1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743415 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Kvartsfinal nästa säsong är målet mao....

tjugo8: lol

micke: Markus Korhonen tillbaka i Brynäs!
Efter en säsongs frånvaro kan vi nu berätta att Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong

Idag kan Brynäs meddela att en gammal bekant kommer att återfinnas i laget nästa år. Målvakten Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong. Brynäs och Korhonen har kommit överens om ett kontrakt på ett år.
- Det känns bara bra att få tillbaka Markus, vi känner honom väl och han känner oss. Han är en stabil, trygg och bra målvakt säger Micke Sundlöv, Brynäs Sportchef.

Markus Korhonen spelade senast i Brynäs säsongen 05/06. Inför säsongen 06/07 återvände han till Finland för spel i Lukko Rauma. Efter halva säsongen i Finland blev det sedan Malmö Redhawks för resten av säsongen. Nu återvänder han alltså till Brynäs till glädje för många brynäs-supportrar.

Det nya kontraktet med Markus Korhonen innebär att målvakten Robert Kristan inte kommer tillbaka till Brynäs nästa säsong.

micke:
Markus Korhonen tillbaka i Brynäs!
Efter en säsongs frånvaro kan vi nu berätta att Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong

Idag kan Brynäs meddela att en gammal bekant kommer att återfinnas i laget nästa år. Målvakten Markus Korhonen återvänder till Brynäs nästa säsong. Brynäs och Korhonen har kommit överens om ett kontrakt på ett år.
- Det känns bara bra att få tillbaka Markus, vi känner honom väl och han känner oss. Han är en stabil, trygg och bra målvakt säger Micke Sundlöv, Brynäs Sportchef.

Markus Korhonen spelade senast i Brynäs säsongen 05/06. Inför säsongen 06/07 återvände han till Finland för spel i Lukko Rauma. Efter halva säsongen i Finland blev det sedan Malmö Redhawks för resten av säsongen. Nu återvänder han alltså till Brynäs till glädje för många brynäs-supportrar.

Det nya kontraktet med Markus Korhonen innebär att målvakten Robert Kristan inte kommer tillbaka till Brynäs nästa säsong.

tjugo8: Brynäs.se funkar inte här. Vad står det?

GävleLasse: Ja, men jag vågar inte skriva vad jag tycker om Spets i detta forum....
Jag vet att Arnason är en duktig hockeyspelare, jag har sett honom spela i NHL efter fadäsen med Brynäs. Jag tycker bara det var lite komiskt att han trodde att han hade hamnat i veteranligan eller något, för så dåligt som han spelade första matchen med brynäs blir svårslaget.

tjugo8:
Korhonen klar!

...låt oss summera om ett år om det var bra/anus...

GävleLasse:
tycker iofs att man alltid bara ska gnälla på alla som har "en jävligt dålig inställning"

svårt o upptäcka sånt när det enbart tycks utbryta inom X-län...
killen har ju ändå producerat i chicago, ottawa o Colorado, inget fel på inställningen då...

munkas: Ja han fick hela 4 matcher på sig att visa vad han gick för...Hur många har Spets fått? Känns lite orättvist att bara gnälla på honom. OK, han kom in med en jävligt dålig inställning men det skulle ha upptäckts redan när man värvade honom...

munkas: Jepp med det hamburgerintaget är inte mycket annat att vänta.

Lunkan: Om Chris Phillips var ett äpple så var Arnason en hög fekalier...

Nån som orkar leta reda på Markus Kankaanperäs speltid i Jokerit var han 1a 2a 3e ...back?

Lunkan: Ja man minns med förskräckelse hur det var den säsongen. Lagen presenterade spelare som bröderna Hossa och Olli Jokinen medans vi fick hålla till godo med killar som Christian Sjögren och Jonas Andersson...

GävleLasse: Visst vi fick ihop ett hyfsat lag till slut med NHL gubbarna problemet var ju att alla andra lag fick ihop ännu bättre lag och framförallt kom deras NHLare tidigare. Man måste jämföra äpplen med äpplen...

GävleLasse: Visst hamnade vi i kvalserien den säsongen. Men vad hade du väntat dig när man ställer en Leksing i båset?

Sista plats. I Elitserien, och Kvalserien
Den rekryteringen är nog det närmaste ett hån jag upplevt...är inte så lättstött...

GävleLasse: Neb tar då inte de som äger Hovet intäkterna?

arnio: Hyran ja... Skillnaden blir att då kommer inte Arenabolaget ta i princip vart enda öre av inkomsterna som inkommer i barer och kiosker...

tjugo8: Visst hamnade vi i kvalserien den säsongen. Men vad hade du väntat dig när man ställer en Leksing i båset?

Men hur som helst så verkar det finnas tendenser till ett verkligt kort minne hos flera här inne. Det är så jäkla lätt att hamna i en ond spiral, kolla bara på Frölunda den här säsongen...

Ödmjukhet!

GävleLasse: Tydligen så är hyran lika dyr på Hovet som i Globen,,,

tjugo8: "Alexander Sundström är ju klar...
Hur många fel har Aftonbladet haft om Brynäs denna Silly Season...?

JanT: Det är ju bara en tidsfråga. DIF går väl in på sista året med avtalet med Arenabolaget. Sen lär det bli Hovet för hela slanten. Då kommer även DIF att dra in stora slantar...

GävleLasse:
...menade snarare att det var mer hånfullt att besöka Nyköping än att värma upp inför 07/08...maa Rodrigues inlägg...

