1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: Suddens DIF-hjärta ??? Samma hjärta som valde att stå över spel i DIF under lock-out säsongen menar du?

GävleLasse: Ganska väntat

Huge: Handlar det om sponsorer som går in med öronmärkta pengar hamnar ju saken i ett helt annat perspektiv. Att jag eftersökt en kioskvältare till Brynäs är helt rätt. Jag tycker att DIF är i ett lite annat läge. Två missade slutspel talar ju mer för att man måste se över hela truppen och inte köpa in en fixstjärna.

GävleLasse: Du tror inte att det isf handlar om tunga sponsorer som går in och garanterar Sundins lön?
Sen behöver lönen heller inte vara så stor som alla tror att han kräver.
Jag tror isf snarare att Suddens DIF-hjärta spelar större roll och att det ekonomiska är en bisak.
Du tjatar ju alltid om publikdragande spelare som får publiken att komma när det gäller Brynäs?
Borde väl isf gälla även för andra lag?

Är det däremot så att man barskrapat sin kistbotten och lagt 90% av degen på Sundin, ja då kan vi börja tala o felsatsning.

GävleLasse: Nåja om de andra lagen lägger ner krut på att plocka bort Sundin så har ju Djurgården några andra som kan kliva fram...Bremberg och Hörnqvist för att ta två exempel.

Forsberg i Modo är en bagatell i jämförelse, Sundin skulle göra Djurgården till ett solklart slutspelslag tror jag.

Sen görs nog den värvningen utanför budgeten. Det är nog några sponsorer som har "öronmärkt" Sudden.

GävleLasse: Det märkliga är väl att Sudden tydligt uttalat att Djurgårn inte skulle vara ett alternativ till nästa säsong.
Så jag tror heller inte mycket på det där.

Men skulle det ske så skulle det bli en uppsving för Djurgårn inte bara spelarmässigt,utan framförallt publikmässigt.Hovet kommer nog fyllas,iaf till en början.

Men som sagt,jag är skeptisk till Sudden i DIF;)

Peja: Det skulle förvåna mig mycket om han kommer. Och OM han kommer så tycker jag att man gör en enorm felsatsning. Hur många elitseriemässiga spelare får man för hans lön? EN spelare får man ganska lätt bort från en match.

Sudden på väg till DIF? Snacka om skaplig förstärkning om han kommer...

tjugo8: Haha, jo, till och med han skulle jag tro:p

Jonte321:
inte DJ

spud: Nja... det tycker jag väl inte att så är fallet riktigt... alla spelare i Brynäs skulle kunna platsa i ett norskt landslag:p

Jonte321: Han får ju äntligen lira med bra medspelare. :)

Bissett19: Konstigt att Spets hittar rätt i VM, men inte i Brynäs:p

65selander: Oj, missa det;p... men tack iaf:)

Jonte321: Läser du inlägget under mitt så ser du svaret.

65selander: Okej... försökte, men min dator krånglar... kan inte du kolla det är du bussig?

Jonte321: Här kan du kika vidare på statsen. (se länk)

Jonte321:

Bäckis 1+5 på 9 matcher
Spets 2+1 på 6 matcher

Hur många poäng blev det sen för "Bäckis" i VM???? Någon som vet???

70 Rodrigues:
sant

only time will tell...

70 Rodrigues: "Som sagt, har aldrig gillat Leif Boork"

Nähä?........:)

tjugo8: Som sagt, har aldrig gillat Leif Boork och kommer ALDRIG att göra det. Så länge han är kvar i föreningen så kommer Brynäs inte att vinna något GULD, och det är väl ändå det som räknas och därför man håller på?

70 Rodrigues:
med den argumentationen skulle ingen någonsin kunna vinna något iom att alla måste vinna en första gång...och innan den gången är ju ingen vinnare...moment 22, hönan o ägget...osv...

70 Rodrigues: Boork har tagit SM-guld med Djurgården.
Once a champ, always a champ....

Sen kan man diskutera vad som menas med vinnare.
Det behöver ju nödvändigtvis inte tas bokstavligt, då man kan vara vinnare ur flera olika aspekter.

70 Rodrigues: Hur många i Brynäs är vinnare?

Huge: Så kan man också se på det. Du gillar Boorken, det gör inte jag. Svårare än så är det inte. Boorken är ingen vinnare.

70 Rodrigues: "Att förlänga med Spets är ett hån mot duktiga hockeyspelare"

Ja, eller så är din kommentar ett hån mot en duktig och erfaren tränare/lagbyggare...

