Brynäs IF

714939 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1027572 · » Till forumet


Sv: Silly Season 08/09
sylf: Ja du, verkar som att DIF vill ha klar nästa säsongs trupp klart i god tid så att dom kan köra igång så fort som möjligt. Ragnarsson kommer att bli lika viktig för DIF som Koppartakets brorsa är för nordtyskarna från Ängelholm.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss:
Kall Pizza smakar ju hur gott som helst. Toppa det med en varm öl så är man hemma. :)
Kommentera


Sv: Silly Season 08/09
sylf: Det är ju tyvärr så, dock inget jag har valt själv :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Din snok är ju brun hur du än vrider å vänder det:-)))))))
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Ordet struts är ute, nu är det r-vslickare som gäller alt brunnäsa :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Izah: Problemet är bara när pizzan är iskall, den är inte speciellt god då...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Struts! ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Lunkan: Det var han alltså är han på topp imorgon.
Fast Brendl är som pizza egentligen, även om det är fel pålägg så är det jäkligt gott!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Jävla dysterkvist, säger jag att vi är klara så är vi klara, ok :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
bif_forever:

UT
Månsson
Lind(finns bättre och framförallt mindre skadebenägna centrar)
Salmonsson
Karlsson
Gynge
Sjödin
Hulkkonen
Angell(känns som att han lämnar)
Morin
Korhonen
Sperrle
Hauthonen
Molin

IN
Två st centrar, 3 backar och 1 målvakt och 3 ytterforwards och det ska vara av hög kvalitet. Nästa säsong så vill jag spela slutspel. Vill iaf ha 2 transatlanter i truppen. Vi får se hur det blir och framförallt hur Niklas tänker och hur ser spelarbudgeten ut, tyvärr så tror jag att den suger, så nästa säsong kan även den bli ångestfylld.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Lunkan:

Ja fyfan,vet inte vad han sysslade med när han skulle byta sida med Angell,o samtidigt snodde pucken av Nick,,för att i nästa ögonblick struppla på blånlinjen så Leksand fick en spelvändning.
Då satt hjärtat uppe i halsgropen:(

Men Brendl vet man aldrig,han kanske stänker dit fyra kassar imorrn....
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Izah: Var inte Brendl extremt loj igår? 5-3 spelet var en katastrof mycket tack vare Brendl.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Ooooo yes!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: "Med det laget så blir det KS ytterligare en gång, dock med skillnaden av vi åker ur."
Lugn och fin nu. Vi är inte riktigt där än eller hur? Det är en måstematch kvar och allt kan hända. Fråga Malmö bara...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:
ja kom med ett bättre förslag du då..!

man ska satsa på ungdomarna till kommande säsong.. och man ska ersätta 4 st spelare ur dagens laguppställning; månsa,molin och janne.h och sjödda

karlsson kommer bygga upp en hel femma.
jackman kommer tillföra hårt spel med bra pp.
beoudoin kommer tillföra det man saknar en stor jävle som skymmer mål.
sen har alla kontrakt, så det blir nog inte fler nyförvärv, kanske typ jungbeck och åhsberg men då blir ju dom ersättare för typ hulken och sebbe karlsson. ser ingen andledning att skriva dyra kontrakt för att bredda truppen när man har så många bra på junior sidan. thegel,leidemark,silverberg mfl. plus så tror jag björne,angell,nolander,hermanssonkommer vara mycket bättre nästa säsong!! sandin,salle,hietanen,andersén,alcén,markan bara blir bättre!! dessutom har man markan och lindbäck en hel säsong då kan de bara bli bättre palcering än med sperrle och karhu.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Izah: You dirty little thing ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Jag vill ha Brendl, på alla sätt och vis!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Izah: Men titta hur laget ser ut, varför vill man ha ett sämre lag? Nä, nu får det fan vara slut med budgetBrynäs!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Du e bra söt när du är i pessimistläge!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
bif_forever: "Hietanen-Andersén|Brendl-Lind-Danielsson
Angell-Sundqvist|Widing-Karlsson-Hermansson
Jackman-Nolander|Dackell-Hansen-Beoudoin
Carlsson-Kankaanperä|Alcén-Sundström-Sandin/Salmon sson
Markström-Lindbäck
Extra:Persson(C/F)-Hassel(B)-Eriksson(MV)"

