1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743370 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: "Jag kan fortfarande inte smälta att man inte signade Cipulis"

Nu ska Sundlöv enligt de senaste heta ryktena signa en forward som heter Alve-Don Cipramil. 21 år,1.75 68 kg sargsnurrare.

70 Rodrigues: Jaså... Tja, vem skulle han ha spelat med i Brynäs då i så fall. Han spelade ju i stort sett hela säsongen med Sjödda...

GävleLasse: Som sagt :-)

Bissett19: Magne-Syl från Narvik lär oxå vara på ingång.-)

Bissett19: Just ja, han som dominerade i St. Eriks Cupen...

Han hade visst varit nära att bli uttagen i TV pucken med...

Meriterad kille ;)

sylf: Som det nya backparet... Ibu och Metin... De skall visst vara ordinarie i Libyens A-landslag

Tim Eriksson står som rykte till SSK. Han vore ju bra som sista center in i laget, istället för exempelvis Sundström.

GävleLasse: Då är vi inne på Sundlövs domäner :-)

GävleLasse: Ja just det, Ibu och Metin blommade ut tack vare sin eminente coach Al-Byl, som gått i Boorkens sommartränarskola i Gislaved, där man även tillverkar Stiga gräsklippare. Al-Byl har inga händer, men ritar på tavlan med munnen. Sundlöv har setts i Tripoli.

Falken: Glöm det... här skall det in talanger och inget annat.

Det bästa med att hela tiden bygga för framtiden är att man inte skapar några förväntningar på sitt lagbygge. Därför kan man lugnt harva vidare och "överraska".

Tar man in klasspelare så måste man ju leverera och sätta upp mål. Gör man det så är ju risken större att man misslyckas.

det är både hängslen och svångrem i dagens Brynäs.

Bland övriga spelare som saknar kontrakt har Brynäs fört samtal med norrmannen Lars-Erik Spets om en eventuell fortsättning.

- Det är en kille som spelat hos oss i två år och är omtyckt hos både lagkamrater och tränare så det är inte omöjligt att han blir kvar, säger Sundlöv.

Eeeeeh...

Peja: Vänta nu. Ska Spets får nytt kontrakt för att han är trevlig?......

Ikväll har jag kollat på de två sista matcherna i sm-finaldramat mot Modo -99. Tänk vad långt man kan komma på en riktigt bra förstafemma.
Det var riktigt kul att se Djoosen i aktion igen, vilken lirare! Han spelade ungefär 35 minuter per match och satte alltid igång uppspelen på en spelare med fart. Han påminner väldigt mycket om en viss spelare i HV71, med samma nummer på ryggen. Åkstilen är nästan identisk...
Det känns tråkigt att det nog kommer dröja bra många år innan man får chansen att uppleva något dylikt igen.
Hoppas nu bara Sundlöv vet om att han inte får behålla de 15 miljonerna som var tänkta till spelarvärvningar..., och att Boork inte bara sneglar på spelare som han vet smälter bra in i den grå massan.

Vi kan lägga till Sundström i laguppställningen. Enligt välinsatta källor så har han varit klar för oss i 1,5-2 månader.

Nu väntar vi bara på pressmeddelandet...

Falken: Dom som är trevliga och håller käften och kan suga en golfboll genom en trådgårdsslang får kontrakt :-)

"- Det är en kille som spelat hos oss i två år och är omtyckt hos både lagkamrater och tränare så det är inte omöjligt att han blir kvar, säger Sundlöv"

Åh herregud...Nu börjar man ju bli riktigt orolig vad vi kommer få för lag nästa säsong! När man hör att dom resonerar på det där sättet!

Och att det ens har uppkommit rykten om att Sjödin är på väg tilll Timrå är ju jävligt oroande! Börjar man ju undra vad det är för pajaser som styr Brynäs!? Släpper dom Sjödin...Ja,då är det fanimej bara för Sundlöv & co att avgå!

Peja: Linus Klasen klar för SSK.

70 Rodrigues: Kul för dom, om dom nu är intresserade av 12 1/2-åringar...

Varför gnälla innan truppen är spikad??

Om truppen ser ut så här när Brynäs går ut och säger att man är klara, DÅ kan man börja klaga!

Huge: Ganska skapligt av en 12-åring att komma tvåa i allsvenskans poängliga. Betydligt mer imponerande än att komma på 15e plats i Björklövens interna poängliga.

Alltså är det bara jag som tycker att det är hur konstigt som helst att L-E Spets blir erbjuden nytt kontrakt?

Peja: Har han verkligen blivit det??

70 Rodrigues: "Bland övriga spelare som saknar kontrakt har Brynäs fört samtal med norrmannen Lars-Erik Spets om en eventuell fortsättning.

- Det är en kille som spelat hos oss i två år och är omtyckt hos både lagkamrater och tränare så det är inte omöjligt att han blir kvar, säger Sundlöv."

