1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742335 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
5 Nyström: Nu vet jag inte vad han får i plånboken men är det en billig affär för en slitvarg så får han gärna vara kvar. Duger gott i en destruktiv formation

70 Rodrigues: Ja det är en bra fråga, ska villigt erkänna att jag gillar Spets inställning men ska vi på allvar kunna etablera oss som ett topplag så krävs bättre spelare än Spetsen.

5 Nyström: Varför ens fundera på att förlänga med Spets?????

65selander: Ja, så är det nog :-) Skämt å sido, jag förstår hans krav. Han börjar bli till åren och var ju inte med när Luleå vann SM-Guld 96, och självklart så måste man ersätta flyktade spelare med likvärdiga eller bättre. Som Luleås trupp ser ut nu så blir det svårt för dom att ta sig till slutspel.

70 Rodrigues: Så han ställer inte upp och sliter om inte han får medspelare som sköter om allt ;-)

65selander: Renbergs krav för att stanna i Lueå:

Här är Luleåstjärnans krav på klubben
Nyförvärv
Stjärnorna Tomas Surovy och Fredrik Hynning har lämnat Luleå Hockey och Mikael Renberg kräver att dessa ska ersättas med likvärdiga spelare innan han skriver på ett kontrakt. Än så länge har de tunga nyförvärven lyst med sin frånvaro.
Målsättning
Det ryktas i hockey-Sverige att Luleå Hockey är på dekis. Mikael Renberg kommer inte att skriva på om klubben inte har en realistisk målsättning att nå slutspel nästa säsong.
Lönen
Mikael Renberg säger att han är beredd att spela för en lägre lön i Luleå (”det är min klubb i hjärtat”) än vad han skulle få i Skellefteå och Frölunda, men han vill ändå ha en någorlunda marknadsmässig lön, förklarar han.

Peja: Ser även att de räknar med att förlänga med Sjödda,Lind och Spets, då är truppen full mao.
Blir till att hålla alla tummar som går för att Lind håller sig hel i vinter, han kommer verkligen behövas som det ser ut nu.

"Sundlöv hoppas även kunna träffa Niclas AndersÈn i dag för att eventuellt få ett påskrivet kontrakt.

- Förhoppningen är att träffa honom så får vi se vad det blir, säger Sundlöv. "

Silly VM season.

Honken utslagen nu. Kommer han måntro att förgylla Tre Kronor i kommande VM-turnering?

70 Rodrigues: Ja, om Anderséns läkare säger att han har hjärtproblem så tror jag naturligtvis på det, men framgår ju inte att det bara var pga det som han tackade nej till landslagslägret. Han har trots allt varit mycket borta under säsongen, t.ex körtelfeber, och lär inte ha varit i bästa fysiska form vid tidpunkten. Men det visar sig väl med tiden.

70 Rodrigues: Tror nog också det är något som är över och den klubb som han signar för vill nog ha en rejäl undersökning först. Både för han och klubben skull.

Är det ingen klubb som tänker värva någon udda talang från VM?
Både Norge och Danmark är ju med ;-)

GävleLasse: Vi får väl se vad som händer och sker, han är ju inte ens klar än.

70 Rodrigues: ja det skulle vara det i så fall. Fast jag tror inte att ES klubbarna skulle vara intresserade om det var något allvarligt.. Jag tror att det är en storm i ett vattenglas...

GävleLasse: Det ska isf vara om Andersén ger läkaren tillåtelse att gå ut med information. Det skrivs om Anderséns hjärtproblem på Leksand Stars forum.

70 Rodrigues: Läkare har ju tystnadsplikt...inte mycket till källa det...

GävleLasse: Bara att sätta in ett brynäshjärta så blir det nog bra.

Peja: Hans läkare, är det en säker källa som du skulle tro på? Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med det.

Expressen skriver lite om Andersén.

70 Rodrigues: En pacemaker i bröstet och en pepparstång i arslet så är han ett kanonbra alternativ till D.J

70 Rodrigues: Skulle vilja se fler källor på det. Vet att han hade körtelfeber men det är ju inte samma sak som hjärtproblem.

