1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: "Jag har vare sig förordat en förlängning eller avsked, då hans spelartyp behövs i laget, och då ser jag ingen anledning att slösa en massa pengar på en bättre brunkare, när pengarna istället borde läggas på andra spelartyper."

Rätt intressant med tanke på att du inte var missnöjd med Bicek utan tyckte att han var nyttig även fast han inte producerade. Biceks lön motsvarar väl 3 styken "Spets".

Jag hade hellre sett att man INTE förlängt med Spets. Varför? Vi har nog med brunkare i Brynäs som det är, även fast det finns folk som inte vill kalla dem brunkare utan "spelare som har otur, är småskadad, är på gång eller något annat".

65selander: Tja, sånt har jag lyckats med i år i jobbsammanhang. Fast jag förmodar att du menar rent metaforiskt. Få se, knappast lika tungt som ...få se, vilket år var det nu igen... -98, -00, -97... äh, jag hade det på tungan.

Paddan: Ja kanske blir det FEMTE gången gillt... Senast ni var så här nära var väl 1999 ;)

Det är ju B A R A att vinna EN match till... ;)

Trevligt med Brendl i laget. Även Juuso Hietanen är klar. Han har skrivit på för två år.

Trevligt med Brendl i laget. Även Juuso Hietanen är klar. Han har skrivit på för två år.

GävleLasse: 1999, hmm, nää det året känns inte alls bekant. Menar du att det fanns något år som hette så?

Stämmer det förresten att man, med anledningen av dagens nyförvärv, beslutat att införa en nyhet i kioskerna i Läkerol Arena? Tror den skulle heta Brendla Mandlar, eller något sånt.

Falken: Bara att hoppas att han blir så bra som Sundlöv tror...

Får vi in den andra finnen med så kan DJ sy in galon i byxarslet...då blir det mycket bänknötande ;)

Paddan: Nej det är redan upptaget. Bredla Mandlar är det gott om i Ö-vik. Halsmandlar som går varma efter att ha klagat på domaren.

5-1 ledning, 2 minuter kvar och ni skriker fortfarande efter utvisningar så fort en modoit trillar...

GävleLasse: Äh, alla har ju missuppfattat det hela. Det är ju kören "Alla kan sjunga" som gör röstövningar. Vi övar inför sånginsatserna på valborgsmässoafton och första maj och såna högtider.

Men det är väl som jag har för mig att Boorken sade, det finns inget svårare att leda med 5-1 när det är två minuter kvar.

GävleLasse:

Treårskontrakt..?
Det är ingenting jag rekommenderar folk att skriva med tjecker/slovaker med motiveringsproblem. Han ska ha ett månadslångt kontrakt, som förlängs den 25:e för ytterligare en månad om arbetsgivaren är nöjd.

Låter lite som Pavlikovsky-varning...

Brendl till Brynäs...Mycket oväntat...Men bra! Äntligen en målskytt!

Underbart med Brendl i laget, kan inte riktigt fatta det än. Trodde det bara var skitsnack från kvällspressen med ryktet förut. Trevligt med 3-års kontrakt fast han har hög NHL-risk men smällar man får ta med bra spelare såklart.

ska bli kul å se om brendl blir succé eller hamnar längst in i boorkens frysbox bakom fiskpinnarna

Jag är klart belåten med Pavel Brendl i Brynäs. Det var en positiv nyhet inför helgen. Hoppas nu bara att han fortsätter producera också, så det inte återigen blir tal om ett hett förvärv som överraskar negativt.
Hietanen kan man inte kommentera varken från eller till om, förrän han visat vad "han är för en". Och nu hoppas vi att Sundlöv jobbar vidare med förstärkningar. Förstärkningar, alltså, och inte kompletteringar. Det behövs verkligen om Brynäs ska hålla ställningarna till hösten.

Heitanen verkar vara en rätt liten back, kanske finnarna har odlat fram en ny Timmonen. =)

Så jäkla coolt med Brendl i laget!!! Bra jobbat Sundlöv!

BFG: Tänkte bara säga att jag inte önskar er lycka till med herr B.

Clarence: Nu så ser det genast jävligt mycket bättre ut :-)

G Daniel Sperrle
G Målvakt av hög klass!

