1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743455 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
tjugo8: Det snacket körde dom redan när dom spelade KS, snacka om hån mot supportrarna. Finns inte något dom har gjort som ens är i närheten av att dom skulle leda utvecklingen inom svensk hockey!

70 Rodrigues:
money talks...
bullshit walks...

"Brynäs IF ska leda utvecklingen inom svensk ishockey"

En sådan här inställning vill jag se och höra från Brynäs IF:

Om tre år ska Djurgården fira nästa mästerskap. Är det tänkt.
- Redan kommande säsong ska vi vara ett slutspelslag och senast 2010 ska vi vinna SM-guld, säger klubbdirektören Tommy Engström.

arnio: Jag tycker nog att Bäckis borde köra ett år till i elitserien. Han höll inte hela förra säsongen och jag tror han kommer att få det jobbigt.

Bäckström kan nog vara tillbaks i Brynäs innan jul om han inte kan höja sitt spel några steg........

(Kul med Markus Korhonens i kassen igen)

micke: Jaha, ursäkta att jag frågade då. Är dock lite nyfiken på vad du anser vara "om det finns anledning"

Tommy: BIF gör som vilken annan klubb. Släpper ett pressmeddelande, och om det finns anledning, har en presskonferens. Vad menar du? Ska dom presentera nyförvärven i ögonbindlar i burar på stortorget och låta befolkningen mata dom med bananer samtidigt som man har ett stort jippo med karuseller och sockervadd ,eller hur menar du?

Lunkan:
Alexander Sundström är ju klar...
Hur många fel har Aftonbladet haft om Brynäs denna Silly Season...?

Det ser för f-n lysande ut...!
Har vandrat upp t Gavlerinken med magont inför avgörande match mot Björklöven i Allsvenskan, våndats inför möten i isladan i Nyköping i kvalserien...
Rom byggdes inte på en dag...

Sitter just och kollar på Östnytt och ser ett reportage från när LHC presenterar en del nyförvärv. Tänkte höra med er som bor i Gävle; Presenterar Brynäs sina nyförvärv på nåt annat sätt än på hemsidan ?
Händer något innan Line-Up:en i Valbo?
Är inte riktigt inläst på ämnet...

Ove Myling: När det gäller Sunken så är det rätt intressant med matchningen tillsammans med vår älskade "halvforward" Angell. Sunken är ju i grund och botten även han en offensiv back. Det är inte konstigt att Sunken hade det tungt när han oftast spelade backpar med en forward efter att Angell fullföljt anfallen.

Kanske får vi en bonus i en pånyttfödd Sunken om han får spela tillsammans med en mer defensivt skicklig back än Angell. Angell visade i och för sig att han är duktig defensivt med fast för att vara duktig i egen zon så måste man ju vara där ;)

GävleLasse: Tror du verkligen att DJ får spela. Med tanke på Sunkens speltid kontra kvaliteter förra året, verkar det ju som om det är omöjligt för karln att hamna utanför laget.

Ja, jag vet att han var petad i slutet av förra säsongen.

GävleLasse: :-)

70 Rodrigues: Leif Boork... Jarmo Kork

GävleLasse: ?????

mattiaskarlgren: Jag tror inte att DJ blir petad i första taget. Killar som Nolander, Sunken och Morin får nöta mycket bänk innan Boork tycker att DJ gjort sitt...

Tyvärr, måste jag säga.

70 Rodrigues: "Den finske agenten Jarmo Kork har haft täta kontakter med Brynäs sportchef Michael Sundlöv på senaste tiden."

Konspiration?

Nu är Korhonen klar också :-(

70 Rodrigues: helt rätt att förstärka på backsidan hur som helst. tyder ju på att boork, sundlöf mfl. inte är helt nöjda med förra säsongens uppställning. trots att många här inne talar om elitseriemässiga spelare hit och dit. :)

Ove Myling: Hietanen spås en lysande framtid och jämförs med Kimmo Timonen 178 cm 89 kg

Hietanen 178 cm 85 kg

Tror att han blir grym!

Peja: Har lite liknande funderingar om Hietanen. Ganska kortväxt kille med offensiva färdigheter. Känns som vi har en hop spelare av samma spelartyp, varför en värvning av ännu en sådan verkar överflödig. Kanske detta betyder att Hietanen är något utöver det vanliga.

Är han inte det hade man ju hellre sett ännu en spelartyp som Cancan.

Eller så har bara Mormor fastnat med skägget i den elektroniska brevlådan.

Nepps nu blir det gymet, kanske ska träna upp mina hockeykunskaper där igen och skriva på för Brynäs. man har ju iaf lirat tv-pucken :D

nån som vet vart man kan skriva om man har synpunkter angående sidan?

Lunkan: Som sagt, Straka skulle smaka gött :-)

mattiaskarlgren: Clarke Wilm är en duktig Kanadensisk center, spelade i Jokerit den gågna säsongen, påminner mycket om våran hjälte Mike Harder.

70 Rodrigues: Stannar Sjödda ser det stabilare ut än på länge gällande backsidan. En riktigt bra center på det här så kan man börja hoppas..

