1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743373 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
micke: JAG sätter emot!

Bissett19: En bra lista. Dock känns flera av dessa som tredjemålvakter och man kan förstås tänka sig att det glider in några starkare namn tills säsongen börjar. Ersberg heter förstås Erik och Stana heter Rastislav. Kunde inte låta bli att anmärka... Södertälje väntar med att ge Jesus kontrakt för 36:e säsongen...

70 Rodrigues: Saxat från Sundsvalls Tidning om Timrås trupp:

"Inte heller Brynäs Tommy Sjödin ska vara aktuell."

Nu väntar vi på en påskrift av Sjödda o backsidan ser på pappret bättre ut än på flera år.Ett par stänkarforwards vore ju inte helt fel det heller;)

Så vad är det vi verkligen behöver nu? Om vi tar för givet att Dacke, Lind och Sjödin är klara.

70 Rodrigues: "Dom sticker inte ut på något vis"

Det är helt sant,o det är väl egentligen bara Krizan som gör bland målvakterna i ES,o han kanske får ngt bra erbjudande från NHL o därmed försvinner.
Känner mej rätt lugn vad gäller Målvaktssidan.

Bissett19: Dom sticker inte ut på något vis. Vi har 2 st 2:a målvakter. Finns en orsak till att dom i princip aldrig fått vara 1:a spade.

70 Rodrigues: "Får se hur nöjd du är när grundomgångarna är färdigspelade!"

Det har man ju ingen aning om,skrev ju bara att våra målvakter står sej bra jämfört med de andra lagens målvakter.
Hur tycker du själv våra keeprar står sej mot dem andra??

GävleLasse:

Nu när ni har 8 backar kontrakterade kanske Andersen stannar i Leksand. Det hoppas jag i så fall även om jag vill se honom utvecklas mer så hoppas jag att han drar nästa år istället kanske han är ju bara 19 år !

Bissett19: Får se hur nöjd du är när grundomgångarna är färdigspelade!

Bissett19: Det känns lite som att många lag försöker sig på en generationsväxling på målvaktssidan. Det skall bli intressant att se om Krizan blir kvar efter VM. Fortsätter han sin fina form från slutspelet så lär det dyka upp en del anbud från NHL.

En anna kul och positiv grej är ju att 17 av ovan nämnda 22 målvakter är svenska.

Korhonen, du måste skoja... Hundra spänn på att Sundlöv tar över spaden minst en match denna säsong- ven sätter emot?

Har sammanställt lagens som det ser ut idag kontrakterade målvakter dock ej tredjekeepern,o tycker vi står oss riktigt bra:

Brynäs:
Daniel Sperrle
Markus Korhonen

Djurgården:
Daniel Larsson
Stefan Ridderwall

Frölunda:
Joel Gistedt
Ari Ahonen

Färjestad
Christopher Heino-Lindberg
Jonas Gustavsson

HV 71:
Daniel Ersberg

Linköping:
Ratislav Stana
Jonas Fransson

Luleå:
Mattias Modig
Gusten Törnkvist

Modo:
Karol Krizan
Michael Zajkowski

Mora:
Juha Pitikimäki
Lars Johansson

Skellefteå:
Andreas Hadelöv
Nicklas Dahlberg

Södertälje:
Jhonas Enroth

Timrå:
Johan Backlund
Magnus Åkerlund

Bissett19: Exakt...

"Djurgården kommer nästa säsong att satsa på ett rekordungt målvaktspar i form av 21-årige Daniel Larsson och 19-årige Stefan Ridderwall. Daniel Larsson skulle vara med för att se och lära den här säsongen, men det slutade med att han vaktade målet i 24 matcher och hade en räddningsprocent över 91%, bättre än målvaktskollegan Lassila."

Peja: Så Larsson är förstekeeper?Det känns som en chansning,här gnäller vissa på våra målvaktspar,men jämför man med dem så står vi oss riktigt bra.
Ju mer man tänker på Korhonen/Sperrle desto nöjdare blir man;)

GävleLasse: Det är fortfarande ungefär samma inställning till Brynäs här i skogen! (Hofors). 50% brynäsare och 50% leksingar. kommer sig nog av att de flesta som spelat hockey har upplevt det "fula spelet" brynäs ungdomar alltid visade upp.

Bissett19: Nix, de har Lill-Riddarn på A-lagskontrakt som ska vara backup. Och Luleå har tagit tillbaka Gusten Törnqvist, som ska konkurrera med Modig. Kanske Skellefteå, men de ser nog både Korhonen och Hadelöv som förstamålvakter.

Peja: Kanske Djurgårn var med o högg,dem har enligt Expressen fått nobben från några andra spelare dock lite mer namnkunniga än Korhonen.
DIF har väl bara Daniel Larsson kontrakterad på mvsidan till nästa säsong,Lassila ryktas ju hem till Finland igen.

