1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742829 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
70 Rodrigues: Du har glömt Lind, han lär förlänga.

Blir svårt för Koorken att göra något av det här:

Målvakter: Sperrle(Korhonen)

1:a Angell-Kankaanperä Brendl-Hauthonen-Molin

2:a Sjödin-Nolander Dackell-Hansén-Månsson

3:e Hietanen-Hulkkonen Salmonsson-Sundström-Widing

4:e Johansson-Sundqvist Danielsson-Karlsson-Hermansson

Extra: Gynge, Alcén, Morin!!

Målvakterna är inga som tar oss långt i ett slutspel, tyvärr. Backarna ser bra ut. Forwardssidan och framförallt centrarna ser mycket tunna ut. Kommer att bli jobbigt!!

Bissett19: Ser ruskigt tunnt ut på centersidan, hua!!

Da Bike:
Nu blev det bra ..tror jag :-)

Da Bike:
Jag känner lugnet..............det kommer att ordna sig. Bara BOORKEN får..... "förlåt"...... "fanskapet" att jobba för laget. Vi har ju inte råd med honom i frysen.

"GävleLasse: arnio: Det är skillnad på att råka trycka på fel tangent än at inte kunna stava placering "plassering"...

Men stavar man det så kan man kanske inte kräva att du skall förstå skillnaden...

Den enda gång jag kastar sten i glashus är när jag befinner mig i DITT glashus...Då har jag all anledning att kasta tills jag får tennisarm."

Nu får du ta och lägga av Lasse. Jag kan sannerligen stava till placering men ibland så blir det fel i all hast. Men märker du ord så märker jag ord.

Om du är en seriös skribent så borde du inte själv publicera dina inlägg innan du kollat att allt är rättstavat. Även feltryckningar ger felstavningar och därmed ett oseriöst intryck åt dina inlägg.

Se här: Det är skillnad på att råka trycka på fel tangent än at inte kunna stava placering "plassering"...

- vad är at?

Hur var det med glashuset? Är du kanske delägare i glashuset?

Glöm inte att det var du som började detta trams Lasse, så visst sitter du i glashuset, dessutom så sitter du numera helt avklädd därinne.

Da Bike:
Åsså ett l.

Da Bike:
Jag känner lugnet..............det kommer att ordna sig. Bara BOORKEN får föråt "fanskapet" att jobba för laget. Vi har ju inte råd med honom i frysen.

GävleLasse: Unik andrafemma

D.J-Hitetanen Herman-Lind-Widing

:)

GävleLasse:
Du menar alltså att dessa något anonyma hockeyspelare skulle göra det bättre än våra stolta "krigare"

Peja: Unik förstafemma....

Sjödda | Angell | Brendl | Hauthonen | Dackell

Idel högerskyttar...

Peja: Dunka på bakifrån då :-)

Bissett19:
Thats my man............äntligen nån som förstår:-)

Bissett19: Brendl, Angell, Sjödda... det finns många rightare som vill dunka från blå i PP :)

Da Bike: Åjo,, topp 5 i Moras skytteliga är ganska respektabeöt.

1. Pavel Brendl (F) 54 34 23 57 34
2. Teemu Elomo (F) 55 10 26 36 28
3. Håkan Bogg (F) 50 10 21 31 42
4. Anders Bastiansen (F) 55 7 24 31 58
5. Eric Beaudoin (F) 55 14 12 26

Da Bike: Helt sant.

Ställ upp Brendl på blå i PP o han dunkar in ex antal mål.

Da Bike:
Slutsats..........han behöver bara vara på isen så sköter ödet resten.

70 Rodrigues:
Mora hade väl inga större passningsgenier förra säsongen.

70 Rodrigues: Det ska bli intressant att se hur laget formeras.

70 Rodrigues:
Gör inte det hemskt ont :-)

GävleLasse: Frågan är vilka han ska spela med för att få dom målgivande passningarna?

70 Rodrigues:
Jajabus å en jävel på smörpåstrukna mackor till och med:-)

70 Rodrigues: Det är nog ingen fara vi har en hel del duktiga passningsspelare som inte är centrar. Dackell visade ju prov på att kunna servera riktiga mackor.

14 forwards på kontrakt nu om man räknar bort Bäckis... finns det plats för Lind eller är det bye bye för honom nu?

Da Bike:Tom Sperrle, är han kusin med Daniel :-)

70 Rodrigues: "Vem ska leverera till Brendl :-)"

Systembolaget:)

GävleLasse: Alt kammar sig med osthyveln :-)

Da Bike:
Tom Sperrle kan få assist nästa sesse:)

70 Rodrigues:
Alla?

GävleLasse:
Säg inte var han stämplar....................eller förresten gör det:)

GävleLasse: Centersidan är våran akilleshäl kommande säsong. Vem ska leverera till Brendl :-)

Da Bike: Stör honom inte, han brukar vara strängt upptagen med att pusha sin smärtgräns med en häftapparat...

Da Bike:
Det är väl inget Robinsonstuk här så att den som stavar sämst måste lämna cyberrymden.

70 Rodrigues:
:)

Da Bike: Fråga vet ja!!

70 Rodrigues:
Okay....Hur kan man då få denne "store" att godkänna ens tafatta försök till intelligenta inlägg.

Da Bike: Huge, den allsmäktige narcissisten :-)

GävleLasse:
Seriös skribent...............hmmmmm, det låter lite kvasifilosofiskt. Vem bedömer att man hamnar under detta avundsvärda epitet?

Da Bike: det är upp till dig själv...men det kan ju vara ett tips om du vill ses som en seriös skribent.

Da Bike:
Jag menar då ligger jag illa till:)

GävleLasse:
Moste man altidd stavva rett her ine?

arnio: Det är skillnad på att råka trycka på fel tangent än at inte kunna stava placering "plassering"...

Men stavar man det så kan man kanske inte kräva att du skall förstå skillnaden...

Den enda gång jag kastar sten i glashus är när jag befinner mig i DITT glashus...Då har jag all anledning att kasta tills jag får tennisarm.

arnio:
Hade oxå hellre sett Jesus ett år till, men det är bara att gilla läget :)

Da Bike: Jag också men vi får hoppas på en nytändning för Korhonens del. Hade föredragit Jesus men detta känns också spännande.

arnio:
Instämmer, det här ser bra ut. Dock lite tveksam vad det gäller Korhonen.

Båfe du och jag stavar fel ibland GävleLasse.

GävleLasse: "Fast skulle det inte funka så har de båfe kunskap och ekonomiska muskler att värva sig till en mycket bra målvakt"

Kasta inte sten i glashus magister Gävlelasse.

Bissett19: De har tappat Dragan också. Det känns som att Anger och Dragan går jämnt ut, däremot lär inte Frylén ersätta Fernholm.

70 Rodrigues: Precis...!!!!

Djurgårn har värvat Edvin Frylen o Niklas Anger,tappat en landslagsback i Daniel Fernholm.Ingen satsning so far,men det ska in ett par topppbackar enligt Engström blir spännande att följa......Men senast 2010 ska ju guldet vara bärgat,så det ska bli oxå spännande att följa.

Sundström till Brynäs,tjaa,inte den center man önskat sej direkt.

70 Rodrigues:

Personligen så föredrar jag en tydlig målsättning som "År x ska vi åstadkommit y" än något flum i stil med "Vi ska vara en bidragande orsak till svensk hockeys utveckling". Men det viktigaste är ändå att målsättningen är realistisk. Jag vet inte om jag kan säga det om endera Brynäs eller Djurgårdens dito.

« · 875294 · »