1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746163 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Då undrar jag hur deras ambitioner ser ut, är dom nöjda med att bara gå till kvartsfinal om ens det? Ambitionen måste ju iaf vara semifinal kan man tycka!

Gynge kommer inte lånas ut!!!!!

70 Rodrigues: De är för inkörda med att endast överleva. Det finns inga ambitioner alls. Man signar spelare med motivationen "vore kul att spela ett år till" så blir det inte mycket till ambitiös satsning.

Festisen88: Han lär inte ta en pats i A-laget i alla fall...

70 Rodrigues: Lite fler namn där än vad er officiella hemsida säger.

GävleLasse: Tror faktiskt att dom kommer satsa på Gynge och Alcén nästa säsong.. eller ja dom måste det..

Gynge har tydligt visat iår i AS att han är en spelare att räkna med och jag tycker att han borde gå före ett par av dom forwards vi har idag..

Stigsson: Lind, Sjödin och Dackell kommer att förlänga!

70 Rodrigues: Det är bara att be och hoppas att det tillkommer några spelare av klass!

Tror det är dom spelare du har med här + en forward, en måvakt och två backar som gäller.

Backarna är antagligen Kankaanperä och Andersén. Forwarden är väl förhoppningsvis i Dahlman eller Vahalahti eller spelare av liknande klass.

Truppen ser klenare ut än förra året helt klart pågrund av Bäckis NHL äventyr, vi får hoppas på en bra utveckling hos Widing, Alcén, Morin, Andersén, Karlsson, Salmonsson och Gynge. Och att Hauhtonen kommer att prestera.

Vad händer med Spets? Mitt tips är att även han blir kvar.

Tycker samtidigt inte att truppen ska innehålla fler spelare än 13 forwards och 8 backar. Blir det ytterligare skador så fyll på med junisar annars blir det en omöjlig väg för dessa.

GävleLasse: Den truppen kan bara Bagdad-Bob försvara!

kacken:

Är det bara en oskyldig liten anka som känner att mormor håller på att få ett nytt smeknamn...

Ankan - namedropping

Zzz: Hoppas verkligen att du har fetfel :-)

rackham: Menade ej mormor

kacken:

Kär sportchef har många namn... = )

Ankan

70 Rodrigues: "Det är bara att be och hoppas att det tillkommer några spelare av klass!"

Exaktamente, det är bara att hoppas. Vi behöver enligt min mening 2 backar samt minst 2 forwards av klass för att ta nästa steg i utvecklingen. Just nu känns det som om lagbygget står still. Skall Sundlöv förlänga med samtliga spelare? Nu fattas bara L-E Spets signatur.

Var finns ambitionerna?

JanT: Ambitionerna verkar vara som helt bortblåsta.

JanT: Ja som det känns så har ambitionen nått sin höjdpunkt. Man lyckades pressa HV till 7 matcher i kvarten.. Det lever man tydligen på länge uppe på sätraåsen.

GävleLasse: Men varför såga innan sommaren har kommit?

Mickis: Men hur många platser har vi kvar att fylla? Skall man satsa på kvantitet istället för kvalitet?

Do the math...

Mickis: Vad tror du ska komma innan sommaren?

Mickis: Dom svartmålande gamnackarna har sammanträde igen.
Och tänk på att ALLA andra lag redan har spikat sina trupper för länge sen.
Djävligt svagt av mormor att inte ha truppen klar en vecka efter sista kvartsfinalmatchen....

70 Rodrigues: "Vad tror du ska komma innan sommaren?"

Ett 8-årskontrakt för D.J

Bissett19: När Dackell och Lind väl har skrivit på har vi 12 kontrakterade forwards...sen har vi Spets. Nä det här ser ut som att satsningen sket sig redan i startblocket. Det som stör mig mest är tvåårskontraktet med Herman...typiskt en sån vi hade kunnat byta ut mot en sniper.

Bissett19: Sundlöv komer givetvis att signa 16 backar och 35 forwards...

Det är bra med en bred trupp..

GävleLasse: Tja jag är lite full och glad och kom in här och fick självmordtankar på en gång, ska inte var här inne för det gagnar inte min personliga utveckling. Men vi har iaf någar platser kvar att fylla. I malmö finns en målvakt som iaf inte vill spela i allsvenskan.

Mickis: Jonnie Fedel?

Huge: "Djävligt svagt av mormor att inte ha truppen klar en vecka efter sista kvartsfinalmatchen"

Det är ju precis det han har! Han har ju samma separationsångest som Felix Herngrens figur i "Hjälp" har. Vågar han ens avbryta ett kontrakt med en svensk tjomme?

Mickis: Det finns en anledning till att han lämnade Brynäs.

Varför skall Brynäs alltid ägna sig åt trötta repriser? Jag kan inte förstå varför man alltid skall ha tillbaka spelare som dragit. Är det inte Anger så är det någon annan.

Fortsätt att vara ful och glad, det är tur att det finns alkohol för lagbygget gör ingen glad.

Gusten: Fast Bicek fick lämna direkt. Även fast Boork var jättenöjd med honom, för han var ju INTE anlitad som målskytt enligt vissa...