Med det laget så blir det KS ytterligare en gång, dock med skillnaden av vi åker ur.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

inför säsong 08/09:

UT:
Mathias Månsson
Ove Molin
Janne Hauthonen
Sebastian Karlsson
Richard Gynge
Johannes Salmonsson? (vill ha kvar)
Peter Nolander? (kanske kvar)
Tommy SJödin
Antti Hulkkonen
Linus Morin
Markus Korhonen
Daniel Sperrle

IN:
Eric Beoudoin
Andreas Karlsson (lägg allt på att försöka locka honom till brynäs)
Rick Jackman
Morgan Hassel
Anton Persson

Femmor nästa år:
Hietanen-Andersén|Brendl-Lind-Danielsson
Angell-Sundqvist|Widing-Karlsson-Hermansson
Jackman-Nolander|Dackell-Hansen-Beoudoin
Carlsson-Kankaanperä|Alcén-Sundström-Sandin/Salmonsson
Markström-Lindbäck
Extra:Persson(C/F)-Hassel(B)-Eriksson(MV)

Lätt att man har råd att köpa dessa spelare då så många försvinner, lägg där till Spets+DJ
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: "Nu får det vara slut med budgetvarianten av Brynäs, vill aldrig mer uppleva en KS."

Ta´t lugnt nu Tony! Vi kanske kommer få längta till KS hela nästa säsong. Det är inte klart ännu!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Tigern skulle man ju nästan önska, då blir det lite fart på grejerna iaf! Just ordet LAG är det som är viktigt för Czarnecki men att dom ska göra det TILLSAMMANS tillskillnad från diktatorfasonerna som har varit dom senaste 3 säsongerna. Tror att det kommer att bli skitbra.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: Ja, det skall onekligen bli intressant att se om han kan forma ett LAG av vårt spelarmaterial. Likaledes intressant skall det bli att se vad vem som kommer stå i båset tillsammans med honom.
Flygis? Bäcklin? Djoos? Lasse Anrell??
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Däremot så tror jag att vi kan ha en chans på Bastiansens Centerkollega Beaudoin.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7117
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huss: Spara inlägget istället :-) Men jag kommer självklart min vana trogen att såga om det går åt helvete, där viker jag mig inte en tum. Är det bra så ska man få höra det och är det skit så ska man få höra det också.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Det är många inkl jag själv som vill se Bastiansen i Brynäs kommande säsong, det kommer INTE att bli så pga den enkla anledningen att MoDo är hans egna första val pga att den nye Zuccarello Aasen har ritat på för Ö-viksklubben, en annan orsak är att varenda ES klubb vill ha Bastiansens namnteckning, alltså så hamnar han inte i Brynäs, han vill nog vara säker på att få slippa KS ytterligare en gång och går till en förening med vinnarambitioner.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: He he, det här inlägget skall jag komma ihåg när du i omgång fem sågar sportchef, Bäckis och styrelse när de kunde ta in en klåpare som Czarnecki ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:
Hans lön borde ju inte vara några problem för tar man Sjödin´s och Danne.Js lön så blir det bra och tänk han och brendel i PP
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Ser verkligen fram emot nästa säsong, Czarnecki står för en offensiv och frejdig hockey, precis så ska hockey spelas, är så trött på defensivhockey ala Boork. Hoppas bara att Niklas är stark i sin vilja och att han får dom spelare han vill ha(till en viss gräns förstås). Är helt överrtygad om att vi nästa säsong kommer att få se ett helt nytt Brynäs med en äkta spelglädje pga att fokusen är på hockeyn och inte en massa andra saker som sparkade tränare och missnöje m.m.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Brynäs_89: Ja, han är grym, men tyvärr så kommer inga spelare (Brendl undantagen) av den kalibern att spela i Brynäs pga att vi har en sportchef som inte har kompetensen till att hitta bra vinnande spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:
tycker den här är bättre än leksingen
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19: Han vill spela i ES, och det kommer han att göra bra. Igår var det ingen av Leksands backar som var bra, med lite bättre koncentration från våra killar så hade vi vunnit med 2-3 mål till.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Han är bra framåt men inte i egen zon,tyckte han var bra uppe i Leksand,men igår så åkte dem åttor runt Jackman.Snubbarna på sverigewebben som f ö verkar var Leksingar var inte nådiga i sin kritik mot honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
lillovechkin: Aarnio, varför fylla upp en plats med en spelare som inte platsar i ES, det är väl jävligt onödigt, känns som att Brynäs har gjort deti några säsonger nu. Nu får det vara slut med budgetvarianten av Brynäs, vill aldrig mer uppleva en KS.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues: I H*lvete.

