1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742335 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
JanT: De visar sig.

JanT: "Om både Berglund och "nubben" på en direkt fråga svarar att "Sjödin kommer inte att spela i TIK nästa säsong" så väger nog din källa tämligen lätt."

Ja det vore ju första gången en sportschef kör en vit lögn.

Gusten:
Fast nog vore det kul att se denna kille spela med Morbror Tommy :-)
Joakim skall träna med Timrås A-lagstrupp i sommar för att försöka få ett kontrakt.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4085

TIKbiff: Ja jättekul. Huvudsaken är att alla mår jättebra.

Gusten: Ja, vi skulle må jättebra. :)

JanT: Eller så kommer han inte att SPELA nästa säsong. Han kanske får en annan roll i föreningen, nåt han tidigare blivit lovad i Brynäs!

sylf: har brynäs intresse av en till lövenspelare?
Jag är väll 100år efter er andra som vanligt

88Lindkvist:
? det är väl inte denna du menar ;-)

Vet inte om någon har uppmärksammat det men alla nyförvärven förutom Juuso Hietanen verkar redan ha fått sina nya tröjnummer.

# Markus Korhonen

#9 Niclas Andersén
#18 Markus Kankaanperä

#28 Pavel Brendl
#37 Alexander Sundström.

Sedan har Alcén bytt från 18 till 29, och Widing från 31 till sitt gamla nummer 41, som Bicek snodde när Widing åkte till Nordamerika.

Peja: #1 Markus Korhonen.

Peja: Inget tröjnummer på Hietanen,spelade ju i #17 i HPK,o den har ju Herman.Tror nog Hietanen avvaktar o ser om #7 blir ledig;)

Bissett19: #77 hade ju varit häftigt :-)

Bissett19: Timrå har några riktigt grymma forwards nu, hua!!

F Riku Hahl
F Jonathan Hedström
F Fredrik Hynning
F Mika Pyörälä
F Timo Pärssinen

sylf: JanT: Eller så kommer han inte att SPELA nästa säsong. Han kanske får en annan roll i föreningen, nåt han tidigare blivit lovad i Brynäs!

Då kan dom väl vänta tills nästa säsong, när han spelat klart i Brynäs.

70 Rodrigues: Vad har Hynning i den samlingen att göra? "En ska bort", eller...

Bissett19:

men det här ser inget vidare ut...?
någon finsktalande...?
vilket år var detta...?

tjugo8: Jävla sillmjölke vi har värvat!

Jajjen: Hynning skulle lätt ta en plats i Brynäs!

70 Rodrigues: Ja, på en L-E Spets-skala håller han hög klass. Jag erbjuder en plats som avlastare i tredjefemman.

Det här är inget dåligt gäng det heller:

F Pavel Brendl
F Andreas Dackell
F Janne Hauhtonen
F Mathias Månsson
F Mikael Lind

Och då är det backsidan som ändå har förstärkts mest.

Jajjen: Ja, dom är också bra. Är Lind klar, vet du något som vi andra inte vet??

Jajjen: Det känns som ett rejält önsketänkande när du jämför Lind och Hauhtonen med Hedström och Pärssinen...
Plussa ihop Lind och Hauhtonens fart och fysik så kanske du kommer upp i Hedströms allena.

70 Rodrigues:

Hedström ser jag inte som en grym forward, men deras finnar är mycket bra.

munkas: Nä, nu var det ju 5 spelare som skulle pekas ut. Hedström är väl OK men högst mänsklig. Pärssinen och framförallt den nye, Pyörälä, däremot är två ess i en klass som inte vi har råd med. Än.

70 Rodrigues: Lind räknar jag kallt med. Blir det inte han måste en likvärdig in i alla fall.

Jajjen: Problemet med Lind är att han håller inte i en säsong.

Jajjen: Till Hedstöms "försvar" vad gäller den gångna säsongen bör ju nämnas hans problem med vikten. Han led i stort sett av anorexi under förra våren, i fasen när han lämnade Anaheim, varför han inte kunde tillgodogöra sig nog mycket av försäsongsträningen. Det är ju inte samma spelare som under lockoutsäsongen, t.ex. Visserligen matchades Jonte då mycket i par med Henrik Zetterberg, och Zäta har väl en tendens att göra alla som spelar bredvid honom rätt så bra.

65selander: Dom 3 senaste säsongerna har han spelat 42 av 55, 35 av 50, 50 av 50 i serien. Om det är extremt lite vet jag inte. Bäckis spelade 3 matcher fler senaste säsongen. Han håller fortfarande hög klass (när han spelar). Nästa säsong har vi råd att köpa en kärnfrisk finsk landslagsman istället.

Jajjen: De två senaste åren så går han sönder efter uppehållet. Det är precis som hans ljumskar stelnar ihop när det blir uppehåll.

