1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742303 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Själv så har jag bjudit Staffan Westerberg på grogg. Grants och Fanta. Sedan så har ju även TIKbiff fått sig en grogg på Scandic i S-vall. ;-)

TIKbiff:

Han hade nog permission vid vårat möte =) Jag klarade mig

mattias - 74:

"Jag har tagit en öl med Svartenbrandt och det slår allt :-)"

Tagit? och han åkte in men inte du?

mattias - 74: Jag har limmat upp Gusten mot väggen i Läkerol.

mattias - 74: Jag har tagit en öl med Bissett19!!

Bissett19:

Kalla mig vad du vill =)

mattias - 74: Vad är det för speciellt med att två psykbryt dricker med varann ute på Säter?.........:)

GävleLasse:

Jag har tagit en öl med Svartenbrandt och det slår allt :-)

Linnea: "Bissett19: Åh är det tävling! "

I så fall kontrar jag med att jag kört Deep Purple till flygplatsen! :D

Linnea: Säg som det är nu, det var ett förtält du köpte åt honom.

HF: Nu ska inte du var sån, de hade en hel hög med XXXXXXXXL ; ))

65selander: Du menar att hon lyckas hitta en sån enormt stor eller?

65selander: Nej den största bedriften var att den passade; )

Linnea: Trodde din största bedrift var att köpa skjorta åt mig i Göteborg senast jag vär där ;-)

Bissett19: Åh är det tävling!

Jag kontrar med att ha knockat Patrick Ekwall med en toalettdörr i Löfbergs Lila en gång. Kände genast att jag gjort omvärlden en tjänst.

Livet har sina goda stunder; )

GävleLasse: Äääh.

Har vaktat Patrik Sjöbergs hund medans han o Viljo tog ett par bärs på nåt hak i Göteborg.Som tack fick jag en Storstrut.;)

Andersson- Hade dumstrut på i två timmar

Gusten: Själv har jag bara en autograf. Lemmys!

Den fick jag i samband med att vi stod och halsade Smirnoff på en pissoar i centrala London.

Gävlelasse - Har varit Rocker i unga år

Gidde: Ibland på helgerna :)

Gusten:

Jaså, är du rightare??

:)

Gidde: Sen har jag faktiskt en signerad Adam Andersson-klubba....den har man iaf användning för MOUWAHAHAHA

Gusten:

Dä bar å åk, BB-Qusten...

Gusten:

Åtminstone en härlig autograf, Bull-kungen går inte av för hackor :)

Hans autograf har jag faktiskt också, på två stycken matchtröjor...

GävleLasse: "Jag har hört att Qusten har en autograf av självaste Ben Dover"

Den ligger i samma rosa skrin som Dee Pthroats kråka.

Helt seriöst så är min "autografsamling" ingen höjdare faktiskt. Masken Carlsson, Anders Järryd och Mattias Timander...huvva!

rackham: Ja enligt Qusten så skall det vara så...Det är min fulla övertygelse. Hmm, fredag, långledigt, blir min övertygelse "fullare" ikväll månntro?

Jag har hört att Qusten har en autograf av självaste Ben Dover

rackham: Blanda inte in mig i vårt förhållande!

Annarsch hållär ja mä jävlälassä att talspråk äh fina gräjjär

GävleLasse: Purely coincidental=)

Dessutom vill jag påpeka att orsaken att Gistedt och Ahnelöv redan spelat en hel del ju beror på att dom blev uppflyttade redan förra säsongen, eller till och spelade en del säsongen innan den :)

GävleLasse:

Frågar du Qusten vill han ha det Gaystet...

Expedtionsledare Rackham - feeling the winds from Qusten-Skogen

Linnea:

Dessutom kan du ju påpeka att orsaken att Gistedt och Ahnelöv redan spelat en hel del ju beror på att dom blev uppflyttade redan förra säsongen, eller till och spelade en del säsongen innan den :)

GävleLasse:

Precis, Lasse. Koma-målvakt... :-)

Expeditionsledare Rackham - going to Why-City

Linnea: Men uttalas gistet...;)

GävleLasse: Tror du har missuppfattat det här, GISTEDT heter han ; )

Linnea:

Ni vet vart jag får luften ifrån... ;-)

EP...

Expeditionsledare Rackham - breathing by EP

Linnea: Men komer det att funka med en "gisten" målvakt?

rackham: Och var fick du luft ifrån?

Tycker att lagbygget ser bra ut, med eller utan junisar.

=P

rackham: jajajaja naaag naaaag!

Gävlelasse - tuggar fradga

GävleLasse:

Jag håller med. Lasse, något är gistet i Frölundas lagbygge...

Expeditionsledare Rackham - warming up...

Linnea: Men både Gistet och Ahnelöv har ju spelat en hel del så det känns inte som att man chansar utan vet vad man kan plocka ut av dem. När det gäller Larsen så får vi se om han tar en plats

De flesta lagen i ES kör med en jäkla massa formationer under försäsongen. Brynäs kommer har ju fem hela femmor och kan säkert skrapa ihop till sex femmor om man plockar upp ett par junisar.

mattiaskarlgren:

Vill bara tillägga i er debatt att Boork under sin tid i MoDo inte alls hade något emot att slussa in juniorer, och jag tror inte han ändrat sig på äldre dar heller.

Det troliga är nog bara att han inte anser att dom som finns tillgängliga håller måttet.

GävleLasse: Bara sådär därför att så har vi faktiskt Gistedt, Ahnelöv och Larsen som fortfarande är juniorer. Dessutom kommer truppen under försäsongen bestå av fem formationer varav en med juniorer från J20, så de får i alla fall en chans att vissa vad de går för.

