1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741995 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: "Som det verkar så har Boork lyssnat på mig och har börjat köra laget som jag sagt hela tiden."

Det är försöket och intentionerna att spela mer offensivt och att i högre grad försöka ta initiativet i matcherna jämför med ifjol, som är den huvudsakliga anledningen till debaclet hittills.
Kan inte påminna mig att du opponerade dig mot det upplägget inför säsongen.
Att man nu börjat köra laget "som du sagt hela tiden" beror ju på att offensivtänket kanske var för optimistiskt tänkt och att nöden krävde en återgång till ett mer strikt försvarsspel.

Det är tanken och idén om att rotera på 3 femmor som är boven i dramat.
Den taktiken var tänkt att genomföras med flexibilitet, vilket man också gjort. Tyvärr så har idén fått klä skott för exakt ALLT som gått fel, vilket är felaktigt. Men det är ju så mkt lättare att se det i svart eller vitt.

Bifogar några ord från Boorken...

"Statistiken berättar dock att lag med längre förlustsviter i inledningen av serien inte lyckas ta sig till slutspel.
- Jag vill hellre vara förankrad i verkligheten än i statistiken, säger Boork. Att se vad det är som händer och reagera på det. Det är aldrig exakt samma förutsättningar som råder från år till år. Det är andra motståndare, andra lag och andra känslor. Det går inte att se på det så enkelt som i svart-vitt. Människan har svårt att förhålla sig till nyanserna i verkligheten och det är därför enklare att se allt i svart eller vitt, men jag tror på att man ska vara öppen i sinnet och försöka förhålla sig till de nyanser som råder."

fighter: ja vi får väl se. Just nu är ju Hahl osäker och detta vore ju ett kännbart tapp, till och med för Timrå. Men matcherna skall spelas och som det känns nu så kan vilket lag som helst vinna när som helst mot vilka som helst.

Men det blir väl som vanligt om Brynäs vinner mot er. Då kommer det ursäkter i stil med "Sämsta matchen hitills" och liknande... För Tallefjantar har ju väldigt svårtt att erkänna det andra laget bättre.

GävleLasse: Det är så sällan det andra laget ÄR bättre.

GävleLasse: Sen håller jag med om att en torsk mot Frölunda inte behöver betyda slutet.
Men spelar vi bara som Timrå gjorde nere i Gbg, där dom agerade ungefär som vi gjorde mot Timrå senast, så har vi en bra chans.
Enligt rykten så spelar inte Niklas Andersson, vilket väl inte direkt borde försämra VÅRA möjligheter...

Huge: Boork hade samma intentioner förra säsongen men återgick till sitt mer defensiva styrspel. Samma sak gäller i pr. Att Brynäs skule vara mer offensiva i år köper jag inte. Det som allt som oftast händer i Brynäs fall är att då kommer det slarv på linjerna och spelvändningar med mål i arslet som följd.

Personligen så skiter jag i om man spelar offensivt, de klagomålen får Tony ta för han har en mycket högre tröskel än vad jag har. ;) Bara man vinner matcher.... Man behöver inte vinna snyggt, speciellt inte på bortaplan

Huge: "Enligt rykten så spelar inte Niklas Andersson, vilket väl inte direkt borde försämra VÅRA möjligheter..." Såna saker påverkar aldrig när det gäller Brynäs. Jag vet inte vilken gång i ordningen som man möter ett försvagat motstånd och får stryk ändå. Minns matchen mot Mora där de bänkat Brendl och CO. Eller när vi mötte FBK senast när de ställde en målvakt som hade 4 minuters rutin av ES hockey. Nej jag tror fan att det är sämre för Brynäs att de bästa inte är med.

Jag vet inte vad det beror på men det känns som att Brynäs inte kommer ut lika tända som när de möter bästa möjliga motstånd.

GävleLasse: Det enda som kommer från oss tallefjantar är sanningen.

Huge: Ni måste nog spela bra mycket bättre än vad ni gjorde mot oss. Därmed inte sagt att jag inte tror på en BIF-vinst, för det gör jag.