D Nicholas Angell
D Antti Hulkkonen
D Daniel Johansson
D Linus Morin-Låna ut till Västerås och ersätt med klassback.
D Peter Nolander
D Jörgen Sundqvist
D Markus Kankaanperä
D Tommy Sjödin
D Juuso Hietanen

F Johan Alcén
F Pavel Brendl
F Nicklas Bäckström
F Björn Danielsson
F Richard Gynge-Låna ut till Västerås och ersätt.
F Mads Hansen
F Janne Hauhtonen
F Daniel Hermansson
F Sebastian Karlsson-Låna ut till Västerås och ersätt.
F Ove Molin
F Mathias Månsson
F Johannes Salmonsson
F Daniel Widing
F Andreas Dackell
F Klasslirare :-)

70 Rodrigues: Oväntat och spännande med Brendl. 3-års kontraktet måste ha kostat sluring då vi pratar sniper av rang. Starkt gjort av mormor. Jag trodde stenhårt på Schweiz!

Nu lämnar vi Pavel i Leffes händer....

70 Rodrigues: Gött med Brendl! Hoppas han forsätter och producera bara, förhoppningsvis drar han lite folk o sponsorer till LA också.

Nicklas Bäckström kan vi väl nästan räkna bort vid det här lagret?

Metal Guru: Man kan väl vända på det oxå:

Jag menar..... Om han nu ska vara i klubben i tre år är det väl viktigt att göra bra ifrån sig. Annars kan det bli tre år av mardröm..... Har man månadslångt kontrakt kanske det inte gör något om man floppar.

Bara att välja hur man ser på saken. Jag kör på den senare, men jag är Brynäsare jag. Får väl ha överseende om Moraiter vill se det annorlunda....... ;-)

Fubar43: laget, såklart! Dialekten som spökar!

JanT: "Nu lämnar vi Pavel i Leffes händer...."

Frågan är om det är bra eller dåligt? Vill inte se Brendl förvandlas till en försvarare nu utan få vara den målskytt han är. Förhoppningsvis så kommer backarna att sköta det mesta av försvarsspelet kommande säsong och våra forwards kan förhoppningsvis jobba offensivare och göra mål :-)

Vill se Brendl-Hauthonen-Molin, kan kanske bli en ny Bissett-Larsson-Molin :-)

70 Rodrigues: fan vah kass ni är ha ha vem vill ha brendel han kan ju bara skuta och Molin ha ha

timrå_ik: Dax att sluta med drogerna nu!

Davydkin: Jo verkligen häftigt,vågade man inte riktigt tro på.Men bra jobbat av Mormor,faxen funkar tydligen väl forfarande:)

Det man kan ställa sej lite tveksam till är väl ett treårskontrakt,men vad fan hellre Brendl på tre än ingen alls.
Hietanen är ju oxå officiell nu,nu väntar vi bara på ett pressemeddelande på att "Kanka" är klar oxå.

Det här måste firas med en Staropramen,pschhhh........:)

Bissett19: Bara EN Staropramen, JUNIOR :-)

70 Rodrigues: Är "Can Can" klar också då? I så fall accepterar jag 1 st BRA back till så känns det hyfsat tillfredsställande. Men så måste några BRA forwards till också - och målvaktsfrågan är ju olöst än så länge.

70 Rodrigues: Det vet du:)

wap.hockeysnack.com
Brendl må ha haft hibernationläge, men nu får han nytt RAM-minne och dual-processor. Ett skott, ett mål för Brendl

Clarence: Tro mig, han är klar och kommer att presenteras inom kort.

pastorn: "Hög NHL-risk", nej han är ljusår från NHL.

Grattis till elitseriens lataste spelare som kommer få Boork att riva bort sitt sista hår :)

Bissett19: Väldigt intressant att läsa Moras GB just nu, känns som om dom är dåliga förlorare :-) Vad hade dom varit utan Brendls alla 34 mål?

horcoff: ja de är väl så de låter i dalarna nu..

70 Rodrigues: "Vad hade dom varit utan Brendls alla 34 mål?"

I Allsvenskan.