GävleLasse: Det är ganska konstigt att Brynäs gör förändringar överhuvudtaget, med tanke på att ingen spelare i 06/07-truppen har några svagheter överhuvudtaget... enligt vissa :)

GävleLasse: Så om Khoronen kom tillbaka så skulle du bli missnöjd över den värvningen?

Peja: Ja man börjar fundera...

Ligger det nåt i ryktet om finnen så har vi med honom och sjödda 8 backar, det kommer max in så att vi har 10 backar under försäsongen. Fast då blir det riktig rysare typ Ström på tryout...

När det gäller forwards så kommer den en max två, varav en som håller lite klass.

Mickis: Ja, Korhonen släpper på tok för mycket returer rakt ut. Detta i kombination med att våra backar inte mäktar med att hålla rent framför kassen funkar inte. Det har gått skapligt i MIF för de har lite tuffare backar som städar.

GävleLasse: Ja, det blir säkert någon tryoutare, typ Johan Ejdepalm... Personligen hade jag gärna sett Pontus Petterström men samtidigt inser jag att han inte är riktig spetskompetens a la Brendl.

Finnen+Andersén på backen, 1-2 forwards, 1 center... den som lever får se. Kanske en keeper om Kristan åker hem, familjen är ju nere i Slovenien, men å andra sidan har han haft ganska skoj här utan den också.

GävleLasse: Vad gäller målvaktsfrågan vore absolut det bästa om man kunde få Kristan att förlänga,han kan nog fortfarande bli mycket bättre under Pekka Alcéns vingar.Nu gäller det för Brynäs att försöka lösa den sociala biten,få slovenen att trivas.

Bissett19: JA de får värva Kopitar *skratt*

GävleLasse: Jag skulle tycka det var en kanonvärvning, åter till konjaken, innan ni smittar;D

Peja: Problemet är att kombinationen med att ge gamla spelare kontrakt för att de är "bra defensivt" och Boorks längtan efter unga pojkar håller inte.

Vem skall göra målen?

Centrar? har vi några såna?

wap.hockeysnack.com
Pekka har val haft Jesus under sina vingar denna sasong.

Peja: Tror du verkligen på en ny center?
Lind
Hauhttonen
Hansen
Karlsson

Tror att det är stor risk att centerbesättningen kommer se ut så den 25 september när vi drar igång mot Lule uppe i Domusarenan.

GävleLasse: "Det har gått skapligt i MIF för de har lite tuffare backar som städar"

Ja, dom städade så bra att det slutade i KS.
Och där har dom fortsatt att städa mkt bra.
Eller...?

Bissett19: Tyvärr kan det bli så, men jag både hoppas och tror att Sundlöv/Boork inser att det behövs en förstacenter. Speciellt med tanke på Linds skadeproblem. Jari Viuhkola från Kärpät hade varit perfekt.

Det krävs att några unga spelare utvecklas ytterligare, typ Widing måste producera mer. Någon av Gynge & Alcén borde kunna kliva fram om de får förtroende.

Peja: Det finns ju även en risk att Angell tackar för sig när han ser ambitionen med lagbygget.

Peja: Peja: Denne Viuhkola verkar enligt ryktena varar nära LHC.Trots att jag är från en ort där det bor typ 65% finnar så har jag tack o lov ej lärt mej språket.Men står så här på en finsk Silly seasonsida:

"Ville Vahalahti TPS -> Linköping
Vahalahti on allekirjoittanut Linköpingin kanssa kahden vuoden sopimuksen. Näin ollen TPS jatkaa vanhan kaartin ulostamista rankalla kädellä."

Jag hittar inte namnet Brynäs i denna mening ialla fall;)

GävleLasse: Nja, han har ju kontrakt, om han får chansen att spela till sig en NHL-plats lämnar han väl oavsett vilka spelare Brynäs värvar...

Brynäs borde bryta kontrakten med Hulkkonen och DJ. Och införskaffa några riktiga backar som ersättare.

Bissett19: Viuhkola och Vahalahti är ju inte samma personer. Men ja den sistnämnde sägs vara klar för LHC.

Bissett19: Vilken klubb skulle du välja? Linköping spelar final i år, Brynäs stoltserar med vad?

En historia som man inte levt upp till på år och dar...

Bissett19: Inte fan kommer han till en så ambitionslös förening som Brynäs. Vissa lag har ambitionen att vinna, andra är nöjda med en kvartsfinal! Ett klockrent recept för misslyckande är att vara alla till lags!

Peja: "Brynäs borde bryta kontrakten med Hulkkonen och DJ. Och införskaffa några riktiga backar som ersättare."

Ja, vi har förmodligen ett par lediga backar från Malmö att tillgå om ett par dar.
Du vet, dom som städar så bra framför mål...

Peja: Apropå Hulkkonen,hur är det med hans knä?Blir det någon operation?.....Det har ju märkts att karln har ett taskigt knä,Hulkkonen o balans rimmar inte direkt;)

Huge: Casselståhl är en av Malmös bästa backar och han platsade inte i Brynäs. Däremot har Malmö gjort klart med 4 Sm-Liigatoppspelare till nästa säsong, vars kontrakt automatiskt bryts om de inte klarar av att stanna i elitserien.

« · 864980 · »