Peja: Nja det var ju Elitserieklubbar som hade varit med och MIF är ju allsvenska numera..

SAIK och Luleå kan vara tänkbara...

Man kan väl gissa att det var Brynäs och Malmö som ville ha Korhonen. Förstår inte vilka annare det skulle vara, kanske HV då, men de väntar nog på Liv istället. Men det låter ju fint för Brynäs med "dragkamp" :)

Mickis: ja det blev visst en dragkamp om honom.. hoppas att inte Brynäs betalade för mycket för honom bara...

GävleLasse: Som jag misstänkte så var det en del andra elitklubbar som var ute efter Korhonen. Allt enligt GD

Peja: ja han hade jag gärna sett att man signat och lånade ut...

GävleLasse: Håller med. Ellebo lirar väl i LHC om sisådär 2-3 år och blir en legend i klubben.

Mickis: tja, på den fronten så har vi ju INTE blivit värst mycket bättre...

GävleLasse: Så är det säkert. Brynäs får inte tappa bort talanger som kommer från länet. Det ger dåliga vibbar.

Mickis: Andreas Johansson kanske...

Jag tror att det är många som tagit tillbaka en del de sagt om Brynäs förr... Många av "rötäggen" som skapade så mycket negativt är ju "long gone"...man vill tro det i alla fall.

Mickis: Du menar Andreas "Snart Hockeyinavalid" Johansson.

Skulle inte tacka nej till Uffe Söderström däremot.

GävleLasse: Jo, det som jag blir lite arg på är att hockeykillar från hofors inte spelar för brynäs. Uffe var ju en latebloomer, men Johansson? osäker på namnet, var en talang.

Mickis: man säger så mycket... blir bristen på alternativ så kanske han tar tillbaka de orden...

GävleLasse: Om det är Ulf Söderström, hoforssonen du pratar om så sa han en gång i tiden att han aldrig skulle sätta sin skridsko i brynäs.

wap.hockeysnack.com
Lasse: Jesus var mer än säker i premiären. Jag var själv där och såg matchen. Kommer även ihåg Sperrle ®i Tammerfors när man knappt hinner sätta siig när han släpper in ett skitmål. Fast innan motståndarna skall komma så nära så skall åtminstone några Brynäsare försökt att störa.

Peja: hehe, men Boork har ju häcken full med Brendl nu... PLUS en massa finnar... Endast-Svenska-i-omklädningsrummet-debatten" LÄR komma som ett brev på posten...

GävleLasse: De sa att det makes sense eftersom Samuelsson är en gammal Boork-favorit och Boork aldrig skulle kunna överleva en silly season utan att få värva någon av sina gamla favoriter...

Peja: jaså vad sa kaffesumpen och renskiten då? *ler*

GävleLasse: Jag frågade tarotkorten vem den sista forwarden skulle bli och de sa Samuelsson.

Peja: Martin Samuelsson? vad får dig att tro på den värvningen? Några indikationer? Då tar jag hellre Söderström.

GävleLasse: Håller med... jag förstår inte hur man kan kritisera den här värvningen så mycket som en del gör. Nu hoppas jag på en powerforward istället för Spets, magkänslan säger Martin Samuelsson.

Peja: Personligen så känner jag mig bra mycket tryggare med Krohonen än någon rysare typ Kristan... Efter Kristans inledande insats mot SAIK borta så var man allt utom nöjd...

Bissett19: Exakt, jag tror att utespelarna (främst backarna) blir mer avgörande för hur det slutar än målvakten. FBK vann ju guld med Henriksson och personligen ser jag faktiskt Korhonen som snäppet vassare än Henriksson.

tjugo8:
Sundlövs kommentar:"Han är en stabil, trygg och bra målvakt" är precis så man känner,frågan är om han är kapabel att ta oss längre än kvarten återstår att se.
Men denna säsong får han en bättre backuppsättning framför sej o ett väl fungerande försvarspel.

Gott jobb,Sundlöv.

Kankaanperä erä erä erä erä ä?

tjugo8: Tuulola la la !

65selander: Tuulola mannen som proppade bulan och med ett tandskydd i Brynäs färger. Kiitos Tuulola

kärlek...

65selander: Tuulola la la lalalala

wap.hockeysnack.com
Tuulola mannen som proppade bulan och med ett tandskydd i Brynäs färger. Kiitos Tuulola

Lunkan: Ja. Och man bör väl tillägga att Tuulola fortfarande är grym.

arnio: jojo. det är ju i betraktarens ögon...

Peja: låter lovande

Lunkan: Jag snackade med en finne med bra koll förra veckan, han sa att Kankaanperä hade näst mest speltid av backarna i Jokerit efter Tuulola.

micke: Semi om jag fattat det rätt..

« · 874915 · »