GävleLasse: Ja, det är två år, men NHL-klubbarna kan skriva flerårskontrakt med spelare och låna ut... t.ex som med Almtorp.

65selander: Visst är det så, men hur pass mycket värt är han i en eventuell trade om han visar sig att vara på gränsen att hålla måttet?

Man får ha i åtanke att det var ett tag sedan han draftades och kanske inte utvecklats i samma utsträckning som de hoppats.

GävleLasse: ang signaturen, kan dom sälja eller byta den mot någon annan innan han ens har satt sin fot i klubben?

GävleLasse:
Det är ju ändock så att i washington kan har få hyffsade spelare bredvis sig, inte att förringa Trekronor ;-)

65selander: Washington KAN väl inte vänta, de måste ha hans signatur den här säsongen annars har de inte första tjing på honom längre. Jag TROR att det är 2 år man har rätten till sina draftchoices. Är det inte så lär man väl få veta det ;)

Men jag har även jag svårt att se att han skall ta en plats i NHL den här säsongen. Visst har han utvecklats men hans skridskoåkning är för dålig för NHL.

70 Rodrigues:
Tänk jag kommer ihåg idenna GB när det fanns dom svar jätteglad över denna värvning, som BIF snodde från både TIK och DIF..
Fast det enda ES kontrakt han blev erbjuden var ifrån Brynäs..
Killen blev väl överlycklig och ritade på fort som tusan ;-)

65selander: Ja, tyvärr! Att förlänga med Spets är ett hån mot duktiga hockeyspelare.

65selander:

Mmm... Brynäs på framsidan och nr 65 på baksidan...

Inte omöjligt att han har någon med sig tillbaka. Mormor kanske... ;-)

70 Rodrigues: Japp vare sig du vill eller inte :-))

Tror t o m DJ och Spets är kvar också ;-)

65selander:"Undrar om Boorken har någon med sig eller har han bara väskan full med fulsprit och Babushkor"

Kommer han tillbaka, fan också :-)

rackham: #65 sitter på ryggen ;-)

Undrar om Boorken har någon med sig eller har han bara väskan full med fulsprit och Babushkor?

65selander:

Du menar nr 65...? För nån sån har de inte i Washington...! ;-)

rackham: bättre att Ryssen kommer till Brynäs då så han får se hockeyns framsida ;-)

65selander:

Nej, för fan... bättre nu än sen...! Varför skall han halka omkring i Elitserien en säsong till... har man Ovetchkin och grabbarna på sidorna behöver bara pucken glida fort... ;-)

rackham: Skall man vaea egoistisk så hoppas man att Washington ber han vänta en säsong till. :-)

65selander:

Dysterkvist!

sylf: Jag tror han sticker och kommer hem efter några månader igen.

70 Rodrigues: Helt rätt. Kan man inte gå in och vara bra i en sån här omgivning blir det tufft därborta. Han skulle må bra av att stanna ytterligare ett eller två år, sen kanske han är mogen uppgiften.

Huge: Tror att "Bäckis" kan få det svårt i NHL, hans skridskoåkning har ett gäng att önska, det går alldeles för långsamt.

Ja..stanna en säsong till Bäckis.....

Clarence: Nu baserar du väl ändå dina tankar mer på en egen önskedröm om att han ska stanna kvar, än att han rent spelmässigt skulle klara sig därborta?
Han har under turneringens gång vuxit mer och mer och i slutet (när det börjat gälla ngt) klivit fram och varit en av våra bästa spelare.
Jag ser ingen större fara i att han drar och att han inte skulle klara av spelet därborta. Igår tog han för sig rejält i det fysiska spelet och var t.o.m på G att bli inblandad i lite handgemäng i slutet.

Fast ur en strikt subjektiv och egoistisk Brynässupporters perspektiv så håller jag med dig:
Stanna kvar, Nicklas...

Clarence: Man är ju självisk om man tänker som dig och vissa andra och jag räknas dit. Vi får vara tackasamma att han inte har glänst allt för mycket.

Har vi tur så får Jänkarna någon annan att slösa pengarna på.

Bronsmatch i morrn må så vara, VM är över för Sverige och till Nicklas Bäckström vädjar jag återigen: stå emot trycket, visa klokhet och stanna i Brynäs en säsong till. NHL redan till hösten känns inte förnuftigt för dej, Bäckis!

« · 883318 · »