GävleLasse: Det jag menade med Frölunda var för cirka 3-4 år sedan när Bröderna Lundkvist, Tolsa, Kahnberg, Steen, Loui Eriksson osv kom upp. Frölunda vågade satsa på dessa spelare och dom blev efter ett tag rutinerade, det jag menar är att man ska slussa in juniorerna som är bra undan för undan och låta dom spela med spelare som är rutinerade och bra, ta tex Alcén som är bra, låt han spela ihop med spelare som tex Hauthonen och Dackell, då kommer han våga ta för sig i anfallzon och så vidare..

Men om man nu som junior inte håller om man får chansen så visst ska det ej satsas på den spelaren.. det är en självklarhet, men man måste våga för att kunna gå framåt.. om man nu vill kräva ett sm-guld om ett par år..

Och sen om Morin och Jonte Carlsson är så pass bra att dom iaf blir erbjudna a-lagskontrakt så varför inte låta någon av dom spela med tex Sjödin som är ES mest rutinerade spelare och låt han vara som en "pappa" för spelaren.. det är ganska klokt som ung att få lära sig..

Jag får väl kika på Ankarcupen annars då.. :)

arnio: Svara på frågan innan du ställer en motfråga!

mattiaskarlgren: Sanning med modifikation. Frölunda har inte värvat klart än men som det ser ut i dag så har man EN ung talang, resten är etablerade spelare. Frölunda satsade en hel del på unga killar förr om åren, men efter näsbrännan den här säsongen så verkar de inte lika ambitiösa på den fronten.

Tycker du verkligen att brynäs har det djup i truppen som gör att man kan satsa på unga spelare.

Du nämner att man skall ha en mix av unga talanger och gamla spelare. En sån lösning håller inte utan man måste satsa på attskapa en stomme i laget bestående av spelare som är i sin "prime" (ca 25-30 år) Att man sedan kryddar med äldre rutinerade spelare och ett par ynga talanger är givetvis positivt. OM man nu hittar såna som håller måttet.

Det som skiljer oss från de lag som du nämner är att de har en väldigt bred trupp och stommen utgörs av väldigt duktiga spelare varav många har massor av rutin från både tre kronor och NHL. Har man det så kan man satsa på ett helt annat sätt...

Ta dig en titt bakåt till säsongen 1998/99 Hur många unga talanger fanns i Brynäs då?

Nej, vill du se unga talangar så kan du väl sluta å se på Brynäs matcher i ES och ägna dig åt St Eriks Cupen, Ankarcupen och A- och B Junserierna.

mattiaskarlgren: Det där håller inte, Brynäs håller på med en generationsväxling just nu.

GävleLasse: "Är det inte bättre att man satsar på att få in b ä t t r e spelare som gör det möjligt att slippa använda "defensivt duktiga" forwards i andra och tredjelinan?"

Men varför värvar då inte Sundlöv bättre spelare utan förlänger med gamlingar och sedan bara värvar en enda spelare av klass i Brendl som dessutom är känd för sin lathet?

Brynäs har bra ekonmi, en bra publik och hall som kan locka bra spelare till klubben, varför då inte göra detta? Nej för Sundlöv verkar tro på den gamla melodin, att spela med de äldre tills dom lägger av för att sedan satsa på yngre, då är det ju en självklarhet att yngre spelare ska matchas in nu direkt med dom äldre, inte lånas ut.. Spets (ev), Alcén, Morin, Jonte Carlsson, Andersén, Sundström, Gynge osv dom ska ju spelas med de äldre för att se och lära med dessutom göra sitt jobb..

Boork har tydliga direktiv i sitt lag och det kan varje spelare följa utan problem. Det är bara det att man måste våga, titta på Frölunda när dom satsar på yngre spelare, samma med FBK och modo.. varför kan inte Brynäs vara som alla andra att våga satsa på yngre spelare och våga ge dom chansen? nej för dom är så jävla fega

arnio:
Räcker att jämföra Spets med Mikael Pettersson i Modo.
I den ena finns det hjärta o vilja för föreningen,
i den andra finns det säkert vilja men ej hjärta.
En mycket enkel ekvation!

Han gör sitt jobb under matcherna, men har vi ej större
krav än så på spelare som skall representera föreningen,
ja, då kan vi glömma sm-guld.

arnio: Är det inte bättre att man satsar på att få in b ä t t r e spelare som gör det möjligt att slippa använda "defensivt duktiga" forwards i andra och tredjelinan? Att signa spelare för att använda i fjärdelinan tycker jag är åt helvete. Det är enkel mattematik. Att betala en massa lön till en spelare som får 7 minuter/match (om ens det) är väl ändå att elda för kråkorna när vi redan har spelare på kontrakt som gör samma jobb fast bättre. Hermansson, Danielsson och Molin, för att nämna tre...

70 Rodrigues: Så du menar att vilken idiot som helst kan prestera det spets presterat i brynäströjan?

Detta är ett lagbygge av Boork och han ser säkert även till personliga egenskaper även om någon annan hade kunna gått in och gjort Spets jobb i fjärdelinan.

Peja: Öh varför ska vi ha Per-Johan Johansson i laget? Han har ju lagt av.Löjligt...

Spets spelar i Brynäs för att spela 0-0 i sina matcher och han har faktiskt lyckat spela +3 så visst räcker det med att "bara kämpa".

arnio: Förutom att kämpa(som vilken idiot som helst kan göra) vad är det som gör att Spets är en så bra hockeyspelare att du anser han ska spela i Brynäs i flera år?

arnio: Varför inte övertala Per-Johan Johansson att göra comeback när vi ändå håller på? Det var ändå inte så många år sedan som han lirade i Oppala... det räcker inte att bara kämpa.

« · 877852 · »