Ambroo: en väldigt vinklad "sanning" i så fall. ;)

GävleLasse: Det som är det konfysa är att vissa visar vägen och då går det bra. Får någon annan för sig att visa vägen så avrättas dem. Har faktiskt hänt att man blitt tillrättavisad OM att detta är en hockeysajt och INGET ANNAT. Men det är ju klart,, är man legendar så har man ju vissa förmåner..)) Vill egentligen inte ta strid men du TÄNDE ju på alla cylindrar!

VBgr: Tände på ala cylindrar vet jag inte Det enda jag vet är att jag påvisat att man skall försöka hålla på tråddiciplinen. I fallet Idol så har den ju en egen tråd och därför är det grislugnt.

Så du får ta den kritiken med den som klagat.

Sen är det väl helt ointressant om man 'r nybörjare eller legendar. ersonligen så tycker jag att det är kul om det kommer in lite nytt blod för det är alltid intressant med lite nya vinklar.

GävleLasse: End of the story, skall "kuta" ner till "bibblan" nu och låna mig en bilderbok lr va Huge kalla d :-))..

GävleLasse: ja att Halh är borta är inte bra,tror inte att det är så farligt med han.Om man förlorar en match så är det bara naturligt att försöka hitta orsaken,dålig förlorare ja det är jag o det står jag för,men jag är inte sämre än att jag kan gratulera det vinnande laget.just nu är timrå bättre än brynäs det får väl hålla med om.

fighter: Ja visst är timrå bättreän Brynäs just nu. Ser man på trupperna så har Timrå ett bättre lag. Men vad hjälpte det i tisdags? Det är därför man spelar matcherna.

Det ska bli intressant och se hur det hela slutar.

GävleLasse: ja det ska verkligen bli intressant att se hur det blir längre fram i vår,det är helt omöjligt att sia om nåt,hursom helst lycka till mot sillstryparna.

fighter: Ja, och lycka till mot skoterraggarna...

GävleLasse: "Visst kan Brynäs ses som en grå massa, men samtidigt så var vi väldigt svårslagna oh hockey är ju som bekant en lagidrott."

"...Styrkan i Brynäs den gångna säsongen var att det var många olika målskyttar och man slapp sätta hoppet till att ett fåtal spelare skulle kliva fram.

Jag har aldrig tålt challe och kommer aldrig att göra det. Han är en sprätt i mina ögon och jag sätter mina pengar på at han är den första tränaren som får sparken den här säsongen. Han kommer att jobba som tomte på NK till jul..."

Vilket skulle bevisas...

Dream Team: Hehe...
Den där tomteförutsägelsen och NK lät fin.
Bra att ha i bakfickan när Lasse slår mig i huvudet med en viss amerikansk målvakt som jag förutspådde skulle göra succé i Brynäs....

Gusten :Åsså kanske vi ska hålla oss i denna tråd...eller byta till en som heter 08/09 eller är det ens silly nu? HJÄLP!

Gusten: Den här killen ser jag gärna i Brynäs igen. Se länk!

70 Rodrigues: Jag skulle kunna tänkam ig denna igen ;-)

70 Rodrigues: En eller två av dom här vill jag se i Brynäs efter landslagsuppehållet, no more no less:

Målvakter
Antti Niemi, Pelicans, Jussi Markkanen, Jokerit

Backar
Teemu Aalto, Tappara, Ossi Väänänen, Djurgården, Jukka-Pekka Laamanen, Kärpät, Pekka Saravo, Luleå, Arto Laatikainen, Blues, Janne Niinimaa, Davos, Mikko Lehtonen, Kärpät, Antti-Jussi Niemi, Frölunda

Forwards
Riku Hahl, Timrå, Tommi Santala, Jokerit, Jukka Hentunen, Ak Bars Kazan, Jani Rita, Jokerit, Jarkko Immonen, JYP, Mika Pyörälä, Timrå, Toni Koivisto, Ilves, Esa Pirnes, Färjestad, Antti Laaksonen, Fribourg, Janne Pesonen, Kärpät, Ville Leino, Jokerit, Petri Pakaslahti, Södertälje, Oskar Osaka, Blues

70 Rodrigues: Bara en kort reflektion angående din "uppsägningslista" inför nästa säsong; Instämmer med nedanstående reservationer;

En av Korhonen/Sperrle kan behållas som 2:a keeper

Dackell? Verkar vara på väg utför med raketfart.