Hellre Herman o DJ i Elitserien än Philips i Kvalserien...

70 Rodrigues: "Så Brynäs kan vända en dålig trend men det är en omöjlighet för Djurgården?"

Förmodligen inte men man kan ju alltid hoppas ;)

70 Rodrigues: Visst inte, men så länge 08-orna sitter i klorna på Stockholms stad lär det bli svårt. Det krävs en egen arena!

arnio: nej det gällde silly season i stort.

GävleLasse: Men det där blir lätt j-ligt töntigt om det går som för LHF. Firma Roger & Roger lär få svårt att ta norrbottningarna till det 14:e raka slutspelet. Enligt NSD får man pruta på spelartruppen kommande säsong eftersom man gjort ett negativt resultat detta år.

Surovy & Renberg?

Det går lika bra med Harju & Lindqvist!

GävleLasse: felaktiga uppgifter angående Brynäs silly S var det väl snacket gäkkde ?

JanT: Så Brynäs kan vända en dålig trend men det är en omöjlighet för Djurgården?

tjugo8: Du glömde det viktigaste att vår gemensamme favorit Herman förlängde i ett tidigt skede :-)

arnio: Absolut ingenting, men jag har inte skygglapparna på mig... Nu var det prat om att aftonblaskan har gått ut med felaktiga uppgifter.

GävleLasse: Tur att det är någon som fattar!

GävleLasse: "arnio: Dick Tärnström till Modo var ett fel..."

Vad har dicken till Modo med Brynäs att göra?

70 Rodrigues: Det är möjligt att så är fallet. Vi får ju inte bli alltför överens. ;-)

Jag begriper bara inte hur du kan ta DIF som ett bra exempel. Dom är ju på väg utför!

arnio: Jag har inte påstått att de haft fel! Det var nästa mening jag var frågande om.

JanT: Andemeningen i Rodrigues inlägg tidigare var ju att DIF VÅGAR sticka ut hakan med en solklar målsättning...

"Bättre än förra säsongen" är jävligt flatstruket.

Lunkan:
visst! det smärtar ngt enormt att förlora titaner som Lavins, Bicek, Ingenjör Almtorp...
att dessutom addera skytteliga-vinnaren o tvåan i poängligan, samt 2 mkt intressanta backar som SAIK hade dödat för o få...ja det är bara FÖR MYCKET !!! :-D

arnio: Dick Tärnström till Modo var ett fel...

JanT: Bara för att jag skriver att Djurgården har ökat sin budget för inköp av spelare med 4 milj så tror du per automatik att jag sågar Brynäs?
Jag vet att Brendl kostar pengar, och?

Lunkan: Vilka fel har de haft då?

70 Rodrigues: Tror du inte BIF har ökat budgeten för inköp av spelare? Brendl lär knappast lira för kaffepengar.

tjugo8: "...jag är mkt lyckligare idag när jag betraktar nästa säsongs trupp än vad jag var i ishallen i Nyköping för några år sedan..."

Honken
Chris Philips
Marc Andre Bergeron
Petr Sachl
Josef Boumedienne
Ronald Petrovicky

J a g hade inte spytt av att se dessa herrar i dagens trupp...

JanT: Nä, det är inte mycket du begriper! Du tolkar inlägg som fan tolkar bibeln.

tjugo8:
"Alexander Sundström är ju klar...
Hur många fel har Aftonbladet haft om Brynäs denna Silly Season...?

Det ser för f-n lysande ut...!"

Ironi eller inte?

70 Rodrigues: Köper du det där tugget?

Begriper inte hur du kan sitta såga Brynäs målsättning för att i nästa andetag hylla Djurgårdens målsättning med SM-Guld senast 2010.

I dagsläget ligger väl DIF snarare närmare Allsvenskan än ett SM-Guld.

Spelartruppen är en av seriens billigaste och ekonomin är knappast i toppklass. Stockholmshockeyn ärpå dekis.

Som någon påpekade så skall LHF ta SM-Guld nästa säsong, enligt målsättning. Tror du Roger&Roger ror det i hamn?

70 Rodrigues: Inte för lallare heller :-)

DJ är undantaget som bekräftar regeln...;-)

tjugo8: Inte för lallare heller :-)

arnio:

Djurgårdens IF 6865/match
Brynäs IF 6664/match

Visst har man ökat sitt publiksnitt men man är fortfarande inte i fatt utan ligger 7:a i den ligan.

70 Rodrigues:
...jag är mkt lyckligare idag när jag betraktar nästa säsongs trupp än vad jag var i ishallen i Nyköping för några år sedan...

hockey är knappast en sport för lättstötta människor...;-)

arnio: Med en ny hall så hade det väl varit jävligt uselt att inte öka publiksnittet och omsättningen, eller vad säger du? Djurgården har utökat sin inköpsbudget med 4 milj kommande säsong. Tror du verkligen själv att dom har värvat klart?

70 Rodrigues: Viktigare att något sker än att direktörer snackar. Djurgårn känns inte direkt hetare efter att de värvar Edwin Frylen...

I Luleå har det snackats en del med men det gick åt hellvete..Aik skulle vinna guld för ett antal år sedan, nu spelar de inte ens i Elitserien längre.

Brynäs har byggt Läkerolen och ökat sitt publiksnitt och omsättning, vad har Dif gjort?

« · 874758 · »