Peja: Hade förträngt det :-)

70 Rodrigues: Förstår det. Lite konstigt att man pratar om Brynäs vackra juniorsatsning när en norrbagge som inte har lyckats med någonting på 100 matcher verkar få stanna. Han snor ju någon annans plats, antagligen Alcéns eller Gynges.

Peja: Att ge låta 2-3 junisar få göra 3-4 byten i några få matcher är ju inte någon juniorsatsning att snacka om. Hela jävla Sätråsen har gått på myten om Leif Boork inkl han själv.

Peja: Finns klubbar med ambitioner iaf!

70 Rodrigues:
Är beredd att hålla med. Dock har det sportsliga blivit bättre med Boork, fast bara lite:-).

Om man ser rent nyktert:-) på Boorks spelfilosofi, så hade Per Mårts ett uttalande som stämmer rätt väl överrens med mina egna åsikter.
Medans topplagen, som har det lilla extra, spelar för att vinna sina matcher, så vill Brynäs helst undvika att förlora

Det jag gillar hos Boork är dock hans raka linje samt förmåga att ta obekväma beslut.
Hade det funnits samma tåga i delar av styrelsen, att få bort den lekstuga som fortfarande råder inom organisationen, så vore det bra.

argonaz: Att ta obekväma beslut betyder inte per automatik att det är rätt beslut!

70 Rodrigues:
Helt rätt och detta vet både du, jag o Boorken om.
I Boorks fall gör han det för egen skull. Han är bara sådan.
Vet ej vad våra supporters ser i honom som är så
exceptionellt bra?

Så har Ove förlängt kontraktet enl hemsidan.

sylf: Med papper och tejp och några extra paragrafer? ;)

Paddan: Häftpistol.

Resan till Åland redan inbokad, båt från Grisslehamn över till Ekerö, 2tim resa, vidare med bil till camping Mariehamn, där en stuga väntar. Grillen är självklart med, hockey , öl och grillat på kvällen. Livet är bra underbart.

51 Roger: ekerö? ska du hem till mig??:)

Robert Kantor och Atvars Tribuncovs lämnar Färjestad. Skapliga backar...

Peja: "Robert Kantor och Atvars Tribuncovs lämnar Färjestad.Skapliga backar..."

Tycker du? Ett glidande skithus och en som endast är duktig i offensiven. Som DJ & Hulken.

sylf: Jag tror det skulle funka. Kantorn tar ton vid orgeln och DJ akompanjerar med triangeln. Kling, kling, kling....

sylf: Kantor är en stabil back och han skjuter som en häst sparkar. Vore en klar förstärkning på Brynäs backsida.

Peja: Hade han träffate mål ibland oxå så kanske FBK hade behållt honom.

Bissett19: Ja, men jag tror inte han är aktuell så det spelar ingen roll. Om mormor inte visste vem Tallinder var så vet han garanterat inte vem Kantor är...

munkas: Mormor har ju järnkoll, han har ju hittat en hjärtsjuk talang som inte platsar i Leksand...

sylf: Vart har du läst att Andersén har hjärtproblem?

sylf: Och du undrar vad begreppet "onyanserad" innebär?
Ditt påstående om Andersén är väl ett praktexempel som kan användas i studiesyfte.

Han spelade 29 matcher i AS grundserie med +12 i statistik.
I KS spelade han 6 matcher med plusminus noll i statistik.
Och det kallar du för att inte platsa.

Huge: Andersén platsade i Leksand. Att han inte spelade fler grundseriematcher beror främst på att han hade körtelfeber och missade därför många matcher. Sen var han sjuk igen i kvalserien, han har musklerna men inte immunförsvaret :)

Peja: Andersén är ännu ett exempel på att Brynäs kan lägga ner sin J20 verksamhet. Varför plöja ner en massa pengar på juniorena när man ändå hämtar in "talangerna" från andra lag.

Huge: "Han spelade 29 matcher i AS grundserie med +12 i statistik.
I KS spelade han 6 matcher med plusminus noll i statistik.
Och det kallar du för att inte platsa."

På tal om nyans...

Så det går bra att använda stats nu, när de brukar vara ointressanta när det inte gagnar dina syften.

Hur ska vi ha det? Ska eller ska vi inte använda oss av stats?

GävleLasse: Andersén är sannolikt Sveriges bästa back född 1988, men ja, jag hade gärna sett att fler juniorer fått chansen. Ellebo är väl den som jag helst hade velat se få en riktig chans... Götz är förresten på gång till Troja, läste jag.

Peja: Han må vara en talang... men samtidigt så har inte Brynäs en så pass stark backbesättning att man kan satsa på talanger. Jag hade hellre sett att man skulle satsa på att signa t ex Ellebo och låna ut honom en säsong till ett AS-lag.

Helst ser jag att man skapar sig en bra grund att stå på och skaffar ett par, tre BRA backar , beroende på vad Sjödda gör.

Då skapar man sig ett utrymme att matcha in talanger på ett vettigt sätt. Som det känns nu så är det fler talanger än etablerade spelare i truppen.

GävleLasse: Jag håller helt med, men jag kände mig tvungen att försvara Andersén lite :)

« · 869098 · »