GävleLasse: Sant :-)

70 Rodrigues: Han har ju "Leksandshjärta", tacka fan att killen får diganosen "hjärtproblem"... ;)

70 Rodrigues: Rena hockeyinvaliderna som Brynäs satsar på. Vi har ju redan Hulken.

Peja: Här kommer mer om Andersén, saxat från Expressen:

"Leksandsbacken Niclas Andersén hade problem med hjärtat i december och har dragits med sjukdomar under säsongen. Därför har han efter att ha spelat klart kvalserien tackat nej till att träna med Jörgen Jönsson och landslagsstjärnorna inför ishockey-VM i Ryssland.
Den 18-årige värmlänningen, som draftades av Los Angeles Kings förra sommaren, jagas av tre elitserieklubbar däribland Brynäs"

GävleLasse: öh det där låter konstigt.

arnio: Anledningen till att han endast spelade 28 matcher med Löven skall vara på grund av att han spelade en jäkla massa med Juniorkronorna...

Peja: "Det blir ibland lite för mycket glidande då han inte går för fullt, men detta har sin förklaring i att han haft en sån väldans otur med skador, med bland annat en efterhängsen knäskada.

Otur med skador
Alexander har alltså haft riktigt otur med skador, och har speciellt haft problem med sitt ena knä(hopparknä), vilket medfört att han inte kunnat gå för fullt de tre senaste säsongerna."

Han var visst skadad mestadelan av förra säsongen med.

arnio: Här har du en artikel om honom.

Peja: hopparknä lol. Ok det låter ju bra det där.

arnio: Det som han har haft överlägset störst problem med är en knäskada, ett såkallat "hopparknä". Men det var ändå ett bra tag sedan nu och han borde inte längre besväras av det.

Nån som har mer info om Sundströms skadeproblem? Verkar oroande med knäna tycker jag.

65selander: Kan hålla med om att det luktar åt att han blir Gävlebo.. Är han duktig? har aldrig sett killen lira..

hugo: Andersén är en oslipad diamant, med betoning på oslipat pga anledningen som du nämner. Hur som helst, en bra talang. En av de allra bästa backarna i sin åldersgrupp.

Peja: Gå över ån efter vatten. En spelare som får hjärnsläpp lite då och då.
Juniorer som sitter i utvisningsbåset gillar ju Boorken.

65selander: Tror att han har fler bud än "bara" Brynäs, men förhoppningsvis skriver han ett flerårskontrakt med BIF.

Peja: Då lutar det nog på att han blir Gävlebo då. Har inte sett om han har varit påtänkt i något annat ES lag än Brynäs.

Andersén lämnar Leksand. Elitserien nästa.

Det enda man kan säga säkert är att om Sjödin byter Brynäs mot Timrå måste det antingen ligga jävligt mycket pengar bakom eller hot om våld.

Varför ska vi ragga efter en spelare som Samuelsson? Har han inget att tillföra LHC är han inget för BIF.

sylf: Jag skrev inte att det var så, det var bara ett exempel på utomstående saker som KAN påverka.

Den här "han har alltid spelat för Brynäs" debatten ligger lite väl mycket åt det naiva hållet.

P: Samuelsson är tillräckligt smart för att välja bort ett lag som redan har 150 forwards kontrakterade.

mattiaskarlgren: Men om vi nu ska ha 24 spelare så fattas ett par..

P: Absolut är han intressant, men jag tror dock inte att Brynäs & Sundlöv värvar honom till BIF.. jag tror dom är nöjda nu..

Martin Samuelsson får inget nytt kontrakt med LHC. Skulle inte han kunna vara intressant? Ser honom som en direkt ersättare till Jonas Almtorp som powerforward i en tredje-fjärdeline. Boorken känner ju killen sen Bajentiden dessutom. Känns inte så dyr heller...

Bissett19: Du får väl vänta tills han kommer hem. Vem vet vem han har med sig från semestern ;-)

Känns ju surt om han lämnar brynäs men det man kan trösta sig med är att han nog bara spelar ett år till.

arnio: Skall tilläggas att jag inte trodda en sekund på att Brendl skulle komma heller....

Jag tror inte på rykten helt enkelt.

arnio: Har ingen aning vilket som publicerades först.

Shit the same,känns meningslöst att spekulera.Man får hoppas att Sjödda ritar på för en säsong till.Fast jag börjar bli lite skeptisk till det.

Bissett19: Alla dessa artiklar om Sjödda började dyka upp efter Anrells krönika där han startar ryktet. Ingen substans i det hela som jag ser det.

arnio: Det har ju ryktas lite här o där.
Kolla Länken bla......

Bissett19: Vad är substansen i Sjödinryktet? Var god berätta.

Bissett19:

Var kommer Sjödinryktet ifrån då, om det inte kommer från Anrell??

« · 876309 · »