1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741974 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
MarcusElving: Sex pinnar i den matchserien och vinst borta mot Gurkorna och bandyklubben så skall det vara klappat och klart.

Gurra88:

MIK
MIF
MIF
MIK

där är spelschemat de närmsta matcherna, tar vi minst två 3 poängare på de fyra matcherna tror jag att det går vägen.

Gurra88: Jag tror allvarligt att Micke inte kommer att ta hem såna spelare. Inte för att han inte vill eler på grund av nåt i den stiel. Men på grund av att han ej längre är sportchef.

Måste ni prata nyfärvärv.. Tror ni allvarligt att Micke fixar några sånna vassa namn. På sin höjd spelare som Jakob Johansson i Rögle. Sen har vi en himla lång väg kvar innan vi är i kvalserien, förlust nästa mot Mora så ser det tufft ut i upptakten.

Metal Guru: Givetvis så hade jag kostnader medräknat även om jag inte presenterade några siffror. Jag räknar kallt med att man har så pass mycket avans på biljettpriser, kaffe å annat.

Jag vet inte hur det sett ut i Restaurangen men det såg ganska fullt ut igår. Den har gått med väldigt bra vinst i år då den varit i princip utsåld varje match. Sen har lunchbuffén lockat många besökare.

Hela grejen med nettominuset bygger ju på de 605 uteblivna åskådarna under grundserien och den överskridna spelarbudgeten. Den sistnämnda har man förklarat sig ha sanerat bort genom sponsorer, utlåning av spelare och liknande.

Jag ser med spänning fram emot bokslutet i sommar.

GävleLasse:
Definitivt är KS ett enskilt ekonomiskt plus för alla inblandade lagen.

Det jag reagerade på att du utgick ifrån ert netto-minus efter grundserien, och började räkna KS-biljettintäckter för att komma på plus. Jag påpekade bara att det också finns kostnader i Kvalserien, något du måste medge att inte fanns i din ursprungliga kalkyl.

Jag är ledsen om jag rört upp era känslor.

Metal Guru: det är väl ingen som har påstått att hela kvalseriens intäkter är ren bonus. Jag påvisade i början att det skulle reparera en stor del av förlusten från säsongen och kanske med lite tur även lämna en slant över på plussidan. dessutom så slipper vi kostnaden med slutspelsbonusar.

Nu kanske det kommer att utgå någon slags bonus för säkrat kontrakt men det är ju spekulation.

Summa sumarum så kommer förlusten i år inte att bli lika stor mot om vi hade lyckats undvika kvalserien och som det ser ut så kan hela KS vara en bonus då vi spelmässigt ser ut att kunna reda ut det hela.

Lindström:
Kul räkneexempel.
Förutsätter förståss att ni är på +/- 0 vid Kvalseriens början.

Metal Guru: Helt övertygad att det blir pengar över/kvar
Säg snitt 6000pers*5matcher=30000pers*100k/biljettr=3000000kr+mat+dryck+merförsäljning..
Är det högre kostand för 5 resor till borta matcher får domfan sammåka med Asg eller nån...

GävleLasse: Tänkte på en sak igår..
Jag å min kompis satt snett brevid familjeläktaren, där hade minst 75% av åskådarna nån form av Bif sak på sig så som te x möss, halsduk el keps å dyl.

Tänk om det skulle vara lika på alla sektioner..

GävleLasse:
Jag menade att om ni lyckas få ihop ett litet överskott mha KS, innan ni räknat på utgifterna - kanske det blir minus igen efter att hotell och transport för bortamatcherna betalats.

Så enkelt var det.

(hörde du det, Tony?)

Metal Guru: Nej det är det inte men det lär i alla fall bli ett ganska stort överskott. Vi har ju en arena att spela i och inte en aula som mora...

GävleLasse:
Är det gratis för Brynäs att spela KS?

70 Rodrigues:

Brendl-Andreas Karlsson- Widing

Hade ju inte gjort ont :-)

1:a Brendl-Santala-Leino

2:a Widing-Vesce-Stapleton

GävleLasse:

hahaha, ja spelande kock.. alltid bra om han kan fylla två funktioner :P
han kan jobba i köket på lunchserveringen efter träningarna, sen på matchdagar kan han kocka tills matchen börjar :P

helt perfekt !

MarcusElving: Sen får vi inte glömma att det finns ju alltid en möjlighet att flytta kostnader inom föreningen.

Jag tror fan att Santala är en bra kock. Wille kan anställa honom ;)

GävleLasse: Låter bra det lasse bara att starta faxen för Sundlöf när han blir frisk.

GävleLasse:

jajemen, du ser där.. det låter ju riktigt bra :D

MarcusElving: efter att ha räknat lite snabbt så ligger Brynäspå ett underskott av ca 605 åskådare/match. 605x27=16335 åskådare

Om man slår ut det underskottet på de fem extra hemmamatcherna så hamnar vi på ett snitt på ca: 3267 personer Säg ca 5000 för att täcka upp de billigare biljetterna.

(16335/5=3267)

Intäkterna från KS borde till och med betyda en liten vinst.

arnio: Nilkas Nordgren har förlängt sitt kontrakt med Rapperswil, så han torde inte kunna bli aktuell inför kommande säsong iaf.

Vad säger man om Aftonblaskans spekulation att det är redan är klart att Brynäs satsar på Markström och Lindbäck nästa säsong och att Sperrle och Karhu lämnar? Kvällstidningslarv eller kan det var klart redan?