Bygg om från grunden. Bara att inse att vi är tillbaka på ruta 1.

Når vi plats 8 i år blir jag förvånad. Vi kan likaväl bli 12:a.....

65selander:

:D

Så här blir det när spelarna får bestämma. Många av våra spelare skulle lyckas bättre i andra lag, men i andra lag måste man lyda "chefen".

JanT: "En av Korhonen/Sperrle kan behållas som 2:a keeper"

Varför det? Bättre att satsa på en kanonmålvakt och ha Lindbäck som backup.

70 Rodrigues: Det har du faktiskt en poäng i, bäste bror. Jag hade helt enkelt glömt bort unge herr Lindbäck.

Hur som helst måste "GGIK-maffian" bort och ersättas av nya hungriga spelare (som jag redan tycker vi har i truppen) och en räcka klasspelare.

Just nu känns kontraktsförlängningen med Tommy-Tina riktigt, riktigt sur...

JanT: Äh, när vi står där i final så kommer du att vara av en annan åsikt :-)

Det är dags att ge Markström chansen också inom 1-2 år.

JanT: "Just nu känns kontraktsförlängningen med Tommy-Tina riktigt, riktigt sur..."

Treårskontraktet med Pavel Brendl smakar väl inte direkt marsipan heller.

Jompe: Jag skulle vilja säga att treårskontraktet med Pavel känns precis som marsipan....hyfsat gott första tuggan sen blir man äcklad ;)

Jompe: Om Pavel får vara frisk och fortsätter att producera som hittills så lär han garanterat hamna top tio i poängligan kanske tom top fem. Frågan är väl vad vår "första-femma" producerar egentligen.

sylf: Jag hoppas verkligen att Almtuna tar över en skaplig del av lönen i så fall.

sylf: Borde väl innebära att BIF inte behöver betala hela lönen, någon som vet?

sylf: Japp, nu är det officiellt.

Lunkan: Vore mkt underligt annars. Kontraktet är väl självklart skrivet så att lön uppbärs så länge vederbörande inte har andra arbetsuppgifter där lön utfaller. Sen kan det säkert finns någon exitklausul där en engångssumma utfaller som skall kompensera viss löneskillnad.
Det beror alltså på hur pass duktiga de jurister som skrivit avtalet är.

prosten: Tror Boorken kommer att trivas i Almtuna samt att han kommer att få lite fart i dom. Serien är jämn också där, är väl bara Bajen som sladdar rejält

65selander: Ja, sen blir det ett kärt återseende när Dackell och Sjödin blir nerskickade nån gång efter jul...
Eller är det VIK som gäller nu för tiden...?

munkas: Jo det är väl VIK som har dragit nitlotten ;-)

munkas: Vad händer om Almtuna går till KS!!!

sylf:

Då möts vi.

sylf: Dom har chansen att spela om en av två elitserieplatser tillsammans med fem andra lag?

Stigsson: Ja,det var precis så jag trodde.

sylf:

Va fan skall man dras med Karljäveln här i Uppsala nu också :-)

mattias - 74: Gå inte ut då, han lär inte besöka dig!

70 Rodrigues: VIK recensionen av Gynge efter matchen mot Malmö:
"Richard Gynge- Kändes som en bra tredjelänk med puckälskarna Juhlin och Berglund. Släppte pucken föredömligt till sina kedjekamrater. Visade prov på strålande speluppfattning med en ”Gretzky-pass” bakom kassen som dock ej resulterade. Mycket intressant framtid i VIK. Har definitivt speluppfattningen för att understödja "Bulan" och "Julle". "

prosten: Blir ju inte förvånad...det är bara att önska Leffe lycka till i Almtuna!

Huss:

Angående Leffes kontrakt med Brynäs:

"Ett uppdrag i Almtuna är "helt okej" i uppgörelsen med Brynäs.

– Vi är överens med Leffe och har gjort ett avslut. Vi står för vårt fram till sista april, sedan finns det vissa inskräkningar i den uppgörelsen. Bland annat får han inte ta ett nytt elitserietränaruppdrag, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv till sportbladet.se"

Bissett19: Om det där betyder att Brynäs också fortsättningsvis betalar ut hela lönen så har vi ju förklaringen till varför det aldrig finns några pengar i klubben.

« · 927222 · »