70 Rodrigues: vem är Wilm?

Peja: Är väl inte så svårt att vara bättre än DJ å andra sidan :-)

70 Rodrigues: Det borde bli DJ som blir bänkad om Hietanen, Sjödda och Angell finns tillgängliga. Tre offensiva rightare som samtliga bör vara bättre än DJ (jag förutsätter att Hietanen är bättre än DJ).

mattiaskarlgren: Nu väntar jag bara på Straka eller Wilm och sen Hurme eller Lasak, då är jag rätt nöjd :-)

mattiaskarlgren: Dom bänkar vem som hellre än DJ, tyvärr!

70 Rodrigues: Ser lovande ut.. Med Andersén om han nu skriver på så måste DJ ryka men de kmr han aldrig göra, dom "slänger" hellre in Hulken på bänken än DJ..

65selander: När Hulkkonen är helt återställd efter sin operation så hoppas jag verkligen att han visar vad han kan. Det kan smälla ordentligt i vinter, kärlek :-)

Så här vill jag se backparen:

Angell-Kankaanperä

Sjödin-Nolander

Hietanen-Hulkkonen

Sundqvist-Johansson

Hoppas verkligen att Sjödin förlänger. Sen får det gärna tillkomma en klassback och då ryker DJ direkt från min lista :-) Morin lär lånas ut!

70 Rodrigues: Så sa vi väl om Hulken också... Blir mycket finska i omklädningsrummet :-))

Nej dax att gå till mässen och se om det fins något kallt.

mattiaskarlgren: Äntligen, nu hoppas jag att det kommer att smälla i sargen så att plankorna ryker :-)

Riktigt bra att Kankaanperä är klar. Tror han kan lyckas väldigt bra hos oss.

mattiaskarlgren: Låter ju bra nu!

wap.hockeysnack.com
Jösses Jonte321,finns du på riktigt?

GävleLasse: Kankan var nu klar för Brynäs

Jonte321: JAAA vi satsar på Dackells grabb. Han är väldigt ung... kanske inte så rutinerad men han kan ju gå ner i spagat.

Han spelar inte för pengara... några happymeals så är han nöjd

Honken lär väl dröja innan man får se i Brynäsdressen igen, men man ska aldrig säga aldrig

Jag vill se Honken i kassen igen... eller satsa på våran Sperrle... unga svenska målvakter, det är dem som ger Brynäs en härlig framtid... måste se långsiktigt!!! Anders Lindbäck är också en grabb vi borde satsa på... sluta och tjata om utländska målvakter... dem kommer bara hit för pengarna... ENDAST pengar.

argonaz:

Förlåt Tony. De två första raderna var till dig,
men resten var till Rackham.

70 Rodrigues:
För jösse namn Rodrigues!
Ställ inga frågor till rackham som berör Brynäs IF:-)

När föddes den första ankan?
Ankans betydelse ut lite större perspektiv?
Detta är betydligt viktigare frågor.

Allvarligt talat din gamle spjuver:-)
Står din kompis Palle Eriksson för kontinuitet i
valberedningen (ÄNNU)?
Gud vad jag börjar tröttna på Er två:-)

Trodde i min enfald att du skulle skriva något intressant
i HS men ack vad jag bedrog mig. Samma svammel
som alltid.
Lik mig:-)

70 Rodrigues:

Ja, jag har förstått att vissa ser hockey som en lek... och det kanske är tur det med tanke att vissa har börjat missa slutspelet...
För oss Brynäsare är det ju på dödligt allvar sedan 1912, ja den gamla damen fyller ju faktiskt 95 år snart...

Ja, ambitionsnivå, ja... blond ambition möjligen... = )

Finns säkert nåt bra sätt att gå runt det hela...

Ankan - tränar eskimåsvängar

tjugo8: Håller med. Men det kommer nog så småningom. De vill väl få folk till ABBA först

rackham: Skulle vara intressant att få veta vilka dom utomstående är, sen kanske du kan fråga de vad deras amitionsnivå befinner sig någonstans :-)

GävleLasse:

En del utomstående som läser inläggen här brukar frågar mig om nivån (läs kravnivån)...

Ja, men så är vi Brynäsare, brukar jag svara...
Oftast brukar det inte räcka som svar utan jag måste lägga till: 8 kilo!

Då brukar det gå fram bättre... = )

Ankan - counting the days

65selander:
trasig länk, gissar att din gick till kalenderna...
att lägga in det i där är kanske ingen mastodont-marknadföringsinsats...?
förstasidan torde väl vara ett minimum...?

70 Rodrigues: Ja, LHC har försökt värvat honom länge nu, det började förra sommaren när Gunnar Persson tog över. Carlsson är hans favoritspelare, typ. Jag tror att halva ES hade battlat om Gynge nu om han inte hade haft kontrakt med Brynäs. Det är inte många som dominerar i allsvenskan som junior.

Korhonen är stabilare än Kristan, men hela lagets spel kommer att gynnas enormt mycket om backsidan blir bättre. Man kan ju inte ta ut något i förskott när Brynäs värvar finska backar men det ser lovande ut.

« · 874655 · »