65selander: Glöm inte att han har en kronisk inflammation i ryggen.

65selander: Problemet med Lind är att han håller inte i en säsong.

Precis, jag skulle gärna se att han ersattes av Eric Johansson från Mora. 25 år, utvecklingsbar, men framför allt relativt billig, för någon dyr stjärncenter är väll inte att tänka på. Han visade säsongen 05/06 att han har en hel del i sig även om förra året var mindre bra. Det är dags att börja slussa ut de gamla nu, med Molin under kontrakt finns rutin så att vi kan avvara Lind. Även om han är en riktigt bra spelare när han är hel och i form.

Skulle även gärna se Brendls festkompis Blatak i laget som Mora inte tänker förlänga med, men det måste i så fall ske på någons bekostnad (läs DJ) då vi redan har för många backar i laget.

Zzz: Behöver du fundera något mer ang Blatak vs DJ ;-)

Varför inte båda två?
Eric Johansson (F) MoraUnknown
04/24/2007 | Source   
Miroslav Blatak (D) MoraUnknown
04/24/2007 | Source   

Zzz: Pja, Blatak skulle ju även kunna ersätta Sjödda om han av någon anledning inte stannar.

Peja: Skulle vara roligt att få veta vad Sjödda och Brynäs inte är överens om eftersom jobb har han ju även om han slutar att spela i Brynäs. Eller är han gramsen på att klubben förlängde med Sundlöv?

65selander: Det står skrivet i stjärnorna.

Peja: Ett problem ang Blatak vs DJ eller Sjödda är att han är en "Left" och de andra är "Right"

65selander: Ja gärna båda två. Blatak är 24 år och landslagsman och skulle bidra med en hel del i Brynäs. Leftare dessutom!

65selander: Ett problem ang Blatak vs DJ eller Sjödda är att han är en "Left" och de andra är "Right".

Känns som om vi har rightare så vi klarar oss. Dessutom har vi Brendl i Powerplay.

Zzz: Nä nu blir det sängen och slutet på Derbyt. I morgon vill jag mötas av rubrikerna att Sjödda har förlängt ett år till.

ps/Ser ut som solen skiner över Västerort :-)

Zzz:
"Skulle även gärna se Brendls festkompis Blatak i laget som Mora inte tänker förlänga med"
Det är nog snarare att det var (är) en schismen mellan han och tränaren.
Eric var ju skadad en del under säsongen och det verkar som han åkt över sjön med fjällan för att eventuellt stanna där och ingen vet tydligen vad som är på gång.

På tal om leftare, man hade ju gärna sett Lars Jonsson eller Anders Eriksson om någon av de ska flytta hem från NA.

65selander:

Sportchefsjobbet har väl dom sagt att Sjödin inte ska få utan något annat inom föreningen nu när Sundlöv blivit varm i kläderna. Känns mer som Sjödin är typen som skulle fungera som en andretränare eller nått i den stilen, mer gapa och ge tips, inte styra en förening som sportchef.

Det lutar åt Brynäs för Sjödin, 69,7% av rösterna nu. När stänger röstningen? Hoppas att resultatet står sig..

"- Ja, vi kommer att pratas vid och jag hoppas det löser sig. Att spela vidare i Brynäs är mitt förstaval.

- Så vi kan räkna bort andra klubbar?

- Ja, min högsta önskan är att spela vidare i Brynäs.

- Så du vill inte sluta spela hockey?

- Nej, det vill jag inte."

arnio: Jojo, och Sundlöv förnekade att han var intresserad av Brendl... man ska inte ta alla intervjuer så seriöst.

arnio: I "Sjödin-affären" verkar bollen som ni säger ligga i Brynäs händer. Nubben i Dagbladet:

"Att Tommy Sjödin, Brynäsveteran och Timråprodukt, skulle värvas avfärdar Norberg.
– Just nu är det inget.
• Men om Tommy och Brynäs inte kommer överens, vad händer då?
– Då får vi se vad som händer."

63.9% röstade på att Sjödda spelar i Brynäs nästa säsong. Skönt att det är klart nu.

arnio: Tyvärr så är det inte vi som bestämmer vart han skall spela ;-)

Gusten: Jani Hurme klar för Malmö. Det är en värvning jag är riktigt avundsjuk på.

70 Rodrigues: Bumpa upp KS-tråden!

pastorn: Sjödda andretränare till Boork - spännande :-D

Jag kan se det framför mig. Boork står i mittcirkeln och gör "Boork off" till bortaklacken, och Sjödda framför Canal+ kameran och dömer ut regelverket med ord som "Det är några j-la pajaser som kommit på den här regeln...".

Ho ho ho - det blir kalas. Dom kommer vända upp och ner på hela ligan.

« · 876693 · »