Antti Aarnio!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Den här killen får gärna skriva på till nästa säsong, gillar hans sätt att spela hockey.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4485
Kommentera


Sv: Silly Season 08/09
rackham: Attityden?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Eller kanske Micke Wahlberg... = )

Attityden, nr 70, attityden...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:
Tar hellre exfrugan..:)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Om vi nuklarar ES platsen, varför inte denna bortglömda spelare på 1-års kontrakt?

www.eliteprospects.com/player.php?player=1467
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
GävleLasse:

Flera oberoende källor säger att det blir klart inom kort.
Ragnarsson vill spela Elithockey igen och det kan han inte göra i AIS som backar några steg i sin målsättning pga ekonomin...

Skapar å andra sidan spelplatser för Brynäs juniorer.
Kanske Sandin och/eller Persson skulle spela på sig ett års erfarenhet där innan de provar Brynäs (om vi spelar ES 08-09)... det verkar ju ha fungerat bra för bla Karlsson, Eller och Andersson i Frölunda...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
rackham: Något han dementerar själv... Inget av lagen spelar ju nu så det kan ju inte bero på den anledningen som dementierna kommer.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Ragnarsson ryktas vara klar för Skansen...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Rent teoretiskt med hjälp sv en djurgårdare såkan det bli så här;
1 (+1) Brynäs 10 6 2 2 0 0 37 - 26 +11 20

2 (-1) Malmö 10 6 1 3 0 0 31 - 24 +7 19

3 (+1) Mora 10 6 1 3 0 0 23 - 25 -2 19

4 (+1) Leksand 10 4 1 5 0 0 33 - 29 +4 13

5 (-2) Rögle 10 4 1 5 0 0 35 - 35 0 13

6 Västerås 10 1 0 9 0
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Brynäs_89: Om killen kan hålla sig skadefri så kan väl vara något eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huge: Det jag baserar mina tankar angående Honken bygger på hans egna ord när vi pratade en sväng. Då sa han att han åkte till NHL för att spela, en andraspade var inte intressant. I Dallas där han nu befinner sig så är han solklar tvåa bakom Marty Turco. Det är endast därför som jag har vaga förhoppningar på att Sundlöv kan locka hem honom. Men jag är lite kluven i målvaktsfrågan. Honken skulle kosta en rejäl slant och den slanten ser jag hellre att man lägger på en solklar första center och eventuellt till och med en andra center. Jag skulle även vilja se att man byger laget mer runt fart och kraft och tycker att Jonas Andersson skulle vara en intressant forward tillsamans med Widing. Kanske kan man spela Hansen mellan dem eller kanske tom Sandin eller Sundström.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Huge:

Nä,jag har inggen insidesinfo,mer än att han har träflisor i röven efter allt bänknötande i Stars.
Men vi får se vad som händer med "The Incredible Honk" framåt sommarn.....
Kommentera

« · 1027572 · »