1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742187 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Huge: Jag tror inte att flertalet av belackarna menar att det var fel av Boork att starta Korhonen mot Malmö. Dét var det uteblivna bytet under matchen som är boven i dramat. Korhonen kom in under hemmamatchen och gjorde det bra.

Att Boork använder hemsidan som instrument för sitt försvarstal är jag kluven till.

Huge: Boork har ju mycket rätt i det han syftar på, men felet med Boork är att han ALDRIG tror sig ha fel.
3:e året med Boork har alltid gått åt h-e,i alla föreningar han varit i.

aphac: "men felet med Boork är att han ALDRIG tror sig ha fel."

Jaså?
Vad har du för belägg för det?
Du/jag/Boork/alla tar väl de beslut vi tror är de rätta, oavsett vad saken gäller.
Det utesluter väl inte att vi samtidigt kan hysa tvivel om besluten verkligen ÄR de rätta eller inte?
Du blandar ihop äpplen och päron.

Huge: Brynäs betalar Boork dyra pengar för att ta de rätta besluten, det är hans jobb. Gör man inte sitt jobb så har man misslyckats. Det är inte första gången den här säsongen. Förhoppningsvis var det den sista.

Nu är det bara vinst som räknas, det finns inga alternativ.

GävleLasse: Håller med. Även om matchscenariot som föregick dom båda målvaktsbytena i hemma- resp bortamatchen mot Malmö var lite olika, så borde han ju ändå ha bytt in Markan senast för att få till nån form av trendbrott. Har en känsla av att spelarna litar mer på Markan därbak vilket är enorm viktigt för det egna självförtroendet.
Här tycker jag att Boork har gjort en jättemiss, men vad vet jag.
En simpel läktarcoach...

Att han använder hemsidan för att säga sin mening ser jag inte som nåt större problem.
Det är ju inte några speciellt kontroversiella saker han redogör för.

GävleLasse: Brynäs får väl isf också betala vad det kostar att låta Boork få använda en 100%-igt pålitlig kristallkula, som talar om vilka beslut som är de absolut rätt.
Tyvärr finns det ju ingen sån möjlighet.

Huge: Ja det var en jättemiss av Boork, inte tu tal om det.

Det jag reagerar mot är att man i princip inte skriver nånting om nästa match utan drar upp en massa försvarstal angående dn förra.

Detta under rubriken som behandlar nästa match.

Det är även intressant att Boork har bestämt att Korhonen mår dåligt mentalt utan att ha pratat med honom. Han har dessutom bestömt att han mår sämre än en målvakt som inte spelat i A-laget sedan i januari utan har spelat ett par matcher med J20.

Sperrle är säkert jätteladdad inför den här matchen som båsöppnare i ett lag som han vet kommer att rata honom till nästa säsong.

GävleLasse: Ang Sperrle så beter han sig som folk iaf, han peppar folk hela tiden istället för att sura ihop. Eloge till Sperrle.

Tror han är nöjd att slippa Brynäs också :-))

Nu mot Centralen för en burgare och senare upp mot LA

Huge: Jävligt träffande dock hans uttalande om drevet:

"Fast det är klart, man ska inte förstöra en bra story med att kolla upp den för mycket för då kan målet med den bli förstört. "

- Precis så funkar dagens patetiska journalistkår till åtminstone 90%!

bradberry:

Ja, och förmodligen för att 90% av läsarna går på skiten...

Bäst man håller ett extra öga på Juuso Hietanen, verkar som Timrå är intresserade av honom.

Lycka till ikväll.

Tikinmyheart: Tack det lär behövas. Vi får se hur det blir med de spelare vi har på kontrakt. Häger vi kvar i ES så kan ni glömma Juuso då han har kontrakt till 09. Åker vi ur så kanske han har en klausul i kontraktet. Hur det är med sånt är en väl behållen hemlighet.

GävleLasse: Ok. Är det en bra back? Har aldrig tittat noga på honom förut.

Tikinmyheart: bra med klubban, lite klen för långsamma uppspel men det kan ju även bero på forwards. Kan bli j-a bra med bättre fysik.

Tikinmyheart: Sett till hans unga ålder och som ny i ES så måste man ge honom godkänt. Jag vet att de som är insatta i finsk hockey ser honom som en ny Kimmo Timonen....

