korhonen för att han inte ville ageraa 2:a spade. Det kommer bli intressant duell i vinter och så j-a kass kan inte Brynäs och Gävle vara eftersom han kommer tillbaka.

Brynäs ratar Kristan och Korhonen har skrivit på för ett år, allt enligt Aftonbladet

GävleLasse: Hmm, ja, det kanske ligger något i det;p

Jonte321: Ibland är det bättre att inte skriva något... ;)

GävleLasse: Många, många och ännu fler;p

arnio: Hur många fler SM guld har han jämfört med Tornberg?

"DICKEN" TILL BRYNÄS... *drömmer*

arnio: Fagervall har inte riktigt den blicken som jag skulle vilja att en friare till min dotter hade ...

Peja: Japp. Han har gjort bra resultat i både Björklöven, Växjö och Oskarshamn..ett framtidsnamn.

arnio: Du menar Joakim Fagervall?

70 Rodrigues: Boork har ett Sm-guld. Är det någonting som man inte ska bortse från så är det väl ändå hans SM-guld?

Dessutom så har han gjort ett hyffsat jobb i Brynäs som han tagit från botten till om inte toppen så åtminstånde mitten.

Jag tror inte heller på Wikegård utan vill gärna se en tränare som är mer känd för sina talanger i båset än för sina verbala talanger.

Nu har vi Boork som är en verbal talang liksom både Thornberg och Wikegård får anses vara och jag tycker att vi nu ska satsa på någon som har sin styrka i båset i stället.

Om vi ska ha en tränare som har vunnit något så finns inte många att välja på, då får det bli Luckner eller någon av FBKs Frölundas eller HV71s gamle tränare.

Vad sägs om Björklövens tränare vem det nu är?

Teppo: Han har min röst också.

Gusten: Jag röstar på Wikegård alla dagar i veckan. Dags för honom att bli kung i Gävle efter den inte så lyckade hockeykarriären.

70 Rodrigues: Thornberg, Challe...nä fyfan vilka "sprättar".
Noll trovärdighet i rutan.
Thornberg satt och rapade klyschor så OS blev outhärdligt och Hockeykväll fick man sluta se. Tar hellre Mårts fanimej :)

arnio: Tornberg kanske har åstakommit något om 1-2 år, eller hur? VIK visade fina tendenser när han tog över även om det var lite klantigt att åka ut mot Nyköping. Tornberg får ses som en bra prospect :)

sylf: Tycker inte heller man ska ta honom bara för att han är polare, men nu är det så det fungerar i Brynäs, tyvärr!

70 Rodrigues: Man kan väl inte anställa honom för att man är polare? Vad sen tornberg har för filisofi skiter jag i. Han fick ta över Bäckmans lag och har tränat dom en halv säsong. Han är en megapajas som ingen i Brynäs IF skulle ta på allvar. Luckner däremot känns som ett säkrare kort.

70 Rodrigues: Försök inte du gillar Tornberg bara för att han är TV kändis :)

sylf: Varför? Själv ser jag helst Lückner som ny tränare, men med tanke på att Sundlöv och Tornberg är polare och Sundlöv gillar Tornbergs hockeyfilosofi så lär det bli han! Jag gillar Tornberg för att han står för en offensiv hockey :-)

arnio: Jag ser hellre Huge,Jan Banan eller Min hund som tränare än Tornberg.

arnio:Vad har Boorken åstadkommit under ALLA sina år som tränare, vad har han vunnit förutom ett SM-GULD 1983, med ett självspelande piano? Tror att Tornberg blir en alldeles utmärkt efterträdare till Boork.

70 Rodrigues: Jag ser hellre Boork än Thornberg. Vad sjutton har JT åstakommit?

70 Rodrigues: Thornberg är killen jag sätter en slant på.

arnio: Förhoppningsvis så lämnar Boork till nästa säsong, så frågan är jävligt viktig!

mk: Viktig fråga visst, men inte aktuell än på ett tag.

70 Rodrigues: Sitter här och läser alla inlägg,tänker på att inga tänker på vem som ska träna Brynäs efter Boork.Nu när många lag tar dom attraktiva tränarna vad blir det kvar till oss. En som jag hoppas på är Johan Thornberg.Denna fråga tycker jag är jätteviktig.

« · 874319 · »