Dick Tärnström, Andreas Karlsson, Niklas Nordgren och Christian Berglund vore ballt.

GävleLasse:

jadå, det tror jag inte är några problem.. underskottet arbetas nog in ganska enkelt med tanke på kvalserien.

Hoppas det blir mycket folk på lördag mot Malmö. Löningshelg som det är.

MarcusElving: Intäkterna i KS i kombination med lite nya sponsorpengar gör nog att det förlusten täcks upp.

MarcusElving: Jo det är sant

arnio:

Det är såklart en faktor i det hela, men du tror inte Kvalserien drar in en hel del?

GävleLasse: Ja hua, där har det nog gått åt några kronor, Månsson lär väl inte heller ha varit gratis och som det ser ut så lämnar han ju för Frölunda. Till nästa säsong krävs det att vi har 2 riktigt bra poängproducerande formationer och en 4:e formation bestående av Alcén-Sundström-Sandin.

Målvakterna inräknade i de där namnen såklart ! :P

MarcusElving: Årets underskott måste tyvärr täckas med....

GävleLasse:

Precis.. Släpper man Sperrle, Korhonen, Sjödda, Hauthonen och Hulkkonen och plus att man sparar in på målvakterna, borde en hel del pengar frigöras. :P

Dick Tärnström och Andreas Karlsson vore ballt.

70 Rodrigues: Santala lär gå loss på minst 250k/månaden. Kör man en billig lösning på Målvaktssidan så får man lätt loss de pengarna.

Hur mycket stålar har man nedplöjt i Sperrle, Korhonen, Sjödda, Hauthonen och Hulkkonen?

Sylf: Givetvis så bli ju allihopa 1 år äldre under nästa säsong :-)

sylf: Sen är det bra ålder på allihopa.

Tim Stapleton 25 år
Ville Leino 24
Ryan Vesce 25
Tommi Santala 28

Dick Tärnström

sylf: Det var förslag på riktigt bra spelare ja och i den nivå man får anse att Brynäs kan ha råd med, då det förhoppningsvis lösgörs deg när ett gäng av dom andra gubbarna lämnar. Leino och Stapleton är av lika hö klass som Pyöräla och Hahl. Vesce är en center som spelat i Sverige(Rögle) och har hyllats i Finland. Tror att alla dom fyra skulle göra succe i Brynäs. Vad har du själv för realistiska förslag på ev nyförvärv?

70 Rodrigues: "Ville Leino
Ryan Vesce
Tim Stapleton"

Hög klass????

Det kostar att ligga på topp, hoppas att dom inser det någon gång? Om vi ska vara med och leka som ett topp 4:a lag så måste det till värvningar av hög klass till nästa säsong och då behövs det 4-5 spelare av toppklass.

Som jag och Selander snacka om igår.. SE LÄNK

70 Rodrigues: Hm låter som riktigt dyra pjäser det där, på sin höjd en av dessa i Brynäs.

arnio: Det är mycket bra hockeyspelare som jag skulle vilja se i Brynäströjan nästa säsong. Leino har tyvärr kontrakt med Jokerit även nästa säsong. Men dom andra tre spelarnas kontrakt går ut. Vesce och Santala är två riktigt bra centrar och Stapleton är en poängmaskin av rang så även Leino men som sagt han har kontrakt även nästa säsong.

70 Rodrigues:
"Tommi Santala
Ville Leino
Ryan Vesce
Tim Stapleton" ???

Bissett19: Santala och Vesce är givetvis centrar.

Bissett19: Det här ser väl rätt ok ut, kolla namnen på forwardssidan :-)

Målvakter
Anders Lindbäck 08/09 Utlånad till Almtuna IS
Backar
Jörgen Sundqvist 08/09
Juuso Hietanen 08/09
Markus Kankanperää 08/09
Niclas Andersén 08/09
Jonathan Carlsson 08/09
Centrar.
Mads Hansen 09/10
Alexander Sundström 08/09

Forwards
Björn Danielsson 08/09
Daniel Hermansson 08/09
Johan Alcén 08/09
Daniel Widing 08/09
Pavel Brendl 09/10
Andreas Dackell 08/09
Emil Sandin 08/09
Tommi Santala
Ville Leino
Ryan Vesce
Tim Stapleton

Bissett19:

Prioitet ett måste  vara två centrar av hög standard. Två offensiva kreatörer.
Sedan två klassbackar för att sedan fylla ut med en junior.

arnio:

Målvakter
 Anders Lindbäck  08/09 Utlånad till Almtuna IS
Backar

Jörgen Sundqvist 08/09
 Juuso Hietanen  08/09
 Markus Kankanperää 08/09
 Niclas Andersén 08/09 
  Jonathan Carlsson 08/09
Centrar.
  Mads Hansen 09/10
 Alexander Sundström 08/09

Forwards
 Björn Danielsson 08/09
 Daniel Hermansson 08/09
 Johan Alcén 08/09
 Daniel Widing 08/09
Pavel Brendl 09/10
 Andreas Dackell 08/09
 Emil Sandin 08/09

arnio: "Nån som har koll på vilka spelare som har kontrakt över nästa säsong?"

Ja, Mormor och Pappa.

rackham: "Auktoritär och mediavan städledare som inte bygger lag för framgång utan för att undvika motgång..."

Undvika motgång är ju precis vad vi får inrikta oss på de närmsta 1-100 åren. Lågbudgetsatsningarna kommer att avlösa varann.

Nån som har koll på vilka spelare som har kontrakt över nästa säsong?

« · 1014618 · »