Men det är en bra bit till den nivån ;)

Ok tack. Vi kanske kan kastbyta? Ni får Lotvonen och vi tar Juuso:)

Vad tycker ni om att värva Heino-Lindberg eftersom han sparkades från färjestad tycker han passar bra till brynäs som då kan ha han och Markström eller vad säger ni där hemma???????????????????????

Brynäs_89:
Tjackat nya frågetecken?

Heino har väl ändå inte fått sparken från FBK?Har för mej att Looben sade att detta strul på dagen avslutningsmiddagen INTE skulle påverka hans framtid i FBK.
Men Heino är ingen jag skulle vilja ha i BIF-kassen nästa säsong.

Drömmen är att Honken börjar längta hem,så Honken/Markström vore suuuuper....:)

Brynäs_89: Jag är tveksam till att han är villig att få andraspaden...

Nej satsa på antingen Markan/Lindbäck eller Honken/Markan

GävleLasse: Begriper inte vitsen med att spekulera i sånt som känns totalt verklighetsfrämmande.
Dvs att Honken helt plötsligt skulle få för sig att flytta hem igen.
Markan/Lindbäck känns ju iaf som en realistisk lösning.

Huge:

Varför inte?Har du öht koll på Honkens situation därborta?

Bissett19: Att kasta fram Honken som ett tänkbart alternativ känns inte seriöst, så länge man inte kan presentera någonting som åtminstone ger en liiiiiiten fingervisning om att han skulle vara på väg hem.
Och isf åligger det väl den som lanserat lösningen att komma fram med några "bevis" eller tecken i den riktningen, tycker iaf jag.
Och jag kan iaf inte se några såna tecken vilket innebär att
det nu enbart känns som ett simpelt SS-rykte i den allmänna hysteriska ryktesfloran.

Huge:

Äääh tråkmåns,från min sida var det mer en dröm,sen om det är realistiskt det är väl mer tveksamt.I silly season tider måste vi få spekulera lite;)

Vi får väl se vad som händer med Honken,hans situation just nu är ju inte den mest optimala.
Hur var det nu då?Hade du koll på den?

Bissett19: Nä, jag vet inte mer än nån annan vad gäller hans situation för tillfället.
Mer än att inget konkret pekar på nåt annat än att han blir kvar därborta ett tag till.
Vad menar du med att han situation just nu inte är den mest optimala?
Sitter du inne med insideinfo, så tala ur skägget människa!! ;-)

Huge:

Nä,jag har inggen insidesinfo,mer än att han har träflisor i röven efter allt bänknötande i Stars.
Men vi får se vad som händer med "The Incredible Honk" framåt sommarn.....

Huge: Det jag baserar mina tankar angående Honken bygger på hans egna ord när vi pratade en sväng. Då sa han att han åkte till NHL för att spela, en andraspade var inte intressant. I Dallas där han nu befinner sig så är han solklar tvåa bakom Marty Turco. Det är endast därför som jag har vaga förhoppningar på att Sundlöv kan locka hem honom. Men jag är lite kluven i målvaktsfrågan. Honken skulle kosta en rejäl slant och den slanten ser jag hellre att man lägger på en solklar första center och eventuellt till och med en andra center. Jag skulle även vilja se att man byger laget mer runt fart och kraft och tycker att Jonas Andersson skulle vara en intressant forward tillsamans med Widing. Kanske kan man spela Hansen mellan dem eller kanske tom Sandin eller Sundström.

Brynäs_89: Om killen kan hålla sig skadefri så kan väl vara något eller?

Rent teoretiskt med hjälp sv en djurgårdare såkan det bli så här;
1 (+1) Brynäs 10 6 2 2 0 0 37 - 26 +11 20

2 (-1) Malmö 10 6 1 3 0 0 31 - 24 +7 19

3 (+1) Mora 10 6 1 3 0 0 23 - 25 -2 19

4 (+1) Leksand 10 4 1 5 0 0 33 - 29 +4 13

5 (-2) Rögle 10 4 1 5 0 0 35 - 35 0 13

6 Västerås 10 1 0 9 0

Ragnarsson ryktas vara klar för Skansen...

rackham: Något han dementerar själv... Inget av lagen spelar ju nu så det kan ju inte bero på den anledningen som dementierna kommer.

GävleLasse:

Flera oberoende källor säger att det blir klart inom kort.
Ragnarsson vill spela Elithockey igen och det kan han inte göra i AIS som backar några steg i sin målsättning pga ekonomin...

Skapar å andra sidan spelplatser för Brynäs juniorer.
Kanske Sandin och/eller Persson skulle spela på sig ett års erfarenhet där innan de provar Brynäs (om vi spelar ES 08-09)... det verkar ju ha fungerat bra för bla Karlsson, Eller och Andersson i Frölunda...

Om vi nuklarar ES platsen, varför inte denna bortglömda spelare på 1-års kontrakt?

www.eliteprospects.com/player.php?player=1467

70 Rodrigues:
Tar hellre exfrugan..:)

70 Rodrigues:

Eller kanske Micke Wahlberg... = )

Attityden, nr 70, attityden...

rackham: Attityden?

Den här killen får gärna skriva på till nästa säsong, gillar hans sätt att spela hockey.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4485

70 Rodrigues: I H*lvete.

Antti Aarnio!

lillovechkin: Aarnio, varför fylla upp en plats med en spelare som inte platsar i ES, det är väl jävligt onödigt, känns som att Brynäs har gjort deti några säsonger nu. Nu får det vara slut med budgetvarianten av Brynäs, vill aldrig mer uppleva en KS.

70 Rodrigues:

Han är bra framåt men inte i egen zon,tyckte han var bra uppe i Leksand,men igår så åkte dem åttor runt Jackman.Snubbarna på sverigewebben som f ö verkar var Leksingar var inte nådiga i sin kritik mot honom.

Bissett19: Han vill spela i ES, och det kommer han att göra bra. Igår var det ingen av Leksands backar som var bra, med lite bättre koncentration från våra killar så hade vi vunnit med 2-3 mål till.

70 Rodrigues:
tycker den här är bättre än leksingen

Brynäs_89: Ja, han är grym, men tyvärr så kommer inga spelare (Brendl undantagen) av den kalibern att spela i Brynäs pga att vi har en sportchef som inte har kompetensen till att hitta bra vinnande spelare.

Ser verkligen fram emot nästa säsong, Czarnecki står för en offensiv och frejdig hockey, precis så ska hockey spelas, är så trött på defensivhockey ala Boork. Hoppas bara att Niklas är stark i sin vilja och att han får dom spelare han vill ha(till en viss gräns förstås). Är helt överrtygad om att vi nästa säsong kommer att få se ett helt nytt Brynäs med en äkta spelglädje pga att fokusen är på hockeyn och inte en massa andra saker som sparkade tränare och missnöje m.m.

70 Rodrigues:
Hans lön borde ju inte vara några problem för tar man Sjödin´s och Danne.Js lön så blir det bra och tänk han och brendel i PP

70 Rodrigues: He he, det här inlägget skall jag komma ihåg när du i omgång fem sågar sportchef, Bäckis och styrelse när de kunde ta in en klåpare som Czarnecki ;-)

Det är många inkl jag själv som vill se Bastiansen i Brynäs kommande säsong, det kommer INTE att bli så pga den enkla anledningen att MoDo är hans egna första val pga att den nye Zuccarello Aasen har ritat på för Ö-viksklubben, en annan orsak är att varenda ES klubb vill ha Bastiansens namnteckning, alltså så hamnar han inte i Brynäs, han vill nog vara säker på att få slippa KS ytterligare en gång och går till en förening med vinnarambitioner.

Huss: Spara inlägget istället :-) Men jag kommer självklart min vana trogen att såga om det går åt helvete, där viker jag mig inte en tum. Är det bra så ska man få höra det och är det skit så ska man få höra det också.

Däremot så tror jag att vi kan ha en chans på Bastiansens Centerkollega Beaudoin.

www.eliteprospects.com/player.php?player=7117

70 Rodrigues: Ja, det skall onekligen bli intressant att se om han kan forma ett LAG av vårt spelarmaterial. Likaledes intressant skall det bli att se vad vem som kommer stå i båset tillsammans med honom.
Flygis? Bäcklin? Djoos? Lasse Anrell??

« · 1023898 · »