70 Rodrigues: TV 4 är bra "skojiga" (not!). En blänkare just nu på text-tv om Ledins övergång till HV. Nyheten om Brendl låtsas man inte om. Ännu ett bevis för att Fyran misskrediterar Brynäs...

horcoff:

Ljusår från NHL tycker jag inte, en spelare som producerar mest mål i Elitserien är alltid aktuell och högintressant för NHL-klubbbarna.

Clarence: nähä först och främst ALLA skiter i brúnäs till ochmed hejja klacken för jag har inte hört något från den iallafall sen skiter alla i EL"S lataste spelare

Bissett19: Gratulerar till värvningen av Brendl, det ska bli spännande att se kombinationen Brendl/Boork.

pastorn: Jo, så högintressant att han senaste visiten i NHL fick spela hela två matcher med Phoenix.

Inte för att det har med Brynäs att göra men jag måste ändå tycka det är lite komiskt när HPK presenterar/värvar sju spelare på en dag.

Smart brynäsvärvning! Gudabenådad målskytt och publikmagnet. Signalerar höjd ambitionsnivå. Måste vara den dyraste värvningen i Brynäs historia. Enda frågetecknet är väl längden på kontraktet. Tyder kanske på att Boork går före Brendl om det nu skiter sej domemellan.

pastorn: Hoppas för er och Brendl att det går bra. Brendl har haft ett helt Ishockeylag bakom sig för att göra alla målen.

Clarence: Gör Hietanen 6 tacklingar under nästa säsong så gör han ju dubbelt så många som DJ gör på en, så det är ju en höjning bara det ;)

Peja: Är det så troligt att Brendl går till BIF? . - nej
lillovechkin @ Hede. (Sôrsia Online Idag kl. 00:36

--------------------------------------------------------------------------------

lillovechkin: Vi får väl se...
Peja @ Gävle Idag kl. 00:40

*Host host*

Peja: Tänk att du vet mer än en 13:åring...

Fan jag e impad ;)

horcoff: Vilken tur att vi har 523 "defensivt skickliga spelare" då ;)

Jajjen: Tja, Brendl MÅSTE ju ha rätt, han har ju högre lön ;)

70 Rodrigues:
"Väldigt intressant att läsa Moras GB just nu, känns som om dom är dåliga förlorare :-) Vad hade dom varit utan Brendls alla 34 mål?"

Jag har då iofs tyckt för att vi inte ska ha honom kvar nästa säsong ganska länge (är du osäker så kan du alltid fråga Gusten vad jag tyckt om Brendl under säsongen ;-). Visst har karln stänkt in strutar på löpande band, men det går att se det från ett annat perspektiv också. Det må låta som ett lyxproblem med tanke på att vi trots allt gick till slutspel, men jag ser det lite som att laget blev lidande på grund av Brendl. Det är inget jag enkomt skyller Brendl för, utan snarare styrmännen i båset. Signalerna från ledningen blev nämligen ofelbart att ingen annan än Brendl kan göra mål i det här laget. Det var något spelarna trodde stenhårt på själva till slut, och de sökte karln i både möjliga och omöjliga lägen istället för att söka lyckan på egen hand när tillfälle gavs.

Min övertygelse är att vi hade varit ett bättre lag utan honom. Högst troligen hade väl ingen matchat Brendls målskytte, men jag tror vi hade haft en större bredd istället. En bredd vi nog varit mer hjälpta av.

Sedan kan ju folk som är roade av det försöka räkna ut hur många mål Brendl indirekt stod för bakåt också, genom (ofta onödiga) utvisningar eller som trög sista utpost på offensiv blå. När mellanskillnaden återstår kanske inte hans målsiffra ståtar lika stolt.

Om Brendl ska producera lika många poäng i Brynäs som han gjorde i år krävs det att han får minst lika stort utrymme som i Mora. Jag har väldigt svårt att se Boork ge honom det utrymmet. Sedan ska man lägga i vågskålen att Brendl egentligen bara har en riktigt stor kvalitet som ishockeyspelare, och det är skottet. Gissa om våra motståndare hade läst sönder våra tränares "Alla puckar på Brendl"-taktik till slut. Min magkänsla vad gäller Brendl i Brynäs är flopp, och det säger jag inte för att vara taskig. Jag tror faktiskt det. Men jag lär säkert få äta upp det